Nou hou je broek even vast want die gaat afzakken. De koran is niet aangepast. Ik baseer dat op de bescherming van God. God beschermt het boek via zijn Engelen. Waarom hij dat met de andere boeken zoals bijbel en thora niet gedaan heef is mij een raadsel. We zullen Hem straks eens aan de tand voelen hierover.lost and not found yet! schreef:Een gevoelsmatige kansberekening is niet overdraagbaar en alleen geldig voor niemand meer dan jou alleen. En is de Koran niet door middeleeuwse mensen aangepast? En zo niet, waar baseer je dat dan op?Jabba de Hut schreef:Het boek in zijn geheel vind ik absoluut goddelijk. De kunstige schrijfstijl en totale inhoud geeft mij het gevoel dat de kans klein is dat een mens dat gedaan kan hebben. Een gevoelsmatige kansberekening zeg maar.dikkemick schreef:Maar is het boek in z'n geheel dan goddelijk? Is de bijbel dat ook? Het boek van Mormon? Elders schreef je dat het God niets uit maakt in welke God je gelooft. Maar als ik al ergens in ga geloven wil ik daar wel valide argumenten voor zien.
Tot nu toe ontbreken die.
Delen van de bijbel ook, absoluut goddelijk. Ik kan je helaas geen specifieke voorbeelden geven want het is erg lang geleden dat ik de bijbel heb gelezen. Maar het is overduidelijk dat de bijbel door middeleeuwse mensen is aangepast.
Het boek van Mormon heb ik nooit van gehoordmaar ik ga er naar op zoek.
Wat in de Koran staat is de waarheid!
Moderator: Moderators
- Jabba de Hut
- Forum fan
Re: Wat in de Koran staat is de waarheid!
Jabba de Hut schreef:God beschermt het boek via zijn Engelen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Dat heb je voor een niet onbelangrijk deel mis, Jabba.Jabba de Hut schreef: Maar het is overduidelijk dat de bijbel door middeleeuwse mensen is aangepast.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Wat is gelijk hebben?
Wat is werkelijkheid?
Wat is waarheid?
Wat zijn engelen? Is er bewijs voor engelen?
Kan het zijn dat engelen bestaan omdat Achmed dat weet en dat engelen niet bestaan omdat dominee dat weet?
Hoe kun je zo, op deze manier een betrouwbaar valide wereldbeeld construeren? A zegt "ja" en heeft gelijk, maar B zegt "nee en heeft ook gelijk.
Wat is werkelijkheid?
Wat is waarheid?
Wat zijn engelen? Is er bewijs voor engelen?
Kan het zijn dat engelen bestaan omdat Achmed dat weet en dat engelen niet bestaan omdat dominee dat weet?
Hoe kun je zo, op deze manier een betrouwbaar valide wereldbeeld construeren? A zegt "ja" en heeft gelijk, maar B zegt "nee en heeft ook gelijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Jabba de Hut schreef:
Heb je voor de rest ook enig "bewijs" voor je basering hierop? En welke God wil je hierover aan de tand voelen? Jouw God, die volgens mij niet bestaat, of mijn God die volgens mij wel bestaat?
Ik schreefHet boek in zijn geheel vind ik absoluut goddelijk. De kunstige schrijfstijl en totale inhoud geeft mij het gevoel dat de kans klein is dat een mens dat gedaan kan hebben. Een gevoelsmatige kansberekening zeg maar.
Delen van de bijbel ook, absoluut goddelijk. Ik kan je helaas geen specifieke voorbeelden geven want het is erg lang geleden dat ik de bijbel heb gelezen. Maar het is overduidelijk dat de bijbel door middeleeuwse mensen is aangepast.
Het boek van Mormon heb ik nooit van gehoordmaar ik ga er naar op zoek.
Jabba de Hut schreef:Een gevoelsmatige kansberekening is niet overdraagbaar en alleen geldig voor niemand meer dan jou alleen. En is de Koran niet door middeleeuwse mensen aangepast? En zo niet, waar baseer je dat dan op?
Heb mn broek niet meer aan!Nou hou je broek even vast want die gaat afzakken. De koran is niet aangepast. Ik baseer dat op de bescherming van God. God beschermt het boek via zijn Engelen. Waarom hij dat met de andere boeken zoals bijbel en thora niet gedaan heef is mij een raadsel. We zullen Hem straks eens aan de tand voelen hierover.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Het is een dogma, dat de Koran niet te evenaren is, dat het onmogelijk door mensen geschreven kan zijn, mede wegens de inhoud.
Toch is het boek kritisch en objectief bekeken door arabisten, die minder bevooroordeeld waren. Ook hebben schrijvers zich gewaagd aan een dergelijk boek te schrijven.
Conclusie is, dat het boek warrig is, met veel herhalingen, een haat zaaiende inhoud, niet consistent van stijl, hier en daar onbegrijpelijk, vol met tegenstrijdigheden, die goed gepraat moesten worden met 'abrogaties', vol met topografische, historische en wetenschappelijke fouten. De schoonheid van veel Arabische literatuur wordt veel hoger aangeslagen. Ook bleken de schrijvers, die zich waagden aan een betere Koran daar weinig moeite mee hadden.
Het ontstaan van de schriftelijke versie van de Koran, doet ook het ergste vermoeden wat originaliteit betreft. Er waren in den beginne verschillende versies. Eén is er uitgekozen, de rest vernietigd.
Met de Bijbel is dat heel anders. Door kopiëren slopen er wel eens fouten in, maar door goddelijk ingrijpen en inspiratie werden die steeds gecorrigeerd, ja ook in de middeleeuwen, zodat we met een gerust hart kunnen stellen, dat in tegenstelling tot de Koran, dat door mensen op een bizarre manier is samengesteld, de Bijbel precies is, zoals God zich dat heeft voorgesteld.
Kortom, een echte god had een veel beter boek geschreven.
Toch is het boek kritisch en objectief bekeken door arabisten, die minder bevooroordeeld waren. Ook hebben schrijvers zich gewaagd aan een dergelijk boek te schrijven.
Conclusie is, dat het boek warrig is, met veel herhalingen, een haat zaaiende inhoud, niet consistent van stijl, hier en daar onbegrijpelijk, vol met tegenstrijdigheden, die goed gepraat moesten worden met 'abrogaties', vol met topografische, historische en wetenschappelijke fouten. De schoonheid van veel Arabische literatuur wordt veel hoger aangeslagen. Ook bleken de schrijvers, die zich waagden aan een betere Koran daar weinig moeite mee hadden.
Het ontstaan van de schriftelijke versie van de Koran, doet ook het ergste vermoeden wat originaliteit betreft. Er waren in den beginne verschillende versies. Eén is er uitgekozen, de rest vernietigd.
Met de Bijbel is dat heel anders. Door kopiëren slopen er wel eens fouten in, maar door goddelijk ingrijpen en inspiratie werden die steeds gecorrigeerd, ja ook in de middeleeuwen, zodat we met een gerust hart kunnen stellen, dat in tegenstelling tot de Koran, dat door mensen op een bizarre manier is samengesteld, de Bijbel precies is, zoals God zich dat heeft voorgesteld.
Kortom, een echte god had een veel beter boek geschreven.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Wat me af doet vragen hoe een top 5 van de beste boeken ter wereld eruit zou kunnen zien.Vilaine schreef:Kortom, een echte god had een veel beter boek geschreven.
The Origin of Species van Darwin uit 1859 zou er zeker tussen staan.
