TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 aug 2025 14:36
Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 10:03
Ik hoor de afkorting AI nu vrijwel elke dag gemiddeld een keer of vijf langskomen via media.
Wéer zo'n hype.

En een stroom dat die ontwikkeling kost... dus extra CO2.
Mensen die AI gebruiken doen een zwakte bod.
Als java webprogrammeur moet ik regelmatig problemen oplossen waar ik nooit een cursus voor gehad heb. Problemen die soms erg situatie afhankelijk zijn.
Het vakgebied is ook te groot om alles in een cursus te proppen. Om die cursussen gedetailleerd genoeg te krijgen, zouden ze weken moeten duren, waardoor ik geen tijd meer heb om te werken en zoveel informatie krijg, dat ik zeker 90% voordat ik het ooit eens tegen kom.
Zelf eindeloos experimenteren is geen optie
Google heeft maar een beperkte filter optie. Het is niet nauwkeurig genoeg om op de juiste pagina te komen.
Met AI begin ik een vraag regelmatig met
Gegeven A, B, C, D
krijg ik deze xyz foutsituatie. Hoe voorkom ik dat?
Ik krijg vaak een antwoord als:
Probeer a, b, c, of d.
Enige tijd later typ ik: a, b, c zijn niet van toepassing of helpen niet. Optie d geeft wel verandering nl foutmelding xyy.
Vervolgens krijg ik weer verdere suggesties.
Ik moet nog steeds zelf een hoop werk doen en vaak is het antwoord nog niet exact genoeg. Maar door dingen te combineren, weet ik wel weer een stap verder te komen.
Dat zou ik geen zwakte bod noemen. Sterker nog, ik denk dat programmeurs die hier niet in mee gaan, wel eens een ander beroep moeten gaan zoeken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.