Fel protest SGP tegen atheïstische boodschap op bus

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Kitty schreef:Antwoord vanuit christelijke hoek. [plaatje]
Maar ik vind hem wel grappig. Maar ik ben dan ook een fervent gebruiker van het openbare vervoer.
Ni dieu, ni maître.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zo'n plaatje als tegenwicht, dus met humor, is eigenlijk de beste manier om ermee om te gaan, maar ja maak dat de SGP maar eens wijs.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
FreeSpirit
Geregelde verschijning

Bericht door FreeSpirit »

Kitty schreef:Antwoord vanuit christelijke hoek.

Afbeelding
Hahahaha Kitty you´ve just made my day!

vandaag veel christenen tegen me in het harnas gejaagd en dit was juist wat ik even nodig had. Dank!
de storthoop heeft gesproken....
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

In Engeland heeft ook een bus rondgereden met een soortgelijke tekst erop en een buschauffeur heeft toen geweigerd om op die bus te rijden. Het is toen intern opgelost door de buschauffeur op een andere route te laten rijden, dus op een andere bus.

Mogen christenen soms niet geconfronteerd worden met de mening van andersdenkenden zoals ongelovigen? En wel zelf proberen om iedereen de bijbel door de strot te duwen. Dat is m.i. met twee maten meten...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Zo'n plaatje als tegenwicht, dus met humor, is eigenlijk de beste manier om ermee om te gaan, maar ja maak dat de SGP maar eens wijs.
De SGP en humor, die is leuk!

Ik begrijp niet helemaal waarom de mottenballenclub zo van slag is, de pot verwijt de ketel.
Je hoort mij niet zeiken over die borden op het station, dat ik weer gered moet worden enzo.
Men zou zelf ook eens wat minder kunnen zeiken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Afbeelding

Ik heb de SGP hier nog nooit over horen klagen. En deze posters hingen jarenlang op alle stations.

Maar dat soort boodschappen op bussen vind ik wel een tikje potsierlijk. Sowiso vind ik dat er wel wat minder reclame mag zijn in de wereld.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

[quote="The Prophet"][Ik heb de SGP hier nog nooit over horen klagen. En deze posters hingen jarenlang op alle stations.

Vrijheid van meningsuiting voor sprekende vogels is dan ook vanzelfsprekend :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik vind niet dat je zoiets moet verbieden. Maar je zou je wel af kunnen vragen wat men er mee wilt bereiken. Volgens mij is het net zo afstotelijk als 'Jezus redt' of 'God is liefde'. Ik geloof ook niet in God, maar ik vind zo'n reclamesticker op een bus afstotelijk. En zoals al gezegd, waarom moet je perse je mening/overtuiging aan anderen opleggen? Het enige wat je m.i. bereikt is een ja-knikken van mensen die het er al mee eens zijn en een afkeurende blik van mensen die het er niet mee eens zijn.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

De reden waarom atheistische bewegingen in engeland met deze actie zijn begonnen is juist omdat vrijdenkers/atheisten/agnosten en niet religeuzen zich matteloos irriteerde aan evangelische teksten als "Jesus Redt" en 'God is liefde'. Ze dachten, dat kunnen wij ook en gelijk hebben ze! Op deze manier krijgen de gelovigen een koekje van eigen deeg :twisted:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

CXT schreef:Ik vind niet dat je zoiets moet verbieden. Maar je zou je wel af kunnen vragen wat men er mee wilt bereiken. Volgens mij is het net zo afstotelijk als 'Jezus redt' of 'God is liefde'. Ik geloof ook niet in God, maar ik vind zo'n reclamesticker op een bus afstotelijk. En zoals al gezegd, waarom moet je perse je mening/overtuiging aan anderen opleggen? Het enige wat je m.i. bereikt is een ja-knikken van mensen die het er al mee eens zijn en een afkeurende blik van mensen die het er niet mee eens zijn.
Hoezo opleggen? Wie legt er wat op? IMO gaat het vooral om bewustvorming. Bewustvorming dat ongelovigen bestaan, bewustvorming dat die ongelovigen enigzins georganiseerd zijn, bewustvorming dat de media zich niet moeten beperken tot de clerus allerhande als ze meningen over ethische kwesties verzamelen enz.

Het is een ding als je niet in god gelooft. Het is een ander als je merkt dat (andere) ongelovigen zich beginnen te organiseren om de oververtegenwoordiging van religieuze invloed in onze maatschappij tegen te gaan.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Meer info over de campagne, inclusief een girorekeningnummer om een donatie te doen voor deze campagne, hier:

http://verlichtingshumanisten.web-log.n ... pagne.html

Ik heb zelf ook wat geld overgemaakt! :)

@CXT: Ik vind dat er wel eens een keer een tegengeluid gemaakt mag worden. Gelovigen maken heel de tijd reclame voor hun geloof. Waarom zouden atheïsten stil moeten blijven?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Jasper schreef:Ik heb zelf ook wat geld overgemaakt! :)
Goed plan, ik heb ook wat geld overgemaakt :D
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mag niet van connexxion....
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

axxyanus schreef:Hoezo opleggen? Wie legt er wat op? IMO gaat het vooral om bewustvorming.
Daar heb je wel gelijk in. Maar dan blijft de vraag of het ook maar enigszins helpt. Hoe bewust wordt jij van de tekst 'Jezus redt'? Volgens mij is er geen sprake van meer dan frustratie. Ik betwijfel of het tot bewustwording leidt.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

CXT schreef:
axxyanus schreef:Hoezo opleggen? Wie legt er wat op? IMO gaat het vooral om bewustvorming.
Daar heb je wel gelijk in. Maar dan blijft de vraag of het ook maar enigszins helpt. Hoe bewust wordt jij van de tekst 'Jezus redt'? Volgens mij is er geen sprake van meer dan frustratie. Ik betwijfel of het tot bewustwording leidt.
Ik denk dat de bewustwoording zit in de onderkenning dat religie een constante confrontatie middels pushende reclame uitoefent op de mensen.
Het herkennen van het doel van deze reclame (terug naar achterlijke ideeën) is belangrijk denk ik.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie