Waarom Wilders een serieus gevaar is

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

enno nuy
Geregelde verschijning

Re: Waarom Wilders een serieus gevaar is

Bericht door enno nuy »

victor50 schreef:Het is toch vreemd: O.a. in Frankrijk maar ook in Turkije zijn er discussies gaande over het verbieden van hoofddoekjes en zelfs in NL zijn er discussies over bedekkende kleding en religieuze uitingen binnen bepaalde instellingen en in bepaalde situaties. En nu zou het opeens belachelijk zijn dat de PVV dit voorstelt op lokaal niveau? Het is het zoveelste voorbeeld van MC gedrag: de PVV niet inhoudelijk bestrijden maar omdat het de PVV is. Uiteraard is de hoofddoek teken van onderwerping. Het verder oprukken van de hoofddoekjes, vooral om de hoofden van blonde goed opgeleide en NL sprekende dames die zo nodig voor een mediterraan type moeten vallen is een ernstiger gevaar voor de samenhang in deze samenleving dan W: Je zou het kunnen zien als een verovering.
Misschien kun je uitleggen wat MC gedrag is? Volgens mij bestrijd ik de PVV juist wel inhoudelijk omdat ik inga op een concreet beleidsvoorstel. Het valt overigens niet mee om de PVV inhoudelijk te bekritiseren want ze schrijven niets op. In Den Haag bestaat het verkiezingsprogramma uit 2 A4.
Mijn vraag blijft: wie heeft er nou last van hoofddoekjes? Zijn we dan met z'n allen opeens vreselijk xenofoob aan het worden? Termen als 'verovering' gebruiken lijkt mij een typisch voorbeeld van stereotyp reageren. Het volgende woord is dan tsunami. En laat een ding duidelijk zijn: ik moet niets hebben van de islam, zoals ik van geen enkele religie iets moet hebben.
Maar hoofddoekjes verbieden in alle openbare en gesubsidieerde instellingen is uitsluiting. In een ander deel van de wereld heette dat Apartheid.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Beste Enno Nuy,
U hebt het over strategie, ik over achtergronden.
U hebt het over 'respect' in de zin van "Tolerantie", ik in de zin van "Eerbied"!(en heb ik geen eerbied voor 'geloof' dat ik als (een te betreuren) psychische afwijking zie :lol: )
Over de strategie van Wilders zijn we het volkomen eens, alsmede het discriminerende karakter daarvan t.o.v. andere godsdiensten, wat ook ik afkeur.
Als U echter stelt,
U suggereert dat ik omwile van het gedachtegoed van De Einder voor een hoofddoekjesverbod zou moeten zijn. Met permissie: dat is kul.
dan gaat U volkomen voorbij aan de achtergrond van de 'doekje' dat als een vlag die de lading (Islam) moet dekken, dient!
Want die 'achtergrond' (regels en wetten die door (vermeende)goden hun gestalten in wetboeken etc. kregen belemmeren de (moderne progressieve?) doelstellingen van De Einder wel zeer degelijk! (en is de link naar hoofddoekjes, gefundenes fressen!)
Echter als strategie tégen, niet alleen 'kul', maar vermoedelijk averechts werkend.(maar daar waren we het al over eens).
Ik zou de heer Wilders in de rol van chirurg met botte bijl niet graag aan mijn operatietafel zien staan!
De rest van mijn betoog handhaaf ik echter omdat die mijns inziens voldoende onderbouwd kan worden om dat te doen in het licht van de 'achtergronden'.
Over assimileren dan wel integreren vallen hele boekwerken te vullen (te veel voor dit topic) maar ben ik (grosso modo) voorstander van assimilatie op dusdanige wijze dat geloof of ongeloof geen duit meer in het zakje doen! (en dat is een lange weg, maar wel volgens mij de enige die wrijvingen tussen bevolkingsdelen weg laat vallen in de gezamenlijkheid (assimilatie) van belangen waarmee een Staat uit de voeten kan!
Mijns inziens bewijst de geschiedenis mijn gelijk en is integratie een doodlopende weg.
Tot zover :(
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Onlangs werd een tramconducteur in Amsterdam geschorst vanwege het dragen van een christelijk kruisje op zijn kleding. Terwijl zijn collega's wel een hoofddoekje mogen dragen. Nu valt iedereen over het verbieden van hoofddoekjes in openbare instellingen. Trekt er niet iets heel erg krom in onze maatschappij? Het kruisje mocht wel, maar dan wel onder zijn kleding. Dus zichtbare christelijke kruisjes verbieden voor tramconducteurs is geen probleem, hoofddoekjes verbieden is wel een probleem? Wie neemt aanstoot aan dat kruisje? De moslims? En aanstoot nemen aan hoofddoekjes is derhalve not done?

