TV-programma getiteld: "God bestaat niet"

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

bad_religion

Bericht door bad_religion »

Ja, toch is het wel weer jammer, ik dacht ff dat het christendom een toffe leer was, boor je die hoop bij mij weer de grond in door overduidelijk te maken dat het christendom een fascistoïde idelologie vol oordeel en veroordeling is !
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef: De een hoort het woord van God en gebruikt het, de ander hoort het maar laat het links liggen of te wel gelooft het niet..
Sommigen horen het woord van God en menen ten koste van heel veel levens dit aan anderen op te moeten leggen. Sommigen besluiten het woord van God niet te geloven, maar peinzen er niet over een ander iets aan te doen omdat ze een andere mening hebben.
Wie denk jij dan dat de rechtvaardigen zijn, Eef? :?
Laatst gewijzigd door insomnia op 25 mei 2005 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est le ton qui fait la musique
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Ik vind dat ze respect verdienen, niet omdat ze christelijk zijn, maar omdat ze op komen voor het gene waar ze voor staan. Kijk eens om je heen daar zijn zoveel mensen ie dat niet doen! Maar als het wel gebeurd worden ze uitgejouwd. Beetje respect kan toch wel! Ze zetten zich af tegen de beroerde wereld die de mens heeft gecreërd.
DIE MENSE VERDIENEN ALS MENS RESPECT, MAAR EEN RELIGIE HOEFT GEEN RESPECT TE KRIJGEN.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Vaak waneer mensen om respect of tolerantie vragen, proberen ze eigenlijk een vrijwaarding van kritiek af te dwingen, door middel van morele chantage. Ik noem dat praten met een gespleten tong.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

insomnia schreef:Sommigen horen het woord van God en menen ten koste van heel veel levens dit aan anderen op te moeten leggen. Sommigen besluiten het woord van God niet te geloven, maar peinzen er niet over een ander iets aan te doen omdat ze een andere mening hebben.
jaah, zo kan je ook met Mozes aankomen. Om het beloofde land in te komen zijn er onder zijn bevel heel veel moorden gepleegd. Maar nu komet het, God was aan zijn kant. En niet aan die van de slachtoffers.

Ik weet niet waarom hun ten koste van veel levens het geloof aan andere opleggen. Ik kan niet oordelen over iemand die zegt dat die een christen is, miss is ie namelijk wel geen christen, en bedriegt ie alleen maar. Maar ik kan wel zeggen dat niet iedereen gered wordt, dat alleen de gelovigen gered worden.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

eef schreef:Miss heb jij van sommige christenen geen toleranite gekrgen, laat ik je dit zeggen, christenen krijgen het hier ook net op deze site. Ik ben hier een middag en ik heb het al door. Als christen wordt je hier niet gerespecteerd en het belangrijkste in je leven ook niet.
Ik heb al eerder gezegd dat ik respect heb voor de christen maar niet voor het christendom. Dat is een wezenlijk verschil. Ik geloof in de mens, heb respect voor alle mensen die dat mijns inziens verdienen en dat geldt ook voor vredelievende christenen. Dat geldt overigens niet voor niet vredelievende christenen zoals de fundi's in amerika die zelfs doden voor hun geloof, net als fundi moslms die daartoe bereid zijn.
Voor die mensen vervalt mijn respect.
Je zegt dat ook het belangrijkste in je leven ook geen respect krijgt. Ik neem aan dat je Jezus bedoeld. Maar daar moet je als mens toch boven staan. Je moet het toch kunnen hebben dat ze de cynisch zijn dat ze de gek aansteken met jouw Jezus. Het is jouw gevoel, daar moet jij zelf aan werken. Laat die mensen toch rustig hun gang gaan.
Je kunt heel gewoon naar knevel blijven kijken of een ander EO programma op het moment dat Muntz zijn slag slaat. Geen enkel probleem toch??
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
bad_religion

eef schreef:
insomnia schreef:Sommigen horen het woord van God en menen ten koste van heel veel levens dit aan anderen op te moeten leggen. Sommigen besluiten het woord van God niet te geloven, maar peinzen er niet over een ander iets aan te doen omdat ze een andere mening hebben.
jaah, zo kan je ook met Mozes aankomen. Om het beloofde land in te komen zijn er onder zijn bevel heel veel moorden gepleegd. Maar nu komet het, God was aan zijn kant. En niet aan die van de slachtoffers.

Ik weet niet waarom hun ten koste van veel levens het geloof aan andere opleggen. Ik kan niet oordelen over iemand die zegt dat die een christen is, miss is ie namelijk wel geen christen, en bedriegt ie alleen maar. Maar ik kan wel zeggen dat niet iedereen gered wordt, dat alleen de gelovigen gered worden.
Kijk Eef, zoals jij het stelt (afgaande op vorige berichten) is best wel interessant, het lijkt wel een beetje op het fascisme, nee eigenlijk is de stelling die jij opponeert fascisme ten top....

1 - Volg blindelings de leider, in dit geval god....
2 - Wanneer je de leider volgt wacht de beloning (niemand weet wat dat is)
3 - Je probeert zoveel mogelijk mensen achter je leider te krijgen.....
4 - De filosofie van je leider is vastgelegd in dogma's en doctrines, maar de bedoelingen van de leider zijn vooralsnog onduidelijk...

