Islamitisch plak- en knipwerk

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Fouten in de Koran

Bericht door vegan-revolution »

Spatie schreef:Ondanks het verschil in graden van de profeten in de ogen van Allah de Verhevene, zijn de moslims bevolen om ze allemaal te respecteren en niet om onderscheid te maken tussen hen.
OK, Spatie, bedankt voor je uitleg hiervan en je andere uitleg.

Hoe denk je over deze in de Koran veronderstelde tegenstrijdigheden?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Spatie schreef:Ondanks het verschil in graden van de profeten in de ogen van Allah de Verhevene, zijn de moslims bevolen om ze allemaal te respecteren en niet om onderscheid te maken tussen hen.
Kijk, ALLE profeten moeten gerespecteerd worden! En zo is het.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

The Prophet schreef:Kijk, ALLE profeten moeten gerespecteerd worden! En zo is het.
Hoe zit het volgens jou dan met mensen die géén profeet zijn (of waren) ?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Spatie schreef:
(..)

Waarom accepteren zoveel wetenschappers de Islam???????
http://www.youtube.com/watch?v=WzdePKIt ... re=related

(...)
O jee. Er zijn nog stumperds die deze oude filmpjes serieus nemen. Die wetenschappers zijn in het ootje genomen. Zie http://www.weatheranswer.com/public/wst ... 012302.txt om te zien hoe ze die uitpraken aan die wetenschappers ontlokt werden.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

vegan-revolution schreef:
OK, Spatie, bedankt voor je uitleg hiervan en je andere uitleg.

Hoe denk je over deze in de Koran veronderstelde tegenstrijdigheden?
Graag gedaan, vegan-revolution.
Have some passages in the Quran been abrogated?
O mensdom! Er is van uw Heer een vermaning tot u gekomen en genezing voor wat in de harten is en een leiding en barmhartigheid jegens de gelovigen.

Zeg: "Dit alles is door de genade van Allah en door Zijn barmhartigheid; laat hen er zich daarom in verheugen. Dat is beter, dan hetgeen zij vergaren."

Zeg: "Hebt gij overwogen, dat Allah u een voorziening heeft nedergezonden en dat gij daarna een gedeelte er van onwettig en een gedeelte er van wettig verklaardet?" Vraag (hen): "Heeft Allah u dat toegestaan, of verzint gij leugens tegen Allah?"

Wat denken degenen die leugens tegen Allah verzinnen van de Dag der Opstanding? Voorzeker, Allah is genadevol tegenover het mensdom, maar de meesten hunner zijn niet dankbaar.

In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld.

Ziet! voorzeker, de vrienden van Allah zullen geen vrees hebben, noch zullen zij treuren.

Zig die geloven en zich aan rechtvaardigheid houden,

Er zijn voor hen blijde tijdingen in het tegenwoordige leven en het Hiernamaals. De woorden van Allah kennen geen verandering - dat is inderdaad de opperste zegepraal.

En laat hun woorden u niet verdrieten. Voorzeker, alle macht behoort Allah. Hij is Alhorend, Alwetend.

Ziet! voorzeker, van Allah is al hetgeen in de hemelen en op aarde bestaat. Wat volgen zij die buiten Allah afgoden aanroepen? Zij volgen slechts een vermoeden en doen niets dan gissen.

Hij is het, Die de nacht voor u heeft gesteld, opdat gij er in moogt rusten en de dag vol van licht. Voorzeker, daarin zijn tekenen voor een volk, dat luistert.

Zij zeggen: "Allah heeft een zoon tot Zich genomen. Heilig is Hij, Hij is Zichzelf genoeg. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is. Gij hebt hier geen gezag over. Zegt gij over Allah wat gij niet weet?

Zeg: "Degenen, die over Allah een leugen verzinnen, zullen niet slagen."

Zij zullen in deze wereld tijdelijk genieten, daarna zal hun terugkeer tot Ons zijn, dan zullen Wij hen een strenge straf doen ondergaan, omdat zij niet geloofden. [10:57-70]

De geabrogeerde verzen betreffen wetten en regels en niet beloftes.
Is it OK to drink alcohol?

De wijn in het Paradijs hoeft helemaal niet te lijken op wijn zoals wij het hier kennen. Je kunt de twee niet vergelijken. De drank die men in het Paradijs zal vinden zal niet tot dronkenschap leiden. Zie vers 37:47 "Waardoor geen dronkenschap zal ontstaan, nog zullen zij er door worden uitgeput."
How many angels spoke to Mary?
En een sluier nam, om zich aan de blikken van anderen te onttrekken. Wij zonden onzen geest Gabriël tot haar, en hij verscheen haar in de gedaante van een volmaakt mens.

Zij zeide: Ik zoek eene schuilplaats bij den genadigen God, opdat hij mij tegen u verdedige. Indien gij hem vreest zult gij mij niet naderen.

Hij antwoordde: Waarlijk, ik ben de boodschapper van uwen Heer, en ik ben gezonden om u een heiligen zoon te geven.

Zij zeide: Hoe zal ik een zoon hebben; geen man heeft mij aangeraakt, en ik ben geene ontuchtige vrouw.

Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak. [19:17-21]

Toen zeiden de engelen: "O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren. [3:42]

Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn. [3:45]

Dit incident waarbij twee engelen naar Maria kwamen, was op een ander tijdstip.
How long is Allah's day?
DE RELATIVITEIT VAN TIJD

Tegenwoordig is de relativiteit van tijd een bewezen wetenschappelijk feit. Dit werd door de relativiteitstheorie van Einstein, in het begin van de 20ste eeuw, duidelijk gemaakt. Tot dat moment wisten de mensen niet dat tijd een relatief concept was, en dat het afhankelijk van de omgeving, kon veranderen. Maar de vermaarde wetenschapper Albert Einstein heeft dit feit duidelijk in zijn relativiteitstheorie bewezen. Hij liet zien dat tijd afhankelijk is van massa en van snelheid. In de geschiedenis van de mensheid heeft niemand ooit eerder dit feit duidelijk uitgelegd.

Maar hier is één uitzondering op; de Qoer'aan omvat informatie over het feit dat tijd relatief is! Over dit onderwerp staat in enkele verzen:

En waarlijk, een dag met jullie Heer is als duizend jaren van jullie berekening. (Qoer'aan 22:47)

Hij regelt (alle) zaken van de hemelen en de aarde, dan zal het (de zaak) op een dag, die een duizend jaar van jullie berekening duurt naar Hem opstijgen. (Qoer'aan 32:5)

De engelen en de geest stijgen naar Hem op in een dag waarvan de tijd vijftigduizend jaren is. (Qoer'aan 70:4)

In een aantal verzen wordt er op gewezen dat mensen tijd verschillend ervaren en dat mensen een korte periode soms als een heel lange ervaren. Het volgende gevoerde gesprek van mensen tijdens hun oordeel in het hiernamaals, is hier een goed voorbeeld van.

Hij zal zeggen: "Hoeveel jaren zijn jullie op aarde gebleven?" Zij zullen zeggen: "Wij bleven een dag of een deel van een dag. Vraag het aan degenen die het bijhielden." Hij zal zeggen: "Jullie zijn slechts kort gebleven - als jullie dat maar wisten! (Qoer'aan 23:112-114)

Het feit dat de relativiteit van tijd zo duidelijk in de Qoer'aan, een boek waarvan de openbaring in 610 na chr. is begonnen, genoemd wordt, is een ander bewijs dat het een heilig boek is.
http://www.harunyahya.com/other/holland ... en_02b.php
Was Pharaoh drowned or saved?
Ja, het lichaam van de Farao verdronk.

