elders schreef ik over hoe ik denk over het begrip "normaal"
je zou inmiddels moeten weten dat je hiermee bij mij niet kunt aankomen
Moderator: Moderators
Ie komt out Losser maor datdimustafa schreef:klopt, het is heel bijzonder!
![]()
Ja, heel bijzonder die moederlijke gevoelens voor iedereen met psychoses en andere psychische- en persoonlijkheidsstoornissen.mustafa schreef:klopt, het is heel bijzonder!
![]()
Toch krijg ik bij jouw antwoord niet echt het idee dat je echt gelezen heb wat ik schreef nl: Samengevat je kunt niet ALLES weten, echter je kunt WEL weten, zo is er het weten dat je niet alles kunt weten.jHenosch schreef: Als mens stel je die vragen nou eenmaal, en ik weet dat je er niets over kunt weten,
wat je wel kunt doen is het invullen met iets moois om daar in te geloven, wat je dan ook ziet in religie.
wat voor de 1 mooi is, is voor de ander soms lelijk, toch is het goed erover na te blijven denken, en ook te weten dat we met al onze wetenschap en technologie, met die wezensvragen , nog geen milimeter zijn opgeschoten.
We hebben echt niet meer reden om niet in een God en een groot mysterie te geloven.
Mustafa, ook jij dendert gewoon door zonder gelezen te hebben namelijk de consequentie dat G'd bestaat bij de gratie van de mens en niet de mens bij gratie van G'd.mustafa schreef: god schiep ook - of schept nog steeds de tijd dit wordt meestal over het hoofd gezien
evolutie is schepping geprojecteerd op de tijd
De eye opener voor jouw heb ik zojuist beschreven, dringt het niet tot je door dat je oorzaak en gevolgmustafa schreef:evolutie is projectie van schepping in tijd
dit postuleer ik niet als een probleem, maar als een eye-opener
mijn geloof is precies andersom !Kitty schreef: En de mens schiep God naar zijn beeld, naar zijn beeld schiep hij hem.
andersom en androgynKitty schreef:En de mens schiep God naar zijn beeld, naar zijn beeld schiep hij hem.
Het is bewezen dat de mensheid in de loop de eeuwen vele Goden heeft gekend.Want het is bewezen dat de mens van alles kan verzinnen
Dat ligt er maar aan wat je onder 'de zin van het leven' verstaat. Wetenschap op zich kan zin geven aan het leven, in die zin dat het (plausibele) antwoorden kan geven op ontstaans vragen. Het doel schijnt te zijn: voortbestaan dmv voortplanting (op elke mogelijke manier).mustafa schreef:andersom en androgynKitty schreef:En de mens schiep God naar zijn beeld, naar zijn beeld schiep hij hem.
ja, als je met zo'n stelling komt ...
het verstand, de logica, de wetenschap ziet alleen het uiterlijk resultaat
over de zin van het leven, het doel kan de wetenschap geen enkele uitspraak doen
dit is meer het terrein van kunstenaars, dichters en mystici
Mustafa, wat is de zin van een waterdruppel in de regenbui?mustafa schreef: andersom en androgyn
ja, als je met zo'n stelling komt ...
het verstand, de logica, de wetenschap ziet alleen het uiterlijk resultaat
over de zin van het leven, het doel kan de wetenschap geen enkele uitspraak doen
dit is meer het terrein van kunstenaars, dichters en mystici
Uiteraard niet mustafa omdat wat zin heeft of wat een doel is, iets is wat persoonlijk is, daaruit volgt al dat je geen zin van de waterdruppel kunt formuleren,en een steen nooit die vraag zal stellen.mustafa schreef:Over de zin van het leven, het doel kan de wetenschap geen enkele uitspraak doen.