Belasting is inderdaad gebaseerd op geweld. De vraag is altijd:ik heb een mening, jij hebt een mening, maar mag ik het met jou oneens zijn, zonder dat je iemand op mij afstuurt die mij met geweld bedreigt. Ik heb begrepen dat ik het met de genoemde heren eens moest zijn, omdat ze anders gebruik van geweld tegen mij goedkeuren.Theoloog schreef:Zou je zo goed willen zijn aan te wijzen waar Siger, Socratoteles of ikzelf geweld tegen jou hebben gepropageerd omdat jij het niet met ons eens bent? Of omdat jij van mening bent dat je geen belasting zou moeten hoeven te betalen?pcrs schreef:Dus het is niet onjuist dat de genoemde heren geweld tegen mij propageren als ik het niet met ze eens ben
Ik heb dat laatste trouwens hier al eerder uitgelegd. Je hebt verzuimd daar op te reageren. Toch herhaal je nu dezelfde onwaarheid.
Ik heb nog steeds niet uitgelegd gekregen of dit toegestaan gedrag is op dit forum: Je kunt kennelijk een leuke vrijblijvende discussie voeren, maar als je vraagt:mag ik het met je oneens zijn, dan is het antwoord:'nee en dat ben ik bereid kracht bij te zetten.' De enige mogelijkheid die open wordt gelaten is vluchten. Dat wordt heel normaal gevonden.
Dit is een plek waar ik van de moderator VOORLOPIG mijn mening mag verkondigen, dat hij gelijk even als evangelie neerzet. Dit alles natuurlijk zolang ik accepteer dat mensen die het niet met me eens zijn het recht hebben met in de gevangenis te laten gooien.
Zitten er feitelijke onjuistheden in mijn redenering? Ik zou niet graag iets verkondigen wat niet waar is.