Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

Cluny
Banned

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door Cluny »

HenkM schreef:
Cluny schreef:
dikkemick schreef:Ik heb inderdaad genoeg van Islam.
Dat is voldoende.

@ alle meelezers.
Als het goed is kan je nog steeds stemmen op pagina 1.
Ik stemde om dezelfde reden niet. De vraagstelling is veel te beperkt.
En lijkt impliciet te stellen dat je dan wel voor andere religies kunt zijn.
De vraagstelling is niet beperkt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:
HenkM schreef:
Cluny schreef:
@ alle meelezers.
De vraagstelling is niet beperkt.
Volgende poll: minder marokkanen in/naar Nederland? ja/nee

Ik kan me geen grotere beperking van vraagstelling voorstellen, trouwens.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

HenkM schreef:
Volgende poll: minder marokkanen in/naar Nederland? ja/nee
Er was een bericht over de toenemende Nederlandse afkeer voor de islam. Naar aanleiding van een onderzoek van Maurice de Hond dus. Er zit een zekere logica in om dat onderzoek op Freethinker eens dunnetjes over te doen.
Dat vond ik zelf wel leuk.
Naar aanleiding van het domme optreden van Wilders inzake "minder Marokkanen" van een paar weken geleden heb ik zelf geen behoefte om een andere poll met deze vraag te openen.
Ik kan me geen grotere beperking van vraagstelling voorstellen, trouwens.
Het meest logische is dat ik concludeer dat jouw voorstellingsvermogen te beperkt is voor dit topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
Cluny schreef:
dikkemick schreef:Ik heb inderdaad genoeg van Islam.
Dat is voldoende.

@ alle meelezers.
Correct!
Ik heb al lang genoeg van criminaliteit en van kortzichtige religies. Of dit nu Marokkanen zijn of niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:
Het meest logische is dat ik concludeer dat jouw voorstellingsvermogen te beperkt is voor dit topic.
En ik me maar afvragen wat ik toch mankeer .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Tot voor 10 minuten geleden had ik eigenlijk niets tegen de islam. Ik ken alleen maar aardige mohammedanen. Zo was mijn vorige huisbaas er eentje. Vriendelijke man, stond altijd klaar om dingen te repareren die stuk waren en hij heeft zelfs speciaal voor mij door zijn zoon WIFI aan laten leggen. Nee, de islam daar is niets mis mee.
Nu lees ik net in de Trouw dat ze halal vlees gaan keurmerken. In eerste instantie dacht: nou leuk voor ze. Wij christenen maken tenslotte ook overal een spelletje van waarom zou ik het hen dan misgunnen.
Maar nu komt het.
Lees ik daaronder een commentaar dat me aan het denken heeft gezet. Iets van dat keurmerken niet meer kon in deze tijd en of we niet van oorlogen geleerd had. Ik ging er even over nadenken en dacht toen: ja daar zit toch wel wat in. Alleen om het feit dat wij, of zij in dit geval dan, zonodig een wedstrijden willen spelen zijn er toch veel mensen de dupe die de oorlog hebben meegemaakt en bij wie op deze verschrikkelijk wijze toch weer al; die oude wonden worden opengereten.
Dat wij christenen honden waren, ja, dat wist ik al maar ik had mohammedanen toch echt wel hoger ingeschat.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Quintein, het zal aan mij liggen, maar ik snap je punt niet? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

67 procent NL: Islamitische cultuur hoort niet bij Nederland.
Volgens mij stabiliseert de Nederlandse afkeer voor de islam.
67% van alle Nederlanders vindt de islamitische cultuur niet bij Nederland horen.
De vragen zijn wat anders dan verleden keer, de uitkomsten lijken bijna exact dezelfde anti-islam sentimenten zien als vorige onderzoek, ook van Maurice de Hond
Het hele onderzoekje.
2/3 is het dus voorlopig. Dat is best wel veel.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tja...Islamitische cultuur kan ik me iets bji voorstellen. Maar Nederlandse cultuur? Wat is dat nog helemaal behalve een allegaartje van verschillende culturen? Of moet ik nu aan de boer op klompen denken die over de bollenvelden wandelt met een boterhammetje kaas?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:Tja...Islamitische cultuur kan ik me iets bji voorstellen. Maar Nederlandse cultuur? Wat is dat nog helemaal behalve een allegaartje van verschillende culturen? Of moet ik nu aan de boer op klompen denken die over de bollenvelden wandelt met een boterhammetje kaas?
Welvaart. Dijken. Waterbouw. ATHEÏSME. tulpen. BZN. Vader Abraham !!!. Heintje Davids
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
dikkemick schreef:Tja...Islamitische cultuur kan ik me iets bji voorstellen. Maar Nederlandse cultuur? Wat is dat nog helemaal behalve een allegaartje van verschillende culturen? Of moet ik nu aan de boer op klompen denken die over de bollenvelden wandelt met een boterhammetje kaas?
Welvaart. Dijken. Waterbouw. ATHEÏSME. tulpen. BZN. Vader Abraham !!!. Heintje Davids
Die laatste 3 moet ik (tot mijn spijt) samenvatten onder de noemer "muziek".
Maar die oud-Nederlandse cultuur is niet meer. Boeren is al een uitstervend ras. En als er iets Hollands was!
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De stelling is: Islamitische cultuur hoort niet bij Nederland.
Dat kan ik echt niet de moeilijkste stelling noemen die hier op Freethinker is voorbij gekomen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Cluny schreef:De stelling is: Islamitische cultuur hoort niet bij Nederland.
Dat kan ik echt niet de moeilijkste stelling noemen die hier op Freethinker is voorbij gekomen.
Deze vraag impliceert een Nederlandse cultuur, waar een Islamitische zich in mengt. Maar ik zie al jaren geen Nederlandse cultuur meer...Vandaar.
Evengoed: Sluiertjes passen m.i. niet thuis in (het van oorsprong) katholieke/gereformeerde Nederland.
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

dikkemick schreef:
Cluny schreef:De stelling is: Islamitische cultuur hoort niet bij Nederland.
Deze vraag impliceert een Nederlandse cultuur, waar een Islamitische zich in mengt. Maar ik zie al jaren geen Nederlandse cultuur meer...Vandaar.
Evengoed: Sluiertjes passen m.i. niet thuis in (het van oorsprong) katholieke/gereformeerde Nederland.
De meest veelbetekenende begrippen uit de geschiedenis vond ik zelf altijd bakermat en smeltkroes.
Wellicht is het product uit de smeltkroes waar veel van het ongewenste ingrediënt islam in wordt gevoegd niet iets waar de huidige Nederlander op zit te wachten.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Mag ik even iets tussendoor zeggen: over de islam gesproken, veel mensen denken dat we nou in de Eindtijd zitten. Bijvoorbeeld omdat islamitische terreurorganisaties de wereld nou terroriseren, kun je wel zeggen. Je zou kunnen zeggen dat het wel een beetje op een Derde Wereldoorlog lijkt! (Er kwam laatst ook op het nieuws dat de Paus dat in een toespraak heeft gezegd: http://www.nu.nl/algemeen/3876898/paus- ... orlog.html" onclick="window.open(this.href);return false;). In de Bijbel staat ook dat er in de Eindtijd een soort Derde Wereldoorlog zal plaatsvinden!
Ik denk echter niet dat dit een teken is dat de Bijbel gelijk heeft, maar gewoon van het feit dat wij veel te tolerant zijn geweest naar dit soort extremisten (en ook wel van een paar andere dingen)! Toch?
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Plaats reactie