Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door dikkemick »

Zo ontzettend eens met de laatste post. Je krijgt mensen de auto nog niet uit geknuppeld. Het is een verlengstuk van de Nederlander en heet niet voor niets heilige 🐮
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 aug 2023 14:34 Zo ontzettend eens met de laatste post. Je krijgt mensen de auto nog niet uit geknuppeld. Het is een verlengstuk van de Nederlander en heet niet voor niets heilige 🐮
Ik heb hem begin dit jaar weggedaan.
Ik hoefde nog maar weinig te rijden en ik heb voldoende gereden vroeger zodat het speelgoed-effect er wel af was. Goed wah...? :lol:
Ik mis niets. Fiets, OV, heel eventueel taxi en een zoon met een auto.
Heel bevredigend want geen uitstoot, geen zorg en ook nog voordelig :wink:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Naar schatting zijn er maar liefst 1,5 miljoen mensen in Nederland die niet naar de tandarts gaan om kosten te vermijden en één van hen ben ik, al sinds de 2008 crisis. Hierdoor lopen mensen, ik ook dus, langer met pijn en andere klachten rond, terwijl de rekening voor de behandeling ook alleen maar hoger wordt. De SP wil daarom een Nationaal ZorgFonds, zonder eigen risico en met de tandarts in het basispakket.

Voor mij is dat een goede reden om toch weer op de SP te stemmen.
Zijn er ook andere partijen die zulks voorstaan?

Zijn er ook goede redenen om zulks niet te doen en wat zijn die redenen dan?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

misschien de PVV die is op tal van punten heel sociaal.

Ik zelf ben er ook voorstander van, wel met enige beperkingen voor buitenlanders.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 aug 2023 16:06 misschien de PVV die is op tal van punten heel sociaal.

Ik zelf ben er ook voorstander van, wel met enige beperkingen voor buitenlanders.
Qua gezondheidszorg staat de PVV mij zeker aan, maar dat was ook zo wat de AOW-issue betreft toen destijds de leeftijdsgrens ter discussie stond, maar ondanks dat het tijdens de verkiezingen een zogenaamd uitgesproken en onbespreekbaar breekpunt was, gaf Wilders dat verzet tegen verhogen van de leeftijdsgrens na de verkiezingen destijds vrijwel meteen op toen hij in een gedoogconstructie invloed kon uitoefenen op het regeringsbeleid betreffende zijn stokpaardje.

In het verleden is te vaak gebleken hoe onbetrouwbaar en diametraal van mening switchend Wilders/PVV kan zijn.
Daar zal ik dus nooit mijn stem aan geven!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 07 aug 2023 14:34 Zo ontzettend eens met de laatste post. Je krijgt mensen de auto nog niet uit geknuppeld. Het is een verlengstuk van de Nederlander en heet niet voor niets heilige 🐮
@ Dikkemick: om jou eens na te bootsen: ER IS GEEN ALTERNATIEF! Dus wat klaag je nou? Ik zonder auto? Hoe kom ik bij mij klanten dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

gerard_m schreef: 07 aug 2023 13:33 Nee, daar betaalt de automobilist niet voor.

- ziektelast en verloren levensjaren wordt niet verhaald op de auto
- luchtvervuiling en co2 uitstoot evenmin. 15.000 mensen per jaar overlijden voortijdig door luchtvervuiling. Die voor jou claim verantwoordelijk zijn?
- Ruimtegebruik is "gratis" voor auto's, tenzij je in de binnenstad wilt parkeren. En dat terwijl meer grond aan parkeren wordt besteed dan aan wonen.
1. Je kunt niks verhalen op een auto! Een auto bestaat door de aanwezigheid van mensen om een auto te maken! Of te kopen en te gebruiken!
2. Wil je misschien hier het aandeel van vliegtuigen invullen?
3. Graag een bewijs dat er in Nederland meer grond aan parkeren wordt besteed dan aan wonen!

Ben benieuwd!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 08 aug 2023 22:40
@ Dikkemick: om jou eens na te bootsen: ER IS GEEN ALTERNATIEF! Dus wat klaag je nou? Ik zonder auto? Hoe kom ik bij mij klanten dan?
Uitstekend! Pak je auto. Pak m t liefst in de spitsuren. Iedereen die IN die spits staat heeft wel een excuus en stemt een partij die meer asfalt neerlegt. Heeft dat ook maar iets geholpen de afgelopen jaren? Nee, het is daardoor NOG drukker geworden. Altijd maar IN die spits, want ik moet 8 uur op kantoor zijn. Ik moet 8 uur m'n eerste klant bezoeken. Ik moet 8 uur m'n lading lossen. Ik moet 8 uur.....vul maar in.

