Programmatuur onder Linux

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Achnaton schreef: Het afspelen van .flv files (zo heet die extensie) is standaard bij vlc-player, dus zou je juist interesse hebben om die files af te spelen is dat een aanrader.
Het probleem was dat VLC hier crashte tijdens het spoelen van een flv.
Zal de nieuwe eens proberen, maar die crashte hier tijdens het afspelen van een DVD (win) dus ben weer terug bij de oude versie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Blueflame schreef:IK had er [edit: SMPlayer] nog nooit van gehoord. Zag er gelikt uit, en heb hem dan maar meteen geïnstalleerd. Works like a charm !
I was very charmed, kreeg de tip van een vriend, SMPlayer beviel zo goed dat ik 'm ook onder win ben gaan gebruiken.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Blueflame schreef:( maandelijkse download-limiet nog steeds van toepassing in België )
Is Dommel iets voor je?
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Fenomeen schreef:
Blueflame schreef:( maandelijkse download-limiet nog steeds van toepassing in België )
Is Dommel iets voor je?
Bedankt voor het voorstel. Ik ben het eens gaan bekijken en even leek een 'cityconnect plus' wel wat, tot ik stuitte op
actieve belgacom telefoonlijn (enkel pstn/analoog), indien u expliciet verkiest geen actieve belgacom telefoonlijn (enkel pstn/analoog) te nemen of te behouden, kan deze aansluiting besteld worden mits een extra maandelijkse kost van 13,31 euro.
Ik heb geen vaste lijn en dit zou het duurder maken dan mijn huidige provider. Er zijn nog wat argumenten om bij de huidige provider te blijven ~ zijn persoonlijk, ik bedoel: wil/kan ik hier niet allemaal gaan uitleggen.

Belangrijk argument ook is dat ik moet toegeven ~ sorry dat ik jouw dat niet meldde ~dat sinds de download verdubbeld is naar 20 GB/maand ik zelden nog over de 100% ga. Enkel in de maand dat OpenSuse een nieuwe release uitbrengt bijvoorbeeld, moet ik een beetje opletten en de buurman inlichten hoe de zaken er voor staan. Maar eigenlijk nog los daarvan vind ik het lokaal ter beschikking hebben van een eventueel youtube( of andere)-filmpje wel handig.

Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Fenomeen schreef:
Achnaton schreef: Het afspelen van .flv files (zo heet die extensie) is standaard bij vlc-player, dus zou je juist interesse hebben om die files af te spelen is dat een aanrader.
Het probleem was dat VLC hier crashte tijdens het spoelen van een flv.
Zal de nieuwe eens proberen, maar die crashte hier tijdens het afspelen van een DVD (win) dus ben weer terug bij de oude versie.
Ik zit hier een beetje met een gelijkaardig probleem. Vlc-player wil het hier absoluut niet doen ( ttz: mpeg,wmv,avi is geen probleem. Ik heb het hier specifiek over .flv ). Ik snap niet goed waarom, maar het werkt dus niet. Maar, Achnaton, het afspelen van files uit de cash gerecupereerd, is dus geen probleem. Dat werkte met mplayer zonder problemen. Als ik een oplossing heb, gelijk dewelke, dan is er voor mij geen echt probleem. Wel eigenaardigheden die ik niet goed kan verklaren. Ik heb hier een directory met enkele uit de cache recupereerde files, maar die files hebben geen extensie. Dat vind ik dus wel zeer vreemd.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Achnaton schreef: Filmpjes van youtube kun je eenvoudig downloaden met een plugin voor mozilla (firefox,iceweasel enz) deze heet Downloadhelper, stuk makkelijker dan steeds je cache leegplukken.
Die plugin heb ik even geïnstalleerd en doet het goed.
Wel een opmerking. Stel dat je net een filmpje hebt bekeken en je wilt het opslaan, dan wordt het opnieuw gedownload. Dat is zowel een bandbreedte-kost als tijdverlies. Wat mij betreft voor verbetering vatbaar.
Wel heeft de download nu een extensie ( flv ), maar nog steeds kan vlc er niet mee overweg. Dit zou kunnen te wijten zijn aan het feit dat Suse vlc-player precies niet meer ondersteunt. Dit zou ik ( als ik tijd heb ) eens kunnen onderzoeken.

Uiteraard verder wel bedankt voor de tips.

Mvg.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Blueflame schreef: Ik heb geen vaste lijn en dit zou het duurder maken dan mijn huidige provider.
Het hangt erg van iemands situatie af; het wel of niet hebben van een vaste lijn bv, Dommel gaat flink schelen als mensen veel naar vast bellen en veel naar het buitenland.
Het 'genereuze' gebaar van Telenet was me niet ontgaan... ;)
Wel een opmerking. Stel dat je net een filmpje hebt bekeken en je wilt het opslaan, dan wordt het opnieuw gedownload. Dat is zowel een bandbreedte-kost als tijdverlies. Wat mij betreft voor verbetering vatbaar.
Vreemd genoeg haalden de oudere versies het wel uit de cache.
Plaats reactie