Kunnen jullie me ook al die "hokjes" en verschillen even uitleggen. Sommige "minimal" vind ik zelfs verschrikkelijk na even een afspeellijst via youtube te beluisteren.
Daar zitten dus blijkbaar ook weer verschillen tussen.
Je hebt alleen maar goede en slechte muziek. Als dj was ik gewend om 90-95% van de platen aan de kant te schuiven, soms nadat ik slechts 5 seconden van een plaat had gehoord. Overigens heb ik van alles gedraaid; van techno tot club en hardhouse tot acid. Ook draaide ik nooit één style, het varieerde altijd binnen de set. Het is niet zo dat ik me met die hokjes bezig hou, maar het helpt om soms uit te leggen wat je draait.
Eerlijk gezegd heb ik te weinig goede minimal dj's gehoord en te veel slechte. Omdat ik soms na enkele seconden zelf al een plaat aan de kant schuif die niet goed is, is het niet leuk om een paar minuten naar zo'n plaat te luisteren.
Je moet afgaan op wat je zelf lekker vindt en wat een ander ervan vind dan moeten ze maar zelf weten. Ik ben overigens een zeer grote fan van Dave Clarke omdat hij zo geweldig goed vanuit zijn gevoel kan draaien. Niet altijd even strak en netjes maar wel altijd een feestje
Solid Groove - This is Sick
http://www.youtube.com/watch?v=_JRqGdNbEOU" onclick="window.open(this.href);return false;
Losgaan na zo'n anderhalf minuut....