Evolutie-discussie voor iedereen

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Evolutie-discussie voor iedereen

Bericht door LordDragon »

Roald
Dat heeft toch geen zin Jim? Ik moet mijn probleem aangeven met de evolutietheorie, een theorie die ik volgens jou en Heeck verkeerd begrijp. Leg mij dan eerst de juiste definitie er van uit. Misschien verander ik dan wel van mening, en heb ik er geen probleem meer mee.

Nogmaals:
Roald heeft probleem met evolutie theorie.
Maar Roald evolutietheorie niet begrijpen, hij heel erg dom.
Dus Jim eerst aan Roald evolutietheorie goed uitleggen.
Dan Roald (misschien) geen probleem meer met evolutietheorie.
niemand zegt hier dat je dom ben man, alleen zijn er enige vaststellingen dat je "niet wil" begrijpen, begrijp je?

Je slaagt er zelfs niet in/ doet misschien zelfs geen moeite om je macro evolutie "probleem" eens deftig uit te leggen.
Het is begonnen met god dit en god dat, maar geef toe als je en concept als micro en macro weigert te plaatsen binnen de door de algemene mensheid gehanteerde kader kan je doodeenvoudig weg niet met iemand anders discussiëren.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

collegavanerik schreef:
Jim schreef:Wel, ons topic staat nog open.
Eventueel wil ik de post van CVE wel copiëren daarheen?
graag
hij is nog steeds niet beantwoord.... :D
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Roald een yec-er is die de "kinds" van genesis hanteert en niet de species van Linnaeus.
Dan is een evolutiedebat loos omdat de definities van soort en tijd niet dezelfde zijn.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Jinny

Bericht door Jinny »

Klopt, maar met Dawkins is hij even bezig.
Heb het boek inmiddels naast me liggen.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

LordDragon schreef: niemand zegt hier dat je dom ben man, alleen zijn er enige vaststellingen dat je "niet wil" begrijpen, begrijp je?

MVG, LD.
Waar heb jij gezeten? Ik ben "onsterfelijk belachelijk", een "clown" en nog veel meer. Vind jij iemand die zich laat indoctrineren dan eerder zielig dan dom?
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Jinny

Bericht door Jinny »

Die clown vroeg je zelf om Roald.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

Jim schreef:Die clown vroeg je zelf om Roald.
Ook dat ik mij "onsterfelijk belachelijk" heb gemaakt? (ook jouw woorden).

Maar ik heb dat als een compliment opgevat, ik ben inderdaad onsterfelijk. Ook een clown vind ik geen belediging. Een clown brengt immers vrolijkheid en vermaak, en dat breng ik hier (behalve Lanier, hij wordt er "pissig" van in plaats van vrolijk, maar dan moet ie me maar bannen).
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
a.r.

Bericht door a.r. »

Roald schreef:
LordDragon schreef: niemand zegt hier dat je dom ben man, alleen zijn er enige vaststellingen dat je "niet wil" begrijpen, begrijp je?

MVG, LD.
Waar heb jij gezeten? Ik ben "onsterfelijk belachelijk", een "clown" en nog veel meer. Vind jij iemand die zich laat indoctrineren dan eerder zielig dan dom?
Nee, Roald, je bent geen "clown" en niet "onsterfelijk belachelijk" ...ik kan mij niet voorstellen dat iemand van de vaste schrijvende leden op dit forum die woorden in de mond neemt.....ik vind iemand die zich laat indoctrineren niet zielig en niet dom.....ik heb het mijzelf jarenlang laten gebeuren (nee niet door religie) het is iets dát je overkomt, waarin je grootgebracht of in meegezogen wordt. Ik heb geen medelijden met je, wél medeleven, als je werkelijk oprecht bent tenminste en een zoektocht wilt beginnen naar andere mogelijke waarheden dan die je tot nu toe bekend zijn. Ik hoop dat je het boek dat Jim je heeft aangeraden werkelijk gaat lezen en dat je ogen open zullen gaan. Dawkins schrijft heel helder en begrijpelijk en ik hoop dat je gefascineerd zult worden door zijn bevlogen schrijfstijl.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

a.r. schreef:
Roald schreef:

MVG, LD.
Nee, Roald, je bent geen "clown" en niet "onsterfelijk belachelijk" ...ik kan mij niet voorstellen dat iemand van de vaste schrijvende leden op dit forum die woorden in de mond neemt.....ik vind iemand die zich laat indoctrineren niet zielig en niet dom.....ik heb het mijzelf jarenlang laten gebeuren (nee niet door religie) het is iets dát je overkomt, waarin je grootgebracht of in meegezogen wordt. Ik heb geen medelijden met je, wél medeleven, als je werkelijk oprecht bent tenminste en een zoektocht wilt beginnen naar andere mogelijke waarheden dan die je tot nu toe bekend zijn. Ik hoop dat je het boek dat Jim je heeft aangeraden werkelijk gaat lezen en dat je ogen open zullen gaan. Dawkins schrijft heel helder en begrijpelijk en ik hoop dat je gefascineerd zult worden door zijn bevlogen schrijfstijl.
Ik zal het zeker lezen, beloofd is beloofd.
a.r.

Bericht door a.r. »

Daar neem ik mijn pet voor af! :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar ik heb dat als een compliment opgevat, ik ben inderdaad onsterfelijk. Ook een clown vind ik geen belediging. Een clown brengt immers vrolijkheid en vermaak, en dat breng ik hier (behalve Lanier, hij wordt er "pissig" van in plaats van vrolijk, maar dan moet ie me maar bannen).
Je kent nog steeds de regels niet hè... Het begint nu wel vermakelijk te worden hoor, alleen ben je de enige die dat niet door heeft. Je probeert een soort van slachtofferrol te spelen, maar dat gaat je verdomd slecht af. Je kunt je beter gaan concentreren op de discussie Roald dan dat je het elke keer over mij hebt. Zonde van je tijd want ik lig hier niet wakker van.
Laat dus zien wat je weet van de Evolutietheorie, ongetwijfeld een interessant onderwerp want je hebt het zelf gekozen. Nu willen we allemaal graag zien waarom je het hebt gekozen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Allemaal?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

GayaH schreef:*
Allemaal?

*
allemaal
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

op mars roald :) , ik heb nergens gezegd dat jij onsterfelijk belachelijk bent, wat is dat nu weer voor uitdrukking? Voor de rest, domme mensen vind ik best zielig ja, wat is nu je probleem? Is dit jouw reactie op mijn post? Kijk kerel, je wil niet begrijpen = je wil geen links naar artikels of wetenschappelijke verslagen van oa heeck en jim doornemen, je wil dus helemaal niet op de hoogte gebracht worden van de anderen hun denkbeelden en/of op wat/welke kennis die gebaseerd zijn? Dan is het toch niet raar dat mensen vinden dat je lult? Op welke basis wil jij eigenlijk discussiëren? We mogen blijkbaar al tevreden zijn dat je nederlands spreekt 8-[

