De bizarre evolutieleer van Jozef Rulof.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Co2 indien u geen weet heeft van fascistische hier is er eentje

"In het boek De volkeren der aarde wordt de eindfase van de menselijke evolutie samengevat met de zin “abnormaliteiten ziet men op de aarde niet meer” (p. 344, 4de druk). In dat boek adviseert Rulof de joden om Adolf Hitler dankbaar te zijn voor de holocaust, "
http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels ... aal/jrulof

van dit soort ziekelijkheden heb ik na eentje al genoeg
verwerpt u dit?
ja of nee maar bespaar me het semantisch geblaat dat dient om te minimaliseren

pagina 1
vrijdenker schreef:
Niet waar,de dierenwereld dient de mens,in de boeken wordt zelfs beschreven dat in WO2 de haringen het strand op zwommen om te worden gegeten bij gebrek aan voedsel.
leg eens uit co2.Vrijdenker wil dit niet verder aantonen. misschien hebt u er zin in :)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Och ja, er waren ook mensen die beweerden in 1945 dat Hitler de messias was en die ontkenden dat hij een fascist was. Quote dan maar:
"God gave the savior to the German people. We have faith, deep and unshakeable faith, that he [Hitler] was sent to us by God to save Germany." -Hermann Göring (Hitler's Elite, Shocking Profiles of the Reich's Most Notorious Henchmen," Berkley Books, 1990).

Het schrijnende vind ik niet dat je die woorden van Rulof aanhangt maar dat je die kritiekloos aanhangt. Elke aanval die wordt gepleegd op de woorden van Jozef Rulof wordt afgedaan met 'dat wordt uit het verband gerukt' oid. Dat blinde geloof in haatdragende teksten vind ik persoonlijk verwerpelijk en onvoorstelbaar. En wat mij betreft geldt dat zowel voor Hitleraanhangers als voor Rulofianen. (en nee, nu zal ik meteen zeggen dat ik niet zeg dat de ene gelijk is aan de andere, wel dat ze heel grote overeenkomsten vertonen. verdacht?)
Laatst gewijzigd door Sararje op 16 nov 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Co2 schreef:

"Mijns inziens heeft u des te meer angst gecreëerd dan wat die boeken ooit aan angstbeelden hadden kunnen oproepen. Dat u zich al jarenlang onafgebroken hebt ingespannen om die boeken in een zo negatief mogelijk daglicht te stellen, dat moet toch op z'n minst op de een of andere obsessie wijzen waaraan u ten slachtoffer gevallen bent."

U verwart mij met uw goeroe, want die leed aan obsessies. Met de hoeveelheid die hij heeft geschreven, waarbij hij in zijn latere werken steeds weer nuances heeft toegepast, was het voor mij ondoenlijk om in een kort tijdsbestek een oordeel te geven. De Vraag & Antwoord -reeks verscheen pas compleet in 2003. Ik heb mij terdege in de materie verdiept om niet om de oren geslagen te worden met het aloude verwijt dat ik de boeken niet goed gelezen zou hebben of slechts een citatenplenger zou zijn. Ik heb ook veel met Rulofianen gediscussiëerd en dit is het bedroevende eindresultaat. Maar stel u gerust. Het thema Rulof is nu zo ver uitgemolken dat ik me vanaf nu alleen nog zijdelings daarmee bezighoudt. :lol:
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

Co2 schreef:
ice_age schreef:Dit zegt helemaal niets. Adolf Hitler schilderde in zijn jaren als kunstenaar ook liefelijke stadsgezichten. Dit terwijl hij ook in zijn jonge jaren al als ziekelijk antisemiet bekend stond.
groeten,
Frans
En u bent intussen al zo wetenschappelijk onderlegt in de literatuur van de man in kwestie dat u zomaar meteen een vergelijking met een schilderende antisemiet als Hitler doortrekken kan...
Ik heb nog geen letter uit de mans boeken gelezen, en doe dan ook geen uitspraken over de kwestie of hij al dan niet rascist is. Ik reageer hier alleen direct op uitspraken van jou en van Vrijdenker die mijns inziens niet kloppen.

