God vraagt geen discussie

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

bad_religion

Bericht door bad_religion »

Ruby schreef:Om eerlijk te zijn....

Ik kan me niet voorstellen dat ze zich geroepen zou voelen om aan dit forum deel te nemen. Nog voor ze haar "hoofd" kan laten zien wordt er al gesproken over afgezeken en weet ik wat niet meer. Over vrijdenken gesproken.... Valt me toch tegen, hoor.
Zou zeggen reden des te meer om kritiek te weerleggen, maar dat is misschien het probleem, illusies verdedigen doet niemand graag, omdat je dan zo veel moet liegen....
Raoul
Contacteer:

Bericht door Raoul »

Waarom wordt er zo bedreven gebombardeert om Gods -gelovigen op te dringen en te manipuleren met gemene platte taal en laag niveau zijnde manier om mensen te overtuigen dat God niet bestaat
Een platte manier van mensen overtuigen is dreigen met eeuwig branden of het met je bloed moeten betalen als je homo bent.
Dan had ik toch graag geweten hoe je dan de commentaar van Tjok kunt verwoorden gezien zijn bedrijvigheid om de gelovigen te overtuigen om niet te geloven en om de gelovigen op andere gedachten te brengen , voor wie of wat dat goed is of in wiens belangen ?
In het belang van de wereld, tegen oorlogen uit de naam van hun God, tegen discriminatie, marteling, aids, etc....
Toch merkwaardig dat in deze crisis situaties in Amerika de president vanuit zijn geloof oproept om te bidden tot God als de natuurkrachten zich manifesteren.
Was dat niet dezelfde persoon die duizenden doden op zijn geweten heeft? En door sommige gelovigen zelfs 'de antichrist' wordt genoemd.

Gewoon een paar zinnen tussenuit gepakt anders ben ik nog 2 weken bezig met reageren en mezelf boos maken.
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Raoul schreef:
Was dat niet dezelfde persoon die duizenden doden op zijn geweten heeft? En door sommige gelovigen zelfs 'de antichrist' wordt genoemd.

Gewoon een paar zinnen tussenuit gepakt anders ben ik nog 2 weken bezig met reageren en mezelf boos maken.
En wat zou mijnheer de president eigenlijk willen. Het opperwezen mild stemmen of de achterban tevreden houden. Er zijn ook gelovigen die zeggen; als onze god een orkaan op ons af stuurt dan accepteren wij dat.

En als dit slachtoffers maakt dan heeft het een bedoeling. En als mijn kind het slachtoffer wordt dan word ik woest en snap ik hier niets meer van.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Raoul
Contacteer:

Bericht door Raoul »

Het is bizar gelovigen selecteren zelf welk vreselijks uit de naam van God is. Is het te erg? dan wordt er gezegd 'heeft God dat niet bedoelt' of heeft de mens zelf gedaan. En als er wat wonderbaarlijks gebeurt dan is dat opeens wel God zijn werk. Red een neurochirurg iemand die eigenlijk al afgeschreven is, dan wordt God geprezen inplaats van de wetenschap of het vakmanschap van de chirurg.
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Sommigen hebben houvast in het leven nodig. Alles moet een doel hebben, of moet een teken zijn. Dat doel moet nuttig zijn of een diepere betekenis hebben. Ook al ziet een mens het niet. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Bizar? Ergens wel. Ik kies er niet voor in ieder geval.
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Lieve, beste mensen,
Ik zie dat hier ook nog mogelijkheid tot discussiëren is.
Als U werkelijk wilt weten wie God is( en u er dan heerlijk kwaad om kunt maken) lees dan de nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos.
God bestaat als een MICROWEZEN Uw eigen lichaam.
Kortom: God zit in Uzelf en alles wat we doen wordt door God bestuurd.
God houdt blijkbaar wel van DEBATTEREN en dat levert dan de rare paradox op dat Hij vaak met zichzelf overhoop ligt want de gelovigen zowel als de niet-gelovigen steunt.
En dat HIJ (maar ook ZIJ) God en Satan in ene is.
Wat overigens niet wil zeggen dat de ongelovige altijd Satan is of dat de gelovige nu altijd zo'n lievertje moet zijn.
Dat weten we wel door de geschiedenis van het christendom bijvoorbeeld.
Maar het gaat hier niet alleen om beter of slechter in ethische zin, maar ook om: "Wie heeft er nu uiteindelijk gelijk?"
Of zit het toch nog anders inelkaar?
harrie
de enige echte Jezus Christus met een nieuwe bijbel.
Zet Uw tanden erin.
:):):)
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
lees de nieuwe bijbel over gods rijk in de microkosmos
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Raoul schreef:Het is bizar gelovigen selecteren zelf welk vreselijks uit de naam van God is. Is het te erg? dan wordt er gezegd 'heeft God dat niet bedoelt' of heeft de mens zelf gedaan. En als er wat wonderbaarlijks gebeurt dan is dat opeens wel God zijn werk. Red een neurochirurg iemand die eigenlijk al afgeschreven is, dan wordt God geprezen inplaats van de wetenschap of het vakmanschap van de chirurg.
BESTE RAOUL
Daar heb je wel gelijk in want God is ook Satan zelf en overigens bestaat ie ook als Mens.
Maar voor ons kleine mensen, die zo bang zijn in het donker, is het moeilijk om god ook als SATAN te accepteren.
Want pijn, angst, ellende, etc etc etc is nu eenmaal per definitie onverdragelijk.
En wie wil dan weten dat die lieve God aan de ene kant ook een ellendeling kan zijn aan de andere kant?
Dan maken we netjes een scheiding tussen God en Satan en prijzen God en geven SATAN van alles de schuld.
Terwijl de ongelovigen GOD juist van alles de schuld geven.
En dan vaak willen vergeten dat ze zelf even grote ellendelingen kunnen zijn.
Om nog maar te zwijgen dat de God voor de een SATAN is voor de ander en andersom.
Goed en kwaad zijn ook nog eens relatief.
harrie
:(:(:(
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

doctorwho schreef:Wie niet gelooft dat er boven hem een onevenarende hoge intelligentie bestaat kan weet ook ,niet wat die intelligentie of God of Christus voor jou kan doen .

Is dit de zus van Harrie?? :shock:

Maar het lijkt me aardig om met deze mevrouw van gedachten te wisselen. Ik dacht dat Belgen het nederlands beter beheersen dan Hollanders maar daar is in elk geval bij deze al een uitzondering.

Dus Tsjok zet de virusscanner voor eso en reli even af dan kan zij erbij.
BESTE WHO
Ik weet niet of Annamaria mijn zuster is: JEZUS is JE ZUS.
Ik ken haar nog niet en als we broer en zus zijn in de oude en de nieuwe Jezus dan is het nog maar de vraag of we het met elkaar kunnen vinden.
Laten we proberen elkaar te respecteren.
groetjes van harrie
:):):)
PS voor iemand die het nederlands zo goed beheerst vind ik wel dat je rare onbegrijpelijke zinnen inelkaar flanst.
harrie
Forum fan
Contacteer:

Re: God vraagt geen discussie

Bericht door harrie »

Sararje schreef:Ach, ik voel me heel vrij om deze tuthola even de grond in te zeiken.
Dat is nou niet zo aardig om iemand maar meteen voor tuthola uit te maken en de grond in te willen zeiken.
Wat zijn die ongelovigen toch wel voor aardige mensen; veel beter dan de christenen?
harrie
bad_religion

Bericht door bad_religion »

harrie schreef:God bestaat als een MICROWEZEN Uw eigen lichaam.
Hm, bij jouw uit dat zich in micro verstand :P :P :P

Sorry hoor, af en toe is een ad honimen opmerking op z'n plaats...
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Harrie schreef: PS voor iemand die het nederlands zo goed beheerst vind ik wel dat je rare onbegrijpelijke zinnen inelkaar flanst

Al iemand echt hele rare en onbegrijpelijke zinnen wil zien verwijs ik altijd naar de nieuwe bijbel over gods rijk in de microkosmos. :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Sararje
Superposter

Re: God vraagt geen discussie

Bericht door Sararje »

harrie schreef:
Sararje schreef:Ach, ik voel me heel vrij om deze tuthola even de grond in te zeiken.
Dat is nou niet zo aardig om iemand maar meteen voor tuthola uit te maken en de grond in te willen zeiken.
Wat zijn die ongelovigen toch wel voor aardige mensen; veel beter dan de christenen?
harrie
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ik lief, pluizig oid ben, ten tweede is ze haar (on)gelijk wel op een heel vervelende manier aan het indoctrineren die nog vol redenatiefouten zitten ook, dan is de term tuthola heel lief in vergelijking met de ruimtescheepjes in mijn hoofd die een veel bozere gedachte produceerden.
Laatst gewijzigd door Sararje op 31 aug 2005 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Ik weet niet of Annamaria mijn zuster is
Niet verwonderlijk , je weet namelijk alles af van niets ... :P :P :P
Nada,=nothing = niemendalle ,=zero ,= rien de knots ...
Je bent ___zeker weten ,___ annamaria's zuster niet ...Gelukkig maar( voor beiden )
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 31 aug 2005 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

offtopic
Tsjok45: ben jij die baardmans met die middelvinger die ik op internet vond?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Tsjok45: ben jij die baardmans met die middelvinger die ik op internet vond?
Wel ik ben niet overal dezelfde aap zoals hier ...

Ik blijf liefst moeilijk -traceerbaar ....
er zitten immers teveel AM's en "geheime genootschappen" op het net ....
Bedankt voor de tip .... je kan niet voorzichtig genoeg zijn

Tsjok45 , de "achtervolgingswaanzinnige"
Plaats reactie