Ouweneel

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Ouweneel

Bericht door Erik »

Rereformed schreef:
wahlers schreef:Voor dit soort arrogante klootzakken heb ik geen enkel respect en hoef ik ook geen respect te hebben!
Nou, het lijkt me nu wel helemaal duidelijk dat Ouweneel niet op dit forum komt kijken voor een gesprek en daarin kan ik hem geen ongelijk geven.
Je was me voor.
Hier ben ik het hartgrondig mee eens!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Rereformed schreef:
wahlers schreef:Voor dit soort arrogante klootzakken heb ik geen enkel respect en hoef ik ook geen respect te hebben!
Nou, het lijkt me nu wel helemaal duidelijk dat Ouweneel niet op dit forum komt kijken voor een gesprek en daarin kan ik hem geen ongelijk geven.
Ja, maar wie is hier schuldig aan?

Ouweneel die mij a priori slechts en uitsluitend op basis van mijn levensovertuiging bestempeld als een individu die:
  1. Geen naasteliefde kent of heeft.
  2. Niet rationeel is.
  3. amoralistisch is.
  4. geen echte menselijke persoonlijkheid heeft, is of erkent.
  5. nihilistisch is.
Waarom zou ik zo'n persoon een podium van misplaatste en onverdiende aandacht moeten geven?

Ik ga volledig mee met de instelling van Richard Dawkins die principieel nooit met dit soort dwazen praat.

Ik, daarentegen, ben best bereid om nog wel met Ouweneel te praten mits hij dit soort vunzige op niets gebaseerde beweringen achterwege laat!

Zo ook ben ik -- als één van de weinigen! -- best nog wel bereid om met het forumlid 'ruuddo' te praten.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Het gaat om het taalgebruik. Dat je het niet netjes vind wat Ouweneel heeft gezegd, dat kun je ook op een iets betamelijker wijze doen.
In het hypothetische geval dat Ouweneel op dit forum zou deelnemen aan de discussies, zou het namelijk niet getolereerd worden. (je reageerde overigens precies als een atheïst waar hij in zijn boek anekdotisch over verhaalt. Je zou hem in zijn waan bevestigen, als hij het zou lezen)

@ all. Het lijkt me nu gepast om weer on-topic te gaan.
Laatst gewijzigd door Devious op 05 aug 2008 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Whalers schreef:Ja, maar wie is hier schuldig aan?
In eerste instantie jij die zichzelf tot zijn niveau verlaagt!

Je oogst meer respect als je juist op een toon had gereageerd die direct ALLE waanzin die Ouweneel over atheïsten schrijft weerlegd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

wahlers schreef:
Rereformed schreef:
Ja, maar wie is hier schuldig aan?
Jij, omdat je schuttingtaal gebruikt.
Ouweneel die mij a priori slechts en uitsluitend op basis van mijn levensovertuiging bestempeld als een individu die:
  1. Geen naasteliefde kent of heeft.
  2. Niet rationeel is.
  3. amoralistisch is.
  4. geen echte menselijke persoonlijkheid heeft, is of erkent.
  5. nihilistisch is.
Dat klinkt al een stuk meer als een argumentering.
Waarom zou ik zo'n persoon een podium van misplaatste en onverdiende aandacht moeten geven?
O, dat laatste is volledig gerechtvaardigd. Doe je dát, dan heeft het inderdaad veel meer effect.
Ik ga volledig mee met de instelling van Richard Dawkins die principieel nooit met dit soort dwazen praat.
Nee, Richard Dawkins heeft een veel indrukwekkender manier van optreden. Hij gebruikt nooit schuttingtaal. Nooit. Nooit. Nooit. Hij zet dwazen op zijn nummer met een glimlach en een hele scherpe opmerking.
Ik, daarentegen, ben best bereid om nog wel met Ouweneel te praten mits hij dit soort vunzige op niets gebaseerde beweringen achterwege laat!
Hoe kun je zo naief zijn en in je hoofd hebben dat Ouweneel nog een woord met jou zou willen praten?
Zo ook ben ik -- als één van de weinigen! -- best nog wel bereid om met het forumlid 'ruuddo' te praten.
Geweldig hoor, wat zijn we toch uitstekend op dit forum.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Devious schreef: (je reageerde overigens precies als een atheïst waar hij in zijn boek anekdotisch over verhaalt. Je zou hem in zijn waan bevestigen, als hij het zou lezen).
Pardon, Wahlers bevestigt zijn punt. Het is geen waan meer. En graag het tweede deel van die posting van Wahlers weghalen. Zulke grove taal hoort niet op dit forum.
Born OK the first time
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Erik schreef:
Whalers schreef:Ja, maar wie is hier schuldig aan?
In eerste instantie jij die zichzelf tot zijn niveau verlaagt!

Je oogst meer respect als je juist op een toon had gereageerd die direct ALLE waanzin die Ouweneel over atheïsten schrijft weerlegd.
Ik zou mij tot zijn niveau verlagen?
Hieruit meen ik op te maken dat jij zijn niveau dus laag vindt!

Maar ik verlaag me niet tot zijn niveau, ik ben razend!
Ik ben razend dat Ouweneel de volgende generatie opleid voor een retro naar die goede ouwe middeleeuwen en daarvoor nog wordt beloond ook! Zie:
http://www.medema.nl/?item=toonobject&g ... ws&id=2461

Schandalig!

Het enige wat dit verdiend is mijn disrespekt!
Ik ben hier inderdaad zeer hard in.

En de ervaring van Devious (zie voorgaande postings) met Ouweneel bewijzen dat hij inderdaad arrogant is en dat het inderdaad (nagenoeg) onmogelijk is om een echte discussie te houden met deze man.
Ik zei nagenoeg, tussen aanhalingstekens, omdat je als rechtgeaarde volger van de wetenschap nooit mag uit sluiten dat deze dogmaticus ooit weleens een echte eerlijke discussie kan voeren die geleid wordt door de rede en ratio en toegeeft dat je er wel eens naast kunt zitten en erkent dat we niet alles weten.

Tot die tijd verspil ik mijn tijd niet aan dit soort heerschappen en wacht ik met smart totdat deze heren aan de poort van de Hemel geroepen worden zodat ze hun gevaarlijke onzin niet meer kunnen verkopen aan jonge naïeve en kneedbare burgers die voor de rest van hun leven verziekt worden door dit soort notoir arrogante onzin.
Door personen zoals hem kost het ontzettend veel tijd voordat je deze kul weer uit het hoofd verwijderd hebt van slachtoffers zoals (mogelijk) 'ruuddo'.

Ik hoop dat niemand mere de illusie heeft dat ik (op dit moment!) ook maar overweeg om met dit heerschap te gaan praten.
Maar wie weet. Misschien krijgt hij nog berouw op zijn sterfbed en bekeerd hij zich tot de ratio en rede net voordat hij zijn laatste adem uit blaast.

MvG, Wim Ahlers.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Wahlers, ik heb wel even het scheldproza uit je bericht verwijderd.

@ Iedereen. Nu zou ik graag zien dat de discussie weer inhoudelijk over Ouweneel gaat, en niet over het bericht van Wahlers op de vorige pagina.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

p.s. Het zal inmiddels duidelijk zijn waar mijn 'gevoelige snaar' ligt.
Ik ben, op z'n zachts gezegd, niet zo gecharmeerd van deze zelfingenomen creationistische betweters die vele jonge levens verzieken met hun zelfingenomen creationistische betweterigheid.

Mijn excuses voor mijn eerder taalgebruik maar ik zal - en kan ook niet - ontkennen dat het wel mijn gemoedstoestand weergeeft.

Iedereen heeft zo zijn zwakheden. Dit is één van de mijne.

MvG, Wim Ahlers.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Inhoudelijk dan:
Waar leid een discussie met Ouweneel toe?
Hij beschouwd zichzelf toch altijd als morele overwinnaar en vind het beneden zijn waardigheid om zijn publicaties te rectificeren als hij daarop gewezen wordt (zie Devious).
Hij verschilt in deze niets met onze oude bekende Antoon.

Heeft iemand nog suggesties over een te bereiken effect/doel bij een (voorlopig hypothetische) discussie met Ouweneel?

Overigens was mijn scheldkanonade, die ook nog algemeen gericht was, (ik sprak over 'dit soort', meervoud dus) uitermate mild ten opzichte van de impliciete scheldkanonade die de heer Ouweneel uit tegen het 'soort' atheïsten. Ik voelde me wel degelijk aangesproken.
Ik begreep hem namelijk heel goed!

MvG, Wim Ahlers.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

wahlers schreef: Heeft iemand nog suggesties over een te bereiken effect/doel bij een (voorlopig hypothetische) discussie met Ouweneel?
Over eventueel te bereiken effecten en doelen spreek ik liever niet van tevoren. Voor mijzelf is er het doel/effect dat ik kan genieten van een discussie met een intelligente tegenstander. Als die persoon iets van mij heeft geleerd, dan is dat prachtig, en andersom ook. En indien het tegenovergestelde het geval is, en één van beide partijen koppig vast blijft houden aan duidelijk ontkrachte nonsense, dan zou het nog een bijzonder vermakelijk schouwspel kunnen zijn voor de toeschouwers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

wahlers schreef:p.s. Het zal inmiddels duidelijk zijn waar mijn 'gevoelige snaar' ligt.
Ik ben, op z'n zachts gezegd, niet zo gecharmeerd van deze zelfingenomen creationistische betweters die vele jonge levens verzieken met hun zelfingenomen creationistische betweterigheid.
Ja, maar ik ben er zo één die zijn geestelijke opvoeding in zijn jonge jaren van Ouweneel kreeg. Kun je je indenken dat die snaar daarom bij mij minstens even gevoelig is? Ik heb er zelfs een heel boek over geschreven. Maar ik weet ook drommels goed dat schelden het tegenovergestelde effect heeft van wat je wilt. Ik wil een geestelijke oorlog winnen. Ik wil hem met het woord de baas zijn en een grotere oogst binnenhalen dan hij met z'n 128 boeken en 1000 lezingen.
Mijn excuses voor mijn eerder taalgebruik maar ik zal - en kan ook niet - ontkennen dat het wel mijn gemoedstoestand weergeeft.

Iedereen heeft zo zijn zwakheden. Dit is één van de mijne.

MvG, Wim Ahlers.
OK, let's forget about it, ik weet het, en ik heb ook zo mijn zwakheden.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Devious schreef:
wahlers schreef: Heeft iemand nog suggesties over een te bereiken effect/doel bij een (voorlopig hypothetische) discussie met Ouweneel?
Over eventueel te bereiken effecten en doelen spreek ik liever niet van tevoren. Voor mijzelf is er het doel/effect dat ik kan genieten van een discussie met een intelligente tegenstander. Als die persoon iets van mij heeft geleerd, dan is dat prachtig, en andersom ook. En indien het tegenovergestelde het geval is, en één van beide partijen koppig vast blijft houden aan duidelijk ontkrachte nonsense, dan zou het nog een bijzonder vermakelijk schouwspel kunnen zijn voor de toeschouwers.
Ik denk ook dat de hele zaak Ouweneel niet om Ouweneel draait, maar een schouwspel is voor de toeschouwers. Hij zal wel ongeneeslijk zijn, maar vele anderen die de argumentering van vrijdenkers naast die van Ouweneel kunnen leggen kunnen er hun conclusies uit trekken. Ouweneel -net als alle vrome fundamentalisten- is dus ahw een wapen in dienst van het ongeloof: hoe fundamentalistischer, des te betere reclame voor het ongeloof, indien dat soort dwaas denken op allerlei manieren door intelligente mensen ontmaskerd wordt. Je opsomming was erg goed:

Fundamentalistisch christelijk geloof

1. kent en heeft geen ware naastenliefde.

2. is niet rationeel.

3. heeft geen hoge etiek.

4. erkent geen echte menselijke persoonlijkheid.

5. is nihilistisch.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 05 aug 2008 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious schreef:
Het probleem is alleen dat personen zoals Gish, Morris en ook Ouweneel iedere discussie aangrijpen om met selectieve quote-mining als intellectuele winnaar uit de bus te komen.
Onverdiend en bezijden de waarheid natuurlijk, maar wel verleidelijk overtuigend voor de niet zo kritische lezer. En dit podium en deze voeding weiger ik ze te geven.

Zo zal het mij verbazen dat Ouweneel zijn literatuur gecorrigeerd heeft met de door jouw aagetoonde bewijsbare fouten.
Dit terwijl Miller zijn biologie boek wel gerectificeerd heeft door vergelijkbare maar andere illustraties dan Heackels omstreden illustraties te gebruiken om het valide biologische punt van ontogeny en phylogeny te illustreren.
In tegenstelling tot Ouweneel wordt Miller hier, tot vervelends toe, nog steeds door creationisten op aangesproken. De verhoudingen liggen dus een beetje scheef.

Ook ik heb grote behoefte om te onderwijzen waar ik kan.
Maar ik heb niet de illusie dat ik Ouweneel nog kan onderwijzen.
Ik vind een discussie met Ouweneel dan ook zinloos en richt mezelf dan ook liever op diens slachtoffers.
Of dit, of anders een rechtstreekse discussie met Ouweneel, nu een betere strategie is daar kunnen we, en zullen we waarschijnlijk, van mening over verschillen.

MvG, Wim Ahlers.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Hij verschilt in deze niets met onze oude bekende Antoon.
Ouweneel laat echter oude bekende Antoon, ver achter zich wat betreft het "blijvend imponeren "van zijn potentieel gewillige publiek en vooral is hij een meester in het bijzonder lafhartig ontvluchten van gesprekken met mensen die hij tracht te demoniseren (= voorstelt als o.a. het "domme " , het "kwade " en het "immorele " )zodat hij o.a. allerlei ( geleende ) leugens ( over doodsbed-verhaaltjes en zo )die hij niet wil opgeven of terugnemen , kan laten staan in zijn "werken " ....Zoals ook door Devious duidelijk is ondervonden ...toch ?

het lijkt me nu wel helemaal duidelijk dat Ouweneel niet op dit forum komt kijken
Misschien een vet ereloon voorstellen ? :idea:
Maar of je hem nu uitscheld of het poeslief vraagt , of uitdaagt ... hij komt niet ...denk ik
Hij durft gewoonweg niet ...( komt hij toch dan heb ik alleen maar ongelijk .... :D )

Trouwens
Wat zou deze "eminence grise " nog op een forum moeten komen doen ?
Hij is nergens iets schuldig
Hij wil alleen nog maar respect en orakelen , waarvoor hij automatisch bewondering en dank verwacht die het loon is van ZIJN autoriteit en zelfingenomen zeker weten en vooral het automatische respect voor de "religieuze "denkers en intellectuelen en zijn levenslange studie -oeuvre ..... in de kringen van zijn aanhang natuurlijk .....en daar komt hij dan overal ook mee weg ....
...ook bij jullie , natuurlijk .....blijkbaar is Ouweneel nog altijd een soort bewonderingswaardige post modernistische heilige koe
Wat zijn echter zijn werkelijke verdiensten ?
Graag had ik terzake kundige mensen de samenvattende balans zien opmaken
(Devious en Rereformed zijn daar al goed aan begonnen ) zodat we een gepast" in memoriam "klaar hebben in geval van nood :roll: .....

Waar situeerde zich de " grote " invloed van deze Ouweneel nu echt ?
Heeft hij de Nederlanders van jullie generatie vroeger aan het denken gezet of slechts grondig en langdurig gehersenspoeld in opdracht van zijn ijverzuchtige en opgelepeld hersenspinsel en hersenschimels ?

Wel veel plezier gewenst met het uitnodigen of verder aandacht schenken aan deze plaatselijk beroemde guru der Nederlandse Christenheid en het hersenrot ...en vooral hoedt U voor onbezonnen vadermoord op deze wegzakkende bijgelovige kwezel ( eentje die zichzelfwaarschijnlijk een schitterend licht van de wetenschap en het geloof waant ?ik zou het niet weten ) Superstitie blijft altijd superstitie hoe geleerd ook gebracht ...oftewel deze(wijlen ) Jerry Fallwell van Nederland ,

Tsjonge ...dat hij zich reppe om een goed antwoord te verzinnen ,vooraleer hij vanzelf voor eeuwig zwijgt ...volgens mij haalt hij nergens nog 100 bladzijden , zelfs niet in een babbelbox

Ik hoop trouwens dat deze toekomstige Dodo en "Parel van de Nederlandse Wetenschap " dit allemaal leest en hier durft te komen antwoorden , ik hoop voor hem dat hij dat soort eergevoel nog kan opbrengen ....
.
Bovendien oudere mensen zoals ik , hebben nu eenmaal geen tijd meer om nog een blad voor de mond te nemen ( ad hominems incluis : omdat de aangehaalde ongelooflijk partijdige uitspraken van deze doortrapte kwezel en schetenwapper , de menswaardigheid van ongelovigen ontkennen en me ook persoonlijk beledigen ) .....Ouweneel zal misschien nu nog minder tijd hebben ...."Hij heeft zijnen tijd gehad " zoals ze hier zeggen ... en dat in alle betekenissen ....

P.S.
Natuurlijk nooit opgeven om die van ouds schitterende halve zool , blijvend voor de voeten te lopen ...

Verder ontkrachten van die mafketel en de geproduceerde zooi , is noodzakelijk ....
Hij verdient het dubbel en dik en met interesten

je helpt er misschien enkele van zijn "gekortwiekte " leerlingen mee opnieuw te leren uitvliegen ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 aug 2008 00:29, 16 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plaats reactie