God is een lachertje.

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

FonsV schreef:
Hopelijk valt hij ’n keer in handen van een professional en zelfs die zal met een forse scepsis aan een behandeling beginnen want de kans op genezing is doorgaans bijzonder gering.
.
Het is best leuk om een "beroemde" nederlander in ons midden te hebben. Zijn wij getuigen van de opmars van een nieuwe religieuze stroming. Of ....
Wanen zijn inderdaad heel moeilijk behandelbaar. Alle associaties worden achteraf ingevuld vanuit de waan. De retrograde verklaringswaan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

collegavanerik schreef:Harrie,

Je hebt je op 21 augustus aangemeld, sindsdien heb je 129 berichten gestuurd.

Dat is erg veel, denk je na voordat je schrijft?
Harrie schreef: Goden en mensen scheppen elkaar want GOD is de eenheid van GOD en MENS.
...
Verder is GOD ook de eenheid van goed en kwaad als de eenheid van GOD en DUIVEL.
Dus God is niet alleen maar goed, maar ook kwaad omdat goed en kwaad een noodzakelijke eenheid vormen
Overigens is je godsbeeld niet orthodox, het is jouw mening.

Correctie:
Ik heb je website gezien, je bent een crackpot.
http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html
Beste collegavanerik
Heb je ook geteld hoeveel berichten er tegen mij geschreven zijn?
Het houdt de mensen blijkbaar bezig.
En wat dat denken betreft: ik heb heel veel nagedacht, hoor !!
En uiteraard is mijn godsbeeld niet orthodox vanuit de idee dat atomen uit ruimteschepen bestaan en GOD als een MICROWEZEN in de microkosmos bestaat.
En het is veel meer dan alleen maar een mening.

En ik ben geen CRACKPOT.
Dat is helemaal niet in mijn lijn.
groetjes van harrie
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
lees de nieuwe bijbel over gods rijk in de microkosmos
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

BESTE MENSEN
GOD is geen lachertje, maar de mens die niet meer in GOD gelooft is een lachertje.
Want hij is eindig, sterfelijk en leeft slechts één keer en dan nooit meer.
Triestig hoor !
Of misschien is de tragiek daarvan nog niet helemaal tot hem doorgedrongen.
Maar in eenheid met GODS eeuwige en oneindige GEEST is de mens ook zelf eeuwig en oneindig en onsterfelijk.
Misschien toch de moeite daar over na te denken, want de mens zijn GEEST is de mens zijn WAARHEID .... in eenheid met GOD.
harrie
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

FonsV schreef: En het g·á·á·t m·á·á·r d·ó·ó·r: theïsten én atheïsten blijven eindeloos goden(beelden) scheppen om ze te aanbidden of zich tegen hen af te zetten.
Waar ik me tegen afzet, dat heb ik niet geschapen; dat hebben anderen gedaan :)

Ciao..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Hmm,
je hebt het oude testament, het nieuwe testament en dankzij harry nu ook het zwevend testament.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

harrie schreef: Beste collegavanerik
Beste Harrie, Harrie-Christus, Harrie Krsna, of hoe je ook maar genoemd wilt worden; het houdt mij absoluut niet bezig. Oók al ben je op TV geweest, dat zegt mij niets. Het enige wat mij verbaasd is dat zodra jij een scheet laat op dit forum, een hele massa mensen er bovenop springt. Want het is de inspanning niet waard. Zolang jij geen volgelingen hebt, neem ik je niet serieus, en zolang jij niet de wet overtreed zie ik je niet als een gevaar. Probeer eerst maar eens wat volgelingen te krijgen. Als je een beetje charisma hebt dan lukt het je. Mensen zijn nog steeds niet meer dan veredelde barbaren die je vanalles wijs kunt maken. Van lopen op water tot en met rottende lijken die opstaan en wandelen, zwemmende bijlen, sprekende ezels, water dat in bloed veranderd, een God die aan Zijn eigen rechterhand zit, elvis die leeft, elfjes, kabouters, etc... De meest ongelovelijke bullshit kun je aan mensen verkopen. Tellsell is er een ander goed voorbeeld van. Wat deze mensen kunnen, kun jij ook, als je de juiste marketingtrucjes maar kent.
Krijg het eerst maar ff voor elkaar dat je volgelingen krijgt, en kom dan terug. Hier zul je niemand bekeren. Ik denk dat de mensen hier niet meer zijn te redden :wink: Zolang je geen volgelingen (of wetenschappelijke bewijzen) hebt, ben je niet meer dan een grap.

Veel succes met je campagne! :lol:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Devious schreef:Harrie Krsna
:D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

collegavanerik schreef:Harrie,

Je hebt je op 21 augustus aangemeld, sindsdien heb je 129 berichten gestuurd.

Dat is erg veel, denk je na voordat je schrijft?

