Favoriete series

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Favoriete series

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Geen, wegens geen interesse in series.
Ik ben ook geen volgeling van een serie. Een incidentele aflevering van house, extreme survival, fifth gear, wheeler dealers. In het verleden Derrick, Tatort en Mc Cloud. Dad's army, allo-allo, are you being served en love boat vond ik ook erg vermakelijk.
Momenteel kan ik maar twee noemen, waar ik dus rekening mee hou. Boer zoekt vrouw en expeditie robinson.
Verder ben ik een gelegenheidskijker. Die voornamelijk nieuws en actualiteiten volgt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Dan kijk in nog (onregelmatig) Wheeler Dealers.
Inderdaad.
Meer overigens omdat ik dat vak heb gezeten en Edd China een goede monteur is.
En die krabvissers in de Beringzee.
Hoewel me dat vaak te laat is.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Dan kijk in nog (onregelmatig) Wheeler Dealers.
Inderdaad.
Meer overigens omdat ik dat vak heb gezeten en Edd China een goede monteur is.
En die krabvissers in de Beringzee.
Hoewel me dat vaak te laat is.
Ja, in bed kijk ik weleens naar de krabvissers of naar de zwaardvisvissers. Edd is een uitstekend vakman. Je ziet het aan de manier waarop hij gereedschap vasthoudt of aan het lassen is. Nu, kan het programma niet draaien met hulp van deskundigen. Maar de uitvoering is overtuigend genoeg.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik geef Edd zonder de geringste twijfel m'n auto mee.
Uiteraard zijn er deskundigen, maar ik denk niet dat die bij WD zoveel hoeven in te springen.
Edd is deskundig genoeg.
Je ziet het inderdaad aan de manier van sleutelen.
Ik heb 'm trucjes zien uithalen waarbij ik tegen m'n vrouw zei, 'dat deed ik ook zo' of 'ik deed dat anders'.

Ik kijk het ook wel eens in bed, die vissers, maar meestal kom ik geen 5 minuten ver.
Vrouw boos, die moet dan de TV uitdoen. :lol:
Samante

Bericht door Samante »

De meest recente serie die ik heb bekeken was Dexter. Heb alle seizoenen tot nu toe gevolgd bij de VPRO en op internet. Erg leuke serie.

Ook kon ik genieten van Gooische Vrouwen. Frost vind ik een leuke detective. Heb De Hoofdprijs op dvd en die vind ik ook vermakelijk.
Verder kijk ik, als ik het toevallig eens op heb staan, E.R. graag.

Six Feet Under vind ik een heel erg goede serie, ook een prachtige tune. Helaas hoor je hier niks meer van, is de serie ten einde.

Nog verder terug keek ik naar OZ, een gevangenisserie.

Oh en Fawlty Towers heb ik natuurlijk helemaal bekeken. Tot voor kort had ik de aflevering over de dode gast niet gezien. Laatst zag ik de aflevering en dacht ik dat ik doodging van het lachen.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ik heb geen vaste series waar ik naar kijk. Ik kijk incidenteel wel naar:

- According to Jim (leuke gekarikaturiseerde man-vrouw verschillen)
- The A-team (liefst met veel explosies)
- Stargate

Verder volg ik vooral (praat)programma's met nieuws, maatschappelijke thema's en actualiteit.

Vroeger wel gekeken naar:

SF

- Star Trek (oude serie met Kirk en Spock)
- Doctor Who (Tom Baker periode)

Politie / Detective

- Columbo
- Derrick

Spionage

- Get Smart

Actie

- The Hulk
- The Dukes of Hazzard
- The A-team

Comedie

- All In The Family
- Family Ties

Comedie / Maatschappijkritisch

- Hadimassa
- Fred Haché Show
- Barend Servet Show
- Van Oekel’s Discohoek
- Simplisties Verbond
- Van Kooten en De Bie
- Geef Je Ouders Maar Weer De Schuld
- We Zijn Weer Thuis
- Jiskefet
- The Young Ones
- The New Statesman
- Bottom

Jeugdseries (uit mijn jeugd)

- Floris
- De Stratemaker Op Zee Show
- The Thunderbirds
- Q&Q

Jeugdseries (latere tijd)

