Die Zauberflöte

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Yours
Ervaren pen

Re: Die Zauberflöte

Bericht door Yours »

Pensee schreef:
De toestemming van mijn cliënte om haar geval anoniem te bespreken zit uiteraard ingebouwd in mijn tekst.
Ik vind dat nergens terug.
Je zou je misschien wat beter in kunnen leven in haar probleem, dan zul je haar radeloosheid beter begrijpen.
Het is niet zo moeilijk om iemand uit shoppen te sturen om zo onlustgevoelens te laten verdwijnen.
Nu dat niet werkt, kom je hier om een oplossing vragen. Maar dat is nou toch juist jouw taak? Voor 40 euro per keer?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Wel wat relativeren.
Pensee schreef een leuke post over een nog steeds anoniem persoon én maakte duidelijk dat het esoterische haar absoluut niet ligt. Buiten die chiropractor zie ik dan ook geen enkele reden om pensee van een zweverige schoenshoptherapie te beschuldigen. Integendeel, haar "doe eens normaal" mentaliteit, in een niet Wilders setting, vind ik zeer correct. De wijze waarop zij haar boodschap brengt mag dan omfloerst en dubbelzinnig zijn, dit maakt het juist grappig in mijn ogen. Verbeter mij indien ik fout ben Pensee, maar jullie zoeken spijkers op laag water in dit draadje.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Pallieter schreef over Pensee:
De wijze waarop zij haar boodschap brengt mag dan omfloerst en dubbelzinnig zijn, dit maakt het juist grappig in mijn ogen.
Omfloerst en dubbelzinnig is het zeker.

Verder denk ik dat je door Die Zauberflöte van Pensee betoverd bent. :wink:
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Pensee
Banned

Bericht door Pensee »

Yours,

alleen voor een boerenlul is mijn tarief 40 euro, mijn tarieven zijn variabel.
Voor de mensen die zo vreselijk gespind zijn op pecunia, voor wie naastenliefde nog slechts een woord is, zou er een vindersloon uitgekeerd kunnen worden bij afdoende resultaat.

pallieter,

het is allerminst mijn plan om hier een beetje lacherig en omfloerst normaal te gaan doen. Het enige dat ik wilde was aandacht vragen voor een schrijnend geval van androgynie en de kinderachtige boerenlullen vliegen om mijn oren. Ik wil mijn cliënte graag helpen, daarvoor heb ik onbezoldigd ' de hermetische gnosis inde loop der eeuwen' van Quispel doorwrocht in de hoop een aanknopingspunt te vinden om mijn cliënte haar vrouwelijkheid terug te kunnen geven.

Die hele Quispel is een beetje uit de tijd, daar hij uitgaat van een androgyne oermens en er geen hedendaagse gevallen vermeld staan. Het boek is dan ook meer dan twintig jaar oud.

Je lijkt me een begripvol mens, pallieter, behoudens dan het geval met de chiropractor. Ik heb wel eens gedacht, ontmoette ze maar eens een leuke vent maar afgezien van het feit dat het misschien teveel van je gevraagd is, zo op een onpersoonlijk forum, zou ze haar anonimiteit moeten opgeven.
Lastig allemaal, lastig.
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken.
Jinny

Bericht door Jinny »

Zullen we de 'boerenlullen' verder dan maar daar gaan laten waar ze horen?
In de broek op het platteland?

Discussiëren we op niveau verder.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Je lijkt me een begripvol mens, pallieter, behoudens dan het geval met de chiropractor. Ik heb wel eens gedacht, ontmoette ze maar eens een leuke vent maar afgezien van het feit dat het misschien teveel van je gevraagd is, zo op een onpersoonlijk forum, zou ze haar anonimiteit moeten opgeven.
Lastig allemaal, lastig.
Zoals Yours reeds begrepen had, heb ik het meer voor belezen vrouwen met humor en schrijftalent dan voor androgyne esoterische vrouwen. En die chiroprator, tja voor rugklachten heb ik nu eenmaal liever een neuroloog.
Begripvol ben ik inderdaad, hoewel het vaak neer komt op begrijpen dat velen geen begrip hebben. :angel12:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Yours,

alleen voor een ......... (censuur) is mijn tarief 40 euro, mijn tarieven zijn variabel.
Voor de mensen die zo vreselijk gespind zijn op pecunia, voor wie naastenliefde nog slechts een woord is, zou er een vindersloon uitgekeerd kunnen worden bij afdoende resultaat.
Eens kijken of ik aanspraak kan maken op 'vindersloon'.

De vraagstelling is om een androgyne vrouw haar vrouwelijkheid weer terug te geven.

