Homoseksualiteit nuttig voor behoud van de soort

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

@ promaat homoseksualiteit komt vooral voor bij dieren aan het eind van de voedselketen. zoals ik net ook al gezegd heb .. voor de groep is dit zeer gunstig.
Laatst gewijzigd door Raven op 18 jun 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Primaat, is dit bewijs genoeg?

Homo-ooievaars zijn prima ouders

OVERLOON - Drie homoseksuele ooievaarskoppels in Zoo Parc Overloon zijn heel modern bezig. Ze broeden eieren uit, en verzorgen hun kroost. Dat heeft een woordvoerster van de Oost-Brabantse dierentuin bekendgemaakt.

Bij de Europese ooievaars vormden zich twee mannelijke stellen en een lesbisch koppel. ,,Homoseksualiteit komt vaker voor in het dierenrijk, maar vaak blijft het bij liefkozingen en schijnbevruchting. Deze homo’s hebben hun eieren uitgebroed en voeden hun kroost op'', aldus een woordvoerster van het dierenpark die erbij zegt dat het uitbroeden en verzorgen zelden voorkomt.

Een van de homokoppels broedt nog, de twee andere koppels hebben dat al gedaan. ,,Het is heel leuk om te zien hoe ze hun jongen verzorgen. Ze doen daarbij niets onder voor hun heteroseksuele soortgenoten'', zegt de woordvoerster enthousiast.

Hoe de stellen aan hun eieren komen, is niet bekend. ,,Waarschijnlijk hebben de mannetjes een broedend vrouwtje van het nest gejaagd. Een van de lesbische vrouwtjes is mogelijk gedekt'', luidt de verklaring van het dierenpark.
mcu (anp)

Bron
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Ik denk niet dat dieren in gevangenschap een goed voorbeeld vormen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

In de natuur is homoseksualiteit bij dieren ook volop waargenomen. En die ooievaars zitten niet echt gevangen hoor, ze kunnen zo vliegen waarheen ze willen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

collegavanerik schreef:
Primaat schreef: Ik moet nog bewijs zien voor homoseksualiteit bij andere dieren zoals die bij mensen voor komt.
ken je de eendeman? Hij heeft er de ignobelprijs voor gekregen

Moeliker, C.W., 2001 – The first case of homosexual necrophilia in the mallard Anas platyrhynchos (Aves: Anatidae) – Deinsea 8: 243-247

Moeliker, Kees – De eendenman, over homoseksuele necrofilie en ander opmerkelijk diergedrag – Nieuw Amsterdam Uitgevers, pp. 205 [ISBN 978 90 468 04797 7]

http://moeliker.wordpress.com/
Mijn vraag is dan. heeft de eendenman deze necrofiel aan een psychologische test onderworpen en heeft meneer deze necrofiel gevolgd om te zien hij alleen maar (dode) mannetjes 'verkracht' zonder ook maar eens met een vrouwtje te paren?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Raven schreef:@ promaat homoseksualiteit komt vooral voor bij dieren aan het eind van de voedselketen. zoals ik net ook al gezegd heb .. voor de groep is dit zeer gunstig.
( maak er dan Tomaat van)

Waarom is dit gunstig?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Kitty schreef:@Primaat, is dit bewijs genoeg?
Nee, want!!
Hoe de stellen aan hun eieren komen, is niet bekend. ,,Waarschijnlijk hebben de mannetjes een broedend vrouwtje van het nest gejaagd. Een van de lesbische vrouwtjes is mogelijk gedekt'', luidt de verklaring van het dierenpark.
mcu (anp)

Bron
Waarschijnlijk en mogelijk zijn geen bewijs. Speculatie dus.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Primaat schreef:
collegavanerik schreef:
http://moeliker.wordpress.com/
Mijn vraag is dan. heeft de eendenman deze necrofiel aan een psychologische test onderworpen en heeft meneer deze necrofiel gevolgd om te zien hij alleen maar (dode) mannetjes 'verkracht' zonder ook maar eens met een vrouwtje te paren?
vraag het hem zelf op zijn blog.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Primaat schreef:
Kitty schreef:@Primaat, is dit bewijs genoeg?
Nee, want!!
mcu (anp)

Bron
Waarschijnlijk en mogelijk zijn geen bewijs. Speculatie dus.
Primaat, dit gaat alleen maar over hoe ze aan de eieren komen, vooral de twee mannetjes. Het gaat niet over de waarschijnlijkheid van hun homoseksualiteit, die is duidelijk, temeer daar ooievaarsparen een 'huwelijk' sluiten en dus bij elkaar blijven. Het is toch op zijn minst zeer opmerkelijk dat twee mannetjes eieren jatten om toch met elkaar een gezin te kunnen stichten? Dat lijkt toch veel op twee homo's die een kindje adopteren om samen op te voeden. Vertel mij nu eens, wat er niet homoseksueel is aan deze twee mannelijke ooievaars.
Laatst gewijzigd door Kitty op 18 jun 2009 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartholomeus
Banned

Re: Homoseksualiteit nuttig voor behoud van de soort

Bericht door Bartholomeus »

Als de samenvatting van dit artikel de inhoud juist weergeeft, maakt iedere beetje wetenschapsjournalist hier gehakt van. Ik zou graag Marcel Hulspas' commentaar lezen.
Zo worden veel jonge albatrossen op het Hawaïaanse eiland Oahu opgevoed door twee vrouwtjes, vanwege het tekort aan mannetjes.
Dat is dus geen zelfverkozen homoseksualiteit, maar een praktische oplossing voor een reëel probleem.
Verder zouden dolfijnen het onderlinge groepsgevoel versterken door homoseksuele activiteiten van mannetjes.
Dat is dus geen homoseksualiteit, maar sociaal gedrag dat het paren met vrouwtjes niet in de weg hoeft te staan.
Bij sprinkhanen vormen de zwakste mannetjes volgens ook koppels, waardoor zwakkere genen zich niet voortplanten.
Dat is dus geen homoseksualiteit, maar een gevalletje "second best", of het moet zo zijn dat zwakke mannetjes ook bij afwezigheid van sterke manetjes die hen niet bij de vrouwtjes laten, elkaar i.p.v. vrouwtjes prefereren. Dat laatste wordt in ieder geval door de onderzoekster gesuggereerd:
Maar onze studie suggereert dat homoseksueel gedrag zelf ook selecterend werkt. Zo worden er door homoseksualiteit soms individuen verwijderd uit de groep mannetjes die beschikbaar is voor de voortplanting van een soort.
Nou, met zo'n uitkomst(*) zal je als homo vast hartstikke blij zijn. Hebben eindelijk zelfs de refo's hun refoanders site, als voorzichtig beginnetje van acceptatie, krijg je als homo dit over je heen.

Met vrienden als deze onderzoekers heb je als homo verder geen vijanden meer nodig.

*)Als het zo zou zijn, moet je dat natuurlijk accepteren, maar gezien het niveau van de rest waag ik dat vorlopig ernstig te betwijfelen.
God is a product of a creative imagination, and God is that imagination taken flight.
Nick Cave
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bartholomeus, wat vind je van de homoseksuele ooievaars in het andere voorbeeld? Kun je de homoseksualiteit van hen ook zo makkelijk weerleggen?

Bartholomeus
Banned

Bericht door Bartholomeus »

Kitty schreef:Bartholomeus, wat vind je van de homoseksuele ooievaars in het andere voorbeeld? Kun je de homoseksualiteit van hen ook zo makkelijk weerleggen?
Ik weerleg helemaal geen homoseksualiteit, sterker, ik ben al jaren gelukkig getrouwd met mijn vriend (eerst voor de kerk, daarna, toen dat eindelijk kon, ook voor de wet).
En wat die ooievaars betreft, dat is inderdaad een beter voorbeeld, als kan ook hier de gevangenschap het natuurlijke beeld vertroebelen. Maar dat doet er helemaal niet toe want homoseksualiteit is in de vrije natuur al vele malen bij vele diersoorten aangetoond.
God is a product of a creative imagination, and God is that imagination taken flight.
Nick Cave
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Inderdaad, en ik vind gevangenschap in verband met die ooievaars ook niet zo'n sterk argument, aangezien zij niet gevangen zitten en zo ergens anders heen kunnen, alleen doen zij dat niet. Er zit geen kooi omheen of zo, en ze zijn ook niet gekortwiekt. Dus ik zie niet wat het verschil dan is met ooievaars in de 'vrije' natuur. Wat maakt hun hier minder onderdeel van die vrije natuur dan?

DoomNoMore

Bericht door DoomNoMore »

Er was een tijdje geleden een berichtje in de krant dat wetenschappers hebben gevonden dat de dochters van homosexuale mannen vruchtbaarder en vrouwelijker zijn. (kan het artikel niet meer terugvinden)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

DoomNoMore schreef:Er was een tijdje geleden een berichtje in de krant dat wetenschappers hebben gevonden dat de dochters van homosexuale mannen vruchtbaarder en vrouwelijker zijn. (kan het artikel niet meer terugvinden)
Er is 1 probleem: homo's zullen zich van nature minder snel voortplanten. Het voordeel heeft vooral ook een enorm nadeel. Verder is het niet het eerste verband tussen vruchtbaarheid en homoseksualiteit dat is aangetoond. Het is namelijk al een tijdje bekend dat de kans op het baren van een homo toeneemt naar gelang een vrouw meer zoons baart. Dit verklaart de hogere vruchtbaarheid van nichtendochters iig voor een deel denk ik.

Ik kan me overigens wel indenken dat biseksualiteit een voordeel zou kunnen hebben. En dat homo's in feiten een beetje te biseksueel zijn uitgevallen. Maar dat is zo hypothetisch dat ik er geen woorden aan vuil wil maken.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Plaats reactie