Jij beweert namelijk dat uit de lieflijke schilderijen van Jozef Rulof blijkt dat hij geen geweldadig mens is, en dat hij geen rascist is. Het enige dat ik daarop beweer is dat de mans lieflijke schilderijen niets hoeven te zeggen over zijn al dan niet fascistische denkbeelden. En als voorbeeld geef ik aan dat Adolf Hitler ook lieflijke schilderijen maakte, waarmee ik wil aantonen dat schilderijen niets hoeven te zeggen over de mans imborst.
co2 schreef:
U bent er bovendien ook nog eens mee akkoord dat die schilderijententoonstellingen in kwestie allemaal verboden moeten worden neem ik aan en dit zonder één enkel schilderij te hebben bekeken, noch de man in kwestie te kennen ?
Waar heb ik geschreven dat de leer van Jozef Rulof of zijn schilderijen verboden moeten worden?
co2 schreef: Ik ben zeer benieuwd hoever u hierin blindweg meegaat. Hier zijn als het ware lessen psychologie en geschiedenis te beleven. De geschiedenis herhaalt zich en bovendien gaat ze ook nog eens "de foute toer op"... . Het lijken me toch maar allemaal vrij dogmatische gedachten hoor. Eerst hoorde ik zo van die vrijdenkerige reacties zoals: "ik vind dat er geen enkel verbod dient te zijn op het lezen van boeken". Dat is intussen allemaal verdwenen. Nu krijgen we heel wat anders te beleven op het "vrijdenkersforum" en gaat men akkoord dat zowel schilderijtentoonstellingen als boeken dienen te worden verboden. Ik ben zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat evolueren. Misschien kan ik er zelfs ooit een artikel over kwijt, over "de evolutie van de vrijdenkers" dan... :wink:
Zo terugbladerend vind ik ook in de overige posts in dit topic niet zo snel een oproep om die boeken of schilderijen te verbieden, maar ik kan mij vergissen. Mocht dat wel ergens staan dan zie ik bij de overige posts nog steeds geen brede instemming voor die oproep. Wel wordt er hier en daar hevige kritiek geleverd op zijn denkbeelden die onderbouwd worden met pittige quotes uit de boeken van Jozef Rulof zelf. Of die quotes al dan niet uit hun verband getrokken zijn daar doe ik verder geen uitspraak over omdat ik die boeken niet heb gelezen, en dit eerlijk gezegd ook niet van plan ben.

@ vrijdenker
Mischien zie jij net als Jozef Rulof dingen die er niet zijn, terwijl je vragen die er wel zijn niet ziet. Daarom nogmaals: hoe zit het nu met die haring? Als kenner van de werken van Jozef Rulof moet het ook voor jou niet moeilijk zijn die info boven water te halen en zoal ik al eerder naar CO2 aangaf is dat een mooie gelegenheid om aan te tonend dat Jozef Rulof meer was dan een fantast.
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
Co2

Bericht door Co2 »

U schreef, beste ice-age, dat zo even terugbladerend, u nergens kon terugvinden dat mensen alhier schilderijtentoonstellingen van Jozef Rulof niet zouden verbieden.

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit, want Herman Nimis werkt daar blijkbaar vrij actief aan mee trouwens (zie kortgeding voor burgerlijke rechtbank te Antwerpen, intussen teniet gedaan). Dit kortgeding bleek trouwens mede gebaseerd op zulke kritieken, zoals opgesteld door Herman Nimis. Toeval, denkt u ? Ontkennen heeft weinig zin, want voor iemand die er zich zo lang al mee bezig houdt moet er toch wel wat meer achter zitten.

Verder al jullie kritieken over alternatieve geneeswijzen en nog veel meer. Indien u aan uw mening twijfelt dienaangaande, hetgeen u echter nog niet zo meteen van plan bent te doen, moet u maar eens een kijkje op "www.a-i-g.be" en de uitspraken van de EU onderandere over het vrije onderzoek erop gaan nakijken. Ziehier stuk van een citaat aangaande de mening van het A-I-G (ondersteund door een aantal gerenommeerde wetenschappelijke professoren trouwens :

"De aarde is niet meer plat, de Wereldgezondheidsorganisatie en de Europese gemeenschap vinden dat het medisch kunnen dat tot vandaag niet tot de academische geneeskunde behoort moet onderzocht worden om na te gaan wat er als waardevol uit kan gehaald worden om dat ieder burger recht heeft op betaalbare geneeskunde en op een vrije overtuiging. Het hier bespoken proefschrift zet zich hier tegenover af. A-I-G kiest de zijde van EU en WHO!"

t'Is dus in naam van de EU en de WHO, dat ook ik steeds zal blijven beweren dat zelfs homeopathie dient onderzocht te blijven en niet zomaar gratis en voor niets dient te worden afgedaan als pure kwakzalverij, alsook wat al die andere zogenaamde alternatieve geneeswijzen trouwens. Elke vorm van geneeskunde die een mens in praktijk tot genezing brengt verdient een degelijk onderzoek. De traditionele geneeskunde heeft niet het alleenrecht op wetenschappelijk vlak. Indien men iets anders dient te "geloven" dient ook dat tegendeel dan maar eens onweerlegbaar bewezen te kunnen worden, en niet door het drinken van een kleine procent slangevergif voor de sport.

Wat de uitspraak inzake "het danken van Hitler" betreft heb ik via diezelfde boeken vernomen (en daar bestaat trouwens een onweerlegbaar citaat van dat het alzo dient geïnterpreteerd te worden) dat deze uitspraak over het "vergiffenis schenken en de vijand danken" handelt (dat zou u misschien wel bekend zijn vanuit het nieuwe testament). Jezus beweerde ooit dezelfde dingen in de zin van : "bemin je vijand en vergeef hem". Jezus beweerde ooit: "indien iemand je in het gezicht slaat, bied je andere wang aan". Jezus beweerde dat niet alleen, hij liet zich ook nog eens op vrijwillige basis kruisigen om precies diezelfde reden dat hij zijn eigen principes niet wou verloochenen en beweerde tevens : "vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen". Welnu, in dezelfde optiek gaf Jozef Rulof een wel zeer concreet voorbeeldje inderdaad: uiteindelijk het vergiffenis kunnen schenken van de Joden aan hun allergrootste vijand en beul - en dat was Hitler. t'Is echter zeker nooit of tenimmer als verplichting bedoeld, maar als vrijblijvende uitnodiging, desnoods als therapeutisch zelfhulpmiddel om de wrok en gevoelens van haat daartegenover ooit weer te kunnen laten varen.
Als u dit "fascistisch" vind, beste ice-age, dan staat het nieuwe testament er dus vol van ..., want deze uitspraak is wel degelijk precies en letterlijk daarop gebaseerd en op niks anders, maar kan inderdaad wel heel erg pijnlijk overkomen. Dat zal ik zeer zeker niet ontkennen. Wie vergeeft nu zo graag iemand door wie men zo gemarteld en zelfs uitgemoord werd ? Dat besef ikzelf ook maar al te goed. Bepaalde uitspraken kunnen heel erg pijnlijk zijn. Het nieuwe testament is echter niet minder "pijnlijk" als u het mij vraagt en als u mij mijn ideeën daarover vraagt, al zijn ze misschien wat minder concreet, maar vallen ze op net dezelfde wijze te interpreteren. Indien u dit soort uitspraken dus "weg" wil met de welbekende populistische slogans van Herman Nimis, dan zou u misschien maar beter ook wat consequenter voor de dag komen (hetgeen Herman Nimis echter nalaat) en uiteindelijk het nieuwe testament op hetzelfde soort uitspraken aanpakken dan. En dan mag u daaropvolgend nog eens hetzelfde gaan doen met al die andere godsdiensten en ideologieën die hetzelfde ideeëngoed voor hebben of zelfs erger nog.

Ik doe daar allemaal niet aan mee. Veel liever beoefen ik de dialectiek en tracht het allemaal zo goed mogelijk te begrijpen, waarom iets zus of zo gezegd wordt en of het steek houdt.

groet,
Co2
Wetenschap zonder bewijs = flauwekul
Co2

Bericht door Co2 »

appelfflap schreef:leg eens uit co2.Vrijdenker wil dit niet verder aantonen. misschien hebt u er zin in :)
Ik had er inderdaad ook wel zin in om dat van die haringen ergens terug te kunnen vinden. Ik heb het echter helemaal nergens teruggevonden. Wel heb ik het volgende fragment teruggevonden en dat lijkt net uw bewering alleen maar te bevestigen, dat het niet mogelijk bleek om vis uit zee te gaan halen. Hier komt het. Het gaat over een conversatie van een andere mens die langs komt met Jozef Rulof:

"Ik gun u wel zo'n visje, maar in deze baggersloot zit geen vis en daarginds mogen wij niet komen. Wat zullen wij 'n vis vangen na de oorlog. Mijn hemel, dat zullen haringen zijn als kabeljauw. Dacht je van niet? Ik ga eens verder. Of kijkt u soms naar de zonsondergang? Ja, dat kunnen ze ons niet afnemen of dat ging er ook nog aan. Ik wens u het beste.'
Wetenschap zonder bewijs = flauwekul
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Co2 schreef:
Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit, want Herman Nimis werkt daar blijkbaar vrij actief aan mee trouwens (zie kortgeding voor burgerlijke rechtbank te Antwerpen, intussen teniet gedaan). Dit kortgeding bleek trouwens mede gebaseerd op zulke kritieken, zoals opgesteld door Herman Nimis. Toeval, denkt u ? Ontkennen heeft weinig zin, want voor iemand die er zich zo lang al mee bezig houdt moet er toch wel wat meer achter zitten.
.

U insinueert! U zou heel goed moeten weten dat het Centrum voor gelijkheid van kansen en antiracisme te Brussel toen aangifte heeft gedaan en niet ik. Het kort geding is inderdaad teniet gedaan, maar er loopt op initiatief van hetzelfde centrum een strafrechtelijk onderzoek bij een andere Belgische rechtbank. Ik hoop niet dat u suggereert daar ik ook nog dáárachter zit.

Overigens, u heeft mijn voor- en achternaam nu al vele malen genoemd in uw postings. Daarom zal ik het op prijs stellen indien u zich ook bekend maakt.

Groet, Herman
Vrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Vrijdenker »

@ appelfflap en ice aged.

Die haring was geen goed voorbeeld,ik gaf dat al eerder aan.
Ik heb eea even teruggezocht,maar die uitspraak staat niet in die boeken,slaat ook nergens op,is dus een fout mijnerzijds,die ik hierbij toegeef,en mijn excuses voor aanbied.

Zo zie je maar dat je met één verkeerde redenatie een complete leer in een totaal ander daglicht kunt plaatsen.

Dit is precies wat Herman Nimis op grote schaal doet in zijn artikelen,zo staat het in zijn laatste reaktie weer dat " [‘Jeus van moeder Crisje, deel 1, als klein jongetje al : 'Moeder, waarom zijn er joden op de wereld’] ".
Het staat er niet,en zeker niet in deze woorden,geef dat nou eens gewoon toe,Herman en erken je gemaakte fouten en rectificeer die.

Goed 'slotpleidooi',overigens je redenaties zijn zo gebogen richting 'het maatschappelijk aanvaardbare' dat je al snel een meute op je hand hebt.

Voor mij heeft de geschiedenis bewezen dat die denkwijze van de meute vooral geprikkeld moet blijven worden om enige (stoffelijke later geestelijke) vooruitgang te kunnen maken,of wij waren elkaar nog steeds met pijl en boog te lijf gegaan.
God blijkt natuurlijke 'werking' te zijn,Bijbel en kerk fabeltjes,en dat Christus niet degene blijkt te zijn als men ons eeuwen wilde laten geloven, nadenken over of reincarnatie toch niet een feit is,de voortkomende wetten van oorzaak en gevolg proberen te ontleden,geven mij al een realistischer beeld als wat ik vanuit 'de meute' voorgeschoteld krijg.
Ik vind het bijzonder jammer dat ik je met mijn inzichten niet heb kunnen bereiken,ik weet dat dit wederzijds is,daarom laat ik het hier liever bij.

Vriendelijke groet Roland.
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Beste Roland, jij schreef:
Dit is precies wat Herman Nimis op grote schaal doet in zijn artikelen,zo staat het in zijn laatste reaktie weer dat " [‘Jeus van moeder Crisje, deel 1, als klein jongetje al : 'Moeder, waarom zijn er joden op de wereld’] ".
Het staat er niet,en zeker niet in deze woorden,geef dat nou eens gewoon toe,Herman en erken je gemaakte fouten en rectificeer die.
Ik kreeg dit door van een vertaler die in opdracht van de uitgeverij onder meer JVMChr in het Engels aan het vertalen was. Hij heeft zijn opdracht inmiddels teruggegeven omdat er naar zijn idee te veel intolerante passages in de boeken voorkomen. Mogelijk is de passage in een latere druk geschrapt. Wayti heeft immers een patent op het veranderen van teksten.

Spijtig dat je de rest van de maatschappij die de boeken niet begrijpt of afkeurt aanduidt als 'de meute'.

