Medicijnen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Re: Medicijnen

Bericht door Tsjok45 »

hangen ze stiekum toch wél aan het aardse bestaan?
Ja

Sommigen toch , denken( meen ik te hebben begrepen ) dat ze de vernieuwde aarde (= het herstelde aards paradijs) zullen erven als de nieuwe adams en evas van vlees en bloed :de "uitverkorenen "in het herschapen land van honing , peis en vree :
Een tastbare aardse "hemel op aarde" in de toekomst na de zuiverende ingreep van de "tweede komst"

Natuurlijk mogen ze zichzelf niet onmiddelijk om zeep brengen( zonder het bevel of de toelating daartoe te hebben ontvangen ) dat is een "doodzonde" ( lees = verspilling = want dan kunnen ze niet meer de slaafjes spelen van hun manipulators en parasieten )

Gelovigen kun je alles laten doen; je moet alleen de juiste knopjes indrukken(en verhinderen dat ze deserteren ) ; gesneden koek
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Antoon probeert hier denk ik eens een niet religieus topic te openen, maar hij is al zo besmet met zijn religieus JG zijn dat we Antoon en religie niet meer los kunnen koppelen. Te laat Antoon, dit komt niet meer goed.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Antoon probeert hier denk ik eens een niet religieus topic te openen, maar hij is al zo besmet met zijn religieus JG zijn dat we Antoon en religie niet meer los kunnen koppelen. Te laat Antoon, dit komt niet meer goed.
Dat zijn uw woorden. (die u waarschijnlijk geen punten gaan opleveren op de Kerkloze Kerk, dat wordt weer copy en pasten)
Uw conclusie deel ik geenszins.
Het deel religie kan ik er niet in ontdekken, ik zie beweringen niveau Kelly, of dat positief of negatief is mag u zelf bepalen. ;)
Om misverstanden te voorkomen bij het lezen; het mag duidelijk zijn dat het laatste zinnetje niet wijst naar mijn geliefde tante Kitty.
Maar naar mijn geliefde Kelly, schat van een meid, staat echter niet bekend vanwege haar genuanceerdheid.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 13 jan 2010 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Kitty
Het Zwiebertje effect, toch vind ik het niet erg, Tsjok wordt weer ouderwets leuk
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Als de afzender geen Antoon had geheten was iedere associatie met geloof voorbarig.
Ik tippelde gelijk op de naam "Antoon".
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

heeck schreef:Als de afzender geen Antoon had geheten was iedere associatie met geloof voorbarig.
Ik tippelde gelijk op de naam "Antoon".
Roeland
Jij bent tenminste eerlijk.
Maar het blijft onlogisch.
Ook Kitty meldde het al, maar zag er geen been in het gewoon zo te laten.

Ik zal voortaan dit topic als schoolvoorbeeld noemen van cognitieve dissonantie.
Met als gevolg een compleet onzindelijk verlopend "oude mannengesprek".
(onzindelijke gesprekken, met een volledig doorgaan op de eigen associaties bij het noemen van 1 of 2 begrippen.)
Vaak als heel "gezellig" en "onderhoudend" gezien, door een aantal partijen van het zelfde calliber.
:D :D :D

Of mijn associatie?
Antoon geeft een pootje, en de rest zegt "waf".
:lol:

Gelukkig ziet hij daarvan ook de humor.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik beet meer in het pootje van Antoon, in de ijdele hoop dat er eindelijk eens een normale menselijke reactie zou volgen ipv negeren en negeren en negeren. :angel12:
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

1.- Ik antwoorde alleen maar op een opmerking van AR ...
en dit door gewoon AR's denkpiste door te trekken ....Wat is daar nu zo moeilijk aan ?
en doet me ook wel eens goed lachen ...( en wat ik afschilder lijkt misschien wel een parodie ,maar ik dacht toch dat het een overtuiging is die in zijn kringen wel degelijk serieus wordt genomen --> ik ontvang ook foldertjes van het genootschap hoor___ die ik af en toe ter verstrooing doorlees ___en die
dan leiden tot mijn interpretatie die ik hier neerpende)
Maar goedhet is inderdaad een of- topic ....

Waar het om gaat is dat Antoon in de postwaar ik op reageer weer blijk geeft van een bepaalde mindset ( = o.a. de suggestie dat het gebruik van vele medicijnen slechts een (mogelijke ) geldverspilling is )
Dezelfde mindset (op het Ufo niveau ) die waarschijnlijk zijn geloof voor hem ook aannemelijk maakt ?
It's all in the mind you know

2) Maar vooral
Antoon heeft het in zijn post over medicijnen, zonder ook maar een nuancering aan te brengen : heeft hij die al gegeven ? ( ja ik ben nog niet begonnen met het gehele topic grondig door te lezen ...heb ik wat gemist ? best mogelijk .... ik zet nu de negeermodus uit ) Of iets geldverspilling is omdat het niet werkt of zelfs schadelijk is, moet je geval per geval bezien en bestuderen en/ of je kunt ook voor dokter en apotheker gaan studeren ( wat nog niet wil zeggen dat je dan geen geldwolf bent , natuurlijk of dat er geen miskleunen kunnen gebeuren zoals bijvoorbeeld jaren geleden met het geneesmiddel softenon (=oude mannen praat )
Met als gevolg een compleet onzindelijk verlopend "oude mannengesprek".
Ja hoor en het gevolg van mensen die niet eerlijk en onlogisch zijn ....( dat suggereer jij dan )

Jaja :
ik meen me van ergens te herinneren dat degenaamde Mariakat een vermoedelijke tegenstander is van die "medicijnen "( en een voorstander van alternatieve geneeswijzen )die de voodoo geneeskunst van haar voorkeur , onderuit halen of nutteloos maken
Vergis ik me ?

OK
bewijzen maar dat uw remedies werken waar die van de gewone "medicijnmannen " het niet doen of zonder hun bijverkingen te vertonen ?

Deze oude man kan je alvast vertellen dat hij zonder medicijnen allang wormenvoer was ....
Euh ... heb je soms een alternatieve geneeswijze in huis tegen Alzheimer ?
Niet dat ik het al nodig heb , maar de voornaam van die dokter Alzheimer ontsnapt me

PS.
Ondertussen het topic doorgelezen :

Het antwoord is al gegeven in de eerste reactie
case closed ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 13 jan 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Een voorbeeld dan
Jaren geleden had ik last van een luie darm, gepaard met helse pijnen, ik kon niet zitten staan of lopen
3 jaar lang, van de dokter kreeg ik laxerende middelen, dat verlichtte even, maar de kwaal grondoorzaak werd niet aangepakt, Wel en dat moet ik toegeven raadde de arts mij aan om zemelen en lijnzaad te gebruiken, ik had er een half jaar geen zijn in, tot ik er wel aan begon, en in de kortste keren was mijn kwaal weg
even optellen laxerende middelen 50 euro
Ook zieken huis maal met de meest geavanceerde apparatuur 10 dokters om mij heen kweet niet misschien 1500 euro
TEL UIT JE WINST want zemelen en lijnzaad kost een paar euro
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Helaas staat er als je ergens aan lijdt nooit op je voorhoofd geschreven wat je hebt. Je wilt toch niet beweren dat iets altijd vanzelf over gaat? Nou ja uiteindelijk wel natuurlijk. Maar zo'n kist kost ook een paar centen hoor? :|

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Last van bijwerkingen ?

Ja jong ... en als je een hele batterij pilletjes op vaste tijdstippen moet nemen , zoals ik , moet dat van heel nabij gevolgd worden ... Vooral met bloedverdunners en onstekingsremmers is het constant oppassen geblazen...ik heb het moeten leren met vallen en opstaan

Wel je moet eerst de bijsluiter lezen , en bij het optreden van die vermelde ( of andere ) klachten opnieuw de dokter raadplegen ..... staat er ook altijd bij in de bijsluiters ...Een dokter is geen helderziende ....heilaas

En lijnzaad vreten , ook als je het niet lust ...of eventueel een andere dokter raadplegen die je dan (een ander ) vogelzaad voorschrijft of beter nog de boterkoeken ( maar dan zonder de smeerolie die hij erop wilde laten smeren ) ....

En soms is het te laat of speelde iemand russische roulette ... maak eventueel je testament zodat je geld niet verspild wordt ... ahahaha....exit in je blootje .....is voor alle kwieten* gelijk

Beetje bang ? Antoon ....

*kwiet :
vlaams woordenboek = rare snuiter , zonderling = toepasbaar op iedereen want we zijn allemaal bij momenten rare snuiter en hoogbegaafde slimmerikken
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 13 jan 2010 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Antoon,
Je zwaait van onverifieerbare geloofsgetuigenis naar ditto genezingsgetuigenis.
Beide voor een ander niets waard en in het tweede geval het aller- allerminste.
Bedenk dat getuigenissen een kenmerk van kwakzalverij(-websites & -reclames) zijn.

Mariakat,
Zinloos compliment, zie hierboven.
R.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

heeck schreef:Mariakat,
Zinloos compliment, zie hierboven.R.
Zag jij dit als compliment?
Mag van mij.

Het was voor mij slechts een constatering, dat jij met Kitty tot dan toe de enigen was, die inzicht had in wat voor gesprek hier feitelijk gaande was.

Overigens:
Hoe zou jij zou jijzelf deze opmerking van jou kwalificeren?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mariakat,
Geen behoefte aan chatten.
Dank.
R.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Laten we ons tot de discussie beperken inderdaad.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie