Iran.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

R.Hermans
Geregelde verschijning

Re: Iran.

Bericht door R.Hermans »

Chris H schreef:Doe geen moeite voor mij R.Hermans, ik herken in je gedachtengoed alle tweespalt zaaiende memen die er over Iran en Islamieten verspreid worden, en wens daar van verschoond te blijven.
Jups. Kennelijk heb je geen idee over wat de Islam inhoud en heb je de Koran en de Haditen nog nooit doorgelezen.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

Fishhook schreef:Doen moslims dat ook niet? Of houden ze Koran niet in hun rechterhand?
Dit is een fout die veel mensen maken. De Koran is niet het boek dat voorschrijft hoe moslims zich dienen te gedragen. Dit zijn de Haditen.

Daarbij klopt de Koran niet zoals veel mensen hem lezen. De Koran wordt te vaak vergeleken met de Bijbel. De Koran zegt dat een latere regel opgesteld een eerdere overtreft. De Koran is zelf niet in gronologische volgorde samengesteld maar op "dikte" van de teksten. Wat betekend dat wanneer je de Koran op gronologische volgorde zet de meest haatdragende teksten aan het einde staan.

Dit is ook meer dan logisch gezien dat de periode beschrijft in welke Muhamad Mekka verlaten had.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

Bericht door 333/ILPP4BJP0 »

• R.Hermans: schreef
Fout. Dat grondgebied behoorde toe aan Christenen en Joden voor Muhamad met zijn veroveringen begon
Dat klopt; maar weet wel dat de Israëliers (naar hoever ik mij bewust, als enige)het land toe eigenen als rechtvaardig gebied, gebaseerd op het zogeheten woord van god.
Dan denk ik; een tempel-site tot hier-aan-toe, maar een compleet bewoond land, daar zet ik toch zeker een nee achter.
  • R.Hermans schreef:
en ieder dorp waar hij kwam uitmoordde indien de bevolking zich niet tot de Islam bekeerde. Dit is een compleet verkeerd beeld van de geschiedenis.
Hier moet ik op in haken; gezien mohammed oorlog voerde, en daarmee doode (vast werd er ook gemoord, zoals het tegenwoordig ook nog is gebeurd, maar dan incidenteel).
Hetgene waardoor ik denk dat jouw beeld vervormd is, is omdat zijn neef (Ali) na de dood van Mohammed als één van de twee erfgenamen van het door Mohammed veroverde gebied, bekend staat als een met geweld bekerende freak was.
Of in andere woorden; Hij moorde degenen die zich niet lieten bekeren.
  • R.Hermans schreef:
Iran heeft ogeroepen tot de vernietiging van Israel en de westerse beschaving. De pijlen zijn dus niet alleen gericht op Israel.
Dus is het aan de politiek, om aan vredige doelstelling te werken, in plaats van oorlogsdreiging.
  • R.Hermans schreef:
De moslims zien Israel als hun grondgebied op basis van de uitspraken van Muhamad welke zei dat wanneer de moslims een gebied veroveren dat een Islamitische staat is waarin de sharia toegepast wordt.
Oke daar kan ik inkomen; maar dan puur binnen staats/grenzen, en de aarde waarop men staat heeft geen vaste waarde qua religie, behalve dan de kleine heilige plaatsen (die ik nog kan gedogen).

• Fishhook schreef:
Doen moslims dat ook niet? Of houden ze Koran niet in hun rechterhand?
Helemaal waar; maar ik doelde hier op de eigening van het land, waarop de staat Israël zich bevind.

Ik moet ook toegeven dat ik het wat onduidelijk heb neer gezet, omdat ik een enter heb geplaatst terwijl het niet nodig was.
Ter verduidelijking; hier bevind zich de fout
  • zoals ik zelf schreef:
en staan de Moslims als mens-zijnde wat mij betreft in hun recht.

Maar ja; met degenen die een boek in hun rechter hand houden valt moeilijk te discuseren,
De vrije ruimte tussen de zinnen, had niet mogen zijn.
Mijn wereld; met als createur Niccolò Machiavelli, welkom.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

R.Hermans schreef:
Chris H schreef:Doe geen moeite voor mij R.Hermans, ik herken in je gedachtengoed alle tweespalt zaaiende memen die er over Iran en Islamieten verspreid worden, en wens daar van verschoond te blijven.
Jups. Kennelijk heb je geen idee over wat de Islam inhoud en heb je de Koran en de Haditen nog nooit doorgelezen.
Wat vindt je van het katholieke geloof ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Ongeloveloos schreef:Wat vindt je van het katholieke geloof ?
En wat vind jij van rode haring?
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

collegavanerik schreef:Volgens mij hebben onze leiders net geleerd van irak dat je eerst een goede casus belli nodig hebt om een land binnen te vallern. Dictatuur valt daar volgens mij niet onder.
Dictatuur niet. Openlijke oorlogsretoriek en vooral het voeren van proxy-wars (hamas en hezbollah) misschien wél.

Hopelijk hebben onze leiders geleerd dat je een plan moet hebben voor je een land binnenvalt: wat wil je precies bereiken en is dat te verwezenlijken?

