Google wijsheid

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik weet niet of het de bedoeling is, Mariakat, maar als ik de door jou gegeven link aanklik, krijg ik een pagina over (schadelijke) insecten in de tuin op m'n scherm. Ik weet niet of dat valt onder jou definitie van wijsheid, maar ik mis de link een beetje.
Komisch
Bij mij werken de 3 linken zoals ze horen te doen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
appelfflap
Banned

Re: Google wijsheid

Bericht door appelfflap »

Mariakat schreef: Dat is voor 10 jaar geleden al begonnen.
De meest moderne manier van les geven is, een student een opdracht geven over een enkel onderwerp en daar moet hij dan in 14 dagen tijd zelf de meest mogelijke kennis over zien te vergaren, die er maar te krijgen is.
kennis is en blijft essentieel. zonder kennis kun je onmogelijk efficient zoeken.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef:[kennis is en blijft essentieel. zonder kennis kun je onmogelijk efficient zoeken.
Volledig eens. Zonder een zekere basiskennis van bijvoorbeeld natuurwetenschappen wordt het lastig om kritisch naar informatie te kijken die elementen hiervan als onderdeel bevat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Mariakat schreef:Bij mij werken de 3 linken zoals ze horen te doen.
Ik bedoelde de link in de TS (topic start).
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Voor mij is het ene niet beter dan het andere. Internet is geweldig, maar ik hou ook ontzettend veel van boeken en luisterboeken op mp3.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
siger

Bericht door siger »

Bij het internet is het wel zaak je bewust te blijven van de bronnen. Iedereen kan gelijk welke onzin op het internet plaatsen. Dat geldt feitelijk zelfs tot op zekere hoogte voor wiki. Best beginnen met een stevige algemene kennis, ook van auteurs, en daarop bepaalde websites uitkiezen.

Ik zeg niet dat er geen onzin in boeken staat, maar die vallen niet zomaar je huis binnen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef:
Mariakat schreef: Dat is voor 10 jaar geleden al begonnen.
De meest moderne manier van les geven is, een student een opdracht geven over een enkel onderwerp en daar moet hij dan in 14 dagen tijd zelf de meest mogelijke kennis over zien te vergaren, die er maar te krijgen is.
kennis is en blijft essentieel. zonder kennis kun je onmogelijk efficient zoeken.
Is dat niet, zoals ik eerder ergens las, een open deur intrappen? :shock:
Ik heb het hier duidelijk over studenten op een HBO of hoger.
Deze hebben als het goed is minstens 5 of 6 jaar algemene basiskennis gehad in het vak wat zij verder studeren.
Een aantal van hen, en die getallen zijn niet misselijk, hebben al een basis gelegd in een andere studie en zijn omgeswitcht, of zijn daarin klaar willen nog een bull halen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

CXT schreef:
Mariakat schreef:Bij mij werken de 3 linken zoals ze horen te doen.
Ik bedoelde de link in de TS (topic start).
Klopt.
Dank je voor je kattebelletje.
Is gecorrigeerd.
Plaats reactie