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... agen.dhtml
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
enno nuy
Geregelde verschijning

Bericht door enno nuy »

Kitty schreef:Onlangs werd een Tramconducteur in Amsterdam geschorst vanwege het dragen van een christelijk kruisje op zijn kleding. Nu valt iedereen over het verbieden van hoofddoekjes in openbare instellingen. Trekt er niet iets heel erg krom in onze maatschappij? Het kruisje mocht wel, maar dan wel onder zijn kleding. Dus zichtbare christelijke kruisjes verbieden voor tramconducteurs is geen probleem, hoofddoekjes verbieden is wel een probleem? Wie neemt aanstoot aan dat kruisje? De moslims? En aanstoot nemen aan hoofddoekjes is derhalve not done?
Nemen wij niet veel te snel aanstoot aan van alles en nog wat? Van mij mag een tramconducteur zijn kruisje dragen en een moslima haar hoofddoekje. Wij leven in een open samenleving met een erg volle publieke ruimte. Een tulband vinden wij exotisch, een keppeltje normaal maar een hoofddoekje gaat opeens te ver. Merkwaardig hoor. Een overheidsdienaar verleent diensten aan de burger. Die diensten gaan er niet anders uitzien door tulband, kruisje of hoofddoekje. Er zijn twee heldere uitzonderingen: een burka dragen tijdens de beroepsuitoefening en de rechterlijke macht. In het eerste geval gaat het om de mogelijkheden tot communicatie die door een burka onmogelijk worden gemaakt. In het tweede geval gaat het erom dat de rechterlijke macht in alles uit moet stralen namens de neutrale overheid de wet te handhaven en recht te spreken ongeacht geaardheid, sexe, seksuele voorkeur of religie. Daarom kan een advocaat met een hoofddoekje wel maar een rechter met een hoofddoekje kan duidelijk niet.

Waarom neemt een homo aanstoot aan een priester die hem de hostie niet wil geven? Waarom keert die homo die kerk niet gewoon de rug toe? Dat ligt toch veel meer voor de hand? Maar nee, wij nemen overal aanstoot aan.

Voor alle duidelijkheid: ik persoonlijk ben een verklaard tegenstander van bijzonder onderwijs, artikel 23 moet uit de grondwet en wat mij betreft verdwijnen alle religieuze uitingen uit de openbare ruimte naar achter de voordeur; ook ben ik er op tegen dat van mijn belastinggeld bijzonder onderwijs wordt gesubsidieerd. Ook dit is volgens mij tamelijk helder: of je verbiedt alle uitingen van religie in de publieke ruimte of geen enkele. Wie hier selectief in is, heeft duistere bedoelingen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik heb nog nooit iemand met een keppeltje gezien achter de balie van een bank of het gemeentehuis. Jij wel? Het verschil is duidelijk, een jood past zich aan aan de omstandigheden. Moslims willen dat wij ons aanpassen aan hun omstandigheden. Daar zit het verschil.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

enno nuy
Geregelde verschijning

Bericht door enno nuy »

fbs33 schreef:Als U echter stelt,
U suggereert dat ik omwile van het gedachtegoed van De Einder voor een hoofddoekjesverbod zou moeten zijn. Met permissie: dat is kul.
dan gaat U volkomen voorbij aan de achtergrond van de 'doekje' dat als een vlag die de lading (Islam) moet dekken, dient!
Want die 'achtergrond' (regels en wetten die door (vermeende)goden hun gestalten in wetboeken etc. kregen belemmeren de (moderne progressieve?) doelstellingen van De Einder wel zeer degelijk! (en is de link naar hoofddoekjes, gefundenes fressen!). Echter als strategie tégen, niet alleen 'kul', maar vermoedelijk averechts werkend.(maar daar waren we het al over eens).
:(
Beste fbs33, ik verwacht bij de islam weinig waardering voor het gedachtegoed van De Einder maar ik meen te weten dat de christelijke partijen in Nederland net zo weinig van De Einder moeten hebben. Wist u overigens dat de SP ook niet over zelfbeschikkingsrecht wil discussieren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kitty schreef:Onlangs werd een Tramconducteur in Amsterdam geschorst vanwege het dragen van een christelijk kruisje op zijn kleding. Nu valt iedereen over het verbieden van hoofddoekjes in openbare instellingen. Trekt er niet iets heel erg krom in onze maatschappij? Het kruisje mocht wel, maar dan wel onder zijn kleding. Dus zichtbare christelijke kruisjes verbieden voor tramconducteurs is geen probleem, hoofddoekjes verbieden is wel een probleem? Wie neemt aanstoot aan dat kruisje? De moslims? En aanstoot nemen aan hoofddoekjes is derhalve not done?

