Mellie Uyldert (100) overleden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Erik schreef:
Kitty schreef:Dan maar geen honderd worden, als het op die manier moet. :)

Trouwens een tante van mijn man werd 110 en ging als maagd het graf in, wat vrijt slijt waarschijnlijk.
Ach er bestaan ook hele oude prostituees.
Bron? :evil3: :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Voor het geval dat Erik verzaakt zet ik in op 82:
http://www.taipeitimes.com/News/local/archives/2001/08/18/99053 schreef:. . .An 82-year-old prostitute nicknamed "Grandma" was freed yesterday after being caught soliciting a client on the street, and police are trying to help get her out of the business.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

heeck schreef:Voor het geval dat Erik verzaakt zet ik in op 82:
http://www.taipeitimes.com/News/local/archives/2001/08/18/99053 schreef:. . .An 82-year-old prostitute nicknamed "Grandma" was freed yesterday after being caught soliciting a client on the street, and police are trying to help get her out of the business.
Roeland
82. Is dat oud tegenwoordig? :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

In de tijd dat haar uitspraken actueel waren, was er een run op terug naar de natuur.
Meerdere "kruidenvrouwen" verkondigden hun wijsheden en velen van hadden ook veel wijsheid in pacht.
Het was de begintijd van de New Age bewegingen, de zucht naar alles wat alternatief genoemd werd.
Zonder last te hebben van teveel kennis, slurpte de goegemeenschap, die zich net had losgemaakt van het zogenaamde bijgeloof van de kerk, de kennis van deze Mellie en anderen op.

Nu we 30-40 jaar verder zijn, zien wij dat het toen slechts de begintijden waren, want nu staat het internet bol van Heksen, pageans, astrologen, spiritisten en andere zg. spiritueel (wel)denkende lieden.

Ikzelf ben afgenokt van Mellie, toen zij haar genezende stenen op een altaar legde en er bokkesprongen om ging maken.
Ter versterking van de werking.
Hoevelen zijn daar niet in doorgegaan?

NB.
Ik ben voor zeer veel theorieën, die "alternatief" genoemd en door veel reguliere wetenschappers als bijgeloof bestempeld worden.
Gelukkig zijn er ook echte wetenschappers, die er nieuwsgierig naar zijn en gaan onderzoeken, zonder bij voorbaat al af te wijzen.

Maar het steeds verder naar hekserij riekende gedrag van Mellie viel daar duidelijk niet onder.
In een van de voorgaande stukjes werd zij al een kol genoemd.
Niet te verwarren met veel moderne zich heks noemende vrouwen, waarvan ik de betekenis nog steeds niet helemaal doorheb.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
NB.
Ik ben voor zeer veel theorieën, die "alternatief" genoemd en door veel reguliere wetenschappers als bijgeloof bestempeld worden.
Gelukkig zijn er ook echte wetenschappers, die er nieuwsgierig naar zijn en gaan onderzoeken, zonder bij voorbaat al af te wijzen.
Zucht.
Een hele diepe zucht!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Mariakat schreef:In de tijd dat haar uitspraken actueel waren, was er een run op terug naar de natuur.
Meerdere "kruidenvrouwen" verkondigden hun wijsheden en velen van hadden ook veel wijsheid in pacht.
Berendien uut Wisp :D
Afbeelding

"Als het regent in mei, is april voorbij."
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

collegavanerik schreef:
Mariakat schreef:In de tijd dat haar uitspraken actueel waren, was er een run op terug naar de natuur.
Berendien uut Wisp :D
Afbeelding

"Als het regent in mei, is april voorbij."
Zal ik dáár blind worden(wijzend op de borst) als overtuigend credo voor de wantrouwende klant die het als werkende zelfvervloeking moest zien die in werking zou treden als de wáár niet deugde! :lol:
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

cluny schreef: Zucht.
Een hele diepe zucht!
Krijg je het er zo benauwd van Cluny?
:o
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
NB.
Mariakat schreef:
cluny schreef: Zucht.
Een hele diepe zucht!
Krijg je het er zo benauwd van Cluny?
:o
Nou, je hebt een opmerkelijke kijk op wat een wetenschapper "echt" maakt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

En de run op de homeopathen en kruidengeneeskundigen nam een aanvang.
Sindsdien is er natuurlijk veel veranderd.
Zo sterk dus dat de meeste huisartsen een kruidenmiddel op hun lijst hebben staan, waar het enigszins kan.
Zo sterk, dat de meeste mensen niet eens meer weten, dat Valdispere tegen de zenuwen eigenlijk een valeriaanprodukt is.
Dat de werkende middelen in massa's medicijnen van kruiden (ook natuurlijke) oorsprong zijn.

En inderdaad:
Veel van de eerste en basis kennis van medicijnen stamt van de oude kruidenmengers.
Daarmee spotten, zegt meer over jezelf dan over de ander.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vind je??
Ik wist niet dat mijn mening daarover zo uniek was.
Laten we eens een boom opzetten, over wat een "wetenschapper" nou echt is?
Maar niet hier en nu.
Andere keer?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
En de run op de homeopathen en kruidengeneeskundigen nam een aanvang.
Sindsdien is er natuurlijk veel veranderd.
Zo sterk dus dat de meeste huisartsen een kruidenmiddel op hun lijst hebben staan, waar het enigszins kan.
Zo sterk, dat de meeste mensen niet eens meer weten, dat Valdispere tegen de zenuwen eigenlijk een valeriaanprodukt is.
Dat de werkende middelen in massa's medicijnen van kruiden (ook natuurlijke) oorsprong zijn.
Heb je weleens valeriaanthee gedronken?
En graag goed onderscheid houden tussen kruidengeneeskunde en de kwakzalverij die ze homeopathie noemen.
En inderdaad:
Veel van de eerste en basis kennis van medicijnen stamt van de oude kruidenmengers.
Nee, hoor.
Het zegt meer over de ander.

3 stuks in één filmpje.
Laatst gewijzigd door Cluny op 06 jul 2009 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Natuurlijk hebben veel medicijnen hun basis in de oude kruidenmiddelen. Omdat er nu dus goede medicijnen zijn hoef je je niet meer te verlaten op, vaak ongecontroleerde, in de handel zijnde kruidenmiddeltjes. De grote fout die mensen vaak maken is de veronderstelling dat kruidenmiddelen geen kwaad kunnen omdat ze zo 'natuurlijk' zijn. Daarbij vergeten ze dat er ook giftige kruiden zijn en dat die kruiden wel degelijk schadelijk kunnen zijn bij verkeerd gebruik. Kruidenmiddeltjes worden vaak gebruikt bij het zelf doktertje spelen, met daarbij de verkeerde gedachte: baat het niet dan schaadt het niet. Dit laatste is beslist niet waar. Zelf dokteren is in veel gevallen gewoon een slecht idee. Dat men vroeger niet anders kon, is een gegeven. Nu kunnen we gelukkig wel anders en hebben een goed gecontroleerde gezondheidszorg met gestudeerde artsen. Daar heb je in vele gevallen meer aan dan aan Klazienen uit Zalk of self made heksenbrouwseltjes.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Vind je??
Ik wist niet dat mijn mening daarover zo uniek was.
Laten we eens een boom opzetten, over wat een "wetenschapper" nou echt is?
Maar niet hier en nu.
Andere keer?
Ja hoor, een andere keer vind ik best.
Maar niet voordat ik mijn favoriete citaat aan je geef.
If you're too open-minded, your brains will fall out.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

cluny schreef:
En inderdaad:
Nee, hoor.
Het zegt meer over de ander.
In ieder geval "zeg jij meer over de ander" :cyclops:

Maar alle gekheid op een stokje.
Waarom zo door blijven zagen over kruidenvrouwtjes en kwakzalvers, als ik het heb over de de basis van de medicijnen, die gelegd is in de kruidengeneeskunde van vroeger?
En inderdaad waren dat vaak vrouwen.
En nog met grote kennis van zaken ook.
Plaats reactie