De belastingsdienst bestaat niet

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

siger schreef:Besef je dat je weer niet op de vraag, je vorige statement te illustreren, ingaat?
Sorry, ik dacht dat ik de vraag beantwoordde:
-Overheid is nodig voor algemeen nut
+KLM regelt ook dingen voor algemeen nut, maar initieert geen geweld (en is dus geen overheid)
-KLM gebruikt wel geweld als je hun regels overtreedt
+Dat is anders, want als je vrijwillig in hun vliegtuig stapt en de regels overtreedt waar je zelf door je vrijwillige toetreding mee akkoord ging, ben jij de eerste in een onvrijwillige aktie doet. Ze lieten je alleen maar toe in hun vliegtuig onder de voorwaarde dat je je aan hun regels zou houden.

Dit beantwoordt toch de vraag?

*** gebruikelijke vervolg van de propaganda ***

-Als je de staat als eigenaar van nederland ziet, is dat effectief hetzelfde als KLM die eigenaar is van hun vliegtuig. Als de regels van de NL staat je niet bevallen kun je oprotten net als bij de KLM.
+Verschil is dat KLM rechtmatige eigenaar is van hun vliegtuigen. Ze zijn niet geroofd of onder afpersing gekocht. Het was 1 en al vreedzaamheid. De NL staat heeft NL verkregen door verovering en bloedvergieten. Ze hebben net zo min recht op NL als de vlo recht heeft van de hond waar hij op zit. Rechtmatig eigendom komt voor uit vrijwillige ruil met een bestaande eigenaar, of het in productie nemen van ongebruikt land met je arbeid.
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

siger schreef: Groepsaanduidingen zijn heel handig.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Concepten zijn vaak heel handig, zolang je maar doorhebt dat ze niet in de realiteit bestaan, maar onnuttig zijn ze niet. Moraal is ook zo'n concept, heel krachtig goedje, maar juist omdat het niet in de realiteit bestaat, ligt het open voor manipulatie. Daarom is enig houvast aan de wetenschappelijke methode geen overbodige luxe.
siger

Bericht door siger »

pcrs schreef:
siger schreef:Besef je dat je weer niet op de vraag, je vorige statement te illustreren, ingaat?
Dus je lapt 2 van je eigen proposities aan je laars:
1. "De KLM heeft geen dwang en geweld nodig" wordt nu "als je vrijwillig in hun vliegtuig stapt en de regels overtreedt heb je het zelf gezocht".
2. "initiatie van geweld is verboden" wordt nu "regels overtreden leidt tot rechtmatige initiatie van geweld"
siger

Bericht door siger »

pcrs schreef: Concepten zijn vaak heel handig.
Maar daarnet mochten/konden we geen groepen (die jij concepten noemt) benutten in ons taalgebruik, is het niet?

Je schreef: "Je kunt niet zeggen:de groep hing de vlag uit, de groep kwam naast me zitten, de groep at een broodje gezond. "
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

siger schreef:
pcrs schreef:
Dus je lapt 2 van je eigen proposities aan je laars:
1. "De KLM heeft geen dwang en geweld nodig" wordt nu "als je vrijwillig in hun vliegtuig stapt en de regels overtreedt heb je het zelf gezocht".

Ale je iemand zijn eigendom betreedt en die vraagt daar 3 euro voor en je betreedt zijn eigendom en geeft hem geen 3 euro, initieer jij de onvrijwillige aktie. Zo ook bij de KLM. Duidelijk?

2. "initiatie van geweld is verboden" wordt nu "regels overtreden leidt tot rechtmatige initiatie van geweld"
nee initiatie van geweld blijft verboden. Je moet echter wel goed opletten wie het geweld initieert. Het overtreden van regels die je vrijwillig bent aangegaan en waar de tegenpartij op vertrouwd heeft (als jij mij dit geeft, geef ik jou dat), maakt de aktie onvrijwillig en is daarmee een daad van geweld.
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

siger schreef:
pcrs schreef: Concepten zijn vaak heel handig.
Maar daarnet mochten/konden we geen groepen (die jij concepten noemt) benutten in ons taalgebruik, is het niet?

