Amsterdam is titel kwijt

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Amsterdam is titel kwijt

Bericht door The Prophet »

<Noem willekeurig misstand> is allemaal de schuld van de islam!!
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

The Prophet schreef:<Noem willekeurig misstand> is allemaal de schuld van de islam!!
Je hebt gelijk, het mohammedaanse homomeppen in Mokum als een oorzaak zien van de daling van de pootpulariteit van die stad is vergezocht.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Ik stel me zo voor dat als je als poot in elkaar bespuugd dan wel in elkaar getrapt wordt in onze hoofdstad, je dan niet nog eens naar de religie van betreffende querulant informeert.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

The Prophet schreef:Ik stel me zo voor dat als je als poot in elkaar bespuugd dan wel in elkaar getrapt wordt in onze hoofdstad, je dan niet nog eens naar de religie van betreffende querulant informeert.
Oh ja, dat argument..... nee, de religie kun je niet uit het gezicht aflezen, maar door zeg maar secundaire aanwijzingen laat het land van herkomst zich makkelijk raden meestal. Nee, puur wetenschappelijk kan ik het niet hard maken dat het vrijwel altijd kutmarrokanen zijn die me uitmaken voor kankerhomo in een derdegeneratiekutmarrokanenaccent, maar praktisch gezien trek ik gewoon mijn conclusies.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Soms heb ik wel eens het idee dat sommigen nog in de ontkenningsfase zitten, en die is nogal hardnekkig ook.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Dat het Marokkanen zijn wil toch niet zeggen dat ze het doen OMDAT ze moslim zijn? En zijn het vrome types die veel bidden en regelmatig naar de moskee gaan? Denk het niet.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

The Prophet schreef:Dat het Marokkanen zijn wil toch niet zeggen dat ze het doen OMDAT ze moslim zijn? En zijn het vrome types die veel bidden en regelmatig naar de moskee gaan? Denk het niet.
Tuurlijk komt de homohaat bij straatprinsjes bij de islam weg. De islam garandeert homofobie zo ongeveer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Wo ... y_laws.svg

Of het is volkomen toevallig natuurlijk dat homo in vrijwel ieder islamitisch land strafbaar is. Je bent heel erg naief als je denkt dat de geitenreligie niets te maken heeft met de homohaat die zo leeft onder kutmarrokaantjes. Dat die kansenjongeren verder niet naar de moskeet gaan doet daar niet zo veel aan af verder. De homohaat is hen met de religieuze paplepel ingegoten, zoals traditie is bij de pedovereerders.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

The Prophet schreef:Dat het Marokkanen zijn wil toch niet zeggen dat ze het doen OMDAT ze moslim zijn? En zijn het vrome types die veel bidden en regelmatig naar de moskee gaan? Denk het niet.
Het is geen moslimprobleem maar een cultuurprobleem en daardoor opvoedingsprobleem, wat dan weer terug te voeren is op de Islam waarin jongetjes door hun moeders als prinsjes worden behandeld, en het vaak nog voor het zeggen hebben thuis ook ten opzichte van hun moeder en zusjes. Je hoeft geen belijdend moslim te zijn om toch de basis cultuurgegevens vanuit de Islam ingelepeld te krijgen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Kitty schreef:Het is geen moslimprobleem maar een cultuurprobleem en daardoor opvoedingsprobleem,
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Kitty schreef:wat dan weer terug te voeren is op de Islam waarin jongetjes door hun moeders als prinsjes worden behandeld, en het vaak nog voor het zeggen hebben thuis ook ten opzichte van hun moeder en zusjes. Je hoeft geen belijdend moslim te zijn om toch de basis cultuurgegevens vanuit de Islam ingelepeld te krijgen.
Maar dit zie ik dan weer niet. De islam is onderdeel van hun cultuur, jazeker. Maar het is erg kort door de bocht om het in elkaar slaan van homo's direct te wijten aan "de" islam.
siger

Bericht door siger »

Dat is niet kort door de bocht. De islam is behalve een godsdienst ook een ideologie. Dat aspect is bij de mainstream Europese christenheid verwaterd, maar groeit in de mainstream Europese islam.

Alle religies zijn niet hetzelfde. Voor een moslim bijvoorbeeld is de koran wat Jezus is voor de christenen: het woord van de almachtige onfeilbare, neergezonden door de almachtige onfeilbare. Dus als er iets over homo's staat in de koran heeft dat een heel ander gewicht voor een doorsnee Europees moslim vandaag dan wat over hetzelfde onderwerp in de bijbel staat voor een doorsnee Europees christenen vandaag. Maar we moeten ons wel blijven herinneren dat nog in de zenventiende eeuw homo's levend verbrand werden door ideologische christenen.

We zijn een moderne plurale samenleving, en moeten die beschermen met alle legale middelen. Pudeur tegenover ideologische aspecten van een religie zou ons zuur kunnen opbreken.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Dat bedoel ik ook niet. Ik weet best dat de islam in het algemeen negatief t.o.v. homoseksualiteit staat.
Waar het mij om gaat is dat je niet zomaar het gedrag van een aantal moslims (het in elkaar slaan van homo's) de gehele moslimgemeenschap of "de" islam mag aanrekenen. De doorsnee moslim slaat geen homo's in elkaar.

(Dit is de laatste nuancering die ik nog aanbreng, ik vind het nu wel mooi geweest.)
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:Dat bedoel ik ook niet. Ik weet best dat de islam in het algemeen negatief t.o.v. homoseksualiteit staat.
Waar het mij om gaat is dat je niet zomaar het gedrag van een aantal moslims (het in elkaar slaan van homo's) de gehele moslimgemeenschap...
Daar ben ik het met je eens.

The Prophet schreef:...of "de" islam mag aanrekenen.
Niet eens. Daarom noem ik het ook weloverwogen een ideologie: een theorie die uitspraken doet over groepen van mensen etc... en daar een denkwijze en/of gedrag bij voorschrijft.

Ideologieën die andersdenkenden of andersgeaarden niet eerbiedigen moeten op hun inhoud aangerekend worden. In debat zeker, maar als er werkelijk gevaar ontstaat ook met wettelijke middelen. (ik doel natuurlijk niet wetten tegen de islam, maar wetten tegen onverdraagzaamheid die onverminderd op verspreiders van de islam moeten toegepast worden.

Ik heb dit voorbeeldje al eens elders gegeven, maar het is hier relevant genoeg om nog eens te herhalen. Enkele jaren geleden werd in Malaga een imam veroordeeld die een boekje had geschreven waarin mannen werd aanbevolen hun vrouw te slaan. Hij werd veroordeeld en opgesloten. Zover alles normaal, lijkt me. Toen begonnen moslims massaal te betogen tegen de arrestatie, en na enkele dagen werd de imam vrijgelaten. Dit is op allerlei manieren fout.
The Prophet schreef:De doorsnee moslim slaat geen homo's in elkaar.
Daar ben ik het ook met je eens.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het gaat ook niet over de doorsnee moslim, maar dat neemt niet weg dat cultuur en invloed van religie er wel voor kan zorgen dat zulke dingen gebeuren. Want waar komt de homohaat vandaan. Vrijwel alle moslims staan afwerend tegenover homoseksualiteit, dat ze niet allen overgaan tot homohaat en het in elkaar slaan van moslims pleit de invloed van het gedachtegoed niet vrij van degenen die dat wel doen. Volgens mij kun je niet stellen dat homo's in elkaar slaan door jongens met een moslim achtergrond, of het nu cultuur is of relgie, niets hiermee te maken heeft. Net zo min kun je stellen dat het afwijzen van homoseksualiteit door mensen met een christelijke achtergrond hiermee niets te maken heeft. Afweer en veroordeling van homoseksualiteit wordt altijd gedragen door een ideologie waarin homoseksuelen geen plaats hebben. Deze intolerantie bestaat niet zomaar.

Circe
Geregelde verschijning

Bericht door Circe »

The Prophet schreef:
Maar dit zie ik dan weer niet. De islam is onderdeel van hun cultuur, jazeker. Maar het is erg kort door de bocht om het in elkaar slaan van homo's direct te wijten aan "de" islam.
Juist. Als twee temidden van U zich daaraan vergrijpen (aan sex met elkaar) dan worden ze van de hoogste minaret gegooid, eerder dan het in elkaar slaan van homo's te propageren. Dat minarettengooien gaat wat sneller denk ik.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Geaardheid is niet of nauwelijks zichtbaar, en daarom ontspringen verreweg de meeste holebi's in islamitische landen de dans. Als iemand wel openlijk homoseksueel is, dan hoeft hij niet op begrip te rekenen. In het ergste geval volgt executie, vaak gevangenisstraf en vrijwel altijd maatschappelijke uitstoting. Potenrammen is maar het topje van de ijsberg van de islamitische homohaat, en over het geheel genomen kom ik tot de conclusie dat de overgrote meerderheid van de moslims homofoob is.
Plaats reactie