Allah test mensen. Waarom?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

siger

Re: Allah test mensen. Waarom?

Bericht door siger »

Samsa schreef:
iSoK schreef:
Heb je enig idee waarom de leer van de Profeet (wijze van slachten van een dier) veel lijkt op het ritueel van de Indianen die in Amerika 'The Great Spirit' toestemming vroegen om te slachten.
Zoals wel gebruikelijk bij gelovigen zijn ze eigenlijk nooit echt geinteresseerd in de wereld behalve in hele kleine details die ze kunnen gebruiken om hun eigen fantasieen te staven. Waar ik je maar op wou wijzen is dat het onzinnig is om over 'indianen' te praten in dit geval omdat ik uit mijn blote hoofd al minstens 3 groepen binnen wat wij 'indianen' noemen kan noemen die totaal anders omgaan met wat jij beschrijft. Die pluriformiteit in indianencultuur en in het bijzonder hoe zij omgaan met de dieren interesseert je waarschijnlijk niet omdat dit gewoon weer een soort zelfbevredigingsoefening voor je is zodat je je weer fijn in slaap kan sussen met het idee dat jij tenminste de absolute waarheid in pacht hebt.

Zoek een psychiater.
Waarbij komt dat alles over "The Great Spirit" een... indianenverhaal is. Onterechte doedichting van een hochgott aan animistische tradities.

Dit soort leugens om tieners te lijmen zijn legio bij muslimideologen. Het kost hun geen moeite om de ecologist, de dierenvriend of de pacifist te spelen. Mohammed sorteerde zijn afval al als het aan hen ligt.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Een handelsgeest kan veel moslims inderdaad niet ontzegd worden. Ze weten hun islam doorgaans goed te verkopen door deze mooi te verpakken. Een rechtgeaarde vrijdenker laat zich echter geen knollen voor citroenen verkopen. Deze zal namelijk vragen wat er onder de verpakking zit. En als er een verpakking onder die verpakking zit, zal deze willen weten wat daar dan weer onder zit, enzovoort. Kan de islam de kritiek der vrijdenkers doorstaan? Ik denk van niet en in dat geval zullen aanhangers van de islam vermoedelijk andere middelen dan overtuigingskracht gaan aanwenden om hun islam te doen overleven. In het beste geval keren ze de islam volledig de rug toe, hoewel dat lastig zal zijn om te doen met al die doodsbedreigers op de achtergrond.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Samante

Bericht door Samante »

iSoK schreef: Het ga jullie goed,
iSoK
Volgens mij gaat iSoK niet meer reageren en heeft hij/zij afscheid genomen.
Het is ook lastig om kritische vragen over de islam en Qu'ran te blijven beantwoorden, schier onmogelijk denk ik zelfs.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

siger schreef:Dit soort leugens om tieners te lijmen zijn legio bij muslimideologen. Het kost hun geen moeite om de ecologist, de dierenvriend of de pacifist te spelen. Mohammed sorteerde zijn afval al als het aan hen ligt.
Irriteert me ook mateloos, desnoods knippen ze hele documentaires in stukken of herschrijven ze de halve geschiedenis om alles maar in verband te brengen met de islam. Mohammed, die reed al in een auto rond voordat de motor was uitgevonden en in de koran is het ontwerp van de eiffeltoren zelfs al te vinden.

Als George Lucas een religie zou ontwerpen zou hij er ongeveer uitzien zoals wat deze lui ervan hebben gemaakt: werkelijk alles wordt werkelijk tot de laatste druppel uitgemolken. Lang leve de merchandise. Eerst feiten verzinnen en dan verspreiden over duizenden websites zodat het voor andere schapen betrouwbaar lijkt. Dat heet gewoon spammen toch?

Andere opvattingen verwelkom ik van harte, maar zielloos napraten van historisch domme websites daar hebben we al genoeg mensen voor... come on... Mohammed in de Veda's... hoe stompzinniger kan het nog worden? Denk dat weggaan van deze site de beste keuze was van iSoK. Kan hij in z'n vrije tijd misschien nog 'ns de Veda's uitlezen ofzo... of zich verdiepen in inheemse Noord-Amerikaanse culturen.... wat een grap zeg.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Samante schreef:
iSoK schreef: Het ga jullie goed,
iSoK
Volgens mij gaat iSoK niet meer reageren en heeft hij/zij afscheid genomen.
Het is ook lastig om kritische vragen over de islam en Qu'ran te blijven beantwoorden, schier onmogelijk denk ik zelfs.

er zijn nog meer moslim,s op dit forum....next !! :D :lol:
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Laten we hopen dat dit topic snel sterft. Ik weet niet meer of het Siger was of Cluny die het zei, in ieder geval iemand waar ik het doorgaans zeer mee oneens ben, maar waarom laten we ons uberhaupt tot ver in het sprookjesbos drijven voordat we gaan discussieren?

Het topictitel is eigenlijk al volledig krom. "Allah test mensen. Waarom? " Wat valt er te discussieren over een fictionele entiteit waarin mensen alleen maar geloven? Ze kunnen alles erbij verzinnen wat ze willen want ze hoeven voor hun eigen gevoel toch aan geen enkel waarheidscriterium te voldoen.

