dank u.Destinesia schreef:'god' zal het je vergeven.
mvg.
Moderator: Moderators
dank u.Destinesia schreef:'god' zal het je vergeven.
wat moet men daar op zeggen, spijtig voor je ; of meerOngeloveloos schreef:Er bestaat geen god !
ja het kan, maar zal niet zijn.siger schreef:Als alles alles is, kan het dan niet gewoon zo blijven?
Of: Wat heeft zo'n God aan ons? En belangrijker misschien; wat heeft deze discussie precies voor zin?Kitty schreef:Wat heb je eigenlijk aan zo'n God?
Destinesia, als je je dat afvraagt dan kun je je dat afvragen bij elke discussie over levensbeschouwing, en is dit nu niet net het hoofdthema van dit forum? Een forum over levensbeschouwing waar discussies over levensbeschouwing zinloos zijn lijkt mij toch een contradictie.Destinesia schreef:Of: Wat heeft zo'n God aan ons? En belangrijker misschien; wat heeft deze discussie precies voor zin?Kitty schreef:Wat heb je eigenlijk aan zo'n God?
Wat is de toegevoegde waarde van jouw god. En is er een interactie tussen jouw god en degenen die denken dat deze god in alles zit.jo12ver schreef:
uiteraard niet, we worden geboren, leven en sterven in eenheid met god.
we gaan onszelf ook niet aanbidden, zullen ook niet naar de hel gaan.
we zijn, wat we ook doen, één.
p.vroon schreef:Wat is de toegevoegde waarde van jouw god. En is er een interactie tussen jouw god en degenen die denken dat deze god in alles zit.
Destinesia schreef:Wat heeft zo'n God aan ons? En belangrijker misschien; wat heeft deze discussie precies voor zin?
het is in geen geval mijn god maar de god van allen. de interactie bestaat uit de voortdurende evolutie van onsKitty schreef:Wat heb je eigenlijk aan zo'n God?
mijn vorige reakie is nogal kort om de bocht.Blackadder schreef:Is energie hetzelfde als materie?
ben je er zeker van dat het geen "haar" is?die god moet niets van ons hebben maar hij heeft alles van ons, zoals wij alles van hem hebben.
Dan is het goed. Als god bij het oude blijft, wil ik graag in alles geloven.jo12ver schreef:groetjes,
uiteraard niet, we worden geboren, leven en sterven in eenheid met god.Blackadder schreef:Maar zeg eens, heeft jouw geloof consequenties voor de mens?
we gaan onszelf ook niet aanbidden, zullen ook niet naar de hel gaan.
we zijn, wat we ook doen, één.
mvg.
Je hebt gelijk Kitty. Maar ik zei niet; "zin-loos" en misschien is ie toch te beantwoorden?Kitty schreef:Destinesia, als je je dat afvraagt dan kun je je dat afvragen bij elke discussie over levensbeschouwing, en is dit nu niet net het hoofdthema van dit forum? Een forum over levensbeschouwing waar discussies over levensbeschouwing zinloos zijn lijkt mij toch een contradictie.Destinesia schreef:Of: Wat heeft zo'n God aan ons? En belangrijker misschien; wat heeft deze discussie precies voor zin?Kitty schreef:Wat heb je eigenlijk aan zo'n God?
als iemand in alles wil geloven, zoals het hierboven geciteerd is, beseft die iemand niet wat het pantheïsme betekent. zeker niet inziet dat we in éénheid zijn met het gehele universum, mensheid inbegrepen.Aart Brouwer schreef:Dan is het goed. Als god bij het oude blijft, wil ik graag in alles geloven.
Verdorie, daar had je me net gerustgesteld en nou moet opeens het roer helemaal om. Nou moet ik helemaal anders gaan denken. Jij bent me een mooie!jo12ver schreef:niets blijft bij het oude [..]
Daar heb je het al. Daar beginnen voor mij meteen de problemen. Als god alles omvat, dan maken goed en kwaad ook deel uit van god. Hoe moet ik dat zien? Zijn dat een soort poppetjes die in het lichaam van god met elkaar strijden om de macht? Ik heb het daar moeilijk mee. Rationeel gezien dan, he?jo12ver schreef:de éénheid ondergaat invloeden van goed en kwaad.