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... agen.dhtml
Zichtbare kettingen en broches worden sindsdien niet toegestaan, 'ongeacht hoe ze eruit zien, of welke symboliek of religie ze vertegenwoordigen
Misschien voor de zuiverheid van berichtgeving en het doorgeven daarvan, de hele tekst in zijn context zien.
Noteer ook even het verschil in toonzetting bij de verslaggeving in deze krant en tijdschrift.
En de interpretatie van lezers

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true
Voorschrift:
In het algemeen kledingvoorschrift staat dat personeel
niet zichtbaar een ketting mag dragen, ongeacht wat daar aan hangt, om de veiligheid te vergroten. Volgens de rechtbank is dit een redelijk voorschrift.

Bovendien staat het de man vrij om op een andere manier uiting te geven aan zijn geloof. Zo mag hij wel een armband of een ring met een kruis dragen. Moslima's die voor het GVB werken, moeten een hoofddoek met het logo van het bedrijf dragen.

De werknemer is van Egyptische afkomst. Hij droeg een ketting die tot halverwege de borst hing met een kruisje van ongeveer 5 centimeter lang.
Het gaat hier dus om een voorgeschreven uniform, behorend bij deze beroepsgroep, uit hoofde van veiligheid, wat geen vergelijk is met het dragen van een hoofddoek, daar waar geen voorgeschreven uniformen zijn.
(In een aantal andere beroepsgroepen zijn loshangende sierraden ook vaak verboden en hoofd en haarbedekking juist weer verplicht).

Er zijn vast wel voorbeelden van discriminatie te vinden, maar dit is geen goed voorbeeld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mariakat, hoe vind jij hoofddoekjes dan passen binnen die voorgeschreven beroepskleding? Want zoals je kon lezen, waren die dus wel toegestaan. Een hoofddoek met het logo van het bedrijf? Laat mij niet lachen zeg. Wat een onzin. En dit vind jij normaal? Kan een tulband met het logo van het bedrijf ook? Of een keppeltje met het logo van het bedrijf? Denk eens na?

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kitty schreef:Mariakat, hoe vind jij hoofddoekjes dan passen binnen die voorgeschreven beroepskleding? Want zoals je kon lezen, waren die dus wel toegestaan. Een hoofddoek met het logo van het bedrijf? Laat mij niet lachen zeg. Wat een onzin. En dit vind jij normaal? Kan een tulband met het logo van het bedrijf ook? Of een keppeltje met het logo van het bedrijf? Denk eens na?
Daar heb ik absoluut geen positieve of negatieve gedachten bij.
Ik neem dat voor kennisgeving aan.
Van mij mag je daarop verder fantaseren en lachen. :D

Dat is ook helemaal het issue hier niet.
Het gaat hier om de ketting gedragen over een uniform, dat niet verboden is, omdat het christelijk zou zijn, maar omdat het onveilig is en tegen de voorschriften in deze beroepsgroep is
Een armband of een ring met een kruis is geen enkel probleem.