Voor het antwoord op deze vraag heb ik een nieuw onderwerp geopend in het subforum boeken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Veel moslims beweren dat de boeken van de Joden en Christenen verdraaid zijn en aangepast. Helaas voor de moslims beweren beide groepen dat ook hun boeken door God en zijn heilige Geest beschermd zijn door de eeuwen heen. Het is dus niet zo'n raadsel. De Pali canon van de Theravada Boedhisten is pas op papier gezet, toen men inzag dat de mondelinge traditie in gevaar kwam door de vele oorlogen. De Koran komt uit zo'n zelfde traditie, de teksten zijn vanuit een aantal selecte aanhangers op papier gezet die bekend stonden om hun goede geheugen. Jouw claim dat de Koran beschermd is door god en zijn engelen is overigens een claim die de moslims delen met de Joden, Christenen en Mormonen. Ook hier weer is er niets nieuws onder de zon. Ik begrijp dat je dit graag wilt, maar archeologie toont iets heel anders aan. Het is allemaal één pot nat. De Joden beweren dat hun Torah volledig juist is en voor eeuwig zo blijft totdat de Messjiach terugkomt. De Christenen beweren dat de Joden het niet goed hebben begrepen en zeggen dat hun Jezus de profetieën heeft vervuld en dat er géén engel uit de hemel mag komen die anders beweert. De Moslims beweren dat de Joden en Christenen de teksten hebben aangepast en verdraaid en dat Mohammed de laatste profeet is totdat de wereld verlost wordt door god. Dan komen de Mormonen die beweren dat in Noord-Amerika heilige boeken zijn gevonden, direct van god, die een aanvulling zijn op alle andere religies en dat dit boek van Mormon het laatste boek is dat alle andere boeken overtreft. En zo komt er straks weer een andere godsdienst die iets verzint dat nog beter is.Jabba de Hut schreef:De koran is niet aangepast. Ik baseer dat op de bescherming van God. God beschermt het boek via zijn Engelen. Waarom hij dat met de andere boeken zoals bijbel en thora niet gedaan heeft is mij een raadsel. We zullen Hem straks eens aan de tand voelen hierover.
Weet je wat mij nou een raadsel is? Dat geen van deze gelovigen de logische conclusie trekt. Namelijk, dat geen van deze boeken autoriteit van god heeft, omdat god zich helemaal niet laat zien en deze boeken mensenwerk zijn. De bewijzen hiervoor? Lijkt me duidelijk, ieder mens die een ander mens de kop inslaat door een meningsverschil over godsdienst, bevestigt dit. De enige manier om te waarborgen dat je de wil van god doet is om ieder mens dezelfde waarde toe te kennen en zo te behandelen. Iedere gelovige die geen humanist is, is geen knip voor de neus van god waard.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Anders gezegd. We lieten ons als mensheid door heel de geschiedenis heen heel wat achterlijke religieuze onzin aanpraten zoals rondvliegende engelen die boeken beschermen. Hoe simpel kan men zijn om zoiets te geloven? En als iedereen dan om je heen geloofd of je zit traditioneel muurvast en je wilt je streng-gelovige familie niet kwetsen dan heb je ook het lef of de kracht niet meer om zelf te durven en leren na te denken en blijf je van ellende maar gelovig.
Wat een bizarre stelling.Nou hou je broek even vast want die gaat afzakken. De koran is niet aangepast. Ik baseer dat op de bescherming van God. God beschermt het boek via zijn Engelen. Waarom hij dat met de andere boeken zoals bijbel en thora niet gedaan heef is mij een raadsel. We zullen Hem straks eens aan de tand voelen hierover.
Kader Abdolah heeft bijvoorbeeld in 2008 een aangepaste koran uitgegeven.
Kun je gewoon kopen. Allah of de engelen hebben kader niets aangedaan, die man verdient er gewoon zijn boterham mee.
De truc is dat je alle aangepaste versies beschouwt als nep. Of zelfs zegt dat alleen de koran in het Arabisch de echte is. Daarnaast wordt elk onderzoek naar de oorsprong van de koran (o.a. Luxemberg) systematisch geblokkeerd. De waarheid zou eens boven tafel kunnen komen.
Volgens de hadith heeft overigens een geit een stukje van de koran opgegeten.
