Jij ziet de wereld en ziet dat het niet klopt en wil verandering. Ik zie de wereld en zie dat het niet klopt en wil verandering. Laten we kijken naar de punten die ons binden. Dat ik denk dat er nog veel meer achter zit en jij vindt dat bullshit omdat je niet gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde maakt in principe toch niet uit?a.r. schreef:Zucht......en je begon zo goed! Ik was het niet (helemaal) met de schrijver van het artikel eens, maar dacht zijn en jouw punt wel te begrijpen....en dát is nu weer zo jammer! Het heeft natuurlijk geen ene moer te maken met 2012/mayakalender of whatever ander geloof in paranormale zaken. Het moet opgeleukt worden/mysterieuzer gemaakt worden, terwijl er niets mysterieus aan is. Er zijn mensen die zich ten koste van anderen door liegen en bedriegen rücksichtslos enorm verrijkt hebben en daar hebben velen genoeg van, ze zien dat het systeem door en door verrot is en willen dat het systeem verandert. Daar is niets mysterieus of magisch aan, het is gewoon het logisch gevolg van "de kruik gaat net zo lang te water tot ie barst".Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive!
Het is tijd voor een revolutie!
Moderator: Moderators
Re: Het is tijd voor een revolutie!
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Zulke linkjes bewijzen niets.Mypos schreef:Ik zal even op twee punten van je ingaan anders wordt het te ingewikkeld.
Eerste punt is de CRISIS. De crisis die we nu hebben is zelfs nog erger als de Grote Depressie in de jaren 30. Kan hier als je wilt wat linkjes neerzetten van mensen (zoals de directeur van de CB in Engeland) die dat ondersteunen.
Directeuren en economen kakelen door elkaar heen.
Ik heb het al eens eerder gezegd, en ik zeg het nog eens: Een econoom is iemand die morgen weet hoe het vandaag anders had gemoeten.
Ik kan me nog herinneren dat er in 2008 ook al gesproken werd van een Grote Depressie.
Een economische apocalyps is pas werkelijkheid wanneer deze heeft plaatsgevonden, en geen dag eerder.
We kunnen zo veel geld maken als we willen, en we kunnen in het uiterste geval ook nog terugvallen op oude valuta.Ik weet niet of je het doorhebt maar in 2008 toen het allemaal begon zijn we op een haar na een complete instorting van het financiele systeem mis gelopen. Dan waren we terug geweest bij de ruilhandel. En er is toen onwijs veel geld tegen aan gesmeten om de banken overeind te houden. Wat er toe heeft geleid dat nu hele landen op het punt staan om failliet te gaan. Als we zo doorgaan als we nu doen (gewoon nog meer geld ertegen aan gooien) gaat het sowieso vallen. Ze kunnen het misschien nog wat meer rekken maar in de komende vijf jaar zal het gaan vallen. Dat is dus nog even wat anders als de Grote Depressie.
De economie van nu steekt anders in elkaar dan die van de jaren '30.
Rake klappen? Ja.
Een totale instorting? Eerst zien, dan geloven.
Dan moet het een makkie zijn om mijn beweringen te weerleggen middels argumentatie, of een paar linkjes te posten ter onderbouwing van je betoog.Tweede punt is over de energie waar we mee gebombardeerd worden. Ik vind het wel knap dat jij zo stellig van alles beweerd terwijl je er de ballen verstand van hebt.
Roepen dat iemand ergens geen verstand van heeft, volstaat niet.
Dat kan ik ook wel.
Hier heb je je dode vogels alvast: http://www.nwtonline.nl/00/nt/nl/0/nieu ... omeen.html" onclick="window.open(this.href);return false;Je leest mijn reactie en probeert elk punt dat ik maak onderuit te halen door te zeggen dat dat altijd al zo geweest is. Zonder ook maar enig onderzoek of wat dan ook.
Over NASA en mysterieuze energiedeeltjes kon ik op google niets vinden maar dat is, gezien je beweringen, eigenlijk ook jouw huiswerk.
Wat ook jouw huiswerk is, is aantonen dat er tegenwoordig meer vulkaanuitbarstingen/aardbevingen zijn dan vroeger, en dat de bevolkingsstijging niets met de toenemende nieuwswaarde daarvan heeft te maken.
Ik wacht af.
Als de NASA daarmee naar buiten komt, en jij kent de artikelen, dan kan je ze hier linken.Als NASA met berichten naar buiten komt dat de wetenschappers voor een raadsel staan waar die energie vandaan komt en wat het met ons en de aarde doet. Dan zal jij wel weten dat het heel normaal is?