En om de interpretatie van dit bericht.
http://www.google.com/search?q=Tramcond ... f8&oe=utf8
Maar je bent in groot gezelschap, gezien het aantal forummers, dat elkaar napraat, omdat er cognitief geïnterpreteerd wordt.
Zowel moslims, als in gelovigen en ook ongelovige zijn in deze hoax meegegaan.
Ieder heeft zo zijn eigen redenen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Surah An-Noer, 31: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..”
Ik kan mijn ogen niet neerslaan!
Een jonge man kwam bij een Sheikh en zei, 'Ik ben een jongeman met sterke gevoelens en mijn vader werkt op de markt, en wanneer ik spullen breng kan ik mijn
ogen niet neerslaan en kijk dan naar de vrouwen die ik tegenkom, wat kan ik het beste doen?'
De Sheikh haalde een glas melk die helemaal tot de rand van het glas gevuld was
en zei tegen deze jongeman, 'Pak de glas aan en de eerste keer dat je spullen brengt naar je vader neem je deze glas mee, één van mijn leerlingen gaat mee en geeft je een klap als je wat morst.' De jongeman bracht de spullen naar zijn vader samen met de melkglas en er werd niets gemorst. De jongeman bracht dit goede nieuws naar de Sheikh. De Sheikh vroeg, 'Vertel me, wat heb je allemaal gezien op de markt?'
De jongeman antwoordde, 'Ik heb niets gezien en weet niet eens dat ik op de markt ben geweest, ik was alleen bang dat ik wat melk zou morsen en dat ik dan een klap zou krijgen van je leerling en dan zou ik voor schut staan voor alle mensen op de markt.'
De Sheikh glimlachte en zei, 'Dat is hetzelfde met een gelovige. De gelovige is bang dat Allah hem straft op de Dag des Oordeels waar de gehele mensheid aanwezig is wanneer hij heeft gemorst over zijn hart.'
Zulke mensen redden zichzelf van het plegen van zonden omdat ze constant gefocust zijn op de Dag des Oordeels.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Een hoofddoek met het logo van het bedrijf? Laat mij niet lachen zeg.
:lol:

zo krijg je een reclamehoofd! Wel slim gezien, en in feite de mensen van bij mc donalds hebben ook doekjes op. Maak van de nood een deugd 8-[

even terug naar wilders, is die tegen het dragen van hoofddoeken?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, die is absoluut tegen het dragen van Islamitische hoofddoeken. Hij heeft zelfs in een debat in de Tweede Kamer voorgesteld om een 'Kopvodden' tax in te voeren, zodat wie een hoofddoek wilde dragen hier extra belasting voor zou moeten betalen. Een waanzin idee natuurlijk, maar het geeft wel zijn weerzin tegen hoofddoekjes aan. Hij heeft een enorme weerzin tegen alles wat Islam heet en zou het liefst alle openbare uitingen die verwijzen naar de Islam onzichtbaar maken. Echter, hij dreigt met die uitingen wel de grootste partij van ons land te worden.

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

en wat met die kapjes van die staphorst kledij, of het hoofddoekje van grootmoeder tegen de wind?

Maar goed ik ben niet zo thuis in het politieke landschap, calimero gevaarlijk? :)

In princiepe ben ik niet tegen een hoofddoek, je kan dat namelijk ook bezien als iets waar niet enkel de islam een patent op heeft. Het enige wat niet kan is het verplichten van het dragen van een hoofddoek.

tip voor wilders; verplicht op elke hoofddoek het PVV logo :lol:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

LordDragon schreef:
Een hoofddoek met het logo van het bedrijf? Laat mij niet lachen zeg.
:lol:

zo krijg je een reclamehoofd! Wel slim gezien, en in feite de mensen van bij mc donalds hebben ook doekjes op. Maak van de nood een deugd 8-[

even terug naar wilders, is die tegen het dragen van hoofddoeken?

MVG, LD.
Heel erg als het gaat om islamitische hoofddoeken. [-X
Maar misschien niet tegen joodse hoofddoeken????????? :D

Hij staat, zeg maar, heel welwillend, tegenover Israel en alles wat daar mee te maken heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek
Jodendom
Volgens de Kethuboth, fol. 7, kol. 1., moet men van de vrouw scheiden en verliest de vrouw haar huwelijksdeel als zij buiten verschijnt met haar hoofd onbedekt.

Orthodox-joodse vrouwen dragen dan ook vaak een hoofddoekje. In het orthodoxe jodendom bedekken vrouwen vanaf het huwelijk hun haar; ongetrouwde meisjes doen dat niet. Gescheiden vrouwen blijven hun haar wel bedekken. Joodse vrouwen kunnen kiezen tussen een pruik of hoofddoekje; sommigen dragen een pet of hoedje. Er zijn verschillende graden van striktheid: aan de ene extreme kant staan de enkele bewegingen die enkel zwarte hoofddoeken toestaan die elk haar bedekken, en aan de andere kant staan de bewegingen die ook een hoofdbedekking goedkeuren die niet al het haar bedekt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
Wilders en Israël

Wilders heeft de voormalige Israëlische premier Ariel Sharon "vele malen ontmoet" en genoemd als "een van [zijn] voorbeelden".[193]Wilders heeft van zijn zeventiende tot zijn negentiende in Israël gewoond en in de afgelopen vijfentwintig jaar heeft hij, naar eigen zeggen, zo'n veertig maal Israël bezocht,[194][195] waar hij o.a. Ariel Sharon en Ehud Olmert ontmoet heeft. Wilders heeft Ariel Sharon, samen met de Britse oud-premier Margaret Thatcher (Iron Lady), als een van zijn voorbeelden genoemd.[193]