Je bent voor mij absoluut geen racist, antisemiet of anderszins intolerant iemand. Ik vind het alleen jammer dat iemand van jouw intelligentie dergelijke boeken zo serieus opvat.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zo zie je maar dat je met één verkeerde redenatie een complete leer in een totaal ander daglicht kunt plaatsen.
Net als de redenatie over het uitdijen van het heelal? Zodra in een leer wetenschap wordt verwerkt kun je op dit forum ervan uitgaan dat het ook wordt gecontroleerd op onjuistheden.
Dat zo'n ontdekking zo ongeveer aan Rulof wordt toegeschreven maar dat na controle blijkt dat een jaar eerder Hubble de theorie publiceerde zegt mij al voldoende.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Vrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Vrijdenker »

lanier schreef: Zodra in een leer wetenschap wordt verwerkt kun je op dit forum ervan uitgaan dat het ook wordt gecontroleerd op onjuistheden.
Dat is een goede zaak,Hubble was eerder,geen bewijs dus,ik plaatste dit ook niet als wetenschappelijk bewijs want dat is er (nog ?) niet,maar als 'opmerkelijk feit',aangezien Jozef Rulof nauwelijks kranten of boeken van anderen las,maar ook dat kan ik u niet wetenschappelijk bewijzen en is een aanname.

Mag ik dan ook op dit forum of in ieder geval van de redaktie verwachten dat zij de geplaatste artikelen op onjuistheden controleert ?

@ Herman,

Gelukkig heeft de uitgeverij zijn fouten ingezien en zijn nu slechts de originele teksten leverbaar,tot deze teksten moeten wij ons beperken,wat anderen ervan maken en hebben gemaakt is m.i. niet ter zake.

"meute' was niet zo'n goede woordkeuze,ik had hier beter massa kunnen gebruiken.
M.i. hoef je die boeken helemaal niet te lezen om 'een beter mens' te worden.
Aan het 'de geschiedenis laat zien hoe het niet moet' heb je m.i. al genoeg,nu leren denken hoe dat 'beter' kan.Als we alle 'geloven' en bijgeloven op een hoop gooien en er een nieuwe 'religie' met hoofdregel 1 'gij zult niet doden' van maken is het mij best,geen natuurwet die dat tegenhoudt.

Inderdaad is het voor mij een serieuzere zaak geworden als ingeschat,op een een of andere manier 'moet' ik reageren als ik onjuistheden lees.

Groetjes Roland.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Vrijdenker schreef: @ Dr Who,

U vroeg om wetenschappelijke bewijzen tav de evolutietheorie,hier ontbreekt mij de kennis om vanuit het onderzoek naar bv DNA vergelijkingen te kunnen maken die het gestelde zouden kunnen bewijzen,

Andere 'bewijzen' zijn er m.i. wel.
Zo is de trancetoestand waarin Jozef Rulof verkeerde om de boodschappen van zijn meesters te kunnen doorgeven in 1939 onderzocht,en werd 'een uitzonderlijk diepe slaap' vastgesteld.
Behalve meesters die boeken zouden schrijven door zijn lichaam heeft Rulof zijn stoflichaam ook afgestaan aan overleden schilders die door zijn lichaam weer konden schilderen.
Rulof heeft diverse demonstraties gegeven,als bewijs,zo schilderde hij in het donker en schilderijen op zijn kop,en maakte in een kwartier tijd,een meesterwerk.
Kunstkenners herkennen de hand van Anthony van Dijck in vele schilderijen,als mede schilderde Vincent van Gogh door het lichaam van Jozef Rulof het schilderij 'levenspad',ik heb dit schilderij van dichtbij gezien en het is beslist de stijl van van Gogh.

Dit alles is natuurlijk absoluut geen bewijs het is ten eerste uit de zoveelste hand en volgens mij had Bob Ross nog eerder hulp van gene zijde bij het schilderen dan Rulof. Wie zijn dan die kunstkenners? Staat hun beoordeling ergens geregistreerd op niet rulofiaans getint papier? Het lezen op een van de websites ter meerdere glorie van deze fantast laat ook maar weer eens zien hoe weinig kritisch men hierin is. Alles wordt voor waar aangenomen zonder enige kritische reflectie. Wat natuurlijk aantrekkelijk in het hele verhaal van de heer rulof is, is het feit dat hij zo'n mooi sluitend geheel van zijn verdichtsel maakte. Het is bekend dat hoe meer details er aan een concept worden toegevoegd het geloofwaardiger begint te worden. Het geheel heeft absoluut, dogmatische en sektarische trekjes overgoten met een racistisch sausje. Dit vergoeilijken door het in een bepaald tijdsbeeld en wereldbeeld te plaatsen staat haaks op de vermeende kennis die er van uit zou moeten gaan. Waren hij echt visionair dan had hij er wel voor gewaakt om nu als racist te boek te staan. Dus of het is een oplichter of het is een onvervalste racist. Kies maar uit :!:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Co2 schreef: Het aanhalen van mogelijke ophefmakende citaten - en dan nog enkel en alleen die citaten dus, die het eigen vooroordeel alleen maar lijken te bevestigen - voldoet mijns inziens helemaal niet om een heel boek op objectieve wijze te kunnen beoordelen - laat staan de werkelijke bedoelingen van de schrijver in kwestie te kunnen achterhalen.