Zij zou kunnen proberen om de naastenliefde in de praktijk te gaan brengen. Daarbij denk ik aan het doen van (vrijwilligers-)werk bij bijvoorbeeld bejaarden en/of gehandicapten. De dankbaarheid die je daarvoor krijgt zou haar haar (moeder-)gevoel (weer) terug kunnen geven. Vandaar is het vast een kleine stap om haar vrouwelijke gevoel weer terug te vinden.

Ook zou zij kunnen beginnen met de verstenliefde te praktiseren: ook op regionaal niveau en landelijk niveau zijn er veel aktiviteiten. Er is veel (vrijwilligers-)werk bij bijvoorbeeld fondsenwervingsorganisaties. Het contact met anderen zal haar goed doen waardoor haar mens-zijn in elk geval bevorderd wordt.
In elk geval komt ze hierdoor wat steviger met haar beide benen in de wereld te staan.

En als Papageno haar hierdoor vindt, komt haar vrouwelijkheid ongetwijfeld weer volledig tot bloei. :wink:
Laatst gewijzigd door Yours op 13 nov 2011 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Dien ik mij nu aangesproken te voelen als Papageno? :x
Moest het nu nog Sarastro zijn... :wink:
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

pallieter schreef:Dien ik mij nu aangesproken te voelen als Papageno? :x
Moest het nu nog Sarastro zijn... :wink:
Wat mij betreft mag je zelf kiezen welke rol je speelt. :wink:
Pensee
Banned

Bericht door Pensee »

De vraagstelling is om een androgyne vrouw haar vrouwelijkheid weer terug te geven.

Zij zou kunnen proberen om de naastenliefde in de praktijk te gaan brengen. Daarbij denk ik aan het doen van (vrijwilligers-)werk bij bijvoorbeeld bejaarden en/of gehandicapten. De dankbaarheid die je daarvoor krijgt zou haar haar (moeder-)gevoel (weer) terug kunnen geven. Vandaar is het vast een kleine stap om haar vrouwelijke gevoel weer terug te vinden.

Ook zou zij kunnen beginnen met de verstenliefde te praktiseren: ook op regionaal niveau en landelijk niveau zijn er veel aktiviteiten. Er is veel (vrijwilligers-)werk bij bijvoorbeeld fondsenwervingsorganisaties. Het contact met anderen zal haar goed doen waardoor haar mens-zijn in elk geval bevorderd wordt.
In elk geval komt ze hierdoor wat steviger met haar beide benen in de wereld te staan.

En als Papageno haar hierdoor vindt, komt haar vrouwelijkheid ongetwijfeld weer volledig tot bloei.

Kijk, dit is nog eens constructief!
Helaas is de vrouw al haast ten onder gegaan aan vrijwilligerswerk en dit heeft het proces zelfs nog versneld, naar haar eigen zeggen.

De gedachte, die binnen het kader van Die Zauberflöte opkwam, is dat zij misschien juist wel iets kwaads in de zin zou moeten hebben om een metafysische scheiding te kunnen bewerkstelligen.
Ik durf haar dit echter niet voor te stellen, temeer daar ik niet helemaal zeker van mijn zaak ben.

Het zal een schrale troost zijn maar ik zal zeggen dat je aan haar hebt gedacht.

Vanmiddag kreeg ik nog een nieuwe aanreiking, die van De Opificio Mundi, waar ik me zo spoedig mogelijk op zal storten.
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Pensee schreef:
Helaas is de vrouw al haast ten onder gegaan aan vrijwilligerswerk en dit heeft het proces zelfs nog versneld, naar haar eigen zeggen.
Je moet je dan wel 'open' durven stellen voor wat er je pad komt.
De gedachte, die binnen het kader van Die Zauberflöte opkwam, is dat zij misschien juist wel iets kwaads in de zin zou moeten hebben om een metafysische scheiding te kunnen bewerkstelligen.
Ik durf haar dit echter niet voor te stellen, temeer daar ik niet helemaal zeker van mijn zaak ben.
Ik zou dit beslist niet zelf voorstellen. Als je dat doet ben je er in feite ook verantwoordelijk voor wanneer ze het eventueel uitvoert.
Als ze het uiteindelijk uit zichzelf doet, is het tot daar aan toe. Dan is het haar eigen vrije wil.

Pensee schreef:
Vanmiddag kreeg ik nog een nieuwe aanreiking, die van De Opificio Mundi, waar ik me zo spoedig mogelijk op zal storten.
Wat is 'De Opificio Mundi'? Ik kom feitelijk niet verder dan wat ik op Wikipedia vind, waar dan gevraagd wordt of 'Officio Mundi' bedoeld wordt.
Pensee
Banned

Bericht door Pensee »

Yours,

De opificio mundi is een werkje van ene Philo. Ik weet niet of dit het worden gaat want het is al behoorlijk oud werk. Ik zou me dan vooral moeten richten Legum Allegoriae. Ook hier moet ik mij terughoudend opstellen want allegoriën kunnen je vaak op het verkeerde been zetten.