Oorspronkelijk wilde Wilders verhuizen naar de Joodse staat omdat hij vond dat je daar nog 'kon werken voor je geld'.[196] Wilders werkte aldaar in broodfabrieken en een mosjav,[197] om met zijn verdiende geld rond te reizen in Israël en omliggende landen. Langzaamaan is hij van Israël gaan houden, of zoals Wilders het zelf in 2003 in een verkiezingstoespraak in Tel Aviv verwoordde: ‘Vele interessante landen in deze regio heb ik de afgelopen jaren bezocht: van Syrië tot Egypte, van Tunesië tot Turkije en van Cyprus tot Iran, maar nergens heb ik dat speciale gevoel van verbondenheid dat ik steeds weer krijg als ik op het Ben Goerion-airport voet op Israëlische bodem zet’.[196] Hij voelde zich, naar eigen zeggen, in Israël onmiddellijk thuis; tegenover Der Spiegel sprak Wilders ook over de „mogelijk” joodse achtergrond van zijn voorouders.[7]

Op een conferentie van hardliners over de Islam in Jeruzalem op zondag 14 december 2008, waar ook Fitna te zien was, stelde Wilders "dat de terroristische aanslagen in Bombay aantonen dat er geen gematigde Islam bestaat en dat het tijd wordt dat het Westen zich realiseert dat het in een conflict is met de brede Islam-geloof."[198]

In juni 2009 zei Wilders in gesprek met de Israëlische krant Haaretz dat Israël de "voorhoede" van het Westen is en in die hoedanigheid de eerste verdedigingsgordel van Europa tegen de oprukkende "islamiseringsgolf". Helaas, aldus Wilders, beseft Europa dit niet en blijft de EU "eenzijdig tegen Israël". In het interview liet Wilders ook zijn licht schijnen over de Caïrospeech van Obama, de tweestatenoplossing en de (eveneens) omstreden Israëlische minister Avigdor Lieberman van Jisrael Beeténoe. In het interview met Haaretz zegt Wilders "geschokt" te zijn over de uitspraken van Barack Obama in Caïro, waarin een lans werd gebroken voor een toenadering van het Westen tot de Oriënt. Wilders: "Israël, dat tot dusver op de steun van de VS kon rekenen zelfs wanneer die niet van Europa kwam, gaat moeilijker tijden tegemoet".[199] Op 11 november 2009 voert Wilders met Lieberman overleg om de banden tussen beide partijen te verstevigen.[200]

Geert Wilders verklaarde op 8 mei 2008 - naar aanleiding van nieuwe mediaberichten over vrede tussen Israël en de Palestijnen - geheel achter de opvattingen van het revisionistisch zionisme te staan: :"Ze'ev Jabotinsky, tegenstander van Ben-Goerion, had gelijk".[201] Naast sympathisant van Jabotinsky en tegenstander van het gedeeltelijk teruggeven van land aan de Palestijnen voor een onafhankelijke staat Palestina, verklaarde Wilders nogmaals, dat de westerse vrije volken „diepe dankbaarheid” tegenover Israël zouden moeten tonen.[202]
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

enno nuy schreef:Er waren tijden dat Wilders de AOW-leeftijd wilde verhogen. Er waren tijden dat Wilders geen enkel probleem zag in de islam. Maar voortschrijdend inzicht heeft hem op andere gedachten gebracht. Kan natuurlijk. Nog recentelijk kwam hij met zijn kopvoddentaks. (Je moet wel van het bedenkelijkste niveau zijn om zo'n woord te verzinnen).
Het woord kopvoddentaks is juist gekozen en doet precies wat noodzakelijk is: het desacraliseert de hoofddoek, de hoofdoek is immers geen uiting van een religie, maar van een verwerpelijke ideologie.
Maar nu doet Wilders opeens afstand van die extra inkomsten voor de Nederlandse staat want hij wil een absoluut hoofddoekjesverbod. Wilders komt met dit soort voorstellen omdat hij weet dat hij daarmee een behoorlijk deel van het electoraat achter zich krijgt.
De PVV wil een verbod op hoofddoekjes in gemeentelijke instellingen. Dat is geen absoluut verbod.
Tot zover is er allemaal nog niets aan de hand. We leven in een vrij land en iedereen mag zeggen wat hij meent. Maar nu komt de sluwheid van de politicus Wilders om de hoek kijken en dan gaat het prompt fout. Hij verklaart namelijk doodleuk dat zowel de AOW-leeftijd als het hoofddoekjesverbod niet onderhandelbaar zijn. Daarmee creeert hij willens en wetens zijn eigen cordon sanitaire.

