De god van israel is een gedegradeerde summerische oorlogsgod die door een woestijnvolk werd aanbeden!Waarom verloor het christendom zijn religieuze wortels uit het oog en haar
context? Waarom werd Jesjoea de Jood een vreemdeling voor zijn eigen volk? De
geschiedenis van deze tragische ontwikkeling startte in de 2e eeuw van de
christelijke jaartelling en is te lang en te complex om hier uit een te zetten.
Echter, wat we vandaag de dag zien is zijn terugkeer naar huis en hiermee is er
hoop dat hij de weg bereidt zodat wij ook, Joden en christenen, terugkomen bij
elkaar en leven als broeders in gezamenlijk geloof in de God van Israël."
Wat vraagt jahwe aan mozes in de woestijn? Dat hij als enige god wordt aanbeden, zielig voor een god, slimme zet van Mozes. En wat heeft dat nu met de rest van de wereld te maken? Er zijn zowel genoeg "geloven" telkens koppelbaar aan de cultuur van een gebied waarin een bepaald soort mensen zich ontwikkelden. Bvb bij de Maya's, daar noemt god niet jahwe he slimmeke.
G.O.D al gevonden?

Eutenteuten je durft G.O.D. niet eens aan.Daartegenover, ik juist wel; sterker, mijn geloof is velen malen sterker daardoor geworden.
Het is velen malen interessanter en rijker geworden.
De waarheid moet je doen? Eerst ging het niet om de waarheid jij worstendraaier, je moest het voelen en erdoor in beweging komen?Mij gaat het juist om de waarheid. Maar ik schreef dat je de waarheid moet doen. Begrijp je dat niet ?Heel praktisch. Bijbels geloof is héél praktisch...
Zucht, kijk als verhalen schrijver gebruik ik soms ook mooie en morele beschrijvingen in een horror verhaal, net om de horror te benadrukken. Als ik mijn naaste moet liefhebben zoals ik mijzelf liefheb Jan, dan zouden er vele mensen dat niet overleven, want ik heb mezelf lief door me zelf als systeem tot het uiterste te drijven, en dat creert niet altijd de makkelijkste situaties. Jouw soort liefhebben de bijbelse soort liefde interesseert me niet. Het is ego liefde. Back to back en maten die ik kan vertrouwen in een probleemsituatie/gevechtssituatie, homo, vrouw, lesbienne, moslim, gehandicapte of alien, het interesseert me niet, systemen die kunnen samenwerken wel, als het over liefde gaat he. Das heel wat anders dan lopen mijmeren van "i love you", dat lijkt teveel op "were all hippies"."Gij zult uw naaste liefhebben gelijke uzelf."
MVG, LD.