Hij verschilt in deze niets met onze oude bekende Antoon.
Ouweneel laat echter oude bekende Antoon, ver achter zich wat betreft het "blijvend imponeren "van zijn potentieel gewillige publiek en vooral is hij een meester in het bijzonder lafhartig ontvluchten van gesprekken met mensen die hij tracht te demoniseren (= voorstelt als o.a. het "domme " , het "kwade " en het "immorele " )zodat hij o.a. allerlei ( geleende ) leugens ( over doodsbed-verhaaltjes en zo )die hij niet wil opgeven of terugnemen , kan laten staan in zijn "werken " ....Zoals ook door Devious duidelijk is ondervonden ...toch ?
het lijkt me nu wel helemaal duidelijk dat Ouweneel niet op dit forum komt kijken
Misschien een vet ereloon voorstellen ?
Maar of je hem nu uitscheld of het poeslief vraagt , of uitdaagt ... hij komt niet ...denk ik
Hij durft gewoonweg niet ...( komt hij toch dan heb ik alleen maar ongelijk ....

)
Trouwens
Wat zou deze "eminence grise " nog op een forum moeten komen doen ?
Hij is nergens iets schuldig
Hij wil alleen nog maar respect en orakelen , waarvoor hij automatisch bewondering en dank verwacht die het loon is van ZIJN autoriteit en zelfingenomen zeker weten en vooral het automatische respect voor de "religieuze "denkers en intellectuelen en zijn levenslange studie -oeuvre ..... in de kringen van zijn aanhang natuurlijk .....en daar komt hij dan overal ook mee weg ....
...ook bij jullie , natuurlijk .....blijkbaar is Ouweneel nog altijd een soort bewonderingswaardige post modernistische heilige koe
Wat zijn echter zijn werkelijke verdiensten ?
Graag had ik terzake kundige mensen de samenvattende balans zien opmaken
(Devious en Rereformed zijn daar al goed aan begonnen ) zodat we een gepast" in memoriam "klaar hebben in geval van nood

.....
Waar situeerde zich de " grote " invloed van deze Ouweneel nu echt ?
Heeft hij de Nederlanders van jullie generatie vroeger aan het denken gezet of slechts grondig en langdurig gehersenspoeld in opdracht van zijn ijverzuchtige en opgelepeld hersenspinsel en hersenschimels ?
Wel veel plezier gewenst met het uitnodigen of verder aandacht schenken aan deze plaatselijk beroemde guru der Nederlandse Christenheid en het hersenrot ...en vooral hoedt U voor onbezonnen vadermoord op deze wegzakkende bijgelovige kwezel ( eentje die zichzelfwaarschijnlijk een schitterend licht van de wetenschap en het geloof waant ?ik zou het niet weten ) Superstitie blijft altijd superstitie hoe geleerd ook gebracht ...oftewel deze(wijlen ) Jerry Fallwell van Nederland ,
Tsjonge ...dat hij zich reppe om een goed antwoord te verzinnen ,vooraleer hij vanzelf voor eeuwig zwijgt ...volgens mij haalt hij nergens nog 100 bladzijden , zelfs niet in een babbelbox
Ik hoop trouwens dat deze toekomstige Dodo en "Parel van de Nederlandse Wetenschap " dit allemaal leest en hier durft te komen antwoorden , ik hoop voor hem dat hij dat soort eergevoel nog kan opbrengen ....
.
Bovendien oudere mensen zoals ik , hebben nu eenmaal geen tijd meer om nog een blad voor de mond te nemen ( ad hominems incluis : omdat de aangehaalde ongelooflijk partijdige uitspraken van deze doortrapte kwezel en schetenwapper , de menswaardigheid van ongelovigen ontkennen en me ook persoonlijk beledigen ) .....Ouweneel zal misschien nu nog minder tijd hebben ...."Hij heeft zijnen tijd gehad " zoals ze hier zeggen ... en dat in alle betekenissen ....
P.S.
Natuurlijk nooit opgeven om die van ouds schitterende halve zool , blijvend voor de voeten te lopen ...
Verder ontkrachten van die mafketel en de geproduceerde zooi , is noodzakelijk ....
Hij verdient het dubbel en dik en met interesten
je helpt er misschien enkele van zijn "gekortwiekte " leerlingen mee opnieuw te leren uitvliegen ....