Als het inderdaad zo is dat Wilders zijn eigen cordon sanitaire creëert, wat is dan het probleem? In België is het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang/Blok al jaren van kracht tot tevredenheid van alle andere partijen. Die andere partijen zijn tot elkaar veroordeeld en kunnen elkaar als het zo uitkomt chanteren met de beschuldiging VB-standpunten aan te hangen. In België verandert er mede daardoor niets. Dus wat is het probleem?
Hij weet natuurlijk ook dat geen enkele zichzelf respecterende partij bereid zal zijn akkoord te gaan met een hoofddoekjesverbod.
Nog niet. Maar dat kan veranderen. Er zijn genoeg argumenten voor een hoofddoekenverbod, al zijn er maar tien vrouwen in Nederland die gedwongen een hoofddoek dragen is dat al reden genoeg om het te verbieden. Om nog maar te zwijgen over de verkracht-maar-een-ander functie, de politieke vlag die de islam in niet-islamitisch gebied plant met elke hoofddoek, de 'omgekeerde jodenster'-functie: iedere vrouw die geen hoofddoek draagt wordt gestigmatiseerd, en de perversiteit om vrijwillig te koop te gaan lopen met een symbool van onderdrukking terwijl moslima's in islamitische landen gedwongen worden om zich te bedekken.
Reken maar dat hij straks huilerig en minachtend zal roepen dat niemand met hem een coalitie wil vormen. En hij zal het zo weten te brengen dat velen hem zullen geloven en niet door zullen hebben dat dit precies is wat hij wil. Wilders heeft helemaal geen trek in mee regeren, noch lokaal, noch nationaal. Wilders wil maar een ding en dat is zijn populariteit als Neerlands grootste populist uitbuiten.

Het is nog maar de vraag of een extra vier jaar in de oppositie de PVV zal versterken. Het kan evengoed anders uitpakken omdat regeringspartijen steeds meer PVV-standpunten gaan overnemen (dat doen ze nu al) en dat de PVV het momentum verliest.
Wilders wil de massa mobiliseren en hij bereikt zijn doel het beste door de verhoudingen in ons land op scherp te zetten. Het gaat hem er inderdaad om een tweedeling te bewerkstelligen.

Die tweedeling zal er inderdaad komen: tussen mensen die de islam onderkennen als de verderfelijke ideologie die het is en de mensen die nog steeds denken dat de islam een willekeurige religie is.
Niemand in ons land heeft last van een hoofddoekje maar Wilders maakt dat kledingstuk prompt tot het icoon van zijn vreemdelingenhaat.

Vreemdelingenhaat is iets anders dan een gezonde afkeer van een ideologie waarover niets positiefs te melden is.
Er zijn er die dat slim noemen, ik noem het sluw en laaghartig. Wilders is inderdaad een gevaar voor een gezonde samenleving waarin mensen op een vreedzame manier met elkaar samenleven en elkaar het licht in de ogen gunnen.
De geschiedenis van de islam wijst uit dat een vreedzame coëxistentie van moslims en niet-moslims uiteindelijk onbestaanbaar is.
Grappig overigens dat Wilders zo'n grote vriend van Israel is: dat land noemt zichzelf democratisch maar dat geldt alleen voor de daar wonende Joden, niet voor de Israelische Arabieren of Christenen. Ziet u de overeenkomst?
Israëlische Arabieren zijn democratisch vertegenwoordigd in het parlement. De Verenigde Arabische Lijst heeft momenteel 4 zetels in de Knesset.
Het enige positieve dat schuilt in deze hoofddoekjes-fatwa van Wilders is de lakmoesproef: wie bereid is met Wilders een coalitie te sluiten is medeplichtig aan het tegen elkaar opzetten en uitspelen van bevolkingsgroepen. Wij zijn een naar land aan het worden.
Waarom Wilders 'een serieus gevaar' zou zijn is onduidelijk. Maar het stukje van Nuy is ook niet geschreven om dat aan te tonen, maar om het te verkondigen. Niet Wilders, maar onbeargumenteerde demoniseringsstukjes vol met fouten, zijn een serieus gevaar.
Laatst gewijzigd door Uncle Rat op 28 feb 2010 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie