backup?

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

En de PC's uit die tijd hadden echt kwaliteit. Ik heb nog een Compaq draagbare XT met 20 mb schijfruimte, een uitklapbaar monochroom schermpje en losklappend toetsenbordje, uit 1984 denk ik, en die doet het NOG STEEDS. (disclaimer, ik check het niet elk jaar, denk in 2007 voor het laatst aangezet)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Blackadder op 19 mar 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Blackadder schreef:Als schooljochie begon ik met een 40mb harddisk. Dan was je blij als je 3.755,8 Kilobyte kon opruimen. Gelukkig had mijn moeder voor haar werk aan 10 Mb genoeg en kon ik de overige 30 mb opvullen. Maar je had wel bakken vol met diskettes nodig. Waar je dan een gaatje in boorde om ze als HD te gebruiken :) those were the days
:lol:

Ik begon op zo'n Atari ST waar Erik het over had. Op mijn Atari van 1986 zat iets van 1MB en van een harddisk had niemand nog gehoord. Op die 1MB was je trots omdat de doorsnee Atari maar de helft bevatte. Als je rijk was dan kon je er ook nog één kopen waar wel 4MB in zat. Waar dat voor nodig was wist bijna niemand.
En een floppydisk was een geweldige uitvinding. Ik had een buurman met van die grote schijven die daarvóór waren, en hij schaamde zich bijna om ze in huis te hebben nadat de floppy er gekomen was.

Mijn Atari doet het overigens nog steeds. Alleen de muis is nogal stroef geworden. (Ook die van mij blijft het doen omdat ik hem nooit gebruik).

Ik herinner me ook nog dat ze in die tijd op het nieuws vertelden dat het nu gelukt was om de CD te gebruiken om computer data op te slaan. En op één zo'n CD zou je wel een hele encyclopedie aan informatie kunnen zetten zeiden ze. Het klonk allemaal behoorlijk ongelooflijk.
Born OK the first time
podocnemis
Geregelde verschijning

Bericht door podocnemis »

Ik ben in 1983 begonnen met een Commodore 4040:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... re4040.jpg

"slappe" diskettes, 5 1/4", ik heb alleen nog de lege dozen van de double sided diskettes

en ik had een "bakbeest" van een printer waarop het mogelijk was A5 formaat te printen.

Vervolgens in 1989 een Headstart Explorer met 20 Mb harddisk en 3 1/2" diskettes

gevolgd in 1992 door een laptop Shi-Tec (de hoeveelheid Mb weet ik niet meer) en
3 1/2 diskettes.

Inderdaad, Erik, het was een heeeeele leuke tijd, te meer (in mijn geval) indien ik het
vergeleek met mijn eerste job op een accountantskantoor: elf personeelsleden en
welgeteld een (ouder model) telmachine!
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Oh, dit topic is ineens omgeslagen naar computernostalgie verhalen... :lol:

Ik ben begonnen met de Commodore 64 toen ik 13 was, in 1984.

Afbeelding

Dat was een geweldig ding, er waren heel veel leuke spelletjes voor te krijgen en ik heb daarop leren programmeren in BASIC en assembly language.

Afbeelding
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Geweldig die oude troep :D

Afbeelding

Op zo'n bak heb ik mijn eerste spelletjes geschreven :)
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Ik was trots dat wij thuis een Acorn BBC hadden:
Afbeelding
Met 32 kB, Hierop programmeerde ik in BASIC en dit ging wat makkelijker dan op een Commodore want je hoefde geen GOTO lussen te gebruiken voor sub-procedures, maar je kon het commando PROC(variable) gebruiken, wat de programma's wat eleganter maakte, weet ik nog. Sindsdien heb ik nooit meer geprogrammeerd, ik zou niet eens weten hoe je dat onder Windows doet, ik ben nu louter consument.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Afbeelding

zoiets met 64 k en programma's zelf inkoppen op een casettebandje. Was wel de eerste kleuren home pc beeldscherm een oeroude buizenbak met veel groen. Ja ja dat waren nog eens tijden
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie