windsurfer schreef:Ik denk echter dat een verbod de verkeerde aanpak is. Als je iets verbiedt maak je het groter dan het is. De verandering moet komen van de moslima's zelf.
Dan neem je vooral het risico dat het groter gaat
worden dan het is.
Dit bereik je door integratie, onderwijs, emancipatie. Zeg maar hoe Nederland zich de afgelopen eeuw ontwikkeld heeft.
Het probleem is dat integratie en emancipatie juist met een burka aan een lastig verhaal wordt.
Je krijgt met zo'n ding geen baan, en je krijgt geen contact met andere, en/of andersdenkende mensen.
Pas wanneer je de burka wegneemt, open je een deur naar de route die jij voorstaat.
Het gaat toch om redelijkheid. Wil je een burka dragen, dat moet dat kunnen. Maar er zullen in ons land dan toch bepaalde consequenties aan zitten, zoals dat bepaalde banen aan je bedekte neus voorbij gaan.
Niet alleen "bepaalde banen", maar zeg maar gerust "vrijwel alle banen".
Ik erger me aan die dames die én een burka willen dragen én gewoon mee vinden zonder enige beperking te moeten kunnen meedraaien in een open samenleving. Dat probleem is dan aan jou, en moet je niet op de samenleving afwentelen.
Het probleem is alleen dat wij moeten betalen aan vrouwen die op een dergelijke manier niet willen meedraaien in de samenleving.
Die komen in het uitkeringscircuit terecht, en wie betaalt dat?
Alweer een reden om geen burka's te willen.
Ben dan ook consequent, en neem de gevolgen die het dragen van een burka met zich meebrengt. Dat geldt toch voor iedereen. Als een bankfunctionaris met een tshirt wil rondlopen met daarop 'fuck kapitalism' zal ie een andere baan moeten gaan zoeken waarin dat wel kan.
Ik ben liever consequent door te stellen dat gezichtsbedekkende kleding "not done" is, ongeacht je geloof.