.Jouw god is niet almachtig. Jouw god moet het toestaan dat een duivel rebelleert, jouw god heeft hulp nodig om zgn gevangenen te bevrijden uit de overheersing van de duivel. Het is de grote angst die jij hebt dat god de strijd met die duivel weleens kan verliezen, dat jouw god in die zin kwetsbaar is en hulptroepen nodig heeft. Jouw niet-almachtige god heeft vele behoeftes en kan ook gezien worden als hulpbehoevend/behoeftig.
Het is dus ook geen volmaakte god, vanwege dit bovenstaande. Jouw god is zielig en een incompetente prutser
Mijn God staat niet alleen toe dat de duivel rebelleert maar ook dat de mens rebelleert. Hij heeft mijn hulp niet nodig om mensen te bevrijden. Hij heeft de duivel overwonnen. Mensen die gevangen zitten kunnen perfect met de hulp van God alleen los komen moesten ze radicalere keuzes maken. Wij mensen mogen elkaar helpen en bemoedigen. Door ons te verenigen zijn we sterker. Net zoals een soldaat ook minder weerstand heeft als hij alleen tussen vijandelijke troepen staat, zo staat de mens minder sterk als hij het alleen moet opnemen tegen de duivel.
Er zijn getuigenissen van christenen die in de twintower waren tijdens 11 september, en wel geholpen zijn. Of christenen die in een vliegtuig zaten dat moeilijkheden had en waar het vliegtuig toch veilig landde. Dit door de kracht van gebed.Als ik het goed begrijp dan:
helpt God en niet bij een tsunami, vulkaan uitbarsting en andere natuurrampen,
en we moeten ook nog eens het 'bevrijdingswerk' voor hem doen.
De duivel is een wezen, geschapen door God. Ooit de voornaamste en prachtigste engel, maar werd jaloers en trots en rebelleerde tegen God. Nu heeft hij de oorlog verklaard aan God en dat wat God lief is.Wat of wie is dat dan de duivel mysterieus2000??
Kun je mij eens een wetenschappelijk toetsbare definitie geven van de duivel?
En kun je als je toch bezig bent datzelfde doen voor wat jij 'god' noemt?
Pas dan kunnen we op een goede manier bepalen in hoeverre dat het bidden enig toegevoegde waarde biedt!
God is een wezen dat altijd bestaan heeft en ook altijd zal bestaan. Hij is Het Leven en geeft leven. Hij heeft alles gemaakt wat er is. Hij is vol van liefde, rechtvaardigheid en vergevingsgezindheid.
Deze definitie is niet wetenschappelijk toetsbaar omdat God en het bovennatuurlijke boven de wetenschap staat. De wetenschap probeert te onderzoeken wat God bedacht heeft. Maar omdat dit wetenschap is door mensen bedacht zal het altijd achter lopen op wat God bedenkt.