Je schreef: "Je kunt niet zeggen:de groep hing de vlag uit, de groep kwam naast me zitten, de groep at een broodje gezond. "
Concepten zijn zeker handig om te gebruiken: bijv. "de initiatie van geweld is immoreel", maar als het over handelen gaat, wordt het wel moeilijk. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat concepten niet kunnen handelen. bijv. 'De groep loog', of 'de groep vermoordde Joes Kloppenburg' Ook het strafrecht loopt hier tegen een probleem aan. Alleen individuen kunnen strafbaar zijn, omdat alleen individueen kunnen handelen.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:@Socratoteles
Pleit je ervoor dat mensen contact blijven houden met mensen die ze mishandeld hebben/mishandelen?
Met geloof heeft het allemaal niets te maken, het zijn gewoon stappen logica. Zoals we in een ander draadje een discussie hadden
pcrs: de staat is geweld
jij:nee het is een contract
pcrs:het is geen contract, want dat ga je vrijwillig aan
jij:je ouders gaan het vrijwillig voor je aan
pcrs:Als dat bindend zou zijn, betekent dat je voorouders je als slaaf kunnen binden

en nu ga je verder met persoonlijke aanvallen. jammer, jammer, jammer
Het lijkt erop dat pcrs ook al helemaal is gebrainwashed :D
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

Theoloog schreef:Het lijkt erop dat pcrs ook al helemaal is gebrainwashed :D
ai ai ai theoloog, daar stonden weer weinig argumenten tussen, maar ja, what's in a name?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:
Theoloog schreef:Het lijkt erop dat pcrs ook al helemaal is gebrainwashed :D
ai ai ai theoloog, daar stonden weer weinig argumenten tussen, maar ja, what's in a name?
Het heeft geen zin te argumenteren tegen iemand die is gehersenspoeld.

Socratoteles toont aan dat Stefan Molyneux mensen wijsmaakt dat hun ouders hun mishandeld hebben en dat hij ze manipuleert om het contact met ze op te geven (en van de site bant als ze hardnekkig blijven volhouden dat ze niet mishandeld zijn). Jij reageert daarop met:
pcrs schreef:pleit je ervoor dat mensen contact blijven houden met mensen die ze mishandeld hebben/mishandelen?
Sorry, maar dan zijn we dus gewoon uitgepraat.
pcrs schreef:Nou vooruit, omdat je zo aandringt, maar ook deze uitwisseling zal weer niets uithalen, ja zult gewoon op zoek gaan naar nieuwe munitie.
De KLM heeft inderdaad regels, waar je je aan moet houden, maar die regels gelden in hun vliegtuigen en als je daar instapt ga je vrijwillig akkoord met die regels. Er wordt dus niemand gedwongen en er worden wel diensten aangeboden voor het algemeen nut. De KLM heeft haar vliegtuigen niet gestolen en sluit niemand in de gevangenis op die een concurrerende vliegmaatschappij wil oprichten.
Het is hetzelfde als met een baan, je komt overeen met je werkgever dat als jij zoveel van dit en dat werk doet, je zo en zo veel betaald krijgt. Als daar vrijwillig mee akkoord gegaan wordt, moeten beide partijen zich aan de regels houden. Dan moet je inderdaad luisteren naar je baas en doen wat hij zegt, maar alleen omdat je zelf akkoord gegaan bent en het salaris wilt hebben. Zodra je daarvan afziet, vervallen de wederzijdse verplichtingen weer.
Wat een onzin. Ik wil reizen. Ik boek een reis bij de klm en kom er ineens achter dat ze niet willen dat mijn vriendin me tijdens de vlucht oraal bevredigd. Andere passagiers storen zich daaraan. Ik wordt met geweld verwijderd. Wat blijkt nu: elke vliegmaatschappij heeft die clausule. Ik kwaad. Dit kost me uren. Dus ik pak de trein. Binnen een half uur staat er een boze conducteur te dreigen met geweld dat ik me aan hun regels heb te houden.

