Het is per definitie gevaarlijk om auto te rijden.
Gesteld dat je die 130 kunt halen, ik in de ochtendspits iig niet. ( Tussen half 6 en 7 uur).
Overigens voelt mijn dieseltje zich niet prettig bij die snelheid.
Maar als ik buiten de spits met de auto van mijn vrouw kan rijden kan ik wel degelijk die 130 halen en die auto heeft er geen moeite mee.
Ik zie het probleem dus ook niet.
De meeste (zware) ongelukken gebeuren overigens op 80 Km/h wegen.
Daar waar geen gescheiden rijbanen zijn en de snelheid een derde lager ligt dan op de snelweg.
130 km p.u en misschien het WK :-(
Moderator: Moderators
Re: 130 km p.u en misschien het WK :-(
Als het geen kwaad kan, waarom dan niet 140? of 170?
Waarschijnlijk leidt 130 slechts tot iets meer ongelukken, maar het blijft een (beperkt) nadeel. Veel mensen zullen als het kan iets boven de maximum snelheid gaan rijden, net als nu. Het is niet alleen de snelheid zelf. Zowel ongelukken als files ontstaan vaak door snelheidsverschillen. Hoe harder je mag, hoe groter die verschillen worden. Niet alleen met oude dieseltjes, maar ook met bijv. bussen en vrachtwagens.
Ook voor het milieu is een constante snelheid (van rond 90 km/u) het minst schadelijk. Daar komt bij dat het aantal auto's op de weg iets zal toenemen, omdat autorijden weer wat aantrekkelijker wordt t.o.v. alternatieven (bezuiniging op het OV en wegverbredingen doen de rest).
Waarschijnlijk leidt 130 slechts tot iets meer ongelukken, maar het blijft een (beperkt) nadeel. Veel mensen zullen als het kan iets boven de maximum snelheid gaan rijden, net als nu. Het is niet alleen de snelheid zelf. Zowel ongelukken als files ontstaan vaak door snelheidsverschillen. Hoe harder je mag, hoe groter die verschillen worden. Niet alleen met oude dieseltjes, maar ook met bijv. bussen en vrachtwagens.
Ook voor het milieu is een constante snelheid (van rond 90 km/u) het minst schadelijk. Daar komt bij dat het aantal auto's op de weg iets zal toenemen, omdat autorijden weer wat aantrekkelijker wordt t.o.v. alternatieven (bezuiniging op het OV en wegverbredingen doen de rest).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)