SIOE Nederland

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Als SIOE werkelijk zo hard aan het strijden is voor allerlei mooie idealen zou het juist deze mensen aan het woord laten. De huidige berichtgeving is zoals Kitty zegt: "olie op het vuur gooien". Blijkbaar denkt SIOE het verdraaien van de waarheid nodig te hebben, en mensen met een kritische blik de mond te moeten snoeren, om haar volgelingen te behouden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het gaat ze denk ik niet zo om de volgelingen, hier zit gewoon weer een haat tegen de Islam en moslims achter, dus pakken ze alles aan om moslims en de Islam in een kwaad daglicht te stellen om de haat te vergroten. Gewoon een ultra rechts clubje.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Het gaat ze denk ik niet zo om de volgelingen, hier zit gewoon weer een haat tegen de Islam en moslims achter, dus pakken ze alles aan om moslims en de Islam in een kwaad daglicht te stellen om de haat te vergroten. Gewoon een ultra rechts clubje.
Dat was ook al mijn conclusie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Er zijn drie versies van het bericht:
1) 16 februari - http://img113.imageshack.us/img113/1901/sioe16bq8.png
2) 17 februari - http://img144.imageshack.us/img144/7486/sioe17if9.png
3) 18 februari - http://img512.imageshack.us/img512/8643/sioe18qy4.png

Hetgeen waarvan is geconstateerd dat het niet in lijn staat met de waarheid, is pas te vinden in de versie van 17 februari. Het is toegevoegd nadat ik de onderstaande reactie plaatste in de comments:
Zonde schreef:Ik heb het fimpje bekeken, moet toegeven dat die vlaggen wat dreigend op me overkomen. Verder roepen ze dat allah groot is. Maar is dit nu een demononstratie tegen vrijheid van meningsuiting? Of juist het beoefenen van dat recht. Ik zie deze mensen geen geweld plegen, en ze laten bijvoorbeeld ook het verkeer er netjes langs. Terwijl SIOE keer op keer aangeeft voor een vrij europa te zijn, wil het overgrote merendeel van de bezoekers alle moskeeën sluiten. Staat dat dan niet volledig in contrast met vrijheid van geloofsovertuiging? En wat heeft het voor zin… Zouden alle moslims ineens van hun geloof afstappen? Of zouden moslims boos worden en gaan demonstreren?
En toen werden het dus ineens moslims die allerlei verschrikkelijke leuzen roepen.
Opmerkelijk. Ik verdenk ze ervan bewust op zoek geweest te zijn naar iets om alsnog aan te tonen dat er toch echt sprake is geweest van een kwaadaardige demonstratie.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou ja, of ze die leuzen nu daadwerkelijk riepen of niet. Jij noemt het verschrikkelijke leuzen, maar als de demonstratie daadwerkelijk werd gedaan door de HUT, dan kun je die leuzen ook lezen op hun site, dus het is wel hun gedachtegoed. Maakt het dan eigenlijk nog veel uit of ze het echt roepen of niet? Dit even los van de eventueel verkeerde berichtgeving van SIOE.

Is het zeker dat de demonstranten allemaal aanhangers waren van de Hizb-ut-tahrir?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Ik ben achter de toespraak van Abdullatif aan, hopelijk is deze binnenkort in zijn geheel hier te lezen. Je laatste vraag is een goede, bestaat er uberhaupt enig verband tussen het filmpje en de speech van Abdullatif die SIOE Nederland toeschrijft aan de demonstrerende mensen?

In ieder geval lopen er Hizb ut-Tahrir mensen tussen, zie hier de oranje/zwarte vlag die ook mensen bij de demonstratie lijken te dragen. Net als in het filmpje zijn het vredig demonstrerende mensen. Op het wikipedia plaatje lijkt het te gaan om een zeer beperkte groep.

Erg jammer dat SIOE zelf niet bereid is mee te werken bij het krijgen van wat duideljkheid.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zonde schreef:Ik ben achter de toespraak van Abdullatif aan, hopelijk is deze binnenkort in zijn geheel hier te lezen. Je laatste vraag is een goede, bestaat er uberhaupt enig verband tussen het filmpje en de speech van Abdullatif die SIOE Nederland toeschrijft aan de demonstrerende mensen?

