Ik wist hundred percent nowkeurig dat jij begrape det ik jou bedoelde.Jim schreef:En jij dacht dat ik dat niet begreep dat jij mij bedoelde Ali?
Keep on dreaming.......
Buitenaards leven?
Moderator: Moderators
Re: Buitenaards leven?
-
Jinny
Als je een dialect probeert op een scherm te zetten Ali, neem dan een dialect dat je begrijpt.
Jim, dat is geen dialect hoor. Probeer trouwens ter zake te blijven.Jim schreef:Als je een dialect probeert op een scherm te zetten Ali, neem dan een dialect dat je begrijpt.
Ik bedoelde deze specifieke sectie van het Freethinker forum, genaamd WETENSCHAP.Ali schreef:Dan ben je toch abuis beste, jij ziet hier niet op een wetenschappelijk forum.
De "predator" commentaren horen in de sprookjes en griezel sectie thuis, niet hier.
Nee, die voorstelling van zaken is nog nooit wetenschappelijk onderbouwd. Sneller dan licht bestaat niet.Ali schreef:Voorlopig is al wel aangetoond dat zgn 'entangled' deeltjes instantaan kunnen communiceren. Zeg maar sneller dan licht dus.
Zelfs niet voor 'entangled' deeltjes. De enig mogelijke verklaring voor dit veronderstelde fenomeen ligt misschien in de richting van locatie in verschillende dimensie.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Juist. En daarom zou ik maar wat minder overtuigd zijn van wat mogelijk is en wat niet in ruimte en tijd.sarnian schreef:Ik bedoelde deze specifieke sectie van het Freethinker forum, genaamd WETENSCHAP.Ali schreef:Dan ben je toch abuis beste, jij ziet hier niet op een wetenschappelijk forum.
De "predator" commentaren horen in de sprookjes en griezel sectie thuis, niet hier.
Nee, die voorstelling van zaken is nog nooit wetenschappelijk onderbouwd. Sneller dan licht bestaat niet.Ali schreef:Voorlopig is al wel aangetoond dat zgn 'entangled' deeltjes instantaan kunnen communiceren. Zeg maar sneller dan licht dus.
Zelfs niet voor 'entangled' deeltjes. De enig mogelijke verklaring voor dit veronderstelde fenomeen ligt misschien in de richting van locatie in verschillende dimensie.
Je gaat daarbij wel eventjes voorbij aan het feit dat er geen enkel bewijs bestaat voor het bestaan van 'entangled' deeltjes, noch voor dat van andere dimensies die de enig mogelijke verklaring voor de eigenschappen van die deeltjes zou kunnen zijn.Ali schreef:Juist. En daarom zou ik maar wat minder overtuigd zijn van wat mogelijk is en wat niet in ruimte en tijd.
En zelfs als er veel meer dimensies zouden bestaan, dan nog is "sneller dan licht" een gebakken lucht concept (het gaat hier dus om iets dat sneller dan 300.000 km/sec kan bewegen).
In het meer dimensies scenario zouden 2 "entangled" deeltjes dan voor onze waarnemingen schijnbaar best zo ver van elkaar verwijderd kunnen zijn dat hun gelijktijdige reactie op een of andere actie sneller lijkt te zijn dan die van licht, terwijl wij in werkelijkheid kijken naar slechts één en het zelfde deeltje dat in één of meer andere dimensie bestaat dan waarin wij leven. Als één van die andere dimensies tijd is, dan zien wij dus het zelfde deeltje in een andere tijd - als of wij twee deeltjes op andere plaatsen zien die gelijktijdig een actie vertonen.
Zonder wetenschappelijk bewijs zijn dat soort scenario's allemaal luchtkastelen, want het enige waarvoor wij nu volledige ondersteuning hebben is het bestaan van 3 dimensies en tijd, en een absolute maximum snelheid van 300.000 km/sec.
Uiteraard moeten wij doorgaan met onderzoek, zelfs met wilde ideeën uitwerken op hun mogelijkheden, maar daarbij moeten wij wel met beide benen op de grond blijven staan, het liefst in dezelfde dimensies.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
De bijdrage van Fenomeen is verplaatst naar een apart onderdeel.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =23&t=8513
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =23&t=8513
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Vol verwachting ...
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Van 'entangled' deeltjes of van Fenomeen's "Nasa's bevindingen over buitenaards leven" ?Fishhook schreef:Vol verwachting ...
De laatste.sarnian schreef:Van 'entangled' deeltjes of van Fenomeen's "Nasa's bevindingen over buitenaards leven" ?Fishhook schreef:Vol verwachting ...
Ik ben van mijzelf al entangled genoeg.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.