Klaagzang van Antoon

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

a.r. schreef:Stil ... gij kind des duivels.....ik zit een filmpje te zoeken te zoeken ter illustratie ......Gij zult ter helle varen door uw vervloekte levenswandel.......maar als troost....ik ben er ook ...wordt het toch nog gezellig...... :D
Ik weet het, Satan is strong in me.

Toevoeging: Amen (een man)
a.r.

Bericht door a.r. »

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Antoon schreef:2 vermoeiende postings aan het laatst, eigen meningen die zelden goed onderbouwd worden, ik raak eraan gewend.
Ah gossie, gaat het nog met je?

In tig andere topics zijn al die argumenten al aangevoerd m'n beste.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

antoon schreef: Dat zou kunnen .maar van degene die aan de weg timmeren , en zeker op internet en brieven schrijven naar kranten , daar merk ik steeds/vaak een meerdeheid op van bijbel tegenstanders of ontkenners tot op de christelijke fora toe.
En ik altijd maar denken dat het bijgeloof floreert. Antoon, je fleurt mijn dag weer helemaal op. Er is hoop!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

antoon schreef:Het ligt wel iets dieper Sararje , mij lukte het desondanks toch nog vaak om binnen te komen bij hen , omdat men van mening was dat ik een makkelijke jongen ben, als mensen dan werkelijk vertellen wat hun op hun hart ligt , blijkt dat (ruwe schatting) 25% een traumatische ervaring met religie heeft gehad, misschien ligt het percentage nog aanmerkelijk hoger, er heerst apathie ook bij mensen die een christelijke partij stemmen of ingeschreven staan bij een kerk.
Maar Antoon, deze 25% is toch echt erg! Waarom zijn deze mensen door het geloof getraumatiseerd? Hoe moeten religieus getraumatiseerde mensen verder met hun leven? Zelf invullen of weer terug naar de kerk die ze dit probleem heeft aangepraat? Dat ligt toch puur aan de opvoeding? Bij mij iig wel, ik was getraumatiseerd door de hel! Nu niet meer gelukkig maar zo wordt het in bepaalde religies wel gebracht! Ik blijf bij mn eigen standpunt: religie heeft alleen ontzettend veel ellende gebracht! Niks meer, niks minder!

PS, ik ken zat "makkelijke" jongens in de kerk, maar of die nou het beste met je voor hebben?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Maar Antoon, deze 25% is toch echt erg! Waarom zijn deze mensen door het geloof getraumatiseerd? Hoe moeten religieus getraumatiseerde mensen verder met hun leven? Zelf invullen of weer terug naar de kerk die ze dit probleem heeft aangepraat? Dat ligt toch puur aan de opvoeding? Bij mij iig wel, ik was getraumatiseerd door de hel! Nu niet meer gelukkig maar zo wordt het in bepaalde religies wel gebracht! Ik blijf bij mn eigen standpunt: religie heeft alleen ontzettend veel ellende gebracht! Niks meer, niks minder!

PS, ik ken zat "makkelijke" jongens in de kerk, maar of die nou het beste met je voor hebben?
Zelf was ik ook getraumatiseerd door mijn opvoeding, ik was gedwongen om iedere zondag naar de kerk te gaan.opzich vond ik dat niet het ergste, maar als mensen dat prioriteit geven, ook boven een goede maaltijd morgens en goede begeleiding, dan kon ik alleen maar concluderen dat dat niet met een liefdevolle god te combineren valt.

Ik trek duidelijk een scheidingslijn tussen religie en God het eerste is een verschrikking en voedingsbodem voor neuroses. Het tweede, GOD en de juiste theologie ligt anders .
wat dat betreft vind God ik net zoveel verschillen van religie als een muis en een olifant, ik vind dat ik de juiste theologie heb, en natuurlijk moet ik ook oppassen, trouwens ik let erop dat ik mensen zo weinig mogelijk met een trauma opzadel.
Die fout ligt op de loer dat ik als een koude ideoloog overkom, sommige mensen zullen dat bevestigen.
Daarom probeer ik mijn rol te relativeren en als het nodig is te herzien.
Wat de hel betref ik kan het mij voorstellen, ik had ook zoiets, wij JG geloven beslist niet dat de hel bestaat, ook in de Bijbel vinden we geen bevestiging
De hel hades of sjeool in de oorspronkelijke talen werd gezien als een gemeenschappelijk graf van de mensheid, ik weet dat men valt over het verslag van Lazarus en de rijke man, maar dat zien we toch als een illustratie over het overgaan van de wet naar de christus.
Plaats reactie