Ik heb ze niet kunnen vinden.
Los daarvan: Energie is inderdaad heel normaal, want het is een natuurkundig verschijnsel.
Dat de bron onbekend is, betekent dus niet dat je derhalve maar aan magie en bovennatuurlijke zaken moet gaan denken.
In geen enkel geval is het een argument voor jouw aanname ontrent de juistheid van het Maya-gebeuren.
Misschien moet ik niet minder bewijs en onderbouwing voor jouw verhaal eisen, maar jij méér.Kom op man, doe me een lol en ga eens op de inhoud in en stel je open voor nieuwe inzichten.
Laatst gewijzigd door Jagang op 09 okt 2011 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
a.r.
Ja Mypos dát maakt wel uit
. Ik heb maandenlang geprobeerd je duidelijk te maken dat je meer -en vooral betere/kritischer boeken zou moeten gaan lezen/meer en betere informatie zou moeten proberen te vinden, je goede kritische links en boeken aangereikt, niet om je af te zeiken zoals je ongetwijfeld vaak gedacht hebt, maar om je sterker (te laten worden) en kritischer te laten leren denken. Je hebt nl heel vaak goede punten die je dan weer laat vertroebelen/ondersneeuwen/verkwanseld door er oneerlijk, bovennatuurlijk/paranormaal, zweeftre&*(& gelul aan vast te plakken.
Jij beweert dat het Maya scenario gaat uitkomen.Mypos schreef:Jij ziet de wereld en ziet dat het niet klopt en wil verandering. Ik zie de wereld en zie dat het niet klopt en wil verandering. Laten we kijken naar de punten die ons binden. Dat ik denk dat er nog veel meer achter zit en jij vindt dat bullshit omdat je niet gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde maakt in principe toch niet uit?
Daarmee heb je dus een ander doel voor ogen dan mensen die niets in dat paranormale gewauwel zien.
Jij ziet in 2012 een soort Utopia ontstaan, een gespreid bedje.
Mensen die niets zien in dat bovennatuurlijke wensdenken houden zich vooral met serieuze vragen bezig, zoals "Hoe moeten we straks de winkel runnen, gesteld dat het systeem mocht instorten?"
Zij gaan er niet vanuit dat de Maya-mythologieën alles al tot in de puntjes voor hen geregeld hebben.
Dat lijkt me geen onbelangrijk verschil wanneer je een praktische consensus wil bereiken.
Een consensus waar jij tot dusver niet over kan meepraten, omdat jouw wereldse agenda stopt in 2012.
Wil je een concrete verandering, dan zullen alle neuzen allereerst dezelfde wereldse kant op moeten staan.
Laatst gewijzigd door Jagang op 09 okt 2011 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
Jinny
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 115#p44115" onclick="window.open(this.href);return false;Mypos schreef:Ok Jim. Zal er eens ff naar kijken. Dit is wel het enige forum wat ik ken dat daar zo moeilijk over doet trouwens maar goed.Jim schreef:Mypos, let op het quoten.
Besteed er aandacht aan.
Hier kun je de oorzaak vinden Mypos.
Amen to that.Jagang schreef:Ik lees in het door Mypos geposte artikel vooral hoe het niet moet, en niet hoe het wel moet.
Wat de revolutie zou moeten inhouden blijft mij te vaag.
Daarnaast zie ik veel populistische anti-elitaire retoriek.
"Onze gestudeerde Rutte weet het toch zeker niet beter dan ons eigen gezonde verstand?"
Roepen dat het anders moet is niet zo moeilijk, maar laten zien hoe het dan moet is een heel ander verhaal.
Eerst maar eens een geloofwaardig alternatief.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja, David Icke.Mypos schreef:Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive!
Quote bijgewerkt Jim
Vervolgens publiceerde David Icke in 1999 het boek The Biggest Secret, waarin hij beweerde dat een aantal machtige leiders in de wereld zouden afstammen van de zogenaamde Reptilians, een bepaald ras van buitenaardse wezens. Als voorbeelden van afstammelingen van deze aliens werden o.a. door hem genoemd: George W. Bush, George H.W. Bush, Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk, Kris Kristofferson, Beatrix der Nederlanden, Bill Clinton, Hillary Clinton, Dick Cheney, Henry Kissinger, Frank Sinatra, Winston Churchill, Al Gore en Tony Blair.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
"V"Fishhook schreef:Vervolgens publiceerde David Icke in 1999 het boek The Biggest Secret, waarin hij beweerde dat een aantal machtige leiders in de wereld zouden afstammen van de zogenaamde Reptilians, een bepaald ras van buitenaardse wezens. Als voorbeelden van afstammelingen van deze aliens werden o.a. door hem genoemd: George W. Bush, George H.W. Bush, Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk, Kris Kristofferson, Beatrix der Nederlanden, Bill Clinton, Hillary Clinton, Dick Cheney, Henry Kissinger, Frank Sinatra, Winston Churchill, Al Gore en Tony Blair.