En wat staat er in Soera 10:90-92..

[10:90] We delivered the Children of Israel across the sea. Pharaoh and his troops pursued them, aggressively and sinfully. When drowning became a reality for him, he said, "I believe that there is no god except the One in whom the Children of Israel have believed; I am a submitter."

[10:91] "Too late! For you have rebelled already, and chose to be a transgressor.

[10:92] "Today, we will preserve your body, to set you up as a lesson for future generations." Unfortunately, many people are totally oblivious to our signs.

Hier wordt bedoeld dat het lichaam van de Farao bewaard zal worden. En ja, zijn lichaam is ontdekt. God houdt aan Zijn Woorden!
Will all Christians go to hell?
De Christenen van voor de tijd van Profeet Mohammed die goed waren zullen volgens mij het Paradijs wel betreden.
Which came first, heaven or earth?
Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen. [2:29]

Zeg: "Verwerpt gij werkelijk Hem Die de aarde in twee dagen schiep? En richt gij gelijken aan Hem op, hoewel Hij de Heer der Werelden is?

Hij heeft de bergen daarop gesteld en heeft deze gezegend en er op (de aarde) de voedingsmiddelen bepaald, in vier dagen, gelijkelijk voor de zoekenden.

Dan wendde Hij Zich tot de hemel terwijl deze een soort damp was en zeide hiertegen en tot de aarde: "Komt beiden, willens of onwillens."

Zij zeiden: "Wij komen gewillig." Zo voltooide Hij hen als de zeven hemelen in twee dagen, en Hij wees elke hemel zijn werk aan. En Wij versierden de laagste hemel met lichten ter bescherming. Dat is de verordening van de Almachtige, de Alwetende. [41:9-12]

Zijt gij moeilijker te scheppen dan de hemel die Hij heeft gebouwd?

Hij verhief hem hoog en maakte hem volmaakt.

En Hij maakte de nacht donker en bracht het daglicht voort;

En ook de aarde spreidde hij uit. [79:27-30]

Vers 2:29 verwijst niet naar de schepping als zodanig, maar naar het proportioneren van de schepping, noch verwijst 79:27-30 naar de schepping. Verder is er in geen van beide verzen sprake van een duidelijke chronologische orde.
Who was the first Muslim?
Zeg: "Zal ik een andere Beschermer nemen, dan Allah, de Schepper der hemelen en der aarde, Die voedt en niet wordt gevoed?" Zeg: "Het is mij bevolen, de eerste te zijn die zich onderwerpt." En behoort niet tot de afgodendienaren. [6:14]

Den Heer van alle schepselen, die geen gelijke heeft. Dit werd mij geboden, en ik ben de eerste Moslim.[6:163]

Profeet Mohammed was de eerste Moslim van zijn gemeenschap.

En toen Mozes, op den voor hem bepaalden tijd kwam, en zijn Heer tot hem sprak, zeide hij: o Heer! laat mij uw glans zien opdat ik u aanschouwe. God zeide: Gij zult mij op geenerlei wijze aanschouwen; maar zie den berg aan, en indien deze vast op zijne plaats staat zult gij mij zien. Toen echter zijn Heer met glans op den berg verscheen, veranderde hij dien in stof. En Mozes viel in zwijm neder. En toen hij tot zich zelven kwam, zeide hij: Geloofd zijt gij! Ik keer tot u terug met berouw, en ik ben de eerste der ware gelovigen. [7:143]

En ook Profeet Mozes was de eerste Moslim (=iemand die zich aan God overgeeft) van zijn gemeenschap. Mozes zegt niet dat hij de eerste gelovige van de mensheid is. Hij is de eerste gelovige onder zijn volk.

Wij hopen dat onze Heer ons onze zonden zal vergeven, want wij zijn de eersten der gelovigen. [26:51]

De eersten der gelovigen van het volk van de Farao en niet van de mensheid!

Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren. [3:67]

Zoals je ziet geen tegenstrijdigheden!

En hetzelfde legde Abraham aan zijn zonen op en Jacob deed desgelijks, zeggende: "O mijn zonen, Allah heeft waarlijk dit geloof voor u verkozen, sterft daarom niet, tenzij gij Moslims zijt. [2:132]

Geen tegenstrijdigheden!

Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; gewis Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol. [2:37]

Adam was de eerste gelovige van de mensheid.
Did one of Noah's sons die in the flood?
En Noeh riep tot zijn Heer en zei: ‘Mijn Heer, mijn zoon behoort tot mijn familie...’ Hij (Allah) zei: ‘O Noeh, hij behoort niet tot jouw familie. Hij is (een toonbeeld van) ondeugdelijk handelen.’ [Koran 11:45-46]
Did Pharaoh's wizards believe in Moses and Allah?
De Koran is niet chronologisch ingedeeld.
Is Allah kind and merciful?
In een Hadith Qudsi (betekent letterlijk heilige Hadith) zei de Profeet (Vrede zij met hem) dat Allah zei:

Ikzelf, de mensheid, en de djinn, bevinden ons in een enorme serieuze staat. Ik schiep hen, dan aanbidden zij andere goden die zij voor zichzelf maken. Ik zegen hen met Mijn geschenken, dan danken zij iemand anders voor hetgeen Ik hen heb gestuurd. Mijn Genade daalt op hen neer terwijl hun slechte daden naar Mij opstijgen. Ik uit mijn Liefde voor hen met Mijn Geschenken, ook al heb Ik hen niet nodig. Terwijl zij zichzelf aan Mij onttrekken met hun zonden en zij Mijn Hulp dringend nodig hebben. Eenieder die zich tot Mij wendt, Ik accepteer hem zonder te letten op hoe ver hij is; en eenieder die zich van Mij afkeert, ik benader hem en spreek hem aan. Eenieder die een zonde nalaat voor Mij, Ik beloon hem met vele geschenken en eenieder die tracht Mij tevreden te stellen, Ik tracht hem tevreden te stellen. Eenieder die Mijn Wil en Macht erkent in alles wat hij doet, Ik laat het ijzer voor hem buigen. Mijn dierbare mensen zijn degenen die met Mij zijn. Eenieder die Mij dankt, Ik schenk hem meer zegeningen. Eenieder die Mij gehoorzaamt, Ik verhef hem en liefkoos hem meer. Eenieder die Mij ongehoorzaam is, Ik houd de deuren van Mijn Genade voor hem open; als hij zich tot Mij keert, schenk Ik hem Mijn Liefde, aangezien Ik van degenen houd die berouw tonen en zichzelf voor Mij reinigen. Als hij geen berouw toont, bejegen Ik hem nog steeds door hem in een moeilijkheid te plaatsen om hem te reinigen. Eenieder die Mij de voorkeur boven anderen geeft, Ik geef aan hem de voorkeur boven anderen. Ik beloon elke goede daad tien keer of zevenhonderd keer tot ontelbare keren. Ik tel elke slechte daad als een enkele, tenzij de persoon berouw toont en Mijn Vergiffenis vraagt; in dat geval vergeef Ik zelfs die éne. Ik neem elke kleine goede daad in aanmerking en Ik vergeef zelfs de grote zonden. Mijn Genade overtreft Mijn Woede. Mijn Tolerantie overtreft Mijn Berisping. Mijn Vergiffenis overtreft Mijn Bestraffing, aangezien Ik Genadevoller met Mijn Dienaren ben dan een moeder met haar kind.

____________________________________________________________________________________________

Er staan GEEN tegenstrijdigheden in de Koran! Het is een kwestie van goed lezen en goed nadenken!

Mensen, aub... Open jullie ogen. De duivel wil niet dat de mens tot erkentenis der waarheid komt. Laat je niet misleiden door de duivel.

Moge Allah jullie tot het rechte pad leiden!

Voorzeker, Allah is genadig jegens de mensen, maar de meeste mensen zijn ondankbaar. [Koran]

Dit leven is net een toets.. Een heel grote toets.
Degenen die geslaagd zijn zullen het Paradijs betreden en degenen die niet geslaagd zijn zullen de Hel betreden.

Dit aardse leven is slechts tijdelijk, het leven in het Hiernamaals is eeuwig. Onze verstand kan dat niet begrijpen! Omdat onze verstandelijk vermogen zo geprogrammeerd is dat wij iets zonder einde niet kunnen voorstellen.

Als je dit leven als deel van het totale neemt dan kom je uit op 0. Dit leven is maar een fractie van het hele bestaan. En toch beschouwen wij dit wereldse leven als belangrijk. Ooit houdt het op.

Mvg Spatie
Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: 'Ik ben een engel'; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard." Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn? Wilt gij dan niet nadenken?" [Koran 6:50]
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Spatie schreef:
De wijn in het Paradijs hoeft helemaal niet te lijken op wijn zoals wij het hier kennen. Je kunt de twee niet vergelijken. De drank die men in het Paradijs zal vinden zal niet tot dronkenschap leiden. Zie vers 37:47 "Waardoor geen dronkenschap zal ontstaan, nog zullen zij er door worden uitgeput."
Eén van de eerste wonderen die de Here Jezus deed op zijn rondwandeling op aarde was het veranderen van water in wijn. Op de bruiloft waar hij te gast was, was de wijn op. Zijn moeder, die de krachten van haar zoon kende, vroeg hem daar wat aan te doen. De Here antwoordde: Vrouw wat heb Ik met u van node? Mijn ure is nog niet gekomen. Zijn moeder zei tegen de bedienden; Wat hij u ook zegt, doet dat! Nu waren daar zes stenen vaten neergezet volgens het reinigingsgebruik der Joden, elk met een inhoud van twee of drie metreten. Jezus beval hen om zes reinigingsvaten te vullen met water. En zij vulden ze tot de rand. En hij zeide tot hen: Schept nu en breng het aan de leider van het feest.

Toen de leider van het feest het water proefde dat wijn geworden was, en hij wist niet waar deze vandaan kwam, maar de bedienden die het water geschept hadden, wisten het - riep de leider van het feest de bruidegom, en hij zeide tot hem: Iedereen zet eerst den goeden wijn op en als er goed gedronken is, den minderen; gij echter hebt den goeden wijn tot dit ogenblik bewaard.

Johannes 2:1-10 De bruiloft te Kana

Of wou je tegenwerpen dat het water in alcoholvrije wijn veranderd was Spatie?

En wist je niet dat het de Here Jezus verweten werd dat hij at en dronk, (ook een lekker wijntje) met hoeren en tollenaars? :wink:
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

Ali schreef:
Spatie schreef:
Eén van de eerste wonderen die de Here Jezus deed op zijn rondwandeling op aarde was het veranderen van water in wijn. Op de bruiloft waar hij te gast was, was de wijn op. Zijn moeder, die de krachten van haar zoon kende, vroeg hem daar wat aan te doen. De Here antwoordde: Vrouw wat heb Ik met u van node? Mijn ure is nog niet gekomen. Zijn moeder zei tegen de bedienden; Wat hij u ook zegt, doet dat! Nu waren daar zes stenen vaten neergezet volgens het reinigingsgebruik der Joden, elk met een inhoud van twee of drie metreten. Jezus beval hen om zes reinigingsvaten te vullen met water. En zij vulden ze tot de rand. En hij zeide tot hen: Schept nu en breng het aan de leider van het feest.