Mijn stelling:

Grapargel de Grote houdt niet van appels. Waarom?

Ik daag jullie uit om te bewijzen dat Grapargel wel van appels houdt beste freethinkers. Maar ik garandeer jullie dat ik gelijk heb.
Samante

Bericht door Samante »

Allah is ook getest en hij is gezakt als een baksteen. Net als die rare Mohammed.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik ken de Veda's nauwelijks, maar toch schijn je in de Koran zaken terug te kunnen vinden, die ook al in de Veda's stonden. Veel van de Islamitische wetenschap is, naast op Griekse bronnen, ook op Indische bronnen gebaseerd.
Weliswaar is de Koran voor een groot deel gebaseerd op verhalen van Joden en Christenen, maar ook op verhalen van de vele goden in het Midden-Oosten en India.

Dat kan 2 dingen betekenen. De Koran is een vorm van plagiaat of er waren al door Allah geopenbaarde trailers in omloop.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
vegan-revolution
Superposter

Samsa schreef:Het topictitel is eigenlijk al volledig krom. "Allah test mensen. Waarom? " Wat valt er te discussieren over een fictionele entiteit waarin mensen alleen maar geloven? Ze kunnen alles erbij verzinnen wat ze willen want ze hoeven voor hun eigen gevoel toch aan geen enkel waarheidscriterium te voldoen.
Er bestaan uiteraard gelovigen die lak hebben aan iedere vorm van waarheidsvinding. Ik wil er echter niet op voorhand van uitgaan dat alle gelovigen zo zijn. De vraag is uiteraard gesteld geheel in lijn met de belevingswereld van een gelovige, waarbij de gelovige uitgenodigd wordt om aan kritisch zelfonderzoek te doen en de eigen argumentatie van meer kanten te bekijken dan deze gewend was om te doen.
siger

Bericht door siger »

Vilaine schreef:Dat kan 2 dingen betekenen. De Koran is een vorm van plagiaat of er waren al door Allah geopenbaarde trailers in omloop.
Het zijn natuurlijk niet allemaal eilanden. De oude Perzen zijn dankbaar gaan lenen bij de Veda's, de Grieken en de joden bij de Persen, de christenen bij de joden. De islam heeft wat van overal meegepikt: bij joden, Perzen, Grieken en christenen. De laatste profeet zijn heeft ook zo zijn goeie kantjes.

Heb je al opgemerkt dat profeten volgens hun mythen steevast uit de woestijn komen, maar historisch steevast uit de grote drukte?
Samante

Bericht door Samante »

siger schreef: Heb je al opgemerkt dat profeten volgens hun mythen steevast uit de woestijn komen, maar historisch steevast uit de grote drukte?
De Fata Morgana komt ook uit de woestijn.
iSoK

Bericht door iSoK »

Ik was toch nieuwsgierig, om eens te kijken hoe jullie hebben gereageerd.
Persoonlijk had ik al een verwachting, maar die hebben jullie waar gemaakt.

Verspil maar niet al teveel tijd aan mij, ik ben maar een domme gelovige.
Ik hoop dat jullie geluk vinden/hebben gevonden in jullie kijk op het leven.
Niet langer zal ik jullie tijd verspillen.

Het ga jullie goed,
iSoK
vegan-revolution
Superposter

iSoK schreef:Verspil maar niet al teveel tijd aan mij, ik ben maar een domme gelovige.
Voor zover ik kan nagaan heeft niemand je dom genoemd.
iSoK schreef:Ik hoop dat jullie geluk vinden/hebben gevonden in jullie kijk op het leven.
En denk je ook oprecht dat dat ons gelukt is of dat dat ons gaat lukken?
iSoK schreef:Niet langer zal ik jullie tijd verspillen.
Gedachtenwisseling met andersdenkenden hoeft geen tijdsverspilling te zijn. Het kan een verrijking zijn. Zelfs als een ander in jouw beleving er vreemde redeneringen op na houdt, dan kan de kennismaking met de soms vrij originele manier van redeneren van een ander leerzaam zijn. Die kans laat je hiermee dus liggen.

Veel geduld lijk je in ieder geval niet met ons te hebben. Het lijkt meer op "hit and run". Het kan ook zijn dat je bang bent om (tegen)argumenten te vernemen die je van je geloof doen vallen. Dit is dan volgens mij geen ongegronde angst.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vooral jammer dat je petals niet beantwoord vriend.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

vegan-revolution schreef: Voor zover ik kan nagaan heeft niemand je dom genoemd.
Als je eerst pretendeert een 'beta' te zijn, vervolgens komt aanzetten met de vraag 'bereken hoe groot de kans is dat' waarna je verwijst naar een hoopje propaganda van internet met wat Veda-quote mining... dan roep je het toch echt over jezelf af..

Ik hou niet zo van die slepende afscheidsceremonies die 20 posts duren dus 'doei'.
Plaats reactie