Het is een verhandeling over Genesis 2:18. Dacht ik net van die handel af te wezen.
God zegt daar dat het niet goed is dat de mens alleen is en stelt dan voor dat wij een hulp gaan maken die aan hem gelijk is. Mij is niet helemaal duidelijk of het hier om een allegorie gaat maar ik kan moeilijk tegen mijn cliënt zeggen dat wij haar uitroepen tot de private interieurverzorgster van adam. Ik betwijfel trouwens ook of dat je vrouwelijkheid ten goede komt.

Kortom die hele opificio is bij deze van de baan.

Op van die vertwijfelde momenten als deze komt toch het kwade wel weer als optie bovendrijven.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Pensee schreef:
Op van die vertwijfelde momenten als deze komt toch het kwade wel weer als optie bovendrijven.
Ik denk nog even verder mee.
Als het kwade in principe de enig overblijvende mogelijkheid is, zou ik eerst nog eens onderzoeken of van deze nood in andere zin nog een deugd gemaakt kan worden.

Goed, zij kan dus niet bij haar vrouwelijke gevoel komen.
Heeft zij geen creatieve talenten die zij kan en wil ontwikkelen?
Daarbij denk ik aan tekenen, schilderen, muziek maken, beeldhouwen en/of een ander talent dat zij heeft, waarbinnen zij zichzelf kan worden. Ook kan de verloren gegane schoonheid door middel van die creatieve uitingen (variërend van enigszins tot grotendeels) weer tot leven gebracht worden.

In elk geval succes en sterkte ermee.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Pensee schreef:Als esthetica met een eigen salon ontvang ik vaak occulte types daar ik het hele corpus praktiseer.
Zo ontving ik laatst een esoterische vrouw die haar geestelijke reis had moeten onderbreken daar zij de schoonheid was verloren. Ze probeerde hartgrondig het heelal te bewonderen en aandacht te schenken aan haar ziel maar sinds de ontmoeting met zichzelf was het bergafwaarts gegaan.
Haar bewustzijn was verstrooid en in plaats van boven zichzelf uit te stijgen was zij in elkaar gestort.
Dat heeft niks met esoterie of exoterie te maken. Er zijn nou eenmaal mensen die een depressie hebben. Naar een psycholoog gaan wil nog weleens helpen.
Tot overmaat van ramp was zij teruggevallen in androgynie, waardoor haar huwelijk op de klippen was gelopen en was haar man er met een jonge, schone maagd vandoor.
Viel ze zowel op mannen als vrouwen? Dan was ze gewoon biseksueel, dat komt weleens voor. Heb ik mij althans laten vertellen. En haar man had een midlifecrisis.
Haar enige lichtpuntje was nog haar sterfelijkheid waarin het bittere raadsel des levens zou worden opgelost.
Nog suïcidaal ook nog?
Ik vroeg haar of ze de privacy van het vrouw-zijn miste, waarop zij in zilte tranen uitbarstte.
Hoe weet je dat die tranen zilt waren?
Een eenvoudige handreiking in de vorm van geschriften zou hier niet baten. Hier moest gehandeld worden in de vorm van een rollenspel. Ik heb een rollenspel paraat onder de titel ' work-shop'. Wat voor een exoterische vrouw een eenvoudige klus lijkt, het shoppen, is voor een esoterische vrouw zeker geen gewoonte, er moet aan gewerkt worden. Helaas heeft ze haar target niet kunnen halen, de drie paar schoenen waren een pyrrusoverwinning.
Waarom zou een esoterische vrouw niet kunnen shoppen? Misschien dat deze vrouw een geval op zich was, en dat je niet moet generaliseren?
De potentie is zeker wel aanwezig maar ze lijkt als vleesgeworden in een winterboerka.
We werken nu aan ' Die Zauberflöte ' maar ik betwijfel of ze er al rijp voor is.

Het voelt als een falen maar als ik niet snel met een idee op de proppen kom, moet ik haar laten gaan. Knockabout rationalisme is hier uit den boze.
Af en toe gewone nederlandse zinnen gebruiken zou al een heleboel schelen.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Ja, precies: biseksueel dat is heel gewoon!
Berjan schreef:<< >>
Dan was ze gewoon biseksueel
<< >>
Nog suïcidaal ook nog?
<< >>
Natuurlijk wel, doodsdrift is een evolutionaire verworvenheid,
net als biseksualiteit, maar eenmaal uit de kast als biseksueel,
dan kun je lekker openlijk van twee walletjes smullen en
dat komt de levensdrift heel erg ten goede!
Ik ken dan ook geen enkele praktiserend bi die zelfmoord pleegde ...

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Plaats reactie