LordDragon schreef:jagang
je zit hier al lang genoeg toch om te vorige posts van me gelezen te hebben, nogmaals, mijn woordkeuze onverklaarbaar moet verbetert worden naar het momenteel nog voor ons onverklaarbare.
Dat is geen verbetering. Het is "niet verklaard".
Niet zozeer tegenover mij, maar tegenover meer lichtgelovige lezers.
Woorden als "onverklaarbaar" of "onkenbaar" zouden
verboden moeten zijn voor atheïsten, en ik streef naar uitbanning van het gebruik daarvan onder vrijdenkers.
voor mij persoonlijk hebben die ook geen waarde, maar heb je wel al eens met zo een mensen gesproken, abductees bvb. Het is mijn mening dat je die mensen niet zomaar aan de kant moet zetten als zotten, die mensen hebben hulp nodig. Zo heb ik een maat die ooit dacht dat hij jezus was en met een pshychose in de pshychiatrie terechtgekomen is. Moest men hem niet geholpen hebben dan weet ik echt niet hoe het er nu mee zou zijn. Bischoppen en priesters mogen daarintegen hun psychose uitwerken op hun volgelingen, een wansmakelijke situatie.
Waarom bisschoppen wel, en aliën-aanbidders niet?
http://www.erichufschmid.net/TFC/Space-Aliens.htm
Er zijn mensen die denken dat alle buitenaards leven ergens in bepaalde mate op onze vorm zal lijken. Ik ben daarvan niet zo overtuigd. Een mooi vb wordt gegeven via de BBC documentaire The future is wild.
En wát een slechte serie is dat, zeg.
Beschaafde octopussen, gigantische koudbloedige schildpadden. (waarbij men en passant wat natuurkundige en biologische wetten terzijde schuift)
Het doet me qua niveau denken aan "animal face off".
Dit is pseudo-wetenschap.
er kan geen stap meer komen? Wat dacht je van klonen?
Ik refereerde al aan de mogelijkheid dat we wellicht besluiten zouden nemen die we als onethisch beschouwen.
Het zal er vanaf hangen of onze antipathie tegen klonen sterk genoeg is.
Als bepaalde aliëns veel intelligenter zijn dan wij, doet het me het ergste vermoeden voor onszelf.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat er dankzij onszelf een "superieur" en "inferieur" ras zou ontstaan.
Dan maar liever "dom".
Maar goed: Dat is mijn persoonlijke afweging natuurlijk.
Misschien zien bepaalde "idealisten" dat weer anders.
wat dacht je van een vorm die aan fotosynthese doet, en daar zijn energie uithaalt om te leven ?
Een intelligente
plant?
Is zoiets biologisch gezien mogelijk, of is het een verzinsel uit de door jou genoemde "documentaire"?
Wat dacht je van een hiërarchie zoals bij mieren of bijen, niks individuele koppeltjes maar een groot organisme dat in verschillende vormen nauw samenwerkt.
The Borg?
Zou kunnen.
Maar is dat dan een buitenaardse
beschaving?
MAW: Is een individu kunnen zijn geen essentieel onderdeel van wat we beschaving noemen?
En zou zo'n soort ooit echt intelligent worden?
Wat we nu bij zwermen zien, is dat de afzonderlijke dieren eigenlijk oliedom zijn.
Hun succes zit 'm in de voortplantingssnelheid, en niet in het intellect.
In een "hive" is een individu een vervangbaar goed, en derhalve is intelligentie hier geen noodzaak.
Het is zelfs contraproduktief voor een zwerm wanneer individuën voor zichzelf gaan denken.
Er is geen sprake van "wederkerigheid", zoals we dat zo waarderen aan beschaving.
of wat dacht je van een vorm die geen planeet nodig heeft maar teert op andere vormen, zoals de alien van giger?

"Geen planeet nodig heeft".
We hebben nog niet één andere planeet gevonden waar leven is, maar "jouw"aliën zou er steeds tegenaan lopen?
En is een planeet niet noodzakelijk voor een ontstaansgeschiedenis?
Als je vaar de variëteit van het leven op aarde kijkt dan alleen al zie je dat structuren anders kunnen ingedeeld worden.
Nee, ze vertonen allen verassend veel overeenkomsten.
Alleen al het DNA van een vlieg, bijvoorbeeld.
Dat komt al voor bijna tweederde overeen met dat van ons.
Je kan op voorhand niet weten welke sociale hiërarchie er op een andere planeet ontwikkelt, gissen mag natuurlijk wel maar het blijft gissen.
MVG, LD.
Maar er is wel een verschil tussen beredeneerd gissen, en wild in het rond raden.
Je dient te werken vanuit wetmatigheden die je hebt.
Niet vanuit allerlei vormen/wetmatigheden die je maar mogelijkerwijs kan verzinnen.
Schande aan de BBC.