van wedergeboren christen tot............

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Een duidelijke kwestie van eigen interpretatie.
ja, dat zie ik nu ook wel in. Het stond er ook wat kinderlijker. Heb het boekje net nog even opgezocht, maar kan het niet vinden. Je kent ze vast wel, die langwerpige boekjes met die op kleuterscholen staan, met weinig tekst en veel plaatjes.

Maar toén voelde het heel anders. De combinatie dat ik geloofde, mijn gebed van die middag, mijn zoontje, die ineens dat boekje wilde lezen, en dan die tekst. Weet nog dat ik het later eens weer gelezen heb, en me afvroeg waarom me dat toen zo raakte. Zo blind kun je dus worden, als je geloofd. Je gaat ineens allerlei dingen aan elkaar koppelen die los van elkaar staan,en dingen zien,die er niet zijn.

Bedankt voor het quoten. Had het al gelezen, maar denk dat ik bijna het hele forum al gelezen heb!

Groiet Kristel
Harry-2008
Banned

Bericht door Harry-2008 »

Mijn hulp als Christen werd hier ingeroepen door forummer yaya!
Het is fijn dat vuurdoorn hier bevestiging zoekt voor twijfel en ongeloof; en die zal zij hier ook van harte van velen ontvangen!
Sorry, en ik wil niemand onderwaarderen, maar ik vind het een wat oppervlakkig verhaal; want bij geloof in God door de Here Jezus Christus komt toch effe wat meer diepgang kijken (ik bedoel o.a.: openbaring [kennis], volharding en godsvrucht, etc. 2 Petrus 1:5-9).

http://uitingsvrij.6.forumer.com/viewforum.php?f=9

H.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Hoi Henoch. :D Je hulp werd ingeroepen? :lol:
Harry-2008
Banned

Ja ja! Ik heb net gereageerd op jouw posting; je intrigreerd mij namelijk! Ook door gemeenschappelijke kennissen van de straat-evangelisatie. Ik meen :D dat jij ook wat hulp kan gebruiken! :wink:
Destinesia

Harry-2008 schreef:Ik meen :D dat jij ook wat hulp kan gebruiken! :wink:
Afbeelding
Harry-2008
Banned

Die moet ik effe missen! Zie het meer als een uitdaging; en niet als oordeel!

ps. Ik heb geen gebrek aan advertenties en reclames:

http://www.stichtingthevoice.nl

Afbeelding

En ik schaam mij het Evangelie niet!
Destinesia

Zo kan ie wel weer henoch. 8)
Destinesia

vuurdoorn schreef: Bedankt voor het quoten. Had het al gelezen, maar denk dat ik bijna het hele forum al gelezen heb!
Kijk dat is nog eens wijsheid. Eerst lezen, overdenken, begrijpen, en dan pas reageren.
Kun jij misschien aan Henoch uitleggen hoe dat voelt? :)
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

maar ik vind het een wat oppervlakkig verhaal;
Geloven als een kind!

Oppervlakkig misschien omdat ik het geschreven vanuit mijn gevoel, en niet met de bijbel er naast om allerlei teksten te citeren. Ben ik het type niet voor. Maar de kennis is er wel degelijk. Niet voor niets jarenlang regelmatig de Hervormde kerk bezocht, wekelijks de evangelische gemeenschap, bijbelstudie gedaan etc.

En volharding? Is 6 jaar twijfels hebben, en je toch vasthouden aan het geloof lang genoeg? Het werd voor mij geloven tegen beter weten in.

Ik heb op dit forum geen bevestiging gezocht voor mijn twijfels, maar vond hier de dingen terug, die ik allang zelf bedacht had, en waar ik in christelijke kringen een nietszeggend antwoord op kreeg.

groet Kristel
Harry-2008
Banned

Toch bevestiging dus! Try me again!
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Wat is er mis met bevestiging krijgen, na zelf nagedacht te hebben?

Beter dan domweg geloven, zonder zelf na te denken!
Destinesia

Harry-2008 schreef:Toch bevestiging dus! Try me again!
vuurdoorn schreef:waar ik in christelijke kringen een nietszeggend antwoord op kreeg.
Harry-2008
Banned

Dat vind ik een nogal boute beschuldiging!
Je zoekt en je denkt na, en je krijgt een ervaring met God bijv. door gebed en Bijbellezen; daar is niets doms aan.
Destinesia

Kristel had zich geen betere 'hulp' kunnen wensen.
Harry-2008
Banned

Precies!

Maar ken je mij XcsM? Ik heb je immers de foto's van het Binnenhof-evangelisatie toegestuurd!
Proef ik een terugtrekkende houding t.o.v. mij?

H.
Laatst gewijzigd door Harry-2008 op 25 jul 2008 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie