De christen did it.Jim schreef:Ik en Wilders?![]()
![]()
![]()
![]()
De moslim did it.
De hindoe did it.
Een soort Wilders plus plus?
Moderator: Moderators
De christen did it.Jim schreef:Ik en Wilders?![]()
![]()
![]()
![]()
Zeg maar:Jim schreef:
Religie is de grootste gesel die de mensheid is overkomen, dat dan weer wel.
Ruuddo, je mag je uitspraken op korte termijn nader aan mij en de andere forumleden verklaren.ruuddo schreef:Zeg maar:Jim schreef:
De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.
En laten we vooral de joden niet vergeten.
Daar ben ik uiteraard toe bereid.a.r. schreef:Ruuddo, je mag je uitspraken op korte termijn nader aan mij en de andere forumleden verklaren.ruuddo schreef:Zeg maar:Jim schreef:
De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.
Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.
MNb schreef:Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:
Extremistisch christelijk is ook christelijk. Vader, Zoon, Heilige Geest, Bijbel, de hele rits is op die site terug te vinden. Kan niet onverdachter.Hiëronymus schreef:Hoezo onverdacht? Catholica is een bekende extremistische site, zelfs Breivik was er fan van.
Mee eens, ik begreep je in eerste instantie verkeerd.MNb schreef:Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.MNb schreef:Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:Extremistisch christelijk is ook christelijk. Vader, Zoon, Heilige Geest, Bijbel, de hele rits is op die site terug te vinden. Kan niet onverdachter.Hiëronymus schreef:Hoezo onverdacht? Catholica is een bekende extremistische site, zelfs Breivik was er fan van.
Ik zie elke klacht met belangstelling tegemoet. En het komt voor dat ik de klager gelijk geef. Dat zullen mijn collega's kunnen beamen. Echter in dit geval moet het duidelijk zijn dat wij een seculier-humanistisch forum zijn. Met uitgesproken opvattingen over religie. Als iemand door de voordeur komt (portal) dan weet hij/zij wel wat hij/zij op deze plek kan verwachten. Jim is hier in duidelijk. Hij verwerpt alle religies en neemt geen blad voor zijn mond. Waar Kuitert een heel boek voor nodig heeft, vat hij samen in één zin. En dat een blogger een catastrofe aangrijpt om zijn "eigen" gedachten daar over uit te laten. Hoeft niet te betekenen dat het slechts ter informatie is. Op hetzelfde moment was er een lichte aardbeving in de VS. Toen de jongeren stierven in België en de columnist verwees naar de decadente uitspattingen en Sodom en Gomorra. Was er aan de overkant van de oceaan weer iemand die homoseksualiteit aanwees. In het verlengstuk van dit stukje natuurgeweld. En dat soort excessen komen op dit forum.a.r. schreef: In tegenstelling tot Wilders bijv klaagt hij nl alle religieuze/indoctrinerende instituten aan en niet alleen maar de islamitische....en dát lijkt mij een heel gezond standpunt! Ik laat het verder aan Jim over of hij nog wenst te reageren op jouw aanklacht tav van hem, voor mij ben jij iig heel diep door de mand gevallen! En verder staat het je vrij een klacht in te dienen tegen hem, mij of welke mod, admin of schrijver op dit forum, daar hebben we nl een klachtenbox voor!
Ik zal nog eens mijn complete bericht quoten Ruuddo, misschien heb je ergens overheen gelezen.ruuddo schreef:Zeg maar:Jim schreef: Lijkt mij niet.
Dan ken je me wel heel slecht.
Maar stupiditeit, zonder aanziens des persoons.
En ja, uit naam van religie wordt nu eenmaal veel stupiditeit geschreven, zie stukje Peter Dupont.
De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.
Geldt dit dan ook moslims, Joden, christenen, Jehova's?a.r. schreef: Ik zou en zal de eerste zijn die "in de gordijnen klimt" om mensen die een ander mens/bevolkingsgroep/minderheidsgroepering (als bijv homo's) uitkotsen, aan te klagen
a.r. schreef: voor mij ben jij iig heel diep door de mand gevallen!
Ik ga GEEN klacht indienen.PietV. schreef:
Ik zie elke klacht met belangstelling tegemoet.
Natuurlijk weet iedereen dat.PietV. schreef: Echter in dit geval moet het duidelijk zijn dat wij een seculier-humanistisch forum zijn. Met uitgesproken opvattingen over religie. Als iemand door de voordeur komt (portal) dan weet hij/zij wel wat hij/zij op deze plek kan verwachten.
Dat slaat natuurlijk ook nergens op.PietV. schreef: Was er aan de overkant van de oceaan weer iemand die homoseksualiteit aanwees. In het verlengstuk van dit stukje natuurgeweld.
Dat snap ik ook wel.Jim schreef:
Ik ageer dus tegen de stupiditeit die uit het stukje van Peter Dupont opstijgt.
Stupiditeit die gevoed wordt door de klaarblijkelijke religieuze gevoelens van Peter Dupont.
Waarvanuit hij zijn stukje schrijft over een ramp op een popfestival en geen gelegenheid onbenut laat om vanuit een blijkbaar religieus superioriteitsgevoel de slachtoffers en nabestaanden nog eens lekker na te trappen.
Sorry, dat vind ik walgelijk en stupide.
a.r. schreef:
Ik zou en zal de eerste zijn die "in de gordijnen klimt" om mensen die een ander mens/bevolkingsgroep/minderheidsgroepering (als bijv homo's) uitkotsen, aan te klagen
Ruuddo schreef:
Ja dat geldt voor ieder mens, ongeacht ras, huidskleur of geloofsovertuiging! Ik heb echter wel het recht en zelfs de plicht om met de kennis die ik heb verworven door veel lezen en veel (over)denken om mensen wakker te schudden, hen op te roepen zelf te denken en zich niet voor het karretje van (religieuze) Leiders te laten spannen, zich niet door die Leiders en/of door Leiders geïnspireerde "heilige" boeken te laten indoctrineren! Precies waar mensen als bijv mijn grootvader voor, in en ook na WO II voor hebben gestreden, voor VRIJHEID! Tegen Leiders en de door hen opgehitste volgelingen die anderen de mond willen snoeren en andere mensen/andersdenkenden tot makke schapen willen maken, voor VRIJHEID van meningsuiting, voor VRIJHEID van denken, voor een rechtvaardiger/eerlijkere wereld. Ik ben werkelijk verbijsterd over wát jij je allemaal in je hoofd haalt over de intentie van dit forum van de moderators/admin's van dit forum en vermoedelijk ook "gewone" forumleden. Dit forum heeft niet voor niets de naam FREETHINKER, vrijheid van meningsuiting is een heel groot goed, die mening moet dan wel op een kritische, onafhankelijke manier gevormd kunnen worden en dát is nu juist wat religie niet toestaat!Geldt dit dan ook moslims, Joden, christenen, Jehova's?
Lees even wát je hier schrijft!!De insinuatie die je, ook nu weer hier plaatst is zó veelzeggend! Zegt zoveel meer over jou dan over Jim, mij of andere schrijvers/forumleden. Precies om al die al eerdere insinuaties ben je bij mij door de mand gevallen! Je mening over Jim en/of mij en/of andere forumleden is gebaseerd op valse sentimenten, gebrek aan kennis en niet begrijpend kunnen lezen!Niet dat ik denk dat Jim zo denkt, zeer zeker niet.
Maar ook Mauthauzen is ooit klein begonnen
Dat is een probleem dat dus bij jou ligt. Het verkeerd begrijpen.ruuddo schreef:Mijn excuses Jim, als ik je verkeerd begrepen heb.