- Dawson's Creek
- Roswell
- Spellbinder
- Pirate Islands
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
siger

Bericht door siger »

All in the family, Allo-allo, Are you being served waren ook plezierig.
We hebben het toch speciaal over fictie?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

siger schreef:All in the family, Allo-allo, Are you being served waren ook plezierig.
Geen idee. Favoriete series. Dat kan natuurlijk ook swiebertje zijn. Of in mijn jeugd Pipi Langkous. Zelfs The Thunderbirds sprak me aan. Laatst zag ik het ergens terug. En dacht wat is dit voor onzin met poppetjes.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

PietV. schreef:
siger schreef:All in the family, Allo-allo, Are you being served waren ook plezierig.
Geen idee. Favoriete series. Dat kan natuurlijk ook swiebertje zijn. Of in mijn jeugd Pipi Langkous. Zelfs The Thunderbirds sprak me aan. Laatst zag ik het ergens terug. En dacht wat is dit voor onzin met poppetjes.
Swiebertje, Pipi Langkous en bijvoorbeeld Pipo de Clown heb ik als kind natuurlijk ook wel gezien. Ook mijn dochter vond die series als kind nog leuk, dus dat zijn blijvertjes.

The Thunderbirds vond ik als kind wel leuk, maar toen ik de Thunderbirds tientallen jaren later in de herhaling nog eens terug zag vond ik het nogal ontluisterend en kon het me niet meer bekoren. Natuurlijk zijn de goede herinneringen aan die serie wel gebleven. Echt jeugdsentiment.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

vegan-revolution schreef: Natuurlijk zijn de goede herinneringen aan die serie wel gebleven. Echt jeugdsentiment.
Wat ik nog wel goed vindt. Ook in het kader van jeugdsentiment. De serie rond Jacques-Yves Cousteau. Die met de calypso het onderwater leven bestudeerde. Als ik de titelsong Bye Calypso van John Denver hoor, dan gaat er iets door me heen. Iets wat jaren teruggaat. Een tijdloos gevoel wat ik niet in woorden kan uitdrukken.
Jinny

Bericht door Jinny »

PietV. schreef: Wat ik nog wel goed vindt. Ook in het kader van jeugdsentiment. De serie rond Jacques-Yves Cousteau. Die met de calypso het onderwater leven bestudeerde. Als ik de titelsong Bye Calypso van John Denver hoor, dan gaat er iets door me heen. Iets wat jaren teruggaat. Een tijdloos gevoel wat ik niet in woorden kan uitdrukken.
Regelmatig op ik dacht zaterdag ochtend vroeg op rtl4.
Kijk het wel eens, aandoenlijk.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

vegan-revolution schreef: - Geef Je Ouders Maar Weer De Schuld
Geweldig!
"vuile gore takkenrukker"
Kon gisteren niet op de naam komen.
Helaas nooit op DVD verschenen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Samante

Bericht door Samante »

PietV. schreef: Zelfs The Thunderbirds sprak me aan. Laatst zag ik het ergens terug. En dacht wat is dit voor onzin met poppetjes.
Je zou écht de hedendaagse Thunderbirds moeten zien, dat is gemaakt door de makers van Southpark.
De poppen vliegen elkaar in de touwtjes en knallen elkaar neer. Ze strijden tegen terrorisme en tegen Kim Jong Il.
HILARISCH!!! Komt dat zien!

(eerste trailer weggehaald, was van slechte kwaliteit met reclame)
Team America World Police trailer 2
Team America World Police Trailer 3
siger

Bericht door siger »

PietV. schreef:
vegan-revolution schreef: Natuurlijk zijn de goede herinneringen aan die serie wel gebleven. Echt jeugdsentiment.
Wat ik nog wel goed vindt. Ook in het kader van jeugdsentiment. De serie rond Jacques-Yves Cousteau. Die met de calypso het onderwater leven bestudeerde. Als ik de titelsong Bye Calypso van John Denver hoor, dan gaat er iets door me heen. Iets wat jaren teruggaat. Een tijdloos gevoel wat ik niet in woorden kan uitdrukken.
Dat heb ik ook, Piet. De wonderlijkste werelden, en bijna nooit haaien. Toen was geluk heel gewoon!
siger

Bericht door siger »

Yes, Minister!
Plaats reactie