Henry Ford
Henry Ford
-
a.r.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... OzR3UAyXao" onclick="window.open(this.href);return false; 
Ten eerste spreek je jezelf tegen aangezien je zegt dat linkjes niks bewijzen en dan vraag je mij weer om linkjes. Ik ben het met je eens dat linkjes niets bewijzen aangezien iedereen wel een linkje kan vinden die zijn argument of theorie ondersteunt. Komt nog eens bij dat ik geen zin/tijd/energie heb om al mijn argumenten te ondersteunen met linkjes. Maar ik zal het voor deze keer doen zodat je ziet dat ik hier geen onzin loop te verkondigen.
De Crisis.
De economische ineenstorting van ons systeem is een feit. Dat jij dat niet wilt geloven omdat je niet genoeg kennis hierover hebt of te bang bent om het onder ogen te zien verandert hier niks aan. De wereld zoals we die kenden krijgen we nooit meer terug. De groei waar ons systeem op is gebaseerd is gewoon niet meer mogelijk om meerdere factoren. Peak oil, de structuur van het financiele systeem, etc etc. Ik kan je aanraden om documentaire als Money as Debt te bekijken. Of bv documentaires van Tegenlicht. Die ondersteunen dit allemaal.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... risis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De dode vogels.
Het zijn niet alleen vogels he. Het gebeurt ook met vissen. En wat te denken van de bijen die verdwijnen. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de verandering van het magnetische veld. Vogels, vissen en bijen gebruiken allemaal het magnetische veld om te navigeren.
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/ai ... elijk.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Vulkaanuitbarstingen en aardbevingen.
Denk nou eens tien jaar terug. Kan jij met zekerheid zeggen dat we toen net zo vaak tsunamis, aardbevingen en vulkaanactiveit hadden als de laatste jaren? Lijkt me niet en dit grafiekje ondersteund dat.
http://chapter126.wordpress.com/2010/04 ... olly-deyo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bombardement van energie
Ik kan geen officieel bericht hierover vinden maar ik zal je de link geven naar de vrouw die het onderzocht heeft en er een lezing over gegeven heeft. Dit zal jij waarschijnlijk af doen als een onbetrouwbare bron maar goed dat moet jezelf maar weten.
http://www.wanttoknow.nl/overige/het-ni ... mde-zaken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier ermee!
De Crisis.
De economische ineenstorting van ons systeem is een feit. Dat jij dat niet wilt geloven omdat je niet genoeg kennis hierover hebt of te bang bent om het onder ogen te zien verandert hier niks aan. De wereld zoals we die kenden krijgen we nooit meer terug. De groei waar ons systeem op is gebaseerd is gewoon niet meer mogelijk om meerdere factoren. Peak oil, de structuur van het financiele systeem, etc etc. Ik kan je aanraden om documentaire als Money as Debt te bekijken. Of bv documentaires van Tegenlicht. Die ondersteunen dit allemaal.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... risis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De dode vogels.
Het zijn niet alleen vogels he. Het gebeurt ook met vissen. En wat te denken van de bijen die verdwijnen. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de verandering van het magnetische veld. Vogels, vissen en bijen gebruiken allemaal het magnetische veld om te navigeren.
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/ai ... elijk.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Vulkaanuitbarstingen en aardbevingen.
Denk nou eens tien jaar terug. Kan jij met zekerheid zeggen dat we toen net zo vaak tsunamis, aardbevingen en vulkaanactiveit hadden als de laatste jaren? Lijkt me niet en dit grafiekje ondersteund dat.
http://chapter126.wordpress.com/2010/04 ... olly-deyo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bombardement van energie
Ik kan geen officieel bericht hierover vinden maar ik zal je de link geven naar de vrouw die het onderzocht heeft en er een lezing over gegeven heeft. Dit zal jij waarschijnlijk af doen als een onbetrouwbare bron maar goed dat moet jezelf maar weten.
http://www.wanttoknow.nl/overige/het-ni ... mde-zaken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier ermee!
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Hier staat iets over door de NASA ontdekte energiedeeltjes.