Dat weten ze niet of ze schrikken terug voor de consequenties. Van die situatie maakt Iran dankbaar gebruik.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:Volgens mij hebben onze leiders net geleerd van irak dat je eerst een goede casus belli nodig hebt om een land binnen te vallern. Dictatuur valt daar volgens mij niet onder.
Het vormen van een gevaar voor de westerse beschaving valt daar voor mij wel onder.
Richard Dawkins:
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

333/ILPP4BJP0 schreef:Hier moet ik op in haken; gezien mohammed oorlog voerde, en daarmee doode (vast werd er ook gemoord, zoals het tegenwoordig ook nog is gebeurd, maar dan incidenteel).
Hetgene waardoor ik denk dat jouw beeld vervormd is, is omdat zijn neef (Ali) na de dood van Mohammed als één van de twee erfgenamen van het door Mohammed veroverde gebied, bekend staat als een met geweld bekerende freak was.
Of in andere woorden; Hij moorde degenen die zich niet lieten bekeren.
Je vergeet even dat Muhamad zelf tussen de 200 en 300 mensen eigenhandig vermoord heeft. Dat hij mensen welke kritiek op hem uitte liet vermoorden. Muhamad was misschien in de periode dat hij een Mekka verkeerde een vredelievend man. Hij was immers gedwongen samen te werken met Christenen en Joden. Maar na zijn verhuizing naar Medina was het wel even anders toen bleek dat de Christenen en Joden weigerden hem als profeet te zien.

Ik zit te wachten op het moment dat mensen hier de Christenen ook nog eens de schuld gaan geven van de kruistochten.
Ongeloveloos schreef:Wat vindt je van het katholieke geloof ?
Ik pis op ieder geloof maar met name de Islam omdat ik daar meer over weet dan de andere geloven. Daarbij vormt de Islam op het moment een groter gevaar voor de wereld dan andere religiën.
Richard Dawkins:
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

R.Hermans schreef:
Het vormen van een gevaar voor de westerse beschaving valt daar voor mij wel onder.
Ok doe maar, maar volgens mij hebben de amerikanen (ja, want die moeten het doen) hun handen nog vol aan Irak en Afghanistan.
Hoe zou je dat praktisxch invullen?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:Ok doe maar, maar volgens mij hebben de amerikanen (ja, want die moeten het doen) hun handen nog vol aan Irak en Afghanistan.
Meer steun vanuit Europa en niet alleen voor wederopbouw in Irak en Afghanistan. En dan in samenwerking met de VS en Israel Iran aanpakken.
Richard Dawkins:
collegavanerik
Superposter

R.Hermans schreef:
collegavanerik schreef:Ok doe maar, maar volgens mij hebben de amerikanen (ja, want die moeten het doen) hun handen nog vol aan Irak en Afghanistan.
Meer steun vanuit Europa en niet alleen voor wederopbouw in Irak en Afghanistan. En dan in samenwerking met de VS en Israel Iran aanpakken.
en jij denkt dat de rest van de islamitische wereld goedkeurend blijft toekijken?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:en jij denkt dat de rest van de islamitische wereld goedkeurend blijft toekijken?
Ik denk dat we wijnig keuze hebben. We zijn gedwongen ooit actie te ondernemen tegen de islamitische wereld en dat kunnen we beter nu doen dan voor zij zich verder uitgebreid hebben.

Door te wachten maken we het onszelf alleen moeilijker op het eind.
Richard Dawkins:
collegavanerik
Superposter

R.Hermans schreef:
collegavanerik schreef:en jij denkt dat de rest van de islamitische wereld goedkeurend blijft toekijken?
Ik denk dat we wijnig keuze hebben. We zijn gedwongen ooit actie te ondernemen tegen de islamitische wereld en dat kunnen we beter nu doen dan voor zij zich verder uitgebreid hebben.

Door te wachten maken we het onszelf alleen moeilijker op het eind.
we zullen zien hoeveel geduld israel heeft met iran. Ik denk niet dat europa zich in dit wespennest wil storten met een militaire actie.
Afbeelding Hebr 6:
333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

Bericht door 333/ILPP4BJP0 »

• R.Hermans schreef:
Je vergeet even dat Muhamad zelf tussen de 200 en 300 mensen eigenhandig vermoord heeft.
qua dit topic kan ik er nog mee leven, dus verplaats ik mij bij deze maar onder de noemer :| .

:wink:
Mijn wereld; met als createur Niccolò Machiavelli, welkom.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:we zullen zien hoeveel geduld israel heeft met iran. Ik denk niet dat europa zich in dit wespennest wil storten met een militaire actie.
Ik denk dat Europa zich veel te afwachtend opsteld. Het wordt tijd dat Europa eens wat ballen toont. Zoals Pim al zei voor zijn dood. Het is vijf minuten voor twaalf en niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
333/ILPP4BJP0 schreef:qua dit topic kan ik er nog mee leven, dus verplaats ik mij bij deze maar onder de noemer :| .
Die opmerking begrijp ik even niet.
Richard Dawkins:
Plaats reactie