Nee, het zal niet voldoen om een heel boek op objectieve wijze te kunnen beoordelen. Mijns inziens hoeft dat ook niet altijd persé. Als een boek op een ranzige manier joden beschrijft als 'sjacheraars', bedriegers en het hele joodse volk de schuld geeft van de dood van één persoon, en waar slechts enkele tientallen, hooguit enkele honderden joden bij betrokken waren, dan zeggen slechts enkele citaten genoeg over de mening van de schrijver. De schrijver had óók andere woorden kunnen gebruiken, en hij had zich ook kunnen beperken tot inhoudelijke kritiek op de joodse religie, zoals wij hier op deze site doen. Maar de schrijver deed dit niet, en heeft enkele zeer ranzige citaten op zijn conto staan. Jij en 'Roland' zijn het hier misschien niet mee eens, en vinden het volkomen acceptabel wat Rulof schreef. Ik vind dat niet; ik vind de citaten walgelijk.
Ik sluit mij tevens aan bij welbepaalde kritieken van Doctor Who dat er weinig of niks te bewijzen valt inzake het mediumschap van Jozef Rulof. Ook het feit dat de man in kwestie al zo'n 53 jaar geleden overleden zou zijn heeft daar mijns inziens mee te maken. De man in kwestie kan zich alhier dan ook niet meer komen verdedigen
Inderdaad, maar misschien zou hij dat ook niet doen. Misschien, als hij langer had geleefd, had hij spijt kunnen krijgen van zijn ranzige rassenleer en zijn citaten over joden. We zullen het nooit weten, en moeten het doen met de woorden die hij heeft nagelaten.
Het feit bijvoorbeeld dat de mens in kwestie alleen maar schilderijen met bloemetjes en kruisjes erop schilderde en dat op die schilderijen geen enkele geweldadige passage te bespeuren viel - dat is mijns inziens tevens bewijsmateriaal hoe "geweldadig" en "racistisch/antisemitistisch" deze persoon in werkelijkheid was.
Ik heb zelf zowieso nergens gezegd dat Rulof gewelddadig zou zijn geweest. Racistisch wél, omdat hij rassen indeelde in een hiërarchie, maar ik vind het volstrekt verwerpelijk om Rulof en Rulofianen te vergelijken met Nazi's. Ik heb meerdere Rulofianen gekend, en hoewel ik me meerdere malen geërgerd heb aan hun onwetenschappelijke opvattingen over kleurlingen en rassen, heb ik ook geconstateerd dat deze mensen over het algemeen geen vlieg kwaad doen, en het op hun manier goed voor hebben met de wereld.
Antisemitisch was de schrijver ook zeker; ik kan met de beste wil van de wereld niets verheffends vinden in de citaten van de schrijver over joden, en ik vind dat hij het hele joodse 'ras' over één kam scheert, als zijnde schuldig aan de dood van christus, als zijnde 'Sjacheraars' etc... Maar anderzijds moet óók zeker gezegd worden dat Rulof zijn lezers nooit heeft opgeroepen om zélf joden te gaan vervolgen, en ja, dit wordt pas duidelijk als men meerdere boeken leest. Naar mijn mening mag het de schrijver zeker aangerekend worden dat hij de woorden gebruikte die hij gebruikte, omdat minder genuanceerde lieden er al snel iets verkeerds uithalen.
Ik sluit mij dus al evenmin aan bij populistische slogans zoals "weg met die boeken" en zeer zeker niet met het verbieden van schilderijententoonstellingen die op zich helemaal niks bezwarends laten zien.
Wat betreft verbieden van boeken of tentoonstellingen; ik heb daar in ieder geval niet over gesproken. Ik vind dat zelfs 'Mein Kampf' gewoon in de winkel te krijgen zou moeten zijn. Ik heb een aantal boeken van Rulof in de kast staan, maar óók de Koran, Bijbel, Satanic Bible, allemaal boeken waar volgens velen het één en ander op aan te merken is. Ik heb 'Mein Kampf' op PDF op de computer staan, evenals de 'Protocollen van de wijzen van Zion', en ik ben nu nog op zoek naar 'De weg van de Moslim', óók zo'n controversieel boekje. Van mij mag het allemaal geschreven en verkocht worden. Ik begrijp het wel hoor, dat mensen dat willen verbieden; vooral van mensen van joodse afkomst. Maar van mij mag het verkocht worden.
Wat betreft de "bizarre evolutietheorie van Jozef Rulof", dat laat ik uiteindelijk over aan de wetenschap om er eventueel komaf mee te maken, al lijkt het woordje "bizar" hier al een vooroordeel op zich - subjectief geladen dus.
Ja, subjectief geladen? Ja, ik vind het bizar. Het idee dat er leven op de maan zou zijn geweest vind ik bizar en volstrekt ongeloofwaardig.
Afbeelding
Het idee dat mensen zouden kunnen leven en functioneren zonder hersenen vind ik bizar. Ik geloof niet dat dit kan.
Buitengewone beweringen vereisen buitengewoon bewijs. Leven dat zou ontstaan op die atmosfeerloze steenklomp, en mensen die prima zouden functioneren zonder hersenen, dat vind ik buitengewone beweringen.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

Co2 schreef:U schreef, beste ice-age, dat zo even terugbladerend, u nergens kon terugvinden dat mensen alhier schilderijtentoonstellingen van Jozef Rulof niet zouden verbieden.

Nu doelde ik op posts op deze website, niet op de activiteiten die Herman of anderen wellicht elders ontplooien. Uit eigen ervaring (zie de hele discussie over vrijheid van meningsuiting) weet ik dat de vrijheid van meningsuiting de meeste forum bezoekers vrij hoog zit, en ik verwacht van de meesten van hen dan ook geen pogingen om de boeken van Jozef Rulof, of diens schilderijen, te verbieden. Wel verwacht ik dat de meeste van hen Jozef Rulof niet erg serieus nemen als medium, en bovendien uitermate kritisch zijn over bepaalde zinsneden uit diens boeken.
Mijn eigen positie in dezen is dat ik niet voor een verbod op zijn boeken ben. Anderzijds ben ik er zeer op tegen dat er op eniger wijze gemeenschapsmiddelen naar Jozef Rulof tentoonstellingen of wat dan ook gaat. Dit om de zelfde reden dat ik ook tegen subsidie aan kerken ed ben.
co2 schreef: Verder al jullie kritieken over alternatieve geneeswijzen en nog veel meer. Indien u aan uw mening twijfelt dienaangaande, hetgeen u echter nog niet zo meteen van plan bent te doen, moet u maar eens een kijkje op "www.a-i-g.be" en de uitspraken van de EU onderandere over het vrije onderzoek erop gaan nakijken. Ziehier stuk van een citaat aangaande de mening van het A-I-G (ondersteund door een aantal gerenommeerde wetenschappelijke professoren trouwens :

"De aarde is niet meer plat, de Wereldgezondheidsorganisatie en de Europese gemeenschap vinden dat het medisch kunnen dat tot vandaag niet tot de academische geneeskunde behoort moet onderzocht worden om na te gaan wat er als waardevol uit kan gehaald worden om dat ieder burger recht heeft op betaalbare geneeskunde en op een vrije overtuiging. Het hier bespoken proefschrift zet zich hier tegenover af. A-I-G kiest de zijde van EU en WHO!"

t'Is dus in naam van de EU en de WHO, dat ook ik steeds zal blijven beweren dat zelfs homeopathie dient onderzocht te blijven en niet zomaar gratis en voor niets dient te worden afgedaan als pure kwakzalverij, alsook wat al die andere zogenaamde alternatieve geneeswijzen trouwens. Elke vorm van geneeskunde die een mens in praktijk tot genezing brengt verdient een degelijk onderzoek. De traditionele geneeskunde heeft niet het alleenrecht op wetenschappelijk vlak. Indien men iets anders dient te "geloven" dient ook dat tegendeel dan maar eens onweerlegbaar bewezen te kunnen worden, en niet door het drinken van een kleine procent slangevergif voor de sport.
In het verleden is van diverse alternatieve geneeswijzen al aangetoond dat deze niet werkzaam is. In plaats van die therapie vervolgens als onwerkzaam te verwerpen blijven kwakzalvers deze toepassen. Voorlopig heeft een recent en grootschalig Zwitsers onderzoek bijvoorbeeld aangetoond dat de verdunning van medicijnen zoals in de homeopathie niet werkt. Omdat de mens bedrogen wil worden blijken er echter iedere keer toch weer duizenden goedgelovigen te zijn die bijvoorbeeld homeopathie serieus blijven nemen. En uiteraard zijn er dan altijd weer politici die om de zoveel jaar oproepen om een nieuw onderzoek te starten naar de werkzaamheid van die homeopathie. Op die manier worden steeds weer kostbare fondsen voor bijvoorbeeld kankeronderzoek uitgegeven voor onderzoek naar bijvoorbeeld het moermandieet waarvan de werkzaamheid uitermate twijfelachtig is.

Ik heb dus een ander voorstel. Bedrijven die alternatieve homeopathische medicijnen op de markt willen brengen mogen in het vervolg zelf eerst door middel van een dubbel blinde proef aantonen dat hun goedje werkzaam is. Datzelfde verwachten wij tenslotte ook van bedrijven als Baijer, dus echt onredelijk is dat niet. En die zelfde eis stellen we ook maar gelijk aan handopleggers, mediums ed.
co2 schreef:Wat de uitspraak inzake "het danken van Hitler" betreft heb ik via diezelfde boeken vernomen (en daar bestaat trouwens een onweerlegbaar citaat van dat het alzo dient geïnterpreteerd te worden)
druk dan dat hele citaat even af, dan kunnen wij meelezen
co2 schreef: dat deze uitspraak over het "vergiffenis schenken en de vijand danken" handelt (dat zou u misschien wel bekend zijn vanuit het nieuwe testament). Jezus beweerde ooit dezelfde dingen in de zin van : "bemin je vijand en vergeef hem". Jezus beweerde ooit: "indien iemand je in het gezicht slaat, bied je andere wang aan". Jezus beweerde dat niet alleen, hij liet zich ook nog eens op vrijwillige basis kruisigen om precies diezelfde reden dat hij zijn eigen principes niet wou verloochenen en beweerde tevens : "vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen". Welnu, in dezelfde optiek gaf Jozef Rulof een wel zeer concreet voorbeeldje inderdaad: uiteindelijk het vergiffenis kunnen schenken van de Joden aan hun allergrootste vijand en beul - en dat was Hitler.
Nu liet jezus zichzelf volgens de overlevering slaan en kruisigen dus als hij een dergelijke uitspraak gedaan heeft dan kan ik daar waardering voor opbrengen. Jozef Rulof verwacht van mensen die pas enkele jaren terug een ongelooflijk drama achter de rug hebben dat zij Hitler vergiffenis schenken. Daarnaast bagetaliseerd hij hun leiden nog even door aan te geven dat ze de entlosung over zichzelf afgeroepen hebben. Profeet of niet, dat is uitermate smakeloos.
co2 schreef: t'Is echter zeker nooit of tenimmer als verplichting bedoeld, maar als vrijblijvende uitnodiging, desnoods als therapeutisch zelfhulpmiddel om de wrok en gevoelens van haat daartegenover ooit weer te kunnen laten varen.
:^o
co2 schreef: Als u dit "fascistisch" vind, beste ice-age, dan staat het nieuwe testament er dus vol van ...,
k geloof meteen dat de bijbel ook vol staat met onsmakelijkheden.
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

'Vrijdenker' schreef:
Gelukkig heeft de uitgeverij zijn fouten ingezien en zijn nu slechts de originele teksten leverbaar,tot deze teksten moeten wij ons beperken,wat anderen ervan maken en hebben gemaakt is m.i. niet ter zake.
Roland, je bent nogal goedgelovig, want jij veronderstelt dat Wayti dit niet meer zal doen na al die eerdere ontsporingen. Misschien niet meer op zo’n grote schaal, maar het gebeurt nog wel. Van dezelfde vertaler weet ik dat men met sommige boekenteksten een soort koehandel bedrijft. Toen hij tegen de voorzitter bezwaar maakte dat hij moeite had met de Engelse vertaling van enkele bedenkelijke passages uit 'Een blik in het hiernamaals' (nota bene een boek waarvan het bedenkelijk gehalte nog relatief laag is) werd hem geadviseerd om het boek dan maar op een wat meer eufemistische manier te vertalen. Dat weigerde hij, men werd het niet eens en hij gaf zijn opdracht terug. De vertaling werd daarna door een andere vertaler voltooid.
Plaats reactie