5 - Wie niet volgt is minder, wat ie ook wel of niet doet....
6 - Wie niet volgt zal vernietigd worden.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Alleen puntje 5 heb je fout voo de rest hartstikke goed gedaan.
bad_religion

eef schreef:Alleen puntje 5 heb je fout voo de rest hartstikke goed gedaan.
Gelukkig eef, het belangrijkste uit mijn betoog geef je bij deze toe : Dat de christelijke leer zoals jij hem tot nu toe heb gepropageerd een fascistische ideologie is.

Er is hoop :wink:
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

eef schreef:Alleen puntje 5 heb je fout voo de rest hartstikke goed gedaan.
Psalm 14 wel eens gelezen?

Christelijke doctrine stelt gehoorzaamheid aan de bijbelgod gelijk aan moraliteit, waardoor niet-Christenen (en met name atheisten) het stempel immoreel krijgen opgedrukt. Had je daar omheen willen tapdansen?
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef: Maar nu komt het, God was aan zijn kant. En niet aan die van de slachtoffers.

En nu komt het, God is zeker ook aan jou kant, want dat lees je in de bijbel?
Hoe groot acht jij de kans dat je christen was geworden als je in het midden-oosten geboren was? Ook alle gelovigen daar denken het gelijk aan hun kant te hebben (maar dat hebben ze natuurlijk niet volgens jou, want zij geloven in bijbel noch JC)?
Dus afhankelijk waar je geboren bent, is je lot eigenlijk al bezegeld. Niet helemaal rechtvaardig, een god van willekeur, ok, maar gelukkig hoef jij daar niet over te oordelen of zelfs over na te denken, je zit immers aan de goede kant.
En dat weet je omdat ... het in de bijbel staat :?

Heb je ooit over andere mogelijkheden durven nadenken?
C'est le ton qui fait la musique
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Eef.
eef schreef:Miss heb jij van sommige christenen geen toleranite gekrgen, laat ik je dit zeggen, christenen krijgen het hier ook net op deze site. Ik ben hier een middag en ik heb het al door. Als christen wordt je hier niet gerespecteerd en het belangrijkste in je leven ook niet.
Hoe kom je er bij dat je hier geen respect krijgt. Op deze vrijdenkerssite krijg je alle vrijheid om je mening te uiten. Je wordt niet geband als je jouw Heer prijst. Je mag zelfs evangeliseren. Op veel religieuze forums is dat wel anders hoor.
Op dit forum is vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Ook voor degenen die graag de draak steken met de iconen van de religie. Als iemand God, Allah of Jezus bespot, heeft diegene geen probleem met jou, maar met God, Allah of Jezus.
El moumni sprak niet in zijn eigen naam. Hij vertelde dingen die in de bijbel staan. Daarom hebben ze hem weg gestemd. Leedvermaak vinden jullie hier erg leuk, als er een ander wordt gekwetst maakt niet uit. Leuk toch, tege zere benen trappen? :roll:
Waarom generaliseer je trouwens zo. Hoezo 'Jullie'? In wat voor opzicht heb ík jou gekwetst? Realiseer je je eigenlijk wel dat de bijbelteksten en hellevuurpreken die je citeert óók kwetsend kunnen zijn voor sommige mensen?
Nee, ik vind het niet leuk om tegen zere benen te trappen, maar als je zo weinig kan hebben, moet je misschien toch wat doen aan je incasseringsvermogen.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Aangezien de Heilige Geest drie in een is met God en Jezus en de Heilige Geest woont in mij, op die manier wonen Jezus en God ook in mij. Als je dus hun bespot, bespot je mij ook.

Sorry dat ik jullie zei, ik had net een erge ruzie achter de rug, enik was dus een beetje opgefokt toen ik deze reactie gaf. Sorry nogmaals.

Neem het geen in je hoofd waar jij het meest waarde aan hecht, kan een persoon zijn, kan een ding zijn. Hoe zo jij het vinde als dit gene belachelijk werd gemaakt?Zou je dat leuk vinde? ik denk het niet! Dan voel je je gekwetst, want het raakt je. ze kunnen wel zeggen dat woorden geen pijn doen, maar ik denk dat ook jij weet dat dit niet waar is.
bad_religion

eef schreef:Neem het geen in je hoofd waar jij het meest waarde aan hecht, kan een persoon zijn, kan een ding zijn. Hoe zo jij het vinde als dit gene belachelijk werd gemaakt?Zou je dat leuk vinde? ik denk het niet! Dan voel je je gekwetst, want het raakt je. ze kunnen wel zeggen dat woorden geen pijn doen, maar ik denk dat ook jij weet dat dit niet waar is.
Toch is het altijd verstandig om eerst op onderzoek uit te gaan waarom die iemand hetgeen kwetst waar jij waarde aan hecht....

Het kan zijn dat het een blijvend meningsverschil is, maar beste, dat zal je heel je leven ontmoeten, en christen of heiden, op deze wereld zullen we toch naast elkaar moeten leven.

Het kan ook zijn dat het gewoon een leerzame ervaring wordt (voor jezelf of voor beide) waardoor het achteraf niet zo erg is als het lijkt !
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

dan is mijn vraag aan jou bad-religion: waarom keer jij je zo af van het geen ik geloof? waarom beledig je het als je er toch niet in gelooft? Als je medemens er gelukkig bij is? Wat dan nog? wat kan het voor kwaad?
Plaats reactie