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

sarnian schreef:Wat is jullie reactie eigenlijk op het huidig verloop van de Evolutie-discussie H-J-R ?
MNb schreef:Geen. Ik mag toch niet meedoen.
sarnian schreef:Ik vroeg reacties in topic Evolutie-discussie voor iedereen - waar iedereen (dus ook jij) mag meedoen - over het verloop van de "discussie" in topic Evolutie-discussie H-J-R, waar alleen H, J, en R mee mogen doen. Je kan daar toch wel lezen, en hier je mening daarover geven?
Jawel, dat kan ik wel, maar daar heb ik geen zin in als ik niet mee mag doen. Ik vind het een afknapper, hoe begrijpelijk verder ook.
sarnian schreef:Ik heb geen enkel probleem met iemand die persoonlijk - vanuit zijn conservatief orthodox geloof - in de creationistische en ID sprookjes wil geloven - tenminste zolang hij/zij dat maar niet op school tot wetenschap gaat verheffen via het school curriculum i.p.v. het te behandelen als godsdienst.
Je bent mijn man.
Blues-Bob schreef:Laten we natuurwetenschappelijk en wetenschappelijk allereerst niet door elkaar halen.
Huh? Gelden er buiten de natuurwetenschappen plotseling andere spelregels? Overigens wordt biologie meestal tot de natuurwetenschappen gerekend. Kortom, ik begrijp je even niet.
De rest, die ik heb weggelaten, overigens wel. Die spelregels zijn door Karl Popper vastgesteld.
Blues-Bob schreef:Biologisch bezien ligt dat niet zo makkelijk denk ik. Ik wacht vooral op de argumenten waarom "macro-evolutie" nietmogelijk zou zijn.
Ik heb de link al een keer of tig gegeven met citaat erbij en ik blijf niet aan de gang.
Zie TalkOrigins. Macro-evolutie, dwz soortvorming is waargenomen. Net als supernova's. Punt. Uit.
Blues-Bob schreef:De kunde van de creationisten wordt in twijfel getrokken.
De kunde van de creationisten boeit me niet. De wetenschappelijkheid van hun theorie wel. Die is net zo hoog als die van de Platte Aarde Theorie.
Blues-Bob schreef:Macro-evolutie is trouwens geen biologische term. Er is slechts evolutie. Daarom vind ik het biologisch gezien onmogelijk om macro-evolutie te bewijzen. Er is namelijk geen enkele reden aan te nemen dat er een verschil is tussen macro- en micro evolutie.
Jij moet werkelijk TalkOrigins doornemen. Macro- en micro zijn begrippen van schaal. Micro-evolutie verwijst naar mutaties en dergelijke; macro-evolutie naar soortvorming. Dit loop ik niet zelf te verzinnen, dit komt van TalkOrigins. Die is opgezet door biologen.
Kortom, er klopt niets van wat je hier schrijft.
Blues-Bob schreef:Naar mijn bescheiden mening kun je fairy tales ook wetenschappelijk bestuderen.
Lieve help, BB, wat scheelt jou? Dit is één van de ergste creacrapargumenten die ik ooit ben tegengekomen. :shock:
Fairy Tales kunnen onderwerp van wetenschappelijk onderzoek zijn. Ze kunnen niet de plaats innemen van een wetenschappelijke theorie.
Vilaine schreef:Macro-evolutie lijkt toch wel een plaats te hebben binnen de evolutietheorie.
Ik ben je heel dankbaar. Je bespaart me werk. Soms vraag ik me af of ik hier de enige ben die die site heeft doorgenomen; gelukkig niet dus.
Roald zou er blijkbaar ook goed aan doen TalkOrigins te lezen. Zoveel tijd kost dat niet.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

MNb schreef:[Huh? Gelden er buiten de natuurwetenschappen plotseling andere spelregels? Overigens wordt biologie meestal tot de natuurwetenschappen gerekend. Kortom, ik begrijp je even niet.
De rest, die ik heb weggelaten, overigens wel. Die spelregels zijn door Karl Popper vastgesteld.
Taalwetenschappen, cultuurwetenschappen, psychologie, sociologie, theologie, etc. zijn allen wetenschappen waarbinnen ook andere regels gelden. Echter, de "Popperiaanse standaard" worden binnen die wetenschappen zoveel mogelijk gevolgd. Echter de boven vermeldde wetenschappen kunnen minder bouwen op de taal van de wiskunde. Dat is een belangrijk verschil.

Door enkel natuurwetenschappelijke argumenten te willen gebruiken beperk je een discussie. Wellicht terecht, maar tal van argumenten blijven vervolgens onbesproken en onbestreden. Denk bijvoorbeeld aan het woord maagd, in de maagd maria. Volgens mij is in het oud hebreeuws een maagd een ongehuwde vrouw. Dergelijke zaken plaatsen het ongehuwd zwanger worden als zonde in een ander perspectief.
Ik heb de link al een keer of tig gegeven met citaat erbij en ik blijf niet aan de gang.
Zie TalkOrigins. Macro-evolutie, dwz soortvorming is waargenomen. Net als supernova's. Punt. Uit.
Ik weet dat soortvorming is waargenomen. Het de relatie tussen macro-evolutie en soortvorming, of micro-evolutie en in stand houden van een soort niet. Dat is slechts een onderscheid op basis van mogelijkheid, maar in die zin zijn macro- en microevolutie als processen niet gelijkwaardig aan soortvorming. Inmiddels heb ik geleerd dat ook biologen de termen gebruiken, om aan te geven dat er verschillende processen een rol spelen.
Blues-Bob schreef: De kunde van de creationisten boeit me niet. De wetenschappelijkheid van hun theorie wel. Die is net zo hoog als die van de Platte Aarde Theorie.
De kunde van creationisten schittert door afwezigheid, die van de PAT niet.
Jij moet werkelijk TalkOrigins doornemen. Macro- en micro zijn begrippen van schaal. Micro-evolutie verwijst naar mutaties en dergelijke; macro-evolutie naar soortvorming. Dit loop ik niet zelf te verzinnen, dit komt van TalkOrigins. Die is opgezet door biologen.
Kortom, er klopt niets van wat je hier schrijft.
Uiteraard ben ik zeer bekend met die bron. Macro-evolutie blijkt in die bron inderdaad biologisch gebruikt te worden. Wat niet klopt is dat micro-evolutie slechts verwijst naar mutaties, waarmee doorgaans genmutaties geduid worden, maar micro-evolutie verwijst naar veranderingen binnen een soort in geno- en fenotype. Wat tevens niet klopt is dat macro-evolutie een term is die duidelijk beschreven is IRT soortvorming. Wat wel klopt is dat biologen onderling discussie hebben in hoeverre macro-evolutie logischerwijs resulteert in soortvorming. Zowel macro-evolutie, heb ik gisteren geleerd, als soortvorming zijn waargenomen, echter de beschreven relaties zijn nog niet goed getoetst.
Zou je mij willen aangeven hoe de relatie macro-evolutie -> nieuwe resistente bacterie bij antibioticum gebruik is? Dat in termen van isolatie, e.d. die voorwaarden zijn om iets tot macro-evolutie te betitelen.
Fairy Tales kunnen onderwerp van wetenschappelijk onderzoek zijn. Ze kunnen niet de plaats innemen van een wetenschappelijke theorie.
Dan zijn we het toch eens? Zo schokerend lijkt me die stelling die ik inneem niet. Ik denk dat je wat als een stier op de rode lap afloopt, en daardoor niet door hebt wat ik precies lijk te zeggen.
Vilaine schreef:Macro-evolutie lijkt toch wel een plaats te hebben binnen de evolutietheorie.
Ik ben je heel dankbaar. Je bespaart me werk. Soms vraag ik me af of ik hier de enige ben die die site heeft doorgenomen; gelukkig niet dus.
Roald zou er blijkbaar ook goed aan doen TalkOrigins te lezen. Zoveel tijd kost dat niet.[/quote]
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het stuk over macro-evolutie en micro-evolutie niet in mijn parate kennis had. Echter ik heb de site meerdere malen gelezen, als bron gebruikt in andere discussies, overigens niet hier, en ik ben er zeer wel bekend mee. Helaas doe je nu net of je de waarheid in pacht hebt, maar een korte studie op internet (1,25 uur) moet ik helaas aangeven dat ik vind dat je de woorden op talk-origin niet juist weergeeft. Ik denk dat Vilaine de complexiteit van het probleem zeer goed verwoord, met het argument betreffende de definitie van het woord soort.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie