Dance classics, soul en Italo tot ...... Dance 2008? enz.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Destinesia

Re: Dance classics, soul en Italo tot ...... Dance 2008? enz

Bericht door Destinesia »

Ok Hard Techno.

Ik stond in Augustus bij Speedy J en Dave Clark op Mysteryland en ik vond het geweldig geweldadig. :)

Maar voor dit soort werk moet je dus eigenlijk naar een feestje omdat je dan alles "ondergaat" in muziek, licht, mensen dansen en lol maken.Vind ik zelf eigenlijk.

Of "luisteren" veel techno liefhebbers hier gewoon naar terwijl ze thuis op de bank zitten? Ik zeg niet dat dat niet kan, maar dat moet ik eens proberen dan. Dat vind ik persoonlijk lekker aan minimal techno. Het geeft ruimte om te luisteren.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Kunnen jullie me ook al die "hokjes" en verschillen even uitleggen. Sommige "minimal" vind ik zelfs verschrikkelijk na even een afspeellijst via youtube te beluisteren.
Daar zitten dus blijkbaar ook weer verschillen tussen.
Je hebt alleen maar goede en slechte muziek. Als dj was ik gewend om 90-95% van de platen aan de kant te schuiven, soms nadat ik slechts 5 seconden van een plaat had gehoord. Overigens heb ik van alles gedraaid; van techno tot club en hardhouse tot acid. Ook draaide ik nooit één style, het varieerde altijd binnen de set. Het is niet zo dat ik me met die hokjes bezig hou, maar het helpt om soms uit te leggen wat je draait.
Eerlijk gezegd heb ik te weinig goede minimal dj's gehoord en te veel slechte. Omdat ik soms na enkele seconden zelf al een plaat aan de kant schuif die niet goed is, is het niet leuk om een paar minuten naar zo'n plaat te luisteren. :wink:

Je moet afgaan op wat je zelf lekker vindt en wat een ander ervan vind dan moeten ze maar zelf weten. Ik ben overigens een zeer grote fan van Dave Clarke omdat hij zo geweldig goed vanuit zijn gevoel kan draaien. Niet altijd even strak en netjes maar wel altijd een feestje :)

Solid Groove - This is Sick http://www.youtube.com/watch?v=_JRqGdNbEOU" onclick="window.open(this.href);return false;
Losgaan na zo'n anderhalf minuut.... :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Veel van die oude nummers kan ik niet goed objectief beoordelen om er veel nostalgie bij komt kijken.
Soms doet het oa vanwege de trage bpm gedateerd aan en vraag ik me wel eens af of dat vroeger ook zo traag klonk.
Er komt zeker nostalgie bij kijken. Sommige nummers klinken nu ook amateuristisch maar dat deed toen helemaal niet terzake. Het ging om het housegevoel, het wijgevoel en vrije gevoel. Veel muziekstromingen kregen een opleving of ontstonden tijdens crisisjaren. Dus wie weet wat er binnenkort voor nieuws staat te gebeuren.
Jinny

Bericht door Jinny »

Klopt, metal, resessie jaren '70 '80
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef:Sommige nummers klinken nu ook amateuristisch maar dat deed toen helemaal niet terzake.
Alles was amateuristisch:

https://www.youtube.com/watch?v=Ais4P6u3ArI" onclick="window.open(this.href);return false;
Het ging om het housegevoel, het wijgevoel en vrije gevoel.
Inderdaad; house is a feeling.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Destinesia schreef:Nee maar, de eerste 'housemuziek' begon bij de electronische pioniers als Georgio Moroder, Yazoo, New Order, Divine, Depeche Mode, Gary Newman enz...
Dat noem ik categorie tijdloos; kan wat mij betreft altijd gedraaid worden.

Kwam er trouwens nu pas achter dat deze dame niet meer onder ons is, plaatje heeft een knoop in m'n serotonine systeem gelegd. :mrgreen:

Sandee - Notice Me (Notice The House Mix)

https://www.youtube.com/watch?v=G86J9eODA08" onclick="window.open(this.href);return false;

R.I.P.
Destinesia

Join the carpet - 54 minute Mix -

Diva - Sebo K - Far Out Sebo K - Its A Hybrid - Cari Lekebusch Remix - Abi Bah - Faaktree - Lance Blaise, Rod B. Groov 2 Bushwacka Mix - Hijacker - Green Light - Alan Fitzpatrick - Evil Line - Piatto - Aquatonic Alan Fitzpatrick Remix - John Digweer Nick Muir - Yeahhh -Magitman - Trendy Wendy - Alan Fitzpatrick - Nature of Destiny - Presslaboys Remix - Astronivo - Family Guy Layo Bushwacka Remix Carl Cox - Lamur Henry Saiz Remix - Guy J - Flyertalk Wehbba Remix - Christian Smith.

Voor de liefhebbers een kadootje van mij. Ik heb vorige maand in "Mixmeister Fusion" een techno mix in elkaar gedraaid. Heb er mijn best op gedaan. Je kunt de mix hier downloaden als MP3. Veel plezier.. :D

De Mix.. <----
Destinesia

Nog maar eens een Mix gemaakt voor de liefhebbers. :) Heb er heerlijk aan gesleuteld .....

Hier te downloaden... Is there anybody out there?

Overigens met dank aan Fenomeen Pan Pot 'ontdekt' die ik bij deze ook een paar keer in deze Mix heb verwerkt.
-----------------------------
Wake Up - Pan Pot
The Birds - Pan Pot
Klave - Speedy J
Format B - Cosa Nostra Funk
Ceremony Of The Sun - Alan Fitzpatrick
Captain My Captain - Pan Pot
The Heist - Alan Fitzpatrick
Room 2 - Slam
V1.0 - Alan Fitzpatrick
Is There Anybody Out There - Pink Floyd
Mau Yin - Alan Fitzpatrick
Straw Hats - Alan Fitzpatrick
Faces - Pan Pot - Vincenzo

-------------------------------
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik was het niet vergeten maar zit even niet in een technostemming.
Heb stiekem al wel even de eerste paar nummers van de eerste mix beluisterd.
Dat was wat minder zwaar dan ik verwachtte.
Destinesia

Niet in de stemming zijn voor wat dan ook is heel normaal in deze maand. Dat zijn de donkere dagen voor kerst he? Flink verkouden zijn past daar ook bij in mijn geval.
Heb stiekem al wel even de eerste paar nummers van de eerste mix beluisterd.
Dat was wat minder zwaar dan ik verwachtte.
Ik wilde het rustig opbouwen. Verderop gaat ie steeds wat harder en dan eindigt ie uiteindelijk weer met een paar rustiger nummers. Nu kan ik sinds vorige maand ineens geen mixen meer maken. :( De zogenaamd gekraakte demo van MM laat het niet meer toe te converteren of te branden. Ik moet maar eens naar de PiratenBaai terug.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik zit momenteel naar een 'disco' versie te luisteren van In a godda vida door Bonet M.
Kun je daar ook iets mee?
http://www.youtube.com/watch?v=aSK0H1M5rLU" onclick="window.open(this.href);return false;
Destinesia

Ik zit momenteel naar een 'disco' versie te luisteren van In a godda vida door Bonet M.
Kun je daar ook iets mee?
Kun jij ook. Het is niet zo moeilijk. Alleen met de akkoorden verschillen tussen de nummers is het erg goochelen soms.....

Het programma werkt zoals hieronder in het filmpje. Dan de nummers op volgorde zetten zoals jij ze wilt en die je in je gedachten als het ware al hoort overlopen in elkaar. Mixmeister kan ervoor zorgen dat de beats van 2 verschillende nummers syncroon lopen. Dan begint de pret pas echt .... Soms passen nummers niet bij elkaar omdat ze een verschillende toonhoogte hebben. Leuk als je het met wat gepiel en het volkomen wegdraaien van bijvoorbeeld de bas in één nummer zó weet te verbergen dat het tóch lukt. Het mixen en spelen met bass, midrange, treble, pitch, enz...enz.. is denk ik het lastigste maar wel het leukste om uit te vogelen. Als ie klaar is kun je 'm dan op een cd branden.

Jinny

Bericht door Jinny »

Is niet zo moeilijk zegt ie............... :D
Ik krijg al hoofdpijn als ik naar het scherm kijk...
Misschien als oud en versleten ben, en een windowsmachine heb. :oops:

Thk's iig.
Fifi

Bericht door Fifi »

Fenomeen schreef:
Destinesia schreef:Nee maar, de eerste 'housemuziek' begon bij de electronische pioniers als Georgio Moroder, Yazoo, New Order, Divine, Depeche Mode, Gary Newman enz...
Dat noem ik categorie tijdloos; kan wat mij betreft altijd gedraaid worden.

Kwam er trouwens nu pas achter dat deze dame niet meer onder ons is, plaatje heeft een knoop in m'n serotonine systeem gelegd. :mrgreen:

Sandee - Notice Me (Notice The House Mix)

https://www.youtube.com/watch?v=G86J9eODA08" onclick="window.open(this.href);return false;

R.I.P.
Echt een top nummer. eeen van mijn favo's!
Fifi

Bericht door Fifi »

Ook een mooie!
http://www.youtube.com/watch?v=DHrGSfuxBLY" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie