HUH
Wat is daar nou pluimbal aan?
Ik vind dit echt een geniale uiteg om de wereld wetenschappelijk te verklaren en de verschillende menselijke ervaringen daarin te betrekken.
Moderator: Moderators
HUH
Ondanks dat is aangehaald dat Eagleman een volledig overbodig dubbelbegrip heeft gelanceerd, dat hij zelf ook verrast was door de effecten van zijn woordvondst en nog zo wat, herhaal jij gewoon je bekeringsformule die voornamelijk voor tevelen een heldere demarkatie verdoezelt.
Wat een subliem verwoorde beschouwing van meneer Korthof!
Rereformed schreef:Waar hij hier op wijst komt algemeen voor onder moderne gelovigen.
In zijn algemeenheid bezien hunkert "de mens" naar magie en dat verschijnsel zie je als de schelletjes gevallen zijn, alom.of gebruikt als brandstof voor het in standhouden van zijn geloof, de gedachte diepzinniger te zijn dan de atheïst/materialist.
Ik vind dit echt een geniale uiteg om de wereld wetenschappelijk te verklaren en de verschillende menselijke ervaringen daarin te betrekken.
Ff kijken hoor...heeck schreef: ↑12 mei 2019 09:19Ondanks dat is aangehaald dat Eagleman een volledig overbodig dubbelbegrip heeft gelanceerd, dat hij zelf ook verrast was door de effecten van zijn woordvondst en nog zo wat, herhaal jij gewoon je bekeringsformule die voornamelijk voor tevelen een heldere demarkatie verdoezelt.
Dat noem ik dus kingsize pluimballen; omdat je je persoonlijke affiniteit terug blijven kaatsen en de weerleggingen negeert.
Richt thuis een posibilistisch devotie-nisje in. Mij best.
Net zoals Finkers met zijn hang naar het irrationele en thuiskapelletje:
http://korthof.blogspot.com/2019/04/kun ... sprek.html
Roeland
Nououoouou, dat is toch echt een flink punt geweest in deze discussie.