Toen de leider van het feest het water proefde dat wijn geworden was, en hij wist niet waar deze vandaan kwam, maar de bedienden die het water geschept hadden, wisten het - riep de leider van het feest de bruidegom, en hij zeide tot hem: Iedereen zet eerst den goeden wijn op en als er goed gedronken is, den minderen; gij echter hebt den goeden wijn tot dit ogenblik bewaard.

Johannes 2:1-10 De bruiloft te Kana

Of wou je tegenwerpen dat het water in alcoholvrije wijn veranderd was Spatie?

En wist je niet dat het de Here Jezus verweten werd dat hij at en dronk, (ook een lekker wijntje) met hoeren en tollenaars? :wink:
Het Evangelie van vandaag is niet hetzelfde als het originele. De Christenen hebben het Evangelie vervalst.
Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: 'Ik ben een engel'; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard." Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn? Wilt gij dan niet nadenken?" [Koran 6:50]
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

spatie
Mensen, aub... Open jullie ogen. De duivel wil niet dat de mens tot erkentenis der waarheid komt. Laat je niet misleiden door de duivel.
open jullie ogen. God wil niet dat de mens tot kennis komt want hij is bang van mensen die zelfstandig denken en handelen. Laat je niet misleiden door god.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Spatie,

Wil je zo vriendelijk zijn op mijn bericht en de vraag die ik je daarbij stelde in te gaan?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Daniel
Geregelde verschijning

Bericht door Daniel »

Volgens mij heeft Surrendered zijn grote broer op ons afgestuurd omdat hij het zelf niet meer aankon...
Als het leven geen zin heeft, dan máákt het maar zin!
Gertjan van Leeuwen
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

doctorwho schreef:Spatie,

Wil je zo vriendelijk zijn op mijn bericht en de vraag die ik je daarbij stelde in te gaan?
De Koran is het boek dat geopenbaard is door Allah aan Profeet Mohammed. De engel Gabriel bracht de teksten aan Mohammed over.

Kan je aub een bron plaatsen?
____________________________________________________________________________________________
DE INFORMATIE DIE IN DE QOER AAN OVER DE
TOEKOMST WORDT GEGEVEN

INLEIDING

Een ander wonderbaarlijk aspect van de Qoer'aan is, dat het over een aantal gebeurtenissen heeft verhaald, die in de toekomst zullen plaatsvinden. Het uitkomen van deze gebeurtenissen in de loop der jaren, is één van de bewijzen dat de Qoer'aan het woord van Allah is.

DE OVERWINNING VAN BYZANTIUM

Een belangrijke openbaring over de toekomst kan in de Qoer'aan gevonden worden in de eerste verzen van Soera ar-Roem, die naar het Byzantijnse keizerrijk, het oostelijke deel van het late Romeinse rijk, verwijzen. In deze verzen staat dat het Byzantijnse rijk te maken had gehad met een grote nederlaag, maar dat het ook spoedig de overwinning zou proeven.

Alif-Lam-Mim. De Romeinen zijn verslagen in een buurland en zij zullen na hun verlies de overwinnaars zijn. Tussen drie en negen jaar. Het besluit over deze zaak, voor en na (deze gebeurtenis) ligt uitsluitend bij Allah. En op die dag zullen de gelovigen zich verheugen. (Qoer'aan 30:1-4)

Deze verzen zijn geopenbaard, rond 620 na chr., bijna zeven jaar na een grote nederlaag van het christelijke Byzantium, toegebracht door de Perzische afgodsdienaren. In de verzen werd er geopenbaard dat Byzantium spoedig zou overwinnen. Maar op dat moment had Byzantium zo'n zwaar verlies geleden dat het zelfs onmogelijk leek dat ze zouden overleven, laat staan zouden overwinnen.

Afbeelding
De laagvlakte van de Dode Zee, waar Byzantium door de Perzen verslagen werd. Hierboven is een satellietfoto van het gebied. Het gebied van het Meer van Loeth, dat de laagste regio ter wereld is, bevindt zich 395 meter beneden zeeniveau.

En niet alleen de Perzen maar ook de Avaren, Slaven en Lombardijnen vormden een ernstige bedreiging voor het Byzantijnse rijk. De Avaren waren zelfs zo ver gekomen dat ze voor de muren van Constantinopel stonden. De Byzantijnse keizer Heraclius had bevolen het goud en zilver uit de kerken tot geld om te laten smelten teneinde op die manier de kosten van zijn leger te kunnen betalen. Toen dit onvoldoende bleek, werden zelfs de bronzen beelden omgesmolten en tot geld geslagen. Vele gouverneurs waren tegen de Keizer Heraclius in opstand gekomen, en het keizerrijk stond op het punt in te storten. Mesopotamië, Celicië, Syrië, Palestina, Egypte en Armenië, gebieden die eerder tot Byzantium behoorden, werden door de Perzische afgodsdienaren veroverd.17

Kortom, iedereen dacht dat het Byzantijnse rijk vernietigd zou worden. Maar precies op dat moment werden de eerste verzen van Soera ar-Roem geopenbaard, waarin aangekondigd werd dat Byzantium binnen een paar jaar zou overwinnen. Deze overwinning leek zo onmogelijk dat de Arabische polytheïsten dachten dat de overwinning die in de Qoer'aan aangekondigd werd, nooit verwezenlijkt zou worden.

Ongeveer zeven jaar na de openbaring van de eerste verzen van Soera Roem, vond er in december 627 na chr. in Nineveh, een beslissende slag plaats tussen Byzantium en het Perzische rijk. Op dat moment versloeg het Byzantijnse leger onverwacht de Perzen. Een paar maanden later moesten de Perzen een overeenkomst met Byzantium sluiten. Deze overeenkomst verplichtte hen om de territoria die zij ingenomen hadden, terug te geven.18

Uiteindelijk werd, wonderbaarlijk, "de overwinning van de Romeinen" die Allah in de Qoer'aan had aangekondigd, werkelijkheid.

Een ander wonder dat in deze verzen is geopenbaard, is de aankondiging van een geografisch feit, dat niemand in die tijd had kunnen weten.

In het derde vers van Soera ar-Roem, wordt ons verteld dat de Romeinen verslagen werden in de laagste streek van de aarde. De uitdrukking, in het Arabisch 'adna al ard', wordt in vele vertalingen omschreven als 'een plaats in de buurt'. Maar dit is niet de letterlijke betekenis van de oorspronkelijke uitdrukking, maar eerder een symbolische omschrijving daarvan. Het woord Adna in het Arabisch komt van het woord 'deni' dat "laag" betekend en 'Ard' betekent "wereld". Daarom betekent de uitdrukking "Adna al Ard" de laagste plaats in de wereld.

Afbeelding
Hierboven is een satellietfoto van de laagvlakte van de Dode Zee. De diepte van de Dode Zee kon alleen met moderne meettechnieken vastgelegd worden. Deze metingen leidden tot de ontdekking dat dit 'het laagste gebied ter wereld' is.

Sommige uitleggers van de Qoer'aan, die de nabijheid, voor de Arabieren, van de betreffende streek, in overweging nemen, geven de voorkeur aan de meest 'nabije' betekenis van het woord. Maar de eigenlijke betekenis van het woord duidt op een belangrijk geologisch feit dat men praktisch onmogelijk kon weten in de tijd dat de Qoer'aan geopenbaard is. Het is namelijk zo dat als we naar de laagste streek op aarde zoeken, we bij de Dode Zee uitkomen, en dat is precies het gebied waar de Byzantijnen verslagen werden.

Interessant is, dat de cruciale fasen van de gevoerde oorlog tussen het Byzantijnse rijk en de Perzen, waarbij de Byzantijnen werden verslagen en Jeruzalem werd verloren, in werkelijkheid plaats heeft gevonden in de laagvlakte van de Dode Zee. Deze laagvlakte bevindt zich op een drielandenpunt tussen Syrië, Palestina en Jordanië. De Dode Zee ligt 395 meter onder zeeniveau en is werkelijk het laagste punt van de aarde.

Dit betekent dat de Byzantijnen op het laagste punt ter wereld verslagen werden, net zoals het in het vers staat.

Belangrijk hier is dat de diepte van de Dode Zee slechts door middel van moderne meettechnieken vastgesteld kon worden. Daarvoor was het voor iemand onmogelijk te weten dat het, het laagste punt ter wereld was. Maar deze regio wordt in de Qoer'aan beschreven als 'het laagste punt ter wereld'. Dit geeft dus verder bewijs dat de Qoer'aan het woord van Allah is.

http://www.harunyahya.com/other/holland ... ren_03.php
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

http://www.ontdekislam.nl/wonderen2.php

knip/plak

Edit: oh, er stond een bron bij. Verder is dit gewoon gegoochel met woordjes. als allah echt duidelijk had willen maken dat de Dode Zee x meter onder de zeespiegel lag, dan had dat er wel letterlijk gestaan. In dit soort inlegkunde trapt geen enkel weldenkend mens. Dit soort trucjes kun je ook met de bijbel uithalen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Daniel schreef:Volgens mij heeft Surrendered zijn grote broer op ons afgestuurd omdat hij het zelf niet meer aankon...
Ik krijg eerder de indruk dat het een 'groepje' moslims is gezien het tempo. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

"Wanneer dan de hemel is gespleten lijkt zij op een geverfde roos". [Koran 55:37]

Afbeelding

Afbeelding

Niemand had vroeger explosies gezien!

Het is onmogelijk dat iemand veertien honderd jaar geleden deze feiten zou hebben kunnen geweten. De meeste mensen zijn ondankbaar ten opzichte van de genadegave die Allah geeft.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

spatie

kom zeg, romeinen in 620 na chr? In dat andere topic dat de evolutie vals was had deze harun yahya nog een merkwaardige inbreng, een wolvenskelet uit het krijt, 120 miljoen jaar oud. In het krijt waren de dinosaurussen heer en meester de eerste grote zoogdieren en predatoren komen pas na de dinos uit de kast. En dat durft zich wetenschapper te noemen.

nergens in de evolutie tehorie wordt overigens ontkend dat er soorten zijn die al miljoenen jaren oud zijn.

trouwens
Deze verzen zijn geopenbaard, rond 620 na chr., bijna zeven jaar na een grote nederlaag van het christelijke Byzantium, toegebracht door de Perzische afgodsdienaren. In de verzen werd er geopenbaard dat Byzantium spoedig zou overwinnen. Maar op dat moment had Byzantium zo'n zwaar verlies geleden dat het zelfs onmogelijk leek dat ze zouden overleven, laat staan zouden overwinnen.
die perzische afgoden dienaren, werkten die in opdracht van allah? sorry maar ik begrijp die zin helemaal niet, hebben ze ze nou de nederlaag toegebracht of hebben ze later die verzen toegevoegd?

Niemand had vroeger explosies gezien!

Het is onmogelijk dat iemand veertien honderd jaar geleden deze feiten zou hebben kunnen geweten. De meeste mensen zijn ondankbaar ten opzichte van de genadegave die Allah geeft.
de voorouders van de mayas bestudeerden de hemelen reeds duizenden jaren voor christus, zo ook de hindoes en zo zijn er nog wel wat, er zijn heel wat verslagen van explosies aan het firmament, weliswaar meestal omschreven als de geboorte van een of andere god, of de boosheid van een of andere god.

1400 jaar geleden wist men al veel meer dan jij denkt, het was toen gewoonweg meer plaatsgevonden, ze hadden nog geen boekdrukkunst, de meeste mensen konden niet lezen, er was nog geen internet.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie