Ik heb een tijdje niets meer van mij laten horen ...daarom pik ik hier even in
...het is niet voor niets dat in het geval van de iD-rel van een aantal jaren geleden de in de discussie vooraanstaande "voorstanders" van de evolutietheorie niet heel veel meer professionele raakvlakken hadden met die theorie dan de heren ID-oten zelf...
Voor alle duidelijkheid
Die Nederlandse ID-rel ging( en gaat elders nog steeds ) over het aanvaardbaar maken en eventueel het invoeren van ID en creationisme in het officieele curriculum van het wetenschaps-onderwijs
Een politiek thema dus ....olv van toenmalig minister Maria Van der Hoeven
Sinds wanneer is "kennis van zaken" , laat staan enige objectieve dossierkennis , een doorslaggevend gegeven in politieke thema's die meestal stijf staan van volksverlakkerij , sofismen , compromissen , taktiekjes en partijgekonkel .... en voor politici "bruikbare " kennis die niet boven het 'Klokhuis niveau' uitkomt ? .
Toen vorig jaar het Europees Parlement het bij gewone meerderheid goedgekeurd advies gaf het creationisme niet in leerprogramma van de lidstaten op te nemen , kwam die Nederlandse ID-rel en toenmalige minister ,in de debatten ter sprake als slecht voorbeeld.... een soort van bruggenhoofd bouwer in west europa voor het opverend coca-cola creationisme van zowel IDC- amerikanen ( zie --> S. Palin ) als van Harun Yahya moslims.( die er in Turkije in is geslaagd het wetenschappelijk onderwijs zwaar onder druk te zetten ? ) met hun " Atlas " uit duizend en een nacht , inclusief kunstmatig visaas ...
Veel inhoudelijke "wetenschappelijke" discussie is er niet gevoerd ....in een publieke discussie gaat het trouwens nooit over wetenschap maar over de sociale, ideologische en politieke belangen van verschillende groepen ....
Het is aan ons om ruuddo geduldig uit te leggen wat hij weten wil, en antwoord te geven op zijn vragen.
Als je de nodige kennis en tijd bezit en je dat leuk lijkt, waarom niet?
Ikzelf heb echter geen zin meer : ik ben het moe en ik ga met onbeperkt verlof .( wat fora betreft ) ...
Tenslotte
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan ....
Anderen en beteren mogen, nee moeten , het overnemen ....ik heb meer dan mijn deel bijgedragen ....Verder constateer ik dat ik geen tijd meer heb om nog nieuwe kennis op te doen of de bestaande te up daten , vanwege dit soort onnuttig engagement op allerlei fora : ik wens me trouwens ook beslist met wat anders te gaan bezig te houden als bezigheids-therapie ....
Ik wens de nieuwe antwoorden- leveranciers op fora heel veel goede moed,geduld en succes
Ik hoop wel nog af en toe wat mee lezen en te komen ontlenen , dat is minder tijdrovend ....
Met vriendelijke groeten
Tsjok
P.S.

en voor de ID-er ,Creationisten en andersoortige randdebielen
Mogen jullie zich zo vlug mogelijk vermeien in de eeuwige jachtvelden