Allah en de engelen grepen niet in.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat antwoord zal wel zoiets zijn als: De geit heeft geen verstand maar de onverstandige mens die de Koran daar onbeheerd heeft achtergelaten zal voorzeker gestraft worden.gerard_m schreef:Volgens de hadith heeft overigens een geit een stukje van de koran opgegeten.
Allah en de engelen grepen niet in.
Begrijp nog steeds niet waarom je dan de conclusie trekt dat zo'n iemand niet kan bestaan. Is het volgens jou niet mogelijk dat 1 persoon 2 boeken kan schrijven die elkaar tegenspreken? Kunnen zulke personen niet bestaan volgens jou?Peter van Velzen schreef: Derhalve zou - volgens jou - God zowel verantwoordelijk zijn voor de Koran als voor de Duivelsversen. Aangezien het mijns inziens uitgesloten is dat die twee boeken dezelfde auteur zouden hebben, is mijn conclusie dat je het hebt over iemand die niet bestaat.
Ik begrijp denk ik wel wat je probeert te zeggen. Ik zal proberen het een en ander uit te leggen adhv een voorbeeld, ik hoop dat het dan duidelijker word.
Ik weet niet wie de eigenaar is van dit forum maar diegene heeft het voor ieder hier mogelijk gemaakt om te schrijven wat hij wil, goed of slecht of onzin. Elke letter die je hier ziet zou niet mogelijk zijn geweest zonder de eigenaar. En ja ondanks dat er vele tegenstrijdige berichten hier zitten bestaat de eigenaar van dit forum toch echt, het kan zelfs zo zijn dat hijzelf nog nooit hier wat heeft geschreven. Bovendien is hij ook niet verantwoordelijk voor hetgeen we hier schrijven, want de eigenaar is slim genoeg geweest om regels op te stellen waar we ons aan moeten houden.
Ja de eigenaar van deze site heeft dit allemaal mogelijk voor ons gemaakt zonder hem bestond deze site niet maar hij is niet verantwoordelijk op wat voor manier dan ook voor wat ik hier schrijf, sterker nog de eigenaar van deze site zal juist mij verantwoordelijk stellen en als ik helemaal te ver ga zelfs straffen.
- vegan-revolution
- Superposter
Het grote verschil is echter dat de eigenaar van deze website niet verondersteld wordt de oorzaak te zijn van jouw bestaan !
Als de eigenaar van deze website de oorzaak was van jouw bestaan, dan kon hij verantwoordelijk worden gesteld voor jouw gedrag en als jij je dan slecht gedraagt dan zou hij zichzelf daarvoor moeten straffen! Want als hij de oorzaak is van jouw bestaan dan is hij ook de oorzaak van jouw gedrag!
Als de eigenaar van deze website de oorzaak was van jouw bestaan, dan kon hij verantwoordelijk worden gesteld voor jouw gedrag en als jij je dan slecht gedraagt dan zou hij zichzelf daarvoor moeten straffen! Want als hij de oorzaak is van jouw bestaan dan is hij ook de oorzaak van jouw gedrag!
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Peter van Velzen
- Site Admin
Weliwaar beweerde prief niet dat God de oorzaak was van beide boeken, hij beweerde slechts dat god elke zaak "zijn bestaan had gegeven:" Dat zou volgens de Islam kloppen voor Allah en de Koran, (ook al was - mijns inziens - ene Mohammed de oorzaak) maar het lijkt me absoluut onzin voor De duivelsverzen. Daar was ene Salmon Rushdie voor verantwoordelijk
Uiteraard heeft de eigenaar van de website dit bericht mede mogelijk gemaakt, maar hij heeft het niet zijn bestaat gegeven!
Uiteraard heeft de eigenaar van de website dit bericht mede mogelijk gemaakt, maar hij heeft het niet zijn bestaat gegeven!
Ik wens u alle goeds
Luxenberg.gerard_m schreef:[ Daarnaast wordt elk onderzoek naar de oorsprong van de koran (o.a. Luxemberg) systematisch geblokkeerd. De waarheid zou eens boven tafel kunnen komen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoph_Luxenberg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.