Petra schreef: ↑28 jun 2018 05:27
Jammer, ik was best wel nieuwsgierig naar wat, -mensen in het algemeen en hier dus op het [*]forum- zouden bedenken.
Sommige mensen weten gelukkig die afspraken wel te benoemen, in de vorm van eigenschappen. Maar jah.. dan mot ik 't weer met wetenschappers doen.
dikkemick schreef: ↑28 jun 2018 20:10
Excuses dat ik je zo teleurgesteld hebt, maar ik zal een poging wagen.
Je bent een
Maar wat je doet is reageren op iets wat ik al gequote had.
Zoals ik al zei; ik opende dit topic omdat ik benieuwd was naar wat andere mensen
zelf bedenken en belangrijk vinden.
Ik had al expres zo open mogelijk vragen gesteld zonder ook maar iets al vooraf in te vullen.
Nee ik blijf het eens met de conclusie van de prof:
Sja, zijn er mensen die dat denken? Daar kan ik niets aan doen.
Wat ik wél kan doen is topics openen en het erover hebben.
Waarbij je al ziet hoe moeizaam dat gaat.
Toch, heb ik tussen al die reacties geen enkele reactie gezien waarin iemand zich superieur achtte. Integendeel. Vandaar dat ik me afvroeg.. klopt die stelling wel? Komt het uit het geloof? Is dat nog wel zo? Of is dat ook zoiets wat een eigen leven is gaan leiden?
Iedereen roeptoetert maar raak over wat
ANDEREN wel niet zouden denken maar helemaal NIEMAND heeft gezegd "ja hoor, dat vind ik".
WIE vindt dat dan
Ik ken
helemaal niemand die dat vindt, vind jij het dan wel? Zijn er mensen hier op het forum die dat vinden?
Maar goed, omdat er zo vaak in die geest gereageerd werd heb ik het topic
De KROON op de evolutie geopend. Zodat we daar ook 's 'n keertje korte metten mee kunnen maken.
Want in DIT TOPIC was dat HELEMAAL DE VRAAG NIET. Maar het gaat er wel steeds over.
Sterker nog, als we alle reacties over rangen en standen en ander moeilijk gedoe weghalen. En alleen de reacties, waarin inhoudelijk gereageerd wordt op de vraag, laten staan... dan blijft er amper wat over. Dat moet toch te denken geven.
En toch weten we allemaal wat we bedoelen als we het over mensen hebben. Misschien is het de combinatie van zeer veel eigenschappen bij elkaar opgeteld?
Waarom weten we dat dan?
Welke eigenschappen zijn het dan?
Waarom is lopen op 2 benen dan nooit 's genoemd? Of het hebben van handen of die duim? Of empathie?
Of moraal of cultuur of tradities of emoties of nieuwsgierigheid?
Emoties!! Nooit genoemd

En toch.. lijkt het meer de basis van ieders handel en wandel dan die ratio.
Ik vind het jammer, om het zelf allemaal op te gooien, want ik kan nog wel een uurtje doorgaan wat eigenschappen betreft.
Maar zoals ik al zei... ik was reuze benieuwd naar de gedachten van anderen.
De titel doet me dan al weer de haren te berge rijzen
Warempel.
Gaan er nou dan niet 's kwartjes rinkelen en belletjes vallen, over die emoties en hoeveel invloed die hebben?
Daniel Kahneman! Ik blijf fan van de man.