Zul je zeggen: pak dan de auto. Okee, doe ik. In Duitsland wordt ik van de weg gehaald door twee agenten die me meedelen dat ik met niet mag laten bevredigen in de auto omdat dit mijn concentratie op het verkeer belemmert en ik anderen in gevaar breng. Ik blaf ze toe dat het mijn auto is en dat ik er doe wat ik wil. Zij blaffen mij toe dat de wegen zijn aangelegd door de Duitse overheid op kosten van de Duitse autorijder en dat ik gekke fratsen maar anders uithaal.

Moraal van dit verhaal: ik heb gewoon geen keuze, me te voegen naar de regels van anderen, of die nu van de overheid of van commerciele bedrijven komen, als ik me tenminste wil verplaatsen.

Zul je zeggen: ja, nou je kunt er ook voor kiezen thuis te blijven.

Klopt: en als de Nederlandse overheid je niet bevalt kun je op je achttiende je koffers pakken en naar de Amazone verhuizen. We hebben je kraam- en ziekenzorg betaald, we hebben je scholing betaald, je ouders hebben tot je achttiende zorgplicht dus je hebt nooit wat zelf hoeven kopen en als het je niet bevalt hoe wij hier de boel hebben geregeld dan ben je nog voordat je ook maar een vinger betaalde arbeid hebt verricht vrij om het contract in het gezicht van de samenleving te smijten.

Maar dat doe je niet. Lafbek.
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

Theoloog schreef:Het heeft geen zin te argumenteren tegen iemand die is gehersenspoeld.

Socratoteles toont aan dat Stefan Molyneux mensen wijsmaakt dat hun ouders hun mishandeld hebben en dat hij ze manipuleert om het contact met ze op te geven (en van de site bant als ze hardnekkig blijven volhouden dat ze niet mishandeld zijn). Jij reageert daarop met:
Misschien omdat ik gisteren nog iemand sprak van freedomainradio wiens moeder naar hem stak met een mes en die daar nu nog steeds angstdromen over heeft.

Als iemand wat negatieve dingen googled over Stefan Molyneux, komt hij vanzelf bij Limi en Donny terecht. Dan kan je wat copy en pasten, zonder ergens iets van te begrijpen en dan voel ik me ook niet zo geroepen om daar allemaal serieus op in te gaan. Socratotalass begint met persoonlijke aanvallen omdat hij doodloopt met logische redeneringen. Ik moet me er nog even op bezinnen of ik daar wel in mee ga.

Over je vervoersproblemen:
Het kan zijn dat wat jij wilt (vervoerd worden terwijl je oraal wordt bevredigd), door geen enkele vervoerder wordt geaccepteerd. Ik beweer dan ook dat alle relaties waar beide partijen vrijwillig akkoord gaan ok zijn. Als de KLM niet akkoord gaat is dat niet ok in hun vliegtuig, zij zijn de rechtmatige eigenaar van het vliegtuig. Het zelfde met de trein.
Ik kan ook wel willen dat mij een loterij lot wordt aangeboden dat altijd wint. Als er echter niemand is dat me dat aan wil bieden, houdt het op. Ik snap niet wat daar de tegenstrijdigheid aan is.
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef: Klopt: en als de Nederlandse overheid je niet bevalt kun je op je achttiende je koffers pakken en naar de Amazone verhuizen. We hebben je kraam- en ziekenzorg betaald, we hebben je scholing betaald, je ouders hebben tot je achttiende zorgplicht dus je hebt nooit wat zelf hoeven kopen en als het je niet bevalt hoe wij hier de boel hebben geregeld dan ben je nog voordat je ook maar een vinger betaalde arbeid hebt verricht vrij om het contract in het gezicht van de samenleving te smijten.

Maar dat doe je niet. Lafbek.
Amen, amen.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:Het kan zijn dat wat jij wilt (vervoerd worden terwijl je oraal wordt bevredigd), door geen enkele vervoerder wordt geaccepteerd. Ik beweer dan ook dat alle relaties waar beide partijen vrijwillig akkoord gaan ok zijn. Als de KLM niet akkoord gaat is dat niet ok in hun vliegtuig, zij zijn de rechtmatige eigenaar van het vliegtuig. Het zelfde met de trein.
Ik kan ook wel willen dat mij een loterij lot wordt aangeboden dat altijd wint. Als er echter niemand is dat me dat aan wil bieden, houdt het op. Ik snap niet wat daar de tegenstrijdigheid aan is.
Ik snap niet op grond waarvan je het verschil maakt tussen de ruimte op een vliegtuig waar de vliegtuigmaatschappij de eigenaar van is en dus de regels stelt, en de ruimte van een land, waar wij allemaal de eigenaar van zijn en waar wij allen via de overheid de regels van stellen.

Stel, we krijgen straks interplanetaire reizen. Jouw ouders gaan mee om mars te zien koloniseren. De eigenaar van het sterrenschip is een private vervoerder. De reis duurt een aantal jaar en jij wordt aan boord geboren. Dan ben je toch ook gebonden aan regels van een contract waar je zelf niet voor kiest?

Wat is het verschil met Nederland. Als de regels je niet bevallen kun je een andere aanbieder zoeken, en verhuizen naar een land waar de regels je meer bevallen, toch? Het schijnt dat in Ierland de belastingen een stuk voordeliger zijn. Ja, als jij reden ziet om te blijven vliegen met de firma Nederland B.V. omdat de stoel waarin je zit nu eenmaal zo vertrouwd is, prima, maar dat is dan toch jouw keus? Je wordt niet gedwongen hier te blijven. Er is geen Berlijnse muur die je tegenhoudt.

Integendeel. Ik zou graag zien dat je vertrekt, en dan bij voorkeur naar een gebied met mensen die geen overheid hebben. Een indianenstam in Brazilie bijvoorbeeld. En dan lachen, want dan blijkt dat ze toch een chief hebben en dat ze willen dat jij eten afstaat 'voor de groep' of voor offers die jij ridicuul vindt, en nog meer lachen als er een private onderneming met wat huurlingen komt om jullie weg te jagen omdat ze de bomen in het gebied gaan kappen (en dan niet jankend naar de overheid lopen om via het gerecht met geweld gedaan te krijgen dat die onderneming opkrast, hoor. Je moet wel consistent blijven natuurlijk).
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

pcrs: wil je mensen gewoon bij de nickname noemen en geen varianten hierop bedenken. Dat wordt op dit forum zeer weinig gewaardeerd!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
siger

Bericht door siger »

pcrs schreef:Ik neem aan dat je het met me eens bent dat concepten niet kunnen handelen. bijv. 'De groep loog', of 'de groep vermoordde Joes Kloppenburg'
Waar blijf je het halen? En hoe noem je zulke uitspraken? Filosofie? Logica? Kan je de antwoorden niet onthouden?

Het leger marcheert. Het bos brandt. De familie loog over de erfenis. De siamees danst een rondje. De voetbalploeg behaalt de zege....

Sommige handelingen kunnen alléén maar door een groep!

De beatles zijn gesplit. De zwerm verspreidde zich. Het publiek stroomde toe. De groep lynchte de verkeerde...

.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:Ik neem aan dat je het met me eens bent dat concepten niet kunnen handelen. bijv. 'De groep loog', of 'de groep vermoordde Joes Kloppenburg'
De een geeft een trap en een ander geeft een trap en op zeker moment was hij dood. De hele groep gaat vrijuit want een trap is nog geen moord.

Ooit gehoord van de uitdrukking 'De som is meer dan het geheel der delen'?

Volgens jouw logica bestaat een hek niet. Want een hek is een aantal individuele plankjes.
Plaats reactie