De donkere middeleeuwen in Somalië

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: De donkere middeleeuwen in Somalië

Bericht door Kitty »

Al zeker tien jaar, en niet direct naast mij maar een paar huizen verder in de straat. Maar hij heeft het wel voor elkaar hoor, zijn vriendin werkt en hij zit lekker met vrienden in een koffiehuis en nee geen coffeeshop. :)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Jagang

Kitty schreef
Ik heb altijd gedacht dat mijn buurman, samenwonend met een Nederlandse vrouw en in bezit van herdershond, een ongelovige moslim was, maar nu blijkt hij toch vijf keer per dag op een kleedje te bidden, af en toe naar de moskee te gaan, en geen werk te hebben.
Hieruit kan je toch afleiden dat de man praktiserend moslim is.

jouw antwoord
Wat, het bidden?
Of praat je over de Nederlandse vrouw (@Kitty: zegt niets over het geloof trouwens) en de herdershond?
Ik had het idd over bidden. Er zijn ook moslims die door de sociale controle er niet aan onderuit kunnen om naar de moskee te gaan, maar die het niet zouden doen als ze er niet toe gewongen werden.

Kitty
Maar hij heeft het wel voor elkaar hoor, zijn vriendin werkt en hij zit lekker met vrienden in een koffiehuis en nee geen coffeeshop. :)
Njah, zo ene. Vrouwen zijn blijkbaar enkel goed als slaaf en kweekmachine. :evil:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het grappige is wel dat hij een mega grote vrouw heeft, die hem met een slag knock out zou kunnen meppen, en ook nog eentje die zich niet laat onderdrukken. Daar is niets onderdanigs aan te bespeuren. Ze is trouwens ook nog atheïst en hij accepteert dat. Dat dan weer wel. :)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie