De TONO/PROVEA klaagbox!

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

N-Rico,

Als je morgen geen bericht hebt, dan zal je toch met een aangetekende brief in de weer moeten. Droef maar waar.

En verander je "ik verzoek u" in "Ik gelast u".

Voor teveel bedrijven is dit een keiharde manier van zaken doen, mee omdat de banken niet/nauwelijks controleren op een juiste machtiging. En soms ben je een tijdje weg en is je tijd om terug te laten storten verstreken.

Wat die bedrijven vangen hebben ze binnen en wat ze niet vangen, bijvoorbeeld omdat je de bank hebt terug laten halen, "verkopen" ze vaak aan incasso-bedrijven voor een deel van de "factuurwaarde".

Wees erg zuinig met het uitgeven van je bank/gironummers.
Als je meer last krijgt zelfs van bank/gironummer veranderen !!!

Droef maar waar

Roeland, ervaringsdeskundige
PS
zie:

http://www.intrum.nl/
Via Inc@sso kunt u uw vordering(en) direct uit handen geven, ook als u nog geen klant bent.
Vul alle gewenste gegevens in op het digitale formulier en verstuur het. Daarna ontvangt u, per omgaande, een e-mail bericht dat tevens geldt als ontvangstbevestiging. Hierna worden uw vordering(en) direct in behandeling genomen zodat de eerste actie richting uw debiteur snel kan plaatsvinden.

Verlengstukken van Intrum J. :
http://www.nietoptijdbetaald.nl/Nederland/index.html
http://www.fairpayweb.nl/

grapjes maken zoals hiervoor wordt gesuggereerd is totaal zinloos.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40259
http://tros.nl/index.php?id=1027
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Kreeg iets dergelijks van een puzzelmagazin. PUZZELRIJK
Bij elke ingeleverde puzzel maakte je kans op fantastische prijzen.
Mijn jongste zoon zag al een nintendo DS, reizen, auto's etc.
Hij begon te kwijlen en besloot er op in te gaan.
Je kreeg 'gratis' een proefnummer toegestuurd en hoeft alleen maar de porto kosten te betalen.
"Als je het blad interessant vind hoef je niets te doen en krijg je elke maand het blad toegestuurd voor Euro 20,-"
Mijn nog erg naïve zoontje had, nog steeds kwijlend, mijn rek. nr doorgegeven voor dit "offer you can't refuse" .
Hij heeft nog veel te leren, had, want we hebben hem inmiddels ingepepert dat dit een doodzonde is. [-X #-o ](*,)
Ik heb gelijk actie ondernomen met dit als resultaat.
Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben uw verzoek om beëindiging van uw abonnement ontvangen.
Dit verzoek is inmiddels in onze administratie verwerkt. Met ingang van vandaag
is uw abonnement ontbonden.

Bedenkt u zich in de toekomst en besluit u om toch weer abonnee te worden? Bel
dan even met onze klantenservice op 040-2302405. Wij verwelkomen u natuurlijk
graag terug.

Met vriendelijke groeten,

Puzzelrijk
Klantenservice
Lijkt hoopgevend maar eerst maar eens zijn.
Ik heb de mail die zij stuurden echter goed opgeslagen, voor het geval.....
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
angel

Bericht door angel »

goede middag, ik zie dat er genoeg slachtoffers zijng evallen van dit clubje!

wel zal je zeggen ben net zo een!!... helaas!!..
heb het bedrag dat deze mensen hebben afgeboekt van mijn rekening zonder machteging laten storneren(getracht ze te bereiken en uiteindelijk gelukt!!...........
Zoals ik al verwachte hebben ze nooit een opzegging van mij ontvangen!!.. belachelijk!!..maar goed..... ik had al een mail klaar staan vroeg het mail adres(info@puzzelrijk.nl) en stuurde het gelijk door !!.kreeg binnen een paar seconden een antwoordmail terug (automatische)

Vondt het grappig want het nummer dat ik belde in 1e instantie was in het zelfde dorp als dat puzzelrijk gevestigd moest zijn... het bedrijf dat opnam heette allen fitanova of zoiets!!.. die dame gaf me het jusite nummer van puzzelrijk(040-2302405) die ik natuurlijk gelijk belde... en weet je wat die grap is ??

die zelfde dame nam op... zeg me ff ben ik gek of hoe zit het dan ?? :roll:
Vindt het erg dat bedrijven je zo in de maling nemen ... geen wonder dat mensen i de problemen komen .... maar goed !!.. morgen ben ik bij de bankom mijn rekening weer eens te blokkeren!!...want dit mag me niet nog een keer gebeuren daarom mensen aub voorzichtig tuin er niet in want zonder dat je eht weet word er geld van je rekening gehaald en hun rekening vet gespekt!!........ DUS BEGIN ER NIET AAN WEES VERSTANDIG EN STUUR ZE NAAR DE MAAN@!!!! :!: :!: :twisted:
Koekjes

Onzin

Bericht door Koekjes »

Allemaal onzin! Provea heeft mij schitterende dingen bezorgd.. En als de volgende zending me niet aansprak heb ik dit gewoon even aangegeven op provea.com. Ik heb een keer inderdaad een zending ontvangen die ik geannuleerd had, maar die heb ik zonder problemen retour gedaan. Bovendien betaal ik mijn zendingen per acceptgiro, dus nooit geld afgeschreven zonder mijn toestemming! Deze mensen zijn helemaal geen afzetters, ze hebben gewoon een slimme verkooptactiek opgezet. En als consument moet je gewoon goed lezen wat verwacht wordt van je, zo krijg je ook geen problemen!

Groeten Anneke
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Hallo Anneke,

het punt is dat ik nooit iets bij deze firma heb besteld. Ik heb ze toestemming gegeven om mij een gratis proefpakketje toe te sturen, waarbij ik nadrukkelijk heb nagevraagd of er verder geen verplictingen e.d. achterweg kwamen (en dat werd mij toegezegd over de telefoon).

Als ik dan vervolgens enkele maanden later alsnog een zending krijg toegestuurd (welke ik dus nooit heb besteld), met een acceptgiro en een brief waaruit blijkt dat ik mijzelf blijkbaar zou hebben geabonneerd op een maandelijkse zending oid, nou dan breekt mijn spreekwoordelijke klomp!

Het punt is niet of hun producten al dan niet goed zijn, maar het punt is dat ze je op een achterbakse en slinkse wijze proberen te verplichten tot een aankoop. En als je daar dan niet in tuint sturen ze ook nog eens een incassobureau achter je aan!

Dergelijke verkooppraktijken komen helaas te vaak voor, maar gelukkig heeft vrouwe justitia hiervoor een clausule opgenomen in het burgerlijk wetboek. Het kost je alleen zoveel tijd en ergenis :(

Groeten,
Enrico
appelfflap
Banned

Re: De TONO/PROVEA klaagbox!

Bericht door appelfflap »

N-Rico schreef: er is nooit gezegd dat, wanneer ik dat niet zou doen, ik automatisch iedere 3 maanden een nieuwe zending kreeg toegestuurd van ongeveer 20 euro
alle geschenkartikelen die ongewenst in je brievenbus vallen zijn automatisch je eigendom indien de afzender niet kan bewijzen (schriftelijk) dat je hierom hebt gevraagd.
wetgeving mbt bescherming van de consument.
Uiteraard mag je geen ontvangstbewijs aftekenen.
N-Rico schreef: Ik heb ze zojuist maar even een mailtje gestuurd met het dringende verzoek mijn gegevens uit hun database te verwijderen en geen verdere zendingen toe te sturen,
hoef je niet te doen. bedrijf moet bewijzen dat je hierom gevraagd hebt (schriftelijk) en uiteraard ook bewijzen dat je de goederen hebt ontvangen. Dit kunnen ze niet als de goederen niet aangetekend verzonden zijn en je weigert ontvangstbewijzen te onderschrijven.
Marit

Bericht door Marit »

Via via kwam ik op dit forum.
Ik zag namelijk dat er nogal wat klachten waren mbt tot Provea ( en dus Tono).