Ik wist niet dat ik zo productief was.
Jullie zult wel vreselijk blij met mij zijn.
Ik denk me suf.
harrie
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Devious schreef:
harrie schreef: Beste collegavanerik
Beste Harrie, Harrie-Christus, Harrie Krsna, of hoe je ook maar genoemd wilt worden; het houdt mij absoluut niet bezig. Oók al ben je op TV geweest, dat zegt mij niets. Het enige wat mij verbaasd is dat zodra jij een scheet laat op dit forum, een hele massa mensen er bovenop springt. Want het is de inspanning niet waard. Zolang jij geen volgelingen hebt, neem ik je niet serieus, en zolang jij niet de wet overtreed zie ik je niet als een gevaar. Probeer eerst maar eens wat volgelingen te krijgen. Als je een beetje charisma hebt dan lukt het je. Mensen zijn nog steeds niet meer dan veredelde barbaren die je vanalles wijs kunt maken. Van lopen op water tot en met rottende lijken die opstaan en wandelen, zwemmende bijlen, sprekende ezels, water dat in bloed veranderd, een God die aan Zijn eigen rechterhand zit, elvis die leeft, elfjes, kabouters, etc... De meest ongelovelijke bullshit kun je aan mensen verkopen. Tellsell is er een ander goed voorbeeld van. Wat deze mensen kunnen, kun jij ook, als je de juiste marketingtrucjes maar kent.
Krijg het eerst maar ff voor elkaar dat je volgelingen krijgt, en kom dan terug. Hier zul je niemand bekeren. Ik denk dat de mensen hier niet meer zijn te redden :wink: Zolang je geen volgelingen (of wetenschappelijke bewijzen) hebt, ben je niet meer dan een grap.

Veel succes met je campagne! :lol:
BESTE DEVIOUS
Een scheet is meer dan men weet: hij raast en tiert,blaast en giert, rinkelt en kinkelt, maakt je broek warm en verlicht je strontdarm en boven dat: hij veegt alle kruimels van je gat.
Dat is van mijn broer, herinner ik mij plotseling.
Dat ik dat nog steeds weet.
Maar zou ik zeggen: er wonen ontelbare microwezentjes in.
En in je hele lichaam wonen: 1000.000 000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 microwezentjes.
Ze houden jou goed in de gaten.
Filosofisch bewijzen, beste Devious, goed onthouden.
Alleen: de Liefde moet er dan ook nog bij.
Inderdaad; de meest grote BULLSHIT kun je aan de mensen verkopen, maar de WAARHEID die willen ze niet en is bij mij GRATIS verkrijgbaar.
Ik merk wel dat je er nog steeds helemaal NIKS van begrijpt.
harrie
:P :P :P
Laatst gewijzigd door harrie op 04 sep 2005 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Beste harrie onnozelaar

Als je zo nodig steeds weer moet ---> ga dan minstens naar de wc .... het wordt de hoogste tijd dat je geestelijk/mentaal zindelijk wordt :
je inconsistenties lijken meer op incontinentie en diaree ...... :
Niet dat je daar iets kan aan doen ?
( wat ik overigens regelmatig durf te betwijfelen --> ik denk dat je gewoon dit soort
verwarringen en gezeik bewust zaait , om toch maar op het laatste ogenblik met een of ander soort " rechtvaardiging van het "geloven" als laatste aanvaardbare reddingsboei " te kunnen opduiken op het ogenblik dat iedereen volkomen suf omver is geluld ... Voor wanneer het verhaal van je bekering tot de ware oude Christus en het terugvinden van uw mentale gezondheid ... ik vraag het me serieus af ... )

Maar toch moet je ERUIT .... vaag maar elders je gat af waar ze dit kunnen harden , professioneel op zijn voorbereid en minstens kunnen/willen er iets aan doen vanuit de geneeskunde : ze zijn ervoor ...
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

distiple schreef:Hmm,
je hebt het oude testament, het nieuwe testament en dankzij harry nu ook het zwevend testament.
Mijn nieuwe bijbel is de eenheid van hemel en aarde, dus ook met beide benen op de grond.
Als eenheid van jodendom en christendom
harrie
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kunnen we Harrie niet in contact brengen met Kees Droog. Weet iemand nog de website van Kees Droog.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Een scheet is meer dan men weet: hij raast en tiert,blaast en giert, rinkelt en kinkelt, maakt je broek warm en verlicht je strontdarm en boven dat: hij veegt alle kruimels van je gat.
Hmm, klinkt erg overtuigend.
Jezus stond vroeger ook op een aardappelenkissie ergens in jeruzalem ofzo te roepen;
He stelletje mongolen, ik ben de zoon van god, ja. Jullie stelletje dombo's en nietsnutten. ik heb schijt aan jullie, luister naar mij volg verdomme mijn weg want ik weet hoe het zit, ja? Stelletje eikels, mijn pappie heb alles gemaakt, ja.

:roll: :roll: :roll:
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

tjeerdo schreef:

Kunnen we Harrie niet in contact brengen met Kees Droog. Weet iemand nog de website van Kees Droog.
Hmm, die ken ik niet. Maar een afkickkliniek is misschien ook wat. En ik blijf het zeggen,
GOOI ALSJEBLIEFT HEKKEN OM DIE TBS KLINIEKEN.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

distiple schreef: Hmm, die ken ik niet. Maar een afkickkliniek is misschien ook wat. En ik blijf het zeggen,
GOOI ALSJEBLIEFT HEKKEN OM DIE TBS KLINIEKEN.
Kees Droog was ook een ongewenst religieus virus. Wekenlang bleef deze morosoof alle discussies torpederen met ellenlange religieuze teksten en oproepen tot bekering.
En opeens was hij weg omdat hij "geroepen" werd tot het verrichten van ander werk.

Op skepp kunnen ze hem wel opknopen. En ik denk ook op andere plaatsen.
Plaats reactie