Test Bij welke Religie je hoort!
Moderator: Moderators
- windsurfer
- Diehard
Inderdaad is het een erg kromme test. Bij bijvoorbeeld de laatste vraag (Wat vind je van het huwelijk als instelling) krijg je een hogere scrore op humanisme als je invult: "het huwelijk is een monster, de mens is van nature solitair" of "het is beter te trouwen dan te branden". Bovendien kwam het bij meerdere vragen voor dat mijn antwoord er niet tussen zat, bij de laatste vraag heb ik uiteindelijk gekozen voor: "Het is alleen maar een heel natuurlijke samenlevingsvorm, niets heiligs aan". Terwijl ik bij dat "natuurlijke samenlevingsvorm" toch vraagtekens heb, waarom gaat half Nederland vreemd als "eeuwige trouw" in onze natuur zou liggen?
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Volgens die van Kochimodo:
Boeddhist=40 Hindoeist=7 Humanist=54 Joods=15 Katholiek=30 Islamiet=21 Protestants=24 Geen religie=29
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de resultaten op zijn gebaseerd...
Boeddhist=40 Hindoeist=7 Humanist=54 Joods=15 Katholiek=30 Islamiet=21 Protestants=24 Geen religie=29
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de resultaten op zijn gebaseerd...
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kan ik mee levenYou fit in with:
Spiritualism
40% spiritual.
80% reason-oriented.
Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.

Leuke test.
Volgens mij redelijk accuraat.
als god de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft en vergissen menselijk is
kan het dan niet zijn dat god zich vergiste toen hij de mens schiep?
kan het dan niet zijn dat god zich vergiste toen hij de mens schiep?
Vind dit wel bij mij passen...... Raar dat dit met een paar vraagjes er zo uit komt?You fit in with:
Spiritualism
40% spiritual.
80% reason-oriented.
Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.

Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij was en wie die ik........
Ik ben kennelijk veranderd ;Joe Hn schreef:You fit in with:
Agnosticism
0% scientific.
20% reason-oriented.
Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.
Wat een kuttest. Sommige woorden moest ik opzoeken, ik werd gedwongen om tussen kunst en techniek te kiezen en ik vind sommige vragen te doorzichtig, waardoor ik waarschijnlijk de test beinvloed heb. En slechts 2 keuzes ... flikker op zeg. Altijd twee keuzes; ja/nee, goed/kwaad, god/satan, ... Bij zeker vier van de 20 vragen heb ik iene-miene-mutte moeten toepassen. Maar ja, ik ben dan ook een weegschaal. Dat is een prima excuus om te mogen twijfelen :-P
Maar ja, ik ben dan ook een weegschaal ...Humanism
0% scientific.
40% reason-oriented.
Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live.

Bij een stuk of drie vragen werd ik deze keer overvallen door hevige twijfel.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Een, ik zal wel verkeerde antwoorden geven test.. ,en natuurlijk
ik weet niet eens iets van het boeddhisme
@You fit in with:
Buddhism
60% spiritual.
20% faith-oriented.
Your ideals mostly resemble those of the Buddhist faith. Spirituality is the most important thing in your life. You strive to live by all of your ideals, and live a very intellectually focused life.
ik heb al het voorgaande niet gelezen behalve snellezend enkele ijkpuntjes,alles lezen kost me als newby wel erg veel tijd.

@You fit in with:
Buddhism
60% spiritual.
20% faith-oriented.

Your ideals mostly resemble those of the Buddhist faith. Spirituality is the most important thing in your life. You strive to live by all of your ideals, and live a very intellectually focused life.
ik heb al het voorgaande niet gelezen behalve snellezend enkele ijkpuntjes,alles lezen kost me als newby wel erg veel tijd.
Zoooo, ik ben nu inderdaad een fundamentalist......
(geen apart geloof wordt dus genoemd)
You fit in with:
Fundamentalism
40% spiritual.
100% faith-oriented.
Your ideals mostly resemble those of fundamentalist faiths. You are capable of great faith and spirituality. You believe that religion is sacred and must have more importance than anything else in your life. You are a committed and devoted person.
Ik moet nog minder spiritual invullen denk ik.........

(geen apart geloof wordt dus genoemd)
You fit in with:
Fundamentalism
40% spiritual.
100% faith-oriented.
Your ideals mostly resemble those of fundamentalist faiths. You are capable of great faith and spirituality. You believe that religion is sacred and must have more importance than anything else in your life. You are a committed and devoted person.
Ik moet nog minder spiritual invullen denk ik.........
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij was en wie die ik........