Dikke mensen recht op 2 vliegtuigstoelen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef: Zo, vind jij je niet waanzinnig betuttelend om aan mensen op te dragen zich normaal te gaan gedragen of uit te zien? Ik ruik je spruitjeslucht al. Wie ben jij dat je mensen kan opdragen er "normaal" (whatever that might be) uit te gaan zien?
Heerlijk Sararje, ik hoopte er al op? Euh, waarom MOT ik solidair zijn met vetklompen? Als ze met 't vliegtuig willen hebben ze 4 keuzes. 1) afvallen 2) extra betalen 3) businessclass
4) toch maar niet gaan. Life is simple!!

En moedwillig onwetend doen staat je niet mijn beste.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee, ik vraag een simpele vraag, jouw definitie van normaal. Trouwens, je kan ook gewoon het op heel andere manieren oplossen dan dat jij aandraagt. Dus je hele keuzepatroon rijmt niet. Jij geeft te kennen dat je alleen normale mensen wil laten meevliegen voor normaal tarief. Dan vraag ik je naar wat jij normaal vindt. Onwetendheid of niet, kom maar op met die definitie als je het zo goed weet. Want schijnbaar weet jij wel wat je normaal vindt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef:Nee, ik vraag een simpele vraag, jouw definitie van normaal. Trouwens, je kan ook gewoon het op heel andere manieren oplossen dan dat jij aandraagt. Dus je hele keuzepatroon rijmt niet. Jij geeft te kennen dat je alleen normale mensen wil laten meevliegen voor normaal tarief. Dan vraag ik je naar wat jij normaal vindt. Onwetendheid of niet, kom maar op met die definitie als je het zo goed weet. Want schijnbaar weet jij wel wat je normaal vindt.
Nee Sararje, je hebt niets te willen en ik niets te moeten. Ik zal je het nog eens verduidelijken hoe ik het zie.
Persoon A vind dat kroketten erg lekker zijn en schuift die dan ook meerdere malen per dag de slokdarm in. Nu weet A dat kroketten het uitdijiingsproces aardig versnellen maar de keuze om met kroketten proppen te stoppen zint persoon A niet. Nu wil persoon A met het vliegtuig maar z'n Aars is te vadsig om in 1 stoel te passen dus moet persoon A 2 stoelen betalen want anders trekt de vliegmaatschappij de kosten niet. Nu gaat persoon A met z'n vadsige Aars klagen omdat de vliegtuigen niet zijn aangepast aan zijn bewust vadsig geboetseerde lichaam.
Nu, wie zijn verantwoordelijkheid is het om met persoon A z'n lichaam rekening te houden ?

Verder, hoe kan je 'het' op andere manieren oplossen?

Mag ik je ook nog bewust maken van je buitengewoon fascinerende manier om mensen te doen laten geloven dat ze iets gezegd hebben dat ze in werkelijk niet hebben gezegd?
Ok, dank.!
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Primaat. Ik wil je vriendelijk, maar heel dringend verzoeken om je taalgebruik aan te passen. Je hebt de neiging om je mening op een overdreven provocerende, en vooral ranzige manier naar voren te brengen. Het komt puberaal over, en we willen het hier gewoon niet. Ik hoop dat het duidelijk is!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Primaat: Ik hoef geen alternatieven aan te dragen zolang jij niet op mijn concrete vraag hebt geantwoord wat jij normaal vindt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef:Primaat: Ik hoef geen alternatieven aan te dragen zolang jij niet op mijn concrete vraag hebt geantwoord wat jij normaal vindt.
Dan is de discussie gesloten! Ajuus!!!
siger

Bericht door siger »

Primaat schreef:Persoon A vind dat kroketten erg lekker zijn
Komt in zo'n theoretische uiteenzetting dan normaal (!) geen persoon B opdagen?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik snap wel wat Primaat in feite wil zeggen, alleen het kan wat genuanceerder.

Er zijn mensen die dik worden van medicatie, dat is een gegeven. Wanneer deze mensen niet zouden kunnen vliegen vanwege hun overgewicht, dan vind ik dat hun verzekering de extra kosten voor businessclass vliegen moeten vergoeden.

Er zijn ook mensen die heel veel meestal ongezond voedsel eten. Ondanks de vele publiciteit over overgewicht zoals programma's op tv over hoe je kunt afvallen en hoe je zelf gezond eten kunt koken, blijven deze mensen willens en wetens teveel ongezond voedsel eten. Dat is een eigen keuze die je maakt. Ik weet dat het kinderen makkelijk gemaakt wordt om overal maar te snoepen, maar dan nog vind ik dat je met informatie men ertoe moet bewegen gezonder te gaan eten.

Wat nu gebeurt is dat er wordt toegegeven aan een maatschappelijk probleem, waarvoor een oplossing is! Hef dan maar een soort accijns op ongezond voedsel wat ten goede komt aan de gezondheidszorg en die de kosten drukt van minder stoelen in een vliegtuig. Elk mens heeft de keus om wel of niet gezond te eten. Nogmaals, mocht er een medische reden zijn dat iemand overgewicht heeft, dan is de situatie heel anders en zou men zich moeten kunnen beroepen op een verzekering.

Ik weet dat wanneer ik lange tijd moet vliegen dat het geen pretje is. Je kunt je benen niet kwijt onder of tegen de stoel en wanneer je ze strekt in het gangpad, dan heb je kans dat iemand anders erover heen struikelt. Maar ik heb liever dat ik gedurende een relatieve korte periode me stoor aan ter weinig beenruimte, dan dat ik 20% tot 25% meer voor een vliegticket zou moeten betalen omdat men meer beenruimte wil of bredere stoelen. Ook ik heb dan de keus om businessclass te vliegen en die keus geldt voor iedereen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

siger schreef:
Primaat schreef:Persoon A vind dat kroketten erg lekker zijn
Komt in zo'n theoretische uiteenzetting dan normaal (!) geen persoon B opdagen?
Helaas niet want persoon B is gestorven aan een hartkwaal die te wijten is aan een fastfood lifestyle.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Kijk, sommige mensen gaan uit verveling apologetisch doen voor mensen die zelf niet de moeite nemen om een "normaal" leven te leiden. Zoals Lanier ook al zei, met lange poten moet je in het vliegtuig ook doorbijten om de krapte te overleven, ook ik heb dat probleem. Helaas voor de onverantwoordlelijke mede mens wordt er rekening gehouden met de standaard maat van mensen en die is SLANK.
Slank is normaal.
Mensen met afwijkende poten, klauwen, ruggen, nekken, oorlellen, oksels, schedels, grote tenen etc.etc. kunnen daar niets aan doen. Mensen die graag aan negatief "bodybuilden" ( :lol: )doen kunnen daar alles aan doen.
Ethir Valar
Geregelde verschijning

Bericht door Ethir Valar »

Er zijn mensen die dik worden van medicatie, dat is een gegeven...Er zijn ook mensen die heel veel meestal ongezond voedsel eten.
Hier heb ik ook over nagedacht, maar er is geen duidelijke grens tussen de oorzaken van dikheid. Dan komt er nog de vraag, wanneer je te dik bent voor een ''extra'' stoel.

Ik betaal in een vliegtuig voor plek. Daar ben ik nu uit; niet voor een stoel, maar voor plek. Zoals al eerder gezegd, er zijn verschillende soorten ''classes''. Als ik meer plek wil, moet ik meer betalen (lees: als ik in een betere class wil...). En zo ook als ik meer plek nodig heb.
Hef dan maar een soort accijns op ongezond voedsel
Hetzelfde als met roken? Dat heeft ook niet veel opgeleverd. Trouwens, er is bijna geen ongezond voedsel: ongezond is gewoon een ander woor voor te veel voedingsstoffen, dus dat wordt moeilijk.
Ook ik heb dan de keus om businessclass te vliegen en die keus geldt voor iedereen.
true, maar we hebben het hier wel over mensen die niet meer passen in de stoelen (beantwoord ik mn 1e vraag :D ). jij past er nog wel in, niet comfortabel misschien, maar passen doe je. De mensen waar we het nu over hebben, passen niet meer in de stoelen.
Leef in het heden, gedenk het verleden en wees niet bang voor de toekomst, want die bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Er is alleen het hier en nu.
Ethir Valar
Geregelde verschijning

Bericht door Ethir Valar »

Er viel me nog wat op in het artikel:
wat wordt bedoelt met functioneel invalide? Waarom niet gewoon invalide?
Leef in het heden, gedenk het verleden en wees niet bang voor de toekomst, want die bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Er is alleen het hier en nu.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef:Er zijn ook mensen die heel veel meestal ongezond voedsel eten. Ondanks de vele publiciteit over overgewicht zoals programma's op tv over hoe je kunt afvallen en hoe je zelf gezond eten kunt koken, blijven deze mensen willens en wetens teveel ongezond voedsel eten. Dat is een eigen keuze die je maakt.
Wie eet er hier elke dag voldoende fruit en groente?
Wat nu gebeurt is dat er wordt toegegeven aan een maatschappelijk probleem, waarvoor een oplossing is!
Grappig, de westerse maatschappij is al tijden geobsedeerd door gezond eten, tegelijkertijd eet volgens mij elke andere samenleving gezonder. :?
En nu wordt een an sich medisch probleem als een maatschappelijk probleem uitgelegd en worden de normen aangepast. :?

Is het een beetje duidelijk wat ik wil zeggen, zelf zou ik het niet helemaal begrijpen als ik het zou lezen. :oops:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Primaat schreef:Verder, hoe kan je 'het' op andere manieren oplossen?
Vervoer per vrachtvliegtuig? Of in het vrachtruim? :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
siger

Bericht door siger »

Ethir Valar schreef:Er viel me nog wat op in het artikel:
wat wordt bedoelt met functioneel invalide? Waarom niet gewoon invalide?
Ik denk dat men zich zo indekt tegen bezwaren in de trant van "ze zijn geen echte invaliden, want hun conditie komt door hun eigen gedrag". Daarop bedoelt men te antwoorden "ja, maar functioneel maakt de oorzaak van de handicap niet uit".

Persoonlijk heb ik wel wat principiele moeite met die redenering in zijn algemeenheid. Ik vind altijd dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen, ook en eerst voor zichzelf.

Ik weet dat minstens een gedeelte van de zwaarlijvigen hun probleem zelf kunnen oplossen. Indien niet alle, dan zou ik eerder aan een medisch attest denken alvorens voordelen uitgereikt worden. Zoals het hier gesteld werd zou iemand verleid kunnen worden om er nog vijf kilootjes bij te doen om recht te krijgen op extra ruimte. De maatregel werkt dan in het nadeel van die persoon.
Plaats reactie