Ik ben Marit en ik werk bij een callcenter. Wij hebben o.a. verschillende projecten van Provea. Ik bel mensen op met de vraag of ze een gratis boxershort of herenslip willen ontvangen voor slechts 2,90 verzendkosten. Geen verdere koopverplichting etc. Na die 1e zending krijg je (als je niks laat weten) een nieuwe zending (iedere 2 a 3 maanden) van 2 stuks voor 15,90 +2,90 verzendkosten.
Jammer om te lezen dat jullie zulke slechte ervaringen ermee hebben gehad. Ik ben het met jullie eens dat er wel een aantal dingen mis zijn bij de provea klantenservice. Maar aan de andere kant denk ik dat degene die je gebeld heeft je niet duidelijk genoeg gezegd heeft dat je even moet bellen of mailen als je het alles bij de 1e zending wilt laten.

Om ook nog op andere reacties te reageren: Inderdaad worden sommige gesprekken opgenomen. En dan alleen de voicelog. Dat is het gedeelte waarin alles nogmaals herhaalt word en om een akkoord o.i.d. gevraagd word. Dat is dus eigenlijk een soort overeenkomst. 9 van de 10 keer word er ook gevraagd of je akkoord gaat met de opname.

Dit alles neemt natuurlijk jullie slechte ervaringen niet weg, helaas. Ik hoop hiermee wel wat opheldering gegeven te hebben.

Mvg,
Marit
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Hoi Marit,

bedankt voor je reactie. Er is in het telefoongesprek destijds inderdaad niet genoemd dat ik moest doorgeven als ik geen volgende zending wilde ontvangen. Dat is nu net het hele issue, als die man dat namelijk had gezegd dan had ik meteen van de hele aanbieding afgezien.

Maar goed, gelukkig heeft het me uiteindelijk bijna niets gekost, na een aangetekende brief naar het incassobureau en provea.

Mvg,
N-Rico
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het blijft een agressieve verkoopmethode om iets gratis aan te bieden met de kans dat mensen niet in de gaten hebben aan een langere betaalde toezending vast te zitten. Ik ben voor een verbod op dit soort verkoopmethodes. Trouwens ik erger me groen en geel aan elke vorm van ongevraagde telefonische verkoop of aanbiedingen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Kitty schreef:Het blijft een agressieve verkoopmethode om iets gratis aan te bieden met de kans dat mensen niet in de gaten hebben aan een langere betaalde toezending vast te zitten. Ik ben voor een verbod op dit soort verkoopmethodes. Trouwens ik erger me groen en geel aan elke vorm van ongevraagde telefonische verkoop of aanbiedingen.
Net als die energieleveranciers die je voortdurend lastig vallen.
"Weet u wel dat u teveel betaald bij uw huidige leverancier?"

Ik vraag dan soms: "Ja wat betaal ik mijn huidige leverancier ook alweer?"
Maar meestal, het is tegenwoordig niet leuk meer, zeg ik: "Ja ik weet dat ik teveel betaal en dat is ook de bedoeling. Ik wens de allerhoogste prijs te betalen en bij u kan dat niet, want u bent goedkoper. Goedemiddag!"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De energieleveranciers komen hier inmiddels zelfs aan de deur, met zijn tweeën en als een soort van gedrilde Jehova's proberen ze je hun energie aan te smeren. Zwaar allergisch ben ik daar voor, zelfs als ze honderd euro per maand goedkoper zouden zijn. Geen een telefonische handelaar of deurverkoper kan mij iets verkopen. Puur omdat ik grondig de pest heb aan dit soort praktijken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Kitty schreef:De energieleveranciers komen hier inmiddels zelfs aan de deur, met zijn tweeën en als een soort van gedrilde Jehova's proberen ze je hun energie aan te smeren. Zwaar allergisch ben ik daar voor, zelfs als ze honderd euro per maand goedkoper zouden zijn. Geen een telefonische handerlaar of deurverkoper kan mij iets verkopen.
Oh dat was ik zowat vergeten. Hier heb ik ze ook aan de deur gehad met een ongeloofwaardig verhaal dat mijn energieleverancier zou stoppen met de leverantie in mijn straat. En als ik samen met mijn buurtbewoners zou overstappen zou ik profiteren van een groepskorting.

Ik heb de heren ruim een uur bezig gehouden door even te bellen met de politie. Ik heb de politie verteld dat er mogelijk oplichters in de straat bezig waren en ze moesten hun vergunningen tonen en werden ondervraagd over hun verkooppraatje.
Samante

Bericht door Samante »

Kitty schreef:Geen een telefonische handelaar of deurverkoper kan mij iets verkopen. Puur omdat ik grondig de pest heb aan dit soort praktijken.
Ik moet zeggen dat ik misschien toch overstag ga als de deurverkoper onderbroeken aan me wil slijten, maar hij moet ze dan toch echt even binnen komen demonstreren. :D
bassgun

Bericht door bassgun »

Een tijdje geleden ben ik ook gebeld door een vriendelijke meneer die mij kwam vertellen dat ik een heuse boxershort kon ontvangen. Helemaal gratis! Ik hoefde alleen maar verzendkosten te betalen. Ah, dus niet helemaal gratis. (Het gros van de telefonische verkopers of straatverkopers doen dit, dus steil ervan achterover slaan deed ik niet. Als je je daar al druk om gaat maken... ben je het er niet mee eens, dan doe je het lekker niet!)

Het werd tijd om mijn GBV te activeren. Gezond Boeren Verstand dus. De bedrijven die mij bellen om gratis dingen op te sturen, waar ik nergens aan vast zit, die moet ik nog tegenkomen. Ik vroeg die man wat er allemaal bij komt kijken, omdat ik elke dag de mooiste aanbiedingen krijg die allemaal net zo gratis zijn. Even voor de goede orde, het was een leuk gesprek, en die jongens en meisjes doen ook gewoon hun werk. Hij vertelde me dat ik driemaandelijks twee boxershorts krijg toegestuurd, voor de prijs van één. En ik kan elk moment opzeggen, door het pakketje terug te sturen en expliciet aan te geven dat ik 'ermee wil stoppen'.

Zo gezegd, zo gedaan. En de eerste boxershort kwam inderdaad binnen. Een boxershort, en een hoop folders en een berg papier. Even doorlezen wat het ook alweer was, en wat aan de telefoon werd gezegd, was dus gewoon waar.

Ik moet zeggen: de kwaliteit is gewoon uitstekend, ze zitten lekker en daar heb ik echt wel die paar euro's voor over! Hoef ik niet in zo'n stinkende winkel te staan waar loslopende verko(o)p(st)ers je lastig staan te vallen!

Uiteindelijk ligt mijn kast vol met die dingen, de een nog mooier dan de andere. Kortom, na dit lange verhaal kan ik concluderen dat ik zelf erg tevreden ben. Maar op het moment dat ik ermee wil stoppen (volgens mij heb ik er nog lang geen 14 :D ) dan hoop ik dat dit ook zonder slag of stoot gaat! Zo niet, dan is er nog geen vuiltje aan de lucht. Ik heb door schade en schande geleerd dat
  • correspondentie schriftelijk (post/email/fax) - voor de bewijslast
    altijd keurig je rekeningetjes betalen voor producten die je wel wilt hebben - credits opbouwen
    altijd vriendelijk blijven - je kunt je ongenoegen ook vriendelijk uiten en vaak zijn ze dan bereid om je je zin te geven (net nog bij een kabelmaatschappij toegepast :D)
Wanneer ze het dan nog in hun hoofd zouden halen me lastig te vallen, dan krijgt I.J. ook een keurige brief, met alle bewijsmateriaal, waaraan ik me zal refereren aan een artikel in het B.W.

Sim-pel.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Samante schreef:Ik moet zeggen dat ik misschien toch overstag ga als de deurverkoper onderbroeken aan me wil slijten, maar hij moet ze dan toch echt even binnen komen demonstreren. :D
Zoiets :?:

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie