Fatalisme. Bij de pakken neerzitten.Jagang schreef:Liever niet, maar als ze er komen valt er weinig aan te doen, denk ik.Tegen vormen als minaretten en swastika's heb ik niets in te brengen.
Wel tegen de onlosmakelijke lading.
Liever niet meer minaretten.
Te mooi om waar te zijn. Over het verbod op minaretten
Moderator: Moderators
Re: Te mooi om waar te zijn.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Wat ga jij ertegen doen dan?Ali schreef:Fatalisme. Bij de pakken neerzitten.Jagang schreef:Liever niet, maar als ze er komen valt er weinig aan te doen, denk ik.Tegen vormen als minaretten en swastika's heb ik niets in te brengen.
Wel tegen de onlosmakelijke lading.
Liever niet meer minaretten.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Tegen stemmen. En dat laten weten.lost and not found yet! schreef: Wat ga jij ertegen doen dan?
Volgens mij gaat het hier helemaal niet om gebouwen die de zwitserse cultuur aantasten. Immers, dan moet je de regel aanpassen en ook zeggen wat voor type kantoorgebouwen je bv ook wilt verbieden. Het gaat om islamitisering. En als er nu gronden zijn om de islam te verbieden die absoluut niet om andere religies terug te voeren zijn, is er misschien reden om een dergelijke wet in te voeren. Maar zeg het dan duidelijk en niet verdekt.
En het aanvoeren van feit dat het in andere landen verboden is kerktorens te bouwen als rechtvaardiging is een absolute drogredenatie.
En het aanvoeren van feit dat het in andere landen verboden is kerktorens te bouwen als rechtvaardiging is een absolute drogredenatie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- LordDragon
- Bevlogen
bonjour
dus; mooi zo!
MVG, LD.
helemaal niet, ik hoop van harte dat ze een minaret bouwen in jouw tuin. X aantal keren per dag de oproep tot gebed, allah akbar, ....x356. En als het aan mij lag zou men ook geen kerken hoeven bouwen, maar die kerken die ik ken in de omgeving stonden er al van voor ik geboren ben en maken dus deel uit van het westerse culturele patremonium, minaretten maken daar geen deel van uit. En ik heb geen behoefte aan nog meer godsdienst bouwwerken die van heide en ver te zien zijn. Ik vind het zeer positief dat aan de eisen van die fundas eens niet wordt toegegeven. We leven in de 21ste eeuw en niet in een islam land! Dat ze de oproep tot gebed via gsm doen, dan is er geen roeptoren nodig. Ik heb echt lak aan deze stomme godsdienst toestanden. Steeds maar die dwang naar anderen toe om het geloof, in dit geval, de islam te aanvaarden/opdringen. Als jij een of ander geloof meent te moeten beleven doe het dan intiem en stoor er anderen niet mee. De zwitsers hebben niet gestemd dat de moslims geen moskees mogen hebben! Die roeptorens storen hen blijkbaar ook, het is nog steeds zwitserland en niet zwiterabië.En het aanvoeren van feit dat het in andere landen verboden is kerktorens te bouwen als rechtvaardiging is een absolute drogredenatie.
dus; mooi zo!
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Waar tegen stemmen?Ali schreef:Tegen stemmen. En dat laten weten.lost and not found yet! schreef: Wat ga jij ertegen doen dan?
Volgens mij worden er hier geen referenda gehouden over de bouw van moskeën, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Als de lokale overheden toestemming geven, dan komt zo'n moskee er gewoon.
En als ze dat weigeren OMDAT het om een islamitisch gebedshuis gaat, zijn ze ongrondwettelijk bezig.
Om te "stemmen" moet je dus eerst de grondwet aanpassen.
Ga er maar aan staan.
Laatst gewijzigd door Jagang op 30 nov 2009 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ja, dat mag men vinden, maar dat is wat anders dan de bouw van zulke gebouwen verbieden op grond van de geloofsovertuiging die daar achter zit.Kitty schreef:Het gaat er mij maar om dat er vrijheid van meningsuiting geldt, en als het Zwitserse volk van mening is dat het niet zit te wachten op nog meer minaretten, mogen ze dat gewoon vinden.
Ik mag ook een hekel hebben aan kleurlingen, maar ik mag ze als werkgever geen baan weigeren op grond van hun kleur.
Zo werkt het non-discriminatiebeginsel nou eenmaal.
Of je staat alle godsdiensten toe, of je verbiedt ze allemaal, maar het is geen pick&choose.
Niet met de huidige grondwet, in ieder geval.
Ik weet niet of ze dat mogen.Ze vinden het kennelijk een probleem. Net als Islamitische landen, die het ook een probleem vinden als men daar kerken zou gaan bouwen. Dat mogen zij ook vinden en weigeren.
Ik ken de Zwitserse (grond)wet niet.
Het zou natuurlijk onzinnig zijn om te beweren dat men zich daar niet aan een grondwet hoeft te houden, want dan is het hek natuurlijk van de dam.
Zo'n verbod is hier gewoon niet mogelijk, want het is op grond van de grondwet niet toegestaan om de bouw van gebedshuizen op geloofstechnische redenen te verbieden, of je dat nou leuk vindt of niet.
Stel een alternatief voor, en vergaar tweederde meerderheid.Maar het westen moet altijd het beste kindje van de klas zijn, alles moet maar goedgevonden worden in het kader van het gelijkheidsprincipe. Waarbij zij zelf geenszins als gelijken gezien worden door diegenen die als gelijken behandeld horen te worden volgens dat principe. Het is allemaal wat krom onderhand.