En daarom zoek ik een partij die DIT automisbruik gaat ontmoedigen. Niets mis mee toch? Want nogmaals, we brengen 2 km verderop de kinderen naar de voorschoolse opvang, om vervolgens beiden (pa en ma) aan te sluiten in de file. En dat op de vaste dagen want woensdag is papa-dag en vrijdag is mama vrij.
Ik wil dat mijn partij hier iets aan gaat doen. Welke partij jij kiest (vroem-vroem?) mag je geheel zelf bepalen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

lost and not found yet! schreef: 08 aug 2023 22:48 1. Je kunt niks verhalen op een auto! Een auto bestaat door de aanwezigheid van mensen om een auto te maken! Of te kopen en te gebruiken!
2. Wil je misschien hier het aandeel van vliegtuigen invullen?
3. Graag een bewijs dat er in Nederland meer grond aan parkeren wordt besteed dan aan wonen!

Ben benieuwd!
1. Klopt, maar de gebruikers zouden gewoon hun totale kosten moeten betalen, inclusief de externe kosten. Er is geen zinvolle reden om vervuilende activiteit te blijven subsidiëren.

2. Datzelfde geldt uiteraard voor het vliegverkeer. Maar ik neem aan dat je niet denkt dat alleen vliegtuigen vervuilen?

3. https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... essor.html
Belangrijker: er moet veel gebouwd worden. Ruimte is beperkt en duur, zeker in de steden.
https://www.platformstad.nl/parkeernorm ... innenstad/

------
Misschien heb jij geen alternatief, maar heel veel andere mensen wel. Het huidige beleid jaagt ze de auto in. Jij ontmoet die mensen in de file.

Als je gewoon de verkeerskundige kennis zou accepteren die al 50 jaar bekend is, zou je geen voorstander meer zijn van meer asfalt. Daardoor neemt het aantal autokilometers alleen maar toe en daarmee uiteindelijk ook de files.
Zeker als je de alternatieven afbouwt.
Jij bereikt je klanten er dus niet sneller door. Dat is wat we de afgelopen decennia ook gezien hebben.

Het is sowieso krankzinnig dat we de wegcapaciteit proberen af te stemmen op enkele piekmomenten in de week.
Op geen enkel ander gebied doen we dat. Een hotel maakt haar kamers duurder in het piekseizoen en een ziekenhuis doet aan capaciteitsmanagement. Maar zelfs als je het goed vindt dat we miljarden besteden om de spits te faciliteren: het werkt dus niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 09 aug 2023 06:49
lost and not found yet! schreef: 08 aug 2023 22:40
Uitstekend! Pak je auto. Pak m t liefst in de spitsuren. Iedereen die IN die spits staat heeft wel een excuus en stemt een partij die meer asfalt neerlegt. Heeft dat ook maar iets geholpen de afgelopen jaren? Nee, het is daardoor NOG drukker geworden. Altijd maar IN die spits, want ik moet 8 uur op kantoor zijn. Ik moet 8 uur m'n eerste klant bezoeken. Ik moet 8 uur m'n lading lossen. Ik moet 8 uur.....vul maar in.

En daarom zoek ik een partij die DIT automisbruik gaat ontmoedigen. Niets mis mee toch? Want nogmaals, we brengen 2 km verderop de kinderen naar de voorschoolse opvang, om vervolgens beiden (pa en ma) aan te sluiten in de file. En dat op de vaste dagen want woensdag is papa-dag en vrijdag is mama vrij.
Ik wil dat mijn partij hier iets aan gaat doen. Welke partij jij kiest (vroem-vroem?) mag je geheel zelf bepalen.
Wat begrijp jij er niet van als ik zeg dat er geen alternatief is? Dat is toch duidelijk? Maar ik begrijp ook uit jouw post dat jij eigenlijk mijn autogebruik automisbruik vind?! Zoals eerder gezegd, ik heb bewust geen kinderen en heb er niet voor gekozen om op de wereld gezet te worden, dus na mij de zondvloed! En als ik heel eerlijk ben, het interesseert me geen ene flikker!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard M schreef:
Misschien heb jij geen alternatief, maar heel veel andere mensen wel. Het huidige beleid jaagt ze de auto in. Jij ontmoet die mensen in de file.

Als je gewoon de verkeerskundige kennis zou accepteren die al 50 jaar bekend is, zou je geen voorstander meer zijn van meer asfalt. Daardoor neemt het aantal autokilometers alleen maar toe en daarmee uiteindelijk ook de files.
Zeker als je de alternatieven afbouwt.
Jij bereikt je klanten er dus niet sneller door. Dat is wat we de afgelopen decennia ook gezien hebben.

Het is sowieso krankzinnig dat we de wegcapaciteit proberen af te stemmen op enkele piekmomenten in de week.
Op geen enkel ander gebied doen we dat. Een hotel maakt haar kamers duurder in het piekseizoen en een ziekenhuis doet aan capaciteitsmanagement. Maar zelfs als je het goed vindt dat we miljarden besteden om de spits te faciliteren: het werkt dus niet.
Ik heb heel veel alternatieven, ik kan makkelijk met het OV gaan! Heel veel andere mensen niet! Het huidige beleid blokkeert mensen om een beslissing te nemen! Ik denk dat we deze discussie over 25 jaar weer gaan herhalen! RMC!
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 09 aug 2023 23:07 Ik heb heel veel alternatieven, ik kan makkelijk met het OV gaan! Heel veel andere mensen niet! Het huidige beleid blokkeert mensen om een beslissing te nemen! Ik denk dat we deze discussie over 25 jaar weer gaan herhalen! RMC!
Ik zou soms wel willen dat we over 25 jaar met dezelfde problemen zouden zitten als 25 jaar geleden, maar de situatie verandert snel. En met de situatie de problematiek. De auto uit 2049 zal een totaal andere zijn dan die uit 1999. Dus als we er een disucussie over zullen voeren, dan al ze geen herhaling zijn van een eerdere.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 09 aug 2023 22:58 Wat begrijp jij er niet van als ik zeg dat er geen alternatief is? Dat is toch duidelijk? Maar ik begrijp ook uit jouw post dat jij eigenlijk mijn autogebruik automisbruik vind?! Zoals eerder gezegd, ik heb bewust geen kinderen en heb er niet voor gekozen om op de wereld gezet te worden, dus na mij de zondvloed! En als ik heel eerlijk ben, het interesseert me geen ene flikker!
Je eerste afspraak is half 9?
Je laatste afspraak om 16.00 uur?
Je bent net zo dol op spitsrijden als al die anderen die menen absoluut geen alternatief te hebben?
Heeft het krijgen van kinderen ook maar iets met dit probleem te maken, behalve dat papa en mama ze om beurt in de spits moeten afgooien met de auto?
Als dit allemaal zo is gun ik je je dagelijkse pleziertje in de rij. Vrachtwagen chauffeurs vertellen me dat ze toch wel doorbetaald worden. Ook na hun de zondvloed dus.

En zo blijf ik.de partij kiezen die autogebruik (misbruik) blijft ontmoedigen. Want ja, er zijn mensen die absoluut niet zonder kunnen, maar dat roepen ze allemaal en ze moeten allen exact in de spits!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

lost and not found yet! schreef: 09 aug 2023 23:07 Ik heb heel veel alternatieven, ik kan makkelijk met het OV gaan! Heel veel andere mensen niet! Het huidige beleid blokkeert mensen om een beslissing te nemen! Ik denk dat we deze discussie over 25 jaar weer gaan herhalen! RMC!
Aan Dickemick schrijf je dat je geen alternatieven hebt.

Eigenlijk zou dit geen discussie van 25 jaar moeten zijn. Asfalt blijven leggen, werkt gewoon niet.
In steden als Seoul of Parijs zijn recent snelwegen verwijderd en namen de files af.

Ga eens kijken in Los Angeles, een stad gebouwd voor auto's - ook daar staan ellenlange files en is de gemiddelde reistijd exact gelijk aan Europese steden. Enige verschil is de vervuiling, de extreme verspilling van ruimte en de afhankelijkheid van de auto.
Dankzij dit beleid - wat onze Vroem partij ook voert - is er niets meer te kiezen. Lekker liberaal :? .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 10 aug 2023 09:08
Aan Dickemick schrijf je dat je geen alternatieven hebt.

Eigenlijk zou dit geen discussie van 25 jaar moeten zijn. Asfalt blijven leggen, werkt gewoon niet.
In steden als Seoul of Parijs zijn recent snelwegen verwijderd en namen de files af.

Ga eens kijken in Los Angeles, een stad gebouwd voor auto's - ook daar staan ellenlange files en is de gemiddelde reistijd exact gelijk aan Europese steden. Enige verschil is de vervuiling, de extreme verspilling van ruimte en de afhankelijkheid van de auto.
Dankzij dit beleid - wat onze Vroem partij ook voert - is er niets meer te kiezen. Lekker liberaal :? .
De meeste liberalen zijn slechts voor hun eigen vrijheid, die van de ander zal ze worst zijn.

Het zijn en blijven de mensen van:

Ikke , Ikke
en de rest kan
stikke stikke
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie