Hier mijn ontzenuwing, zonder ook maar één letter te hebben gelezen van de brochure omdat dit ook niet nodig is:p.vroon schreef:Ontzenuw de drogredeneringen.
Voor het maken van uw brochure heeft u gebruik gemaakt van een computer. Dat is een apparaat dat door zeer veel onderzoek tot stand is gekomen. Dezelfde onderzoeksmethode, en zeer veel van de basisprincipes die aan het apparaat ten grondslag liggen, hebben geleid tot evolutietheorie. Het is niet mogelijk de één van te ander te scheiden zonder niet ogenblikkelijk met allerhande zaken waarvan we weten dat ze werken in conflict te komen. Kunt u mij dus uitleggen waarom u uw foldertje dan Evolutie of schepping? noemt, en niet Computer of schepping? Of, volkomen analoog, Televisie of schepping?, Medicijnen of schepping?, of, omdat het zo'n fraaie toepassing is van toegepaste moderne gravitatietheorie, GPS of schepping?
U zult tegensputteren dat ik een valse tegenstelling poneer, dat er natuurlijk geen sprake kan zijn van een tegenstelling tussen computer en schepping. Echter, dan wijs ik u op uw eigen identieke valse tegenstelling: namelijk die tussen evolutie en schepping. Alleen moet ik die opeens serieus nemen, hetgeen op z'n zachtst gezegd opmerkelijk en ook zelfs oneerlijk is.
Ik zal u de moeite van de vervolgdiscussie besparen. Ik weet namelijk precies welke argumenten u zult gebruiken, en wanneer u zich zult hullen in chagerijnig stilzwijgen omdat u van het onderwerp niet zoveel begreep als u dacht, en u de conclusie rest dat u enkel vertrouwen en hoop kunt hebben. U kunt namelijk niet antwoorden. U wilt uit alle macht met twee maten meten: wel uw DomDommetje, uw medicijnen, uw trouwe PC-tje, maar niet aan de gemeenschappelijke voorouder. En waarom wilt u uit alle macht met twee maten meten: omdat u uw eigen hersens in de knoop heeft gelegd met een boekje dat u persé, in weerwil van overdonderend veel verifiëerbare feiten, voor waar wenst te verslijten. Het is niet gepast en ook erg kinderachtig om dan van andere weldenkende volwassenen te eisen dat ze in uw sprookje willen geloven. Het feit dat ze dat niet willen zal u rauw op uw dak vallen, en deze waarheid zult u liever willen verzwijgen dan er daadwerkelijk eerlijk mee om te gaan. Misschien gaat u 'worstelen', de typisch christelijke bezigheid van recht proberen te praten wat krom is, en ook krom zal blijven.
Dit grapje heeft u volgens populaire bronnen een slordige 4 ton gekost. U heeft er geen iota mee bereikt behalve uzelf afschilderen als religieuze sukkels met een enorm bord voor het hoofd. U had het geld naar mijn mening beter kunnen doneren aan de Nederlandse Hartstichting of het KWF, dan was het tenminste zinnig besteed. Maar u bent vast wel zo slim dat u uw brochure niet Kuur tegen kanker of schepping? gaat noemen.