Als dat niet lukt, zal men zich er toch echt bij moeten neerleggen, of een revolte moeten ontketenen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Waarom zou ik mij er bij neer moeten leggen? Ik mag toch wel kritiek hebben op bepaalde wetten en de handhaving daarvan? Dat ik ze daarmee niet kan veranderen, doet daar niets aan af. Ik ben niet zo van: het is nu eenmaal zo.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
appelfflap
- Banned
klopt maar je mag wel bepaalde eisen stellen en opleggen.Jagang schreef: Ik mag ook een hekel hebben aan kleurlingen, maar ik mag ze als werkgever geen baan weigeren op grond van hun kleur. Zo werkt het non-discriminatiebeginsel nou eenmaal.
op geen enkele manier wordt er een verbod opgelegd wat betreft de bouw van moskeeën. wel worden er bepaalde architecturale voorwaarden opgelegd zoals geen minaretten.
ik zie niet in hoe moslims gediscrimineerd worden of hoe het gelijkheidsprincipe geschaad is.
is de islam sinds vandaag verboden? het gaat om een simpel torentje héJagang schreef: Of je staat alle godsdiensten toe, of je verbiedt ze allemaal, maar het is geen pick&choose.
Niet met de huidige grondwet, in ieder geval.
dat is niet aan de orde. gebedshuizen mogen, bepaalde verfraaiingen niet. ik ben ook gebonden aan een batterij voorwaarden als ik een huis wil bouwen. waarom mag men aan moskeeën niet bepaalde voorwaarden verbinden?Zo'n verbod is hier gewoon niet mogelijk, want het is op grond van de grondwet niet toegestaan om de bouw van gebedshuizen op geloofstechnische redenen te verbieden, of je dat nou leuk vind of niet.
Je mag hier niet eens je huis paars verven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Zolang men zich er maar aan houdt.Kitty schreef:Waarom zou ik mij er bij neer moeten leggen? Ik mag toch wel kritiek hebben op bepaalde wetten en de handhaving daarvan? Dat ik ze daarmee niet kan veranderen, doet daar niets aan af. Ik ben niet zo van: het is nu eenmaal zo.
Wanneer men wetten niet wil, moet men trachten ze af te (laten) schaffen, maar zolang ze er zijn moeten ze nageleefd worden.
Henry Ford
Henry Ford
Dat hang er vanaf in hoeverre minaretten specifiek religieuze symbolen zijn.appelfflap schreef:klopt maar je mag wel bepaalde eisen stellen en opleggen.
op geen enkele manier wordt er een verbod opgelegd wat betreft de bouw van moskeeën. wel worden er bepaalde architecturale voorwaarden opgelegd zoals geen minaretten.
ik zie niet in hoe moslims gediscrimineerd worden of hoe het gelijkheidsprincipe geschaad is.
Want religie heeft nog altijd een ontsnappingsclausule in onze gronwet.
Omdat het godsdienst betreft wellicht.dat is niet aan de orde. gebedshuizen mogen, bepaalde verfraaiingen niet. ik ben ook gebonden aan een batterij voorwaarden als ik een huis wil bouwen. waarom mag men aan moskeeën niet bepaalde voorwaarden verbinden?
Maar ik weet natuurlijk niet hoe het in Zwitserland zit.
Henry Ford
Henry Ford
Je bent voor mensenrechten of je bent het niet. Mensenrechten verdedigen betekent inderdaad vaak de rechten verdedigen van mensen die zelf er geen graten in zien om die rechten met de voeten te treden. Maar als wij beginnen met de rechten van die mensen te veronachtzamen, dan komen de mensenrechten van iedereen in gevaar.Kitty schreef:Het gaat er mij maar om dat er vrijheid van meningsuiting geldt, en als het Zwitserse volk van mening is dat het niet zit te wachten op nog meer minaretten, mogen ze dat gewoon vinden. Ze vinden het kennelijk een probleem. Net als Islamitische landen, die het ook een probleem vinden als men daar kerken zou gaan bouwen. Dat mogen zij ook vinden en weigeren. Maar het westen moet altijd het beste kindje van de klas zijn, alles moet maar goedgevonden worden in het kader van het gelijkheidsprincipe. Waarbij zij zelf geenszins als gelijken gezien worden door diegenen die als gelijken behandeld horen te worden volgens dat principe. Het is allemaal wat krom onderhand.
Dat de islamitische landen over het algemeen de mensenrechten met de voeten treden is een algemeen bekent gegegeven. Er op wijzen dat ze ginder net zo handelen als sommigen hier willen handelen lijkt me niet echt een referentie die je wil gebruiken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Om een simpel torentje waar lawaai uit komt, meerdere malen per dag.appelfflap schreef:is de islam sinds vandaag verboden? het gaat om een simpel torentje hé
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Als dat het probleem is dan bestrijd je dat met reglemtering op straatlawaai, niet met een verbod op het bouwen van een toren. Anders kopen moslims gewoon een gebouw dat al bestaat en waar een toren aan is en dan hebben ze ook hun minaret.CXT schreef:Om een simpel torentje waar lawaai uit komt, meerdere malen per dag.appelfflap schreef:is de islam sinds vandaag verboden? het gaat om een simpel torentje hé
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.