In ieder geval lopen er Hizb ut-Tahrir mensen tussen, zie hier de oranje/zwarte vlag die ook mensen bij de demonstratie lijken te dragen. Net als in het filmpje zijn het vredig demonstrerende mensen. Op het wikipedia plaatje lijkt het te gaan om een zeer beperkte groep.

Erg jammer dat SIOE zelf niet bereid is mee te werken bij het krijgen van wat duideljkheid.
Waarom zijn de gezichten vaag gemaakt?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

cluny schreef:Waarom zijn de gezichten vaag gemaakt?
Vermoedelijk omdat wikipedia geen problemen wil met portretrecht, en het tegelijkertijd weinig encyclopedische waarde heeft te weten wie daar nu precies lopen. In het artikel zelf gaat het trouwens om een veel kleiner plaatje, waardoor het niet eens direct te zien is dat gezichten onherkenbaar zijn gemaakt.

Onderstaande bericht zojuist ter moderatie en plaatsing aangeboden bij SIOE
Er zijn wel degelijk moslims en moskeeen die publiekelijk afstand nemen van geweld. Onder andere de Deense Islamic Faith Society die zich in een persbericht sterk uitspreekt tegen het in eigen handen nemen van de wet. Ook Abdul Wahid Pedersen, de voorzitter van Muslims in Dialogue, heeft zich openlijk uitgesproken tegen geweld. De volkskrant schrijft dat moslimleiders hebben opgeroepen tot kalmte. Uw feit blijkt dus niet helemaal feitelijk en slechts te berusten op de ongenuanceerde eenzijdige berichtgeving van SIOE.
Ben benieuwd of ze dit keer kiezen voor censuur of vrijheid van meningsuiting.

Tevens mail aan SIOE verzonden puur om ze te wijzen op de fout in het nieuwsbericht (leuzen i.p.v. toespraak).

Bij de imam die volgens SIOE heeft gezegd dat "Denemarken voorbereid moet zijn op terroristische aanslagen" blijf ik mij afvragen of het op waarheid is berust. Geen van de andere media maakt hier melding van. Maar opvallender: De Engelse en Deense afdelingen van SIOE zelf ook niet.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

SIOE zet wederom een groot rood kruis door al haar mooie uitspraken over vrijheid van meningsuiting

Afbeelding
Vrije meningsuiting, laat me niet lachen

Hier komen de in het plaatje verwerkte teksten vandaan: In het plaatje zijn voornamelijk uitspraken van SIOE verwerkt, "stop de inperking van vrijheid van expressie" en "stop de inperking van vrijheid van meningsuiting" waren punten tijdens de demonstratie in Amsterdam. De grijze blokken met "Vrijheid Van Meningsuiting" en "Vrijheid Van Expressie" zijn rubrieken op de SIOE website. De uitspraak "alle mensen hebben het recht op vrije meningsuiting" is tevens een uitspraak van SIOE zelf, zo ook "Het gebruiken van de vrijheid van meningsuiting -en en expressie is een groot goed" en "kom op voor de vrijheid". De tekst "Vrije meningsuiting, laat me niet lachen" is te lezen op het weblog van één van de oprichters. De "oproep tot meer vrijheid van meningsuiting" is te vinden in een door SIOE geplaatst artkel.

Al deze uitspraken moet je met een korreltje zout nemen, SIOE doet zelf aan censuur. Bij mijn zoektocht op het internet ben ik meer beschuldigingen van censuur tegengekomen. SIOE zegt daar zelf het volgende over:
SIOE schreef:Niet alleen de politiek correcten en de islamitische gemeenschap zouden graag willen dat wij onze mond houden, maar ook diegenen die zelf hard roepen dat alles gezegd mag worden, en ons, SIOE Nederland, beticht van censuur. Er zijn personen die het namelijk ontzettend leuk vinden om reacties te willen plaatsen, vol met scheldwoorden en zonder enig zinnig argument. Reacties, die wanneer we die zouden plaatsen, reden geven om inderdaad onze site te sluiten. Mensen die deze reacties plaatsen, hopen daar dan ook op.
Gelukkig heb ik een kopie van mijn eigen niet door SIOE geplaatste berichten:
Zonde schreef:Dit vind ik erg vreemd SIOE, ik stel enkele kritische vragen die volledig on-topic zijn en u wijst mij de deur?
Ik stel nergens dat ik niet geloof dat er iets aan de hand is, het enige waar ik om vraag is controleerbaar bewijs voor uw claims. Is hetgeen wat u schrijft dan niet serieus genoeg om hardgemaakt te worden?
En hoe objectief is de oprichter van SIOE in deze zaak? Daarbij ga ik er van uit dat het een eerlijk en oprecht man is, maar is het niet ook zijn doel het islamisme te bestrijden?
Van moslims geloof ik ook niet alles wat ze zeggen, waarom zou ik dat bij SIOE wel doen?
Zonde schreef:Er zijn wel degelijk moslims en moskeeen die publiekelijk afstand nemen van geweld. Onder andere de Deense Islamic Faith Society die zich in een persbericht sterk uitspreekt tegen het in eigen handen nemen van de wet. Ook Abdul Wahid Pedersen, de voorzitter van Muslims in Dialogue, heeft zich openlijk uitgesproken tegen geweld. De volkskrant schrijft dat moslimleiders hebben opgeroepen tot kalmte. Uw feit blijkt dus niet helemaal feitelijk en slechts te berusten op de ongenuanceerde eenzijdige berichtgeving van SIOE.
Hoezo "vol met scheldwoorden en zonder enig zinnig argument", blijkbaar ziet SIOE inhoudelijke "kritiek" als onzinnig.

Nee SIOE, dit is niet goed, trap die censurerende leden uit uw organisatie. Ze doen meer kwaad dan goed. Ook ik laat mij niet censureren, wat had u dan verwacht? Dat mensen censuur pikken van een organisatie die aan demonstraties voor vrijheid van meningsuiting doet?
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Nog iemand die melding maakt van censuur:
Jahira schreef:SioeNederland, de organisatie van mensen die Islamofobie de hoogste vorm van gezond verstand vinden, heeft even de sluier opgelicht en haar ware gezicht laten zien..

Volgens een zeker Evert Lemens gaat men de laatste jaren van STRIJD in..voorlopig nog geweldloos.

Maar. Straks wordt door "Meldpunten discriminatie Internet" en méér van dat soort flauwekul de digitale weg als geweldloos middel van verzet van ons afgenomen. Als tenslotte voor verder verbod van vrijheid van meningsuiting, expressie en demonstratie onze laatste geweldloze middelen uit handen geslagen worden, blijft ons niet anders over dan een ander vorm van verzet...aldus Lemens..

Op een protest wat daarop volgt antwoord SioeNederland aldus:
Wanneer de geweldloze middelen opraken, en ons woord wordt neergesabeld, dan blijft er voor het gehele volk niet anders over dan andere middelen te gebruiken. Het is van geen enkel vredelievend mens de wens om geweld te gebruiken, ook niet van SIOE Nederland. Maar dan moeten wij wel in die gelegenheid gesteld blijven worden.

SioeNederland zegt ook: "Dit komt regelmatig ter sprake binnen SIOE int. het is niet ondenkbaar dat het zover komt."

En zo komen we dus ook te weten wat er binnen Sioe International zo al besproken wordt..

Men schijnt er echter even later zelf van te schrikken en probeert daarna alles te nuanceren..
Heel grappig is dat men daarna "folderen" en ook "het zich sterk maken voor mensen die onder de islam lijden zoals ex-moslms, homo's en vrouwen." aandraagt als een andere vorm van verzet dan geweldloos verzet...niet-geweldloos folderen dus.. lol

Enkele kritische vragen over die "andere vorm van verzet dan geweldloos" verzet komen natuurlijk niet door de Sioe censuur en worden niet geplaatst door de "moderators".

Geurt Wilders schijnt nogal een held te zijn voor Sioeners maar als Geurt ooit met deze larven aan de macht komt kan men daarna niet zeggen "Wir haben es nicht gewußt"..
De berichten waar hij/zij naar verwijst zijn eventueel hier nog te lezen. Ze staan er in ieder geval inderdaad.

Mail aan de "internationale afdeling" van SIOE:
Complaint about Dutch SIOE schreef:Hello SIAD,

I am a Dutch atheist and have been reading and commenting on the Dutch website of SIOE. After I questioned one of the placed news items SIOE has stopped placing my comments. At many places the Dutch SIOE claims to be for freedom of speech, yet on their own website they commit censorship. I found other people complaining about it too. I'm not sure what they have written, my own messages were on-topic, polite and absolutely free of any foul language. Something seems to be rotting.

I have written Dutch SIOE an e-mail about this a few days ago, they are not showing willingness to respond.

Please get back to me and let me know if you need any further information.

A copy of this message will go to sioenederland@gmail.com

Kind regards,
Laatst gewijzigd door Zonde op 25 feb 2008 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dit vind ik ook nog al een uitspraak zeg!
In Nederland is Balkenende een NSB-er ´après la lettre´, een landverrader die het laatste stukje vrijheid van Nederland heeft uitgeleverd aan de Europese unie , geheel tegen de wil van het Volk in (referendum 1 juni 2005 - IK ben het niet vergeten!).
De oude media steunen de heersende politiek en zijn tot staatspropaganda-machines geworden - Goebbels was er een amateur bij.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Deze club lijkt me net zo ongenuanceerd als Stormfront alleen richten ze hun pijlen anders. Wat een haatzaaiers zeg.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Deze ultra-rechtse stellingen en meningen deel ik niet in z'n geheel. Wel ben ik van mening dat de islam in de basis veel heel veel gevaren in zich herbergt, die ten alle tijde bestreden moet worden. Het christendom dat ik ook al lang bestrijd, heeft de laatste decennia veel aan macht ingeboet, maar onder de paraplu van de veel meer aktieve moslims v.w.b. het uitdragen van hun religieuse mening grijpen zij ook de gelegenheid aan om ook hun zegje weer veel harder te doen, en via de politiek weer meer accenten aan te leggen in onze maatschappij.

Wat mij betreft dienen deze religies weer met het elan uit de jaren '60 en '70 bestreden worden, en naar de marge van de samenleving gedreven worden. En daar de islam beschikt over een wereldwijde militante achterban, zal dat een harde, en meedogenloze strijd zijn, kijk maar naar de aanslagen her en der in de wereld.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Kitty schreef:Dit vind ik ook nog al een uitspraak zeg!
In Nederland is Balkenende een NSB-er ´après la lettre´, een landverrader die het laatste stukje vrijheid van Nederland heeft uitgeleverd aan de Europese unie , geheel tegen de wil van het Volk in (referendum 1 juni 2005 - IK ben het niet vergeten!).
De oude media steunen de heersende politiek en zijn tot staatspropaganda-machines geworden - Goebbels was er een amateur bij.
Evert Lemens die dit schreef is een actief deelnemer van SIOE. Opvallend dat SIOE mijn berichten weigert te plaatsen, en mij de deur wees, maar dit soort extremisten volop aan het woord laat. Wederom een aantasting van haar geloofwaardigheid.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wel ben ik van mening dat de islam in de basis veel heel veel gevaren in zich herbergt, die ten alle tijde bestreden moet worden.
Een strijd tegen de misstanden dan toch wel graag, maar geen strijd tegen een totale bevolkingsgroep en ook niet tegen een vredelievende interpretatie van die Islam, zoals ook veel moslims hebben. Of wilde je de Islam in heel de wereld uitroeien?
Waarom zou ik het geloof van een vredelievende moslim bestrijden die niemand kwaad doet?
Ik ben tegen valse berichtgeving waarbij ook nog eens gebeurtenissen worden aangedikt en verdraait om vooral de moslims harder te kunnen treffen. Als men niet meer eerlijk is, in de manier waarop men een beeld schetst van gebeurtenissen, dan keur ik élke uiting van zo'n groep af. Die neem ik dan namelijk niet meer serieus.

Plaats reactie