In a paper to be published in the April 10, 2011 issue of The Astrophysical Journal, a team of scientists reveal the discovery of a mysterious “ribbon” of energy particles found by NASA’s Interstellar Boundary Explorer (IBEX) spacecraft in the ‘heliosphere’ – a huge bubble that surrounds our solar system and protects us from galactic cosmic rays.
Het geeft toch een wat ander beeld dan wat Mypos suggereert. Vandaar dat ik ook graag een link van hem heb. Wellicht gaat het over een andere ontdekking.
PS: Als er gesteld wordt dat het een publicatie van de NASA is, verwacht ik ook een link naar die publicatie van de NASA en niet een link naar iemand, die ook iets suggereert zonder link naar haar bron.
In a paper to be published in the April 10, 2011 issue of The Astrophysical Journal, a team of scientists reveal the discovery of a mysterious “ribbon” of energy particles found by NASA’s Interstellar Boundary Explorer (IBEX) spacecraft in the ‘heliosphere’ – a huge bubble that surrounds our solar system and protects us from galactic cosmic rays.
Het geeft toch een wat ander beeld dan wat Mypos suggereert. Vandaar dat ik ook graag een link van hem heb. Wellicht gaat het over een andere ontdekking.
PS: Als er gesteld wordt dat het een publicatie van de NASA is, verwacht ik ook een link naar die publicatie van de NASA en niet een link naar iemand, die ook iets suggereert zonder link naar haar bron.
Laatst gewijzigd door Vilaine op 09 okt 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Bedankt voor het compliment!a.r. schreef:Ja Mypos dát maakt wel uit. Ik heb maandenlang geprobeerd je duidelijk te maken dat je meer -en vooral betere/kritischer boeken zou moeten gaan lezen/meer en betere informatie zou moeten proberen te vinden, je goede kritische links en boeken aangereikt, niet om je af te zeiken zoals je ongetwijfeld vaak gedacht hebt, maar om je sterker (te laten worden) en kritischer te laten leren denken. Je hebt nl heel vaak goede punten die je dan weer laat vertroebelen/ondersneeuwen/verkwanseld door er oneerlijk, bovennatuurlijk/paranormaal, zweeftre&*(& gelul aan vast te plakken.
Verder kan ik je melden dat je mij nooit zou kunnen overtuigen van het feit dat er meer tussen hemel en aarde is. Ik heb altijd al geweten dat het niet ophoudt na de dood. Waarom zou ik dan boeken gaan lezen die dat wel vertellen?
Ik gebruik zowel mijn verstand als mijn intuitie.
Ja, David Icke.
Nu kan ik je wel vertellen dat in de oudste geschriften die op aarde gevonden zijn het verhaal staat dat wij genetisch gemanipuleerd zijn door een buitenaards ras genaamd de Annunaki. Maar dat zal verspilde moeite zijn denk ik.........
[/quote]Vervolgens publiceerde David Icke in 1999 het boek The Biggest Secret, waarin hij beweerde dat een aantal machtige leiders in de wereld zouden afstammen van de zogenaamde Reptilians, een bepaald ras van buitenaardse wezens. Als voorbeelden van afstammelingen van deze aliens werden o.a. door hem genoemd: George W. Bush, George H.W. Bush, Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk, Kris Kristofferson, Beatrix der Nederlanden, Bill Clinton, Hillary Clinton, Dick Cheney, Henry Kissinger, Frank Sinatra, Winston Churchill, Al Gore en Tony Blair.
Nu kan ik je wel vertellen dat in de oudste geschriften die op aarde gevonden zijn het verhaal staat dat wij genetisch gemanipuleerd zijn door een buitenaards ras genaamd de Annunaki. Maar dat zal verspilde moeite zijn denk ik.........
Vilaine schreef:Hier staat iets over door de NASA ontdekte energiedeeltjes.
Het geeft toch een wat ander beeld dan wat Mypos suggereert. Vandaar dat ik ook graag een link van hem heb. Wellicht gaat het over een andere ontdekking
Dat is inderdaad wat anders. Maar ook interessant trouwens.
Cherry picking en plausibele verklaringen inruilen voor 2012 voorspellingen. Aardbevingen zijn het gevolg van seismische activteit en zullen er steeds zijn totdat de aarde een afgekoelde dode planeet is.Mypos schreef:Jazeker wel. Je ziet de tekenen toch ook overal. Economie staat op instorten. Enorm veel aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen. Overal bizar weer, worden overal weer-records gebroken. Er vallen zomaar bosjes met vogels uit de lucht overal ter wereld (magnetisch veld verandering). etc, etc.
.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing