Waarbij komt dat alles over "The Great Spirit" een... indianenverhaal is. Onterechte doedichting van een hochgott aan animistische tradities.Samsa schreef:Zoals wel gebruikelijk bij gelovigen zijn ze eigenlijk nooit echt geinteresseerd in de wereld behalve in hele kleine details die ze kunnen gebruiken om hun eigen fantasieen te staven. Waar ik je maar op wou wijzen is dat het onzinnig is om over 'indianen' te praten in dit geval omdat ik uit mijn blote hoofd al minstens 3 groepen binnen wat wij 'indianen' noemen kan noemen die totaal anders omgaan met wat jij beschrijft. Die pluriformiteit in indianencultuur en in het bijzonder hoe zij omgaan met de dieren interesseert je waarschijnlijk niet omdat dit gewoon weer een soort zelfbevredigingsoefening voor je is zodat je je weer fijn in slaap kan sussen met het idee dat jij tenminste de absolute waarheid in pacht hebt.iSoK schreef:
Heb je enig idee waarom de leer van de Profeet (wijze van slachten van een dier) veel lijkt op het ritueel van de Indianen die in Amerika 'The Great Spirit' toestemming vroegen om te slachten.
Zoek een psychiater.
Dit soort leugens om tieners te lijmen zijn legio bij muslimideologen. Het kost hun geen moeite om de ecologist, de dierenvriend of de pacifist te spelen. Mohammed sorteerde zijn afval al als het aan hen ligt.