lostandfound over evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

lostandfound schreef:Zelf geloof ik niet dat macro-evolutie in het christendom past, omdat dat het creationisme tegenspreekt.
Dus als de werkelijkheid en jouw dogma elkaar tegenspreken, verwerp je de werkelijkheid en omhels je je dogma? Macro-evolutie is keihard BEWEZEN.

Dit is de crux van je betoog. Je wilt niets liever dan vasthouden aan je dogma's. Maar die dogma's zijn op niets gebaseerd. Je geloof berust op drijfzand.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Misschien moet je doen wat Kenneth Miller zegt en de bijbel niet zien als een wetenschappelijk boek, dat is het namelijk niet.

Overigens vermakelijk dat juist een katholiek de ID beweging een hak zet...
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Prodigy schreef:Misschien moet je doen wat Kenneth Miller zegt en de bijbel niet zien als een wetenschappelijk boek, dat is het namelijk niet.

Nee hoor, katholieke wetenschappers hebben bij mijn weten altijd deze zuiver protestantse pseudowetenschap veroordeeld.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

collegavanerik schreef:
Prodigy schreef:Misschien moet je doen wat Kenneth Miller zegt en de bijbel niet zien als een wetenschappelijk boek, dat is het namelijk niet.

Nee hoor, katholieke wetenschappers hebben bij mijn weten altijd deze zuiver protestantse pseudowetenschap veroordeeld.
Dat wil ik ook wel weer nuanceren, de paus heeft pas het evolutiemodel groen licht gegeven in de jaren ´90.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

De paus staat niet echt model voor de katholieke samenleving (vooral niet in Nederland). Ik heb niet het idee dat katholieken moeilijk doen over de evolutietheorie, maar dat het vooral protestanten zijn (incluis de afscheidingen zoals pinkster en evangelisch).
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

CXT schreef:De paus staat niet echt model voor de katholieke samenleving (vooral niet in Nederland). Ik heb niet het idee dat katholieken moeilijk doen over de evolutietheorie, maar dat het vooral protestanten zijn (incluis de afscheidingen zoals pinkster en evangelisch).
De paus wordt wel geacht richtingaanwijzer en verkondiger te zijn voor de ware leer. Als er vernieuwingen in het denken binnen de Katholieke kerk moeten gaan plaatsvinden, moet dat bij mijn weten door de Paus geaccoordeerd worden. Dat staat los van de geloofsbeleving onder Katholieken die in de regel minder bijbelvast is doordat ook de bijbelkennis meestal lager is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
collegavanerik
Superposter

Sararje schreef:
CXT schreef:De paus staat niet echt model voor de katholieke samenleving (vooral niet in Nederland). Ik heb niet het idee dat katholieken moeilijk doen over de evolutietheorie, maar dat het vooral protestanten zijn (incluis de afscheidingen zoals pinkster en evangelisch).
De paus wordt wel geacht richtingaanwijzer en verkondiger te zijn voor de ware leer. Als er vernieuwingen in het denken binnen de Katholieke kerk moeten gaan plaatsvinden, moet dat bij mijn weten door de Paus geaccoordeerd worden. Dat staat los van de geloofsbeleving onder Katholieken die in de regel minder bijbelvast is doordat ook de bijbelkennis meestal lager is.
Op mijn RK school kreeg ik gewoon les in de evolutietheorie, zonder enig voorbehoud. De meeste katholieken zijn niet zo gezagsgetrouw als de protestanten, in Nederland kwam in de jaren (19-)zestig de klad erin, daarvoor waren de Nederlandse katholieken het beste jongetje van de Klas van Pauselijke Gehoorzaamheid, kijk maar eens in Oudenbosch. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

collegavanerik schreef:daarvoor waren de Nederlandse katholieken het beste jongetje van de Klas van Pauselijke Gehoorzaamheid, kijk maar eens in Oudenbosch. :D
Waar doel je nu specifiek op?
collegavanerik
Superposter

Sararje schreef:
collegavanerik schreef:daarvoor waren de Nederlandse katholieken het beste jongetje van de Klas van Pauselijke Gehoorzaamheid, kijk maar eens in Oudenbosch. :D
Waar doel je nu specifiek op?
de basiliek van oudenbosch
Afbeelding

collegavanerik: Zeg Collegavanerik dit is wel erg off topic
Afbeelding Hebr 6:
lostandfound

Bericht door lostandfound »

The Prophet schreef:
lostandfound schreef:Zelf geloof ik niet dat macro-evolutie in het christendom past, omdat dat het creationisme tegenspreekt.
Dus als de werkelijkheid en jouw dogma elkaar tegenspreken, verwerp je de werkelijkheid en omhels je je dogma? Macro-evolutie is keihard BEWEZEN.

Dit is de crux van je betoog. Je wilt niets liever dan vasthouden aan je dogma's. Maar die dogma's zijn op niets gebaseerd. Je geloof berust op drijfzand.
Macro evolutie is nooit bewezen.
Ik heb zelfs eens gelezen over een dier dat zich evolueerde. Dat was bewezen door fossielen over de hele aarde.
Je had een paard 4 tenen, geevolueerd naar 5 tenen, geevolueerd naar 4, wederom naar 4 alleen iets anders, toen 3, daarna weer 3, daarna kwam de hoef.
Zodoende zij dat, kort gezegt, maar de paarden met de hoef... (laatste variant) kwamen ook al voor toen het paard nog 3 tenen had...
http://www.talkorigins.org/faqs/horses/ ... html#part2
hier tijdschema van de paarden
http://www.answersingenesis.org/creatio ... /horse.asp
dat van de fossielen, die in dezelfde laag izjn gevonden
Evolution: The Fossils Still Say No!, schrijft er ook over, ik heb zelf dit boek niet gelezen, maar dit word 1 van de bronnen genoenmt

Neohipparion en Pliohippus waren in dezelfde laag gevonden. scheelt bijna 8 miljoen jaar... groot getal, om je in te vergissen.
God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
Openbaringen 21:4

The world doesn't need less darkness, but more light
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Graag dit eerst even doorlezen: http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

lostandfound schreef:Macro evolutie is nooit bewezen.
Dat is een stelling zonder argumenten.
lostandfound schreef: Ik heb zelfs eens gelezen over een dier dat zich evolueerde. Dat was bewezen door fossielen over de hele aarde.
Je had een paard 4 tenen, geevolueerd naar 5 tenen, geevolueerd naar 4, wederom naar 4 alleen iets anders, toen 3, daarna weer 3, daarna kwam de hoef.
Zodoende zij dat, kort gezegt, maar de paarden met de hoef... (laatste variant) kwamen ook al voor toen het paard nog 3 tenen had...
"Ik heb zelfs eens gelezen" zou ik niet willen omschrijven als een betrouwbare bron.

Dieren evolueren niet. Diersoorten wel. En dit paardvoorbeeld zegt op zichzelf natuurlijk niets.
lostandfound schreef: Evolution: The Fossils Still Say No!, schrijft er ook over, ik heb zelf dit boek niet gelezen, maar dit word 1 van de bronnen genoenmt
En weer zo'n verpletterend bewijs met uitmuntende onderbouwing en uiterst accurate bronvermelding. Je hebt het verdorie zelf niet eens gelezen, hoe kun je er dan uberhaupt iets over zeggen?

Verdiep je eens in evolutie, in plaats van je er krampachtig tegenaf te zetten op basis van dubieuze bronnen en redeneringen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
collegavanerik
Superposter

lostandfound schreef: Zodoende zij dat, kort gezegt, maar de paarden met de hoef... (laatste variant) kwamen ook al voor toen het paard nog 3 tenen had...
Waarom is dat zo vreemd?
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... &start=285
Hier een bladzijde of 10 (kan ook best meer zijn) discussie over uitgestorven paarden door reformatische creachristenen en gewone mensen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

lostandfound schreef:[
Ik heb zelfs eens gelezen over een dier dat zich evolueerde. Dat was bewezen door fossielen over de hele aarde.
De stelling dat volgens jou macroevolutie nooit bewezen is, is dus de stelling accoord. Dan blijven we daarbij. Kan je me nogmaals uitleggen wat het verschil is tussen een soort en een hoofdras? Bovendien: Waarom zoiu ik nog onderzoek moeten doen naar een theorie als de door jou gewenste uitkomst al vastligt (namelijk dat het creationistische wereldbeeld de beste beschrijving vormt)? Een goede natuurwetenschappelijke theorie is zgn. falsificeerbaar. Is creationisme dat? Neen.
Daarnaast: een neohipparion leefde tussen de 16 en 5 miljoen jaar geleden en een pliohippus leefde ongeveer tussen de 12 en 6 miljoen jaar geleden. Ze leefden dus gelijktijdig. Je bewering dat ze in dezelfde laag gevonden zijn, klopt wel, alleen niet dat ze ook op verschillende momenten leefden. Hoe je bij die bewering komt, is mij een raadsel
http://www.flmnh.ufl.edu/fhc/neoh.htm
http://www.flmnh.ufl.edu/natsci/vertpaleo